Skocz do zawartości

jaki to ma w końcu silnik?


aris55

Rekomendowane odpowiedzi

http://speed-zone.pl/subaru-forester-p2176.html

 

znalazłem artykuł w którym piszą że 2.5X automat 165ps ma 0-100 13,4sek :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

tak i max 160 ale mil ;-) a 100mph to jakies 160km/h

 

wracajac do 2.0 a 2.5n/a roznica niecalych 12koni ale chosdzi o krzywe i moment ;-) 2.5 n/a

1 ma inne przelozenia wiec na 2 nie pojedzie 120

2 ma inna charakterystyke moment z dolu moc na gorze a turbo ma slaby dol a od 3300 idzie wszystko do gory

 

zrobcie sobie test jak sie jedzie i zwalnia na 2 biegu do 30km/h i potem nagle przyspieszyc n/a sie zbierze a turbo bedzie meczyc meczyc ale pozniej

 

co do v-max to turbina ma leprza gore wiec moze na 5 biegu przy wyzszych obrotach wiecej wycisnac

 

ja foresterem 2.0 165 z 2007r licznik byl do 220km/h zamknalem go ponad 10km/h ;-) auto czysta seria temp zewn 17st

przy temp 35 na dworze v-max 190km/h

 

a i nie bylo 2.0n/a 177ps tylko 165 a od 2008 150 ze wzgledu na ekologie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

177ps miał 2.0xt produkowany do 2005r później ten silnik zastąpił 2.5xt 211ps i od końca 2005r 230ps

2.0 wolnossący miał 125ps później 158ps a teraz ma 150ps. A ten twój to jakaś dziwna wersja skoro ma 165ps i v-max 220kmh (fabryka podaje 197kmh)

Forester 2.5xt 230ps przy każdych obrotach lepiej przyspiesza od 2.0 158ps. Przy 2000obr ma już 250Nm a między 2500 a 4500 płaski moment 320Nm gdzie 2.0 ma maksymalny 186Nm przy 3200. 2.5xt przyspiesza dobrze z dołu dzięki zmiennym fazom rozrządu zaworów ssących i wydechowym których chyba wolnossący nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no to testy zrobione, kilka razy powtórzone. Wykonane iPhonem z aplikacją Dynolicious :)

Pacjent Forester 2.5 N/A A/T, nieco ponad 170KM i 225Nm fabrycznie, instalacja LPG u Jako :)

Oto najlepszy wynik jaki uzyskałem:

0-10 km/h: 0.81 sec

0-20 km/h: 1.56 sec

0-30 km/h: 2.57 sec

0-40 km/h: 3.53 sec

0-50 km/h: 4.53 sec

0-60 km/h: 5.70 sec

0-70 km/h: 7.37 sec

0-80 km/h: 9.09 sec

0-90 km/h: 10.83 sec

0-100 km/h: 12.63 sec

 

jakby lepiej ruszyć to może z pół sek by się jeszcze urwało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naLeśnik

możesz opisać jak wygląda taki pomiar i jak działa ta aplikacja :)

 

tu jest producent softu i opis: http://www.dynolicious.com

sofcik kupiony przez Appstore za 10Euro czy jakoś tak, pewnie są też gdzieś "promocje" na Sieci 8)

tutaj krótki filmik (nie mój) jak to działa:

 

Na początku trzeba soft skalibrować żeby wiedział gdzie ma górę a gdzie dół

, potem po zamocowaniu w aucie jest jeszcze opcja Manual calibration, ja tam sprawdzam czy jest równo w osi pionowej:

33962-dynolicious-want-dyno-your-car-get-iphone-img_0020.png

 

Sam pomiar wygląda tak:

- auto stoi

- wybierasz rodzaj pomiaru (czy to są przeciążenia G czy pomiar na ćwierć mili itd)

- nasikasz na ekranie Start i program przez chwilę się ustawia i kalibruje

- gdy przycisk start zamieni się na zielone "Go" startujesz (bez stresu, nie musi być od razu, pomiar sie zacznie dopiero jak iPhone wyczuje start auta)

- pomiar kończy się w momencie gdy iPhone wyczuje wyraźne zdjęcie nogi z gazu lub hamowanie

 

Oczywiście można w Ustawieniach ustawiać różne parametry na których się jeszcze nie znam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...