Jump to content

Jakie żarówki xenon (prawdziwe) do 2.5XT 06/07


SUBORO

Recommended Posts

Mam na razie oryginalne, ale już minęły 3 lata i ponad 100 kkm, spodziewewam się że zaraz siądą. Może ktoś podpowie : jaki model/marka i gdzie kupić ? Wiem że są ASO, ale wiem też, że można kupić duuuużo taniej nie gorsze na "wolnym rynku", a i mój dealer się nie pogniewa.

Link to comment
Share on other sites

cześć,

 

mm to za sobą

 

polecam philis d2r 85126 bez plus!!!! (chociaz na zaówce może być to na podełku nie może być) - sprawdzone osobiście

 

kiedyś o tym pisałem, maja przewagę technologiczną nad osram pomimo że wg mnie ostram robi najlepsze zwykłae żarówki samochodowe kupiłem philips

 

hid.png

 

czym niższa temp tyl lepiek i czym wyższa lm tym lepiej

 

z czasem i tak temp spada dalej

Link to comment
Share on other sites

NP :D

 

swoje stare zostawiłem

 

jedna świeci dobrze a druga lekko różowo na starcie

 

wytrzymały niecałe 100k/3,5 lata non stop na światłach.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zapomniałem dodać, ze swoje kupiłem na allegro, następnie zadzwoniłem do philipsa aby potwierdzić nr seryjne.

 

wszystko było ok

żarówka kosztowała 150pln,

 

produkcja na potrzeby fiat - kupiona z bielska białej :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

zapomniałem dodać, ze swoje kupiłem na allegro, następnie zadzwoniłem do philipsa aby potwierdzić nr seryjne.

 

wszystko było ok

żarówka kosztowała 150pln,

 

produkcja na potrzeby fiat - kupiona z bielska białej :mrgreen:

 

W ojcowym touaregu to przerabiałem tez taka sama cena śmigają do dziś.

Jako ciekawostka VW asso 870 zł czy coś koło tego :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

AdaSch,

 

adasiu, wiem ze mi sie oberwie ale trudno komus musze sie pozalic. mamy takie same forki wiec sprawa bedzie latwiejsza.

po ok. dwoch latach uzytkowania mozjego forka zciagnietego z brukseli odkrylem w zimie minimalna nieszczelnosc w lampie oddalem ja do silikonowania i osuszenia przetowrnicy bo jak nam ogolnie wiadomo tu konstruktorzy FJI tez sie nie popisali umieszczajac przetwornice na samym spodzie lampy minimalna nieszczelnosc ch...ra wie z kad sie wziela (pewnie stanie na mrozie dalo jej w kosc) ale splynela na spod w zaglebienie przetwornicy tam przy wsowce... przetwornica przeszla suszenie na cieplym grzejniku i po uszczelnieniu styku klosz-plastik lampy silikonem i wydlubaniu przetwornicy z pechowego miejsca na zenatrz i owinieciu folia (wiem druciarstwo), ale 2lata dzialalo az do wczoraj zgaslo i d..a

podmienilem zarniki na inne by sprawdzic czy to one padly wkoncu forek ma juz ponac 4latka mogy, ale brak reakcji.

uzywki to koszt 350pln kupno zamiennikow to 100-200pln ale problem z poziomowaniem.

co moglo jeszcze pasc ???

lewy tez zdaza mu sie czasem zgasnac ale po kilkukrotnym wlacz/wylacz dziala

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

co moglo jeszcze pasc

 

Przetwornic ksenonów to idiotycznie proste urządzenie. Wyciągnij, jeżeli da się otworzyć to otwórz. w środki jest przetwornica, niewielka ilość syfu na elektronice i nie ruszy. Umyj czymś o mycia płytek, dostępny preparat w sklepach elektronicznych, ew ksylenem.

 

jeżeli dalej nie ruszy to zrób fotki elektroniki to pomogę :mrgreen:

przetwornica nie ustawia poziomu, poziom ustawia się jak w każdym aucie i nie ma ona z tym nic wspólnego

przetwornica najpierw podaje kilka tyś volt a by wytworzyć łuk, potem podaje 85v aby utrzymać łuk.

proste i skuteczne.

 

Zrób fotki przetwornicy. Mam nadzieję, że jej nie przegrzałeś tym owinięciem folią

 

elektronikę od stabilizacji też mam, kupiłem do siebie nową wraz z uszkodzeniem przez błoto dźwigienek.

Mogę pożyczyć aby zweryfikować który czujnik zdechł

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

AdaSch,

 

kiedys juz probowalem ja otworzyc, wkladajac w szczelinke noz ale ani drgnela. wydaje sie byc skladana na prasie czy cos ?

owszem chetnie bym ja oczyscil itd. ale skoro mowisz ze to proste urzadzenie to jak sie wkurze to je obie wy....e i zakupie zamiennik tylko czy wystarczy kupic takie aby parametry sie zgadzaly czy musza sie charakteryzowac czyms wiecej skoro nie maja nic wspolnego z samopoziomowaniem ???

a swoja droga zamowilem nowa wlasnie idzie poczta, ale szczerze powiem staruszku wkurza mnie by w aucie klasy premium za ponad 50 tys. rozszczelniala sie lampa i robil sie syf z przetwornica. zupełnie co innego jakby padl zarnik, no coz poprostu sie zuzyl bym sobie pomyslal. ale najpierw nieszczelnosci, zalewanie przetwornicy, a za cala lampe uzywana chca blizko 1,5-2tys. pln za co? za badziewie ???

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witajcie,

 

a ja ten wątek chętnie pociągnę!

Moja przetwornica również padła , także na skutek zalania przez nieszczelną lampę.

Rozebrałem ją i osuszyłem , oczyszczę jeszcze zgodnie z zaleceniami.

Rzeczywiście prosta konstrukcja...

Mam pytanie ,czy jeszcze coś powinienem zrobić? Czy to powinno wystarczyć?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

a ja wracam po latach :)

 

przebieg 160kkm zdechła prawa - tak nagle. wygląda to na jakąś dziwną wadę bo po prostu zgasła, nie zrobiła się różowa itp, po prostu zgasła. przy próbie włączenia widać delikatny błyski i tyle. Na szczęście mam jeszcze tą z pierwszego montażu więc założyłem i działają obie. Nawet kolory się w miarę zgadzają.

 

Tak czy siak, czeka mnie zakup kolejnego kompletu.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mi bardzo pasują: Philips  D2R   85126VI C1.  Światło białe, zimne, może nawet lekko z błękitnym odcieniem, bardzo dobrze "rozjaśnia" drogę  :D

Wymień obie, bo druga i tak zaraz się skończy, a poza tym będzie Cię wkurzać różnica barw  ;)

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem jednak oryginały, bałem się chińskich zamienników:

 

Philips DR2 85126VIC1 Xenon 139,00 zł sztuka najtaniej w PL za oryginalne (sprawdziłem magnez przyciąga i farba nie puściła dymu po odpaleniu lampy). Także mogę szczerze polecić. 

 

Jakby ktoś szukał proszę:

 

http://xenonowe.pl/d2r/12-zarnik-xenon-d2r-philips-85126.html?search_query=d2r&results=12

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

A czy ktoś używał wersji X-TREME VISION 4800K +50%   http://xenonowe.pl/d2r/342-zarnik-xenon-d2r-philips-85126xv-x-treme-vision-4800k-50.html 

110 PLN droższe ale chwalą się 50% większym / mocniejszym snopem światła ... Może ktoś znalażł jakiś opinie ?

edit: głupieję - wg strony producenta: http://www.philips.pl/c-p/85126XVS1/x-tremevision-samochodowa-lampa-ksenonowa/dane-techniczne ilośc światła z tych żarników to" 2800 +-450 lm - i jak to się ma do hasła +50% skoro ten sam producent  podaje 2900 +-300 lm dla wersji "vision" ??? a kolega AdaSch załączał wcześniej tabelkę wg której wersja standardowa ma 3200 lm ...

 

Muszę kupic w miarę szybko bo wczoraj (Forek XT '06   107 000 na liczniku) zaczęła świecic mocno różowo a dzisiaj już padła ...

 

Ew. jeśli nie to mam dylemat czy zdecydowac się na: 

1./ standardową wersję: http://xenonowe.pl/d2r/12-zarnik-xenon-d2r-philips-85126.html

2./ long life http://xenonowe.pl/d2r/312-zarnik-xenon-d2r-philips-85126.html  (ciekawe czy faktycznie działają dłużej ?)

3./ vision http://xenonowe.pl/d2r/314-zarnik-xenon-d2r-philips-85126.html  cieplejsza barwa światła ale nie wiem ile lumenów

różnice cenowe tych 3 są minimalne

Edited by vonda
Link to comment
Share on other sites

A czy ktoś używał wersji X-TREME VISION 4800K +50%   http://xenonowe.pl/d2r/342-zarnik-xenon-d2r-philips-85126xv-x-treme-vision-4800k-50.html 

110 PLN droższe ale chwalą się 50% większym / mocniejszym snopem światła ... Może ktoś znalażł jakiś opinie ?

 

Muszę kupic w miarę szybko bo wczoraj (Forek XT '06   107 000 na liczniku) zaczęła świecic mocno różowo a dzisiaj już padła ...

 

Ew. jeśli nie to mam dylemat czy zdecydowac się na: 

1./ standardową wersję: http://xenonowe.pl/d2r/12-zarnik-xenon-d2r-philips-85126.html

2./ long life http://xenonowe.pl/d2r/312-zarnik-xenon-d2r-philips-85126.html  (ciekawe czy faktycznie działają dłużej ?)

3./ vision http://xenonowe.pl/d2r/314-zarnik-xenon-d2r-philips-85126.html  cieplejsza barwa światła ale nie wiem ile lumenów

różnice cenowe tych 3 są minimalne

Nie wiem jak reszta, ale od miesiąca używam tych spod nr 3 czyli Vision. Barwa jest lekko cieplejsza tzn z lodowych białych mam teraz taką błękitną. Jak dla mnie świecą tak samo jak oryginały. Może bardziej je widać na drodze, ale to pewnie z uwagi na większy kolor. 

Link to comment
Share on other sites

2 pytania:

 

- jakie były żarniki montowane w Foresterze XT z 2006 na pierwszy montaż ? (zmieniałem właśnie po 107 tys. żarniki i oba były z "plusem" - D2R Philips 85126+  - i teraz nie wiem czy poprzedni właściciel w ciągu pierwszych 70 tys. już je wymieniał czy takie mogły być od początku ? Nawiasem mówiąc w obu żarnikach były pęknięte szkła, ale jedna świeciła nadal ...

 

- czy mozliwe jest iż nowe, identyczne, włożone razem żarniki D2R Philips 85126VI VISION (teoretycznie oryginalne) świecą w nieco innej barwie ? Możliwe, że na kolor światła wpływać może np. zużycie samego reflektora (klosza, odbłyśnika) ?


 

Link to comment
Share on other sites

 

2 pytania:

 

- jakie były żarniki montowane w Foresterze XT z 2006 na pierwszy montaż ? (zmieniałem właśnie po 107 tys. żarniki i oba były z "plusem" - D2R Philips 85126+  - i teraz nie wiem czy poprzedni właściciel w ciągu pierwszych 70 tys. już je wymieniał czy takie mogły być od początku ? Nawiasem mówiąc w obu żarnikach były pęknięte szkła, ale jedna świeciła nadal ...

 

- czy mozliwe jest iż nowe, identyczne, włożone razem żarniki D2R Philips 85126VI VISION (teoretycznie oryginalne) świecą w nieco innej barwie ? Możliwe, że na kolor światła wpływać może np. zużycie samego reflektora (klosza, odbłyśnika) ?

 

 

Żarniki były oryginalnie z +

 

VISION to nie +. Stwierdzam, że po pełnym rozgrzaniu świecą mocniej niż poprzednie. 

Link to comment
Share on other sites

 

Żarniki były oryginalnie z +

 

o !? ciekawe dlaczego wybrali taką wersję - ale dobrze wiedzieć, że duża szansa iż były z pierwszego montażu

 

 

VISION to nie +. Stwierdzam, że po pełnym rozgrzaniu świecą mocniej niż poprzednie. 

może niejasno sie wyraziełem - zmieniłem oba żarniki - oba są teraz nowe, oba w wersji Vision, ale kolor światła jest nieco inny

Edited by vonda
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...