Skocz do zawartości

ecuExplorer błąd - P0327 knock sensor 1 circuit malfunction


vince_snd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj zapaliła się kontrolka check engine, auto zaczęło poszarpywać na niskich obrotach podczas przyśpieszania.

Podłączyłem laptopika i odczytałem błąd ecuExplorerem:

P0327 knock sensor 1 circuit malfunction (low input)

 

Jak sądzę, coś nie tak z czujnikiem spalania stukowego.

Kontrolka po kilku włączeniach zapłonu sama zgasła, wygląda chyba na błąd przejściowy :roll:

Wiecie może coś więcej na temat tego błędu? Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego masz konkretnie subaraka?

 

Może się kończyć po prostu czujnik spalania stukowego. To się zdarza w subarakach.

 

Przy Subaru N/A z końca lat 90 znane są też problemy z wykrywaniem stuków po wymianie oleju. Nie zmieniałeś jakoś niedawno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego:

 

P0327,"Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - niski sygnał wejściowy" - :roll: cokolwiek to oznacza...

 

a przerwa to chyba:

P0329,"Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - przerwa"

 

Co posprawdzać? Kostkę podłączeniową? gdzie ten czujnik jest? przy kolektorze ssącym gdzieś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

low input to brak kontaktu, przerwa w obwodzie

Albo zwarcie do masy np w wypadku przerwania izolacji na przewodzie.

 

w takim przypadku wyswietli high input chyba

Nie jestem pewien, bo nie widzialem nigdy na zywo bledu high, ale raczej on powinien byc po zwarciu do plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dzień dobry, chciałbym odświeżyć temat. Ta sama kontrolka: "P0327 - Układ napędowy, Knock Sensor 1 Circuit Low Input (Bank 1 or Single Sensor)". Pojawiła się od tak, nie podczas jazdy, tylko została świecąca po włączeniu silnika. Charakterystyka pracy nie uległa zmianie. Nic nie szarpie, nic nie stuka. Szukałem w tych całych internetach, o których tak wszyscy mówią i doszukałem się ciekawych informacji, że gdzieś coś może być nieszczelne i po większym deszczu czy wietrze i postoju może się zapalić. Ile w tym prawdy? Nie wiem. Jakieś pomysły? Powinienem się martwić? Czy z tą kontrolką można jeździć, czy nie zaleca się?

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc. Jestem na urlopie i 460 km jazdy z duszą na ramieniu trochę mnie martwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako zupełny amator muszę podpytać:

 

Jak sprawdzić obwód?

Rozumiem, że wymiana czujnika wiąże się ze zdjęciem intercoolera?

Sprawdziłem w service manualu i nie wygląda to na skomplikowaną akcję. Warto pakować się w to samemu?

Czy trzeba pamiętać o czymś ważnym przy demontażu i montażu?

 

Zapomniałem dodać: Pacjent to STI 2.0 (2005).

 

Dzięki vince_snd, uspokoiłeś mnie nieco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może da się wymienić bez zdejmowania intercoolera, ale z pewnością wygodniej zdjąć. Czujnik trzeba dokręcić odpowiednim momentem, więc jak nie masz doświadczenia lub narzędzia którym to zrobisz to lepiej to zostaw. Jak bywasz w Warszawie to jest sporo serwisów które spokojnie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Powrócił, zamówiłem czujnik, nie będę się pierdaczył.

I co ? i co ? jak ostatecznie się problem rozwiązał po wymianie czujnika ?

Pytam bo miałem przypadek taki , że najpierw był błąd P0328 , sprawdziłem , czujnik był ewidentnie uszkodzony , zamontowałem nowy oryginalny czujnik i wszystko wróciło do normy - po ok 1000 km wyskoczył mi teraz błąd P0327 . Jakieś sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...