carlos-wrx Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Witam. Mam takowy problem -po odebraniu samochodu, po dłuższym postoju - z przyczyn blacharsko, lakierniczo - mechanicznych - okazało sie iż samochód niedomaga. Pojawiło się spalanie stukowe , na odcinku testowym ok 1500m, przy próbie zmierzenia pełnego boostu na turbinie, odczyt to 10 "stuknięć" o wychyleniu -4/+4 - turbo ładuje max 0,85 bara (falując) na dużym IC eSTIajowym i downpipie bez katalizatorów - blady strach mnie ogarnia, na samą myśl o ewentualnych kosztach naprawy samochodu. We wtorek jade na mape do pewnej firmy z Katowic - czy to załatwi problem? Gdzie szukać problemu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Kwestia podstawowa - czy procz postoju jakies modyfikacje sie pojawily w samochodzie przy starej mapie? Jesli samochod wczesniej w takim samym "setupie" jezdzil ok - to zastanowilbym sie przede wszystkim co jest przyczyna spalania stukowego. Na remap zasadniczo raczej nalezy jechac samochodem sprawnym - zwlaszcza jesli chce sie cos sensownego z tego remapu wyniesc. Oczywiscie mapa mozna skorygowac dawki paliwa i zaplon, zeby stukow nie bylo - ale znow - bylo ok, a potem nagle sie zrobilo "nie-ok"? To znaczy pewnie, ze cos jest nie tak. EDIT: ok widze, ze tmic wszedl i de-cat. Ale cos mi sie wydaje, ze to samo z siebie akurat stukow wprowadzac nie powinno. Chyba, ze tmic az tak nie domaga, ze wali goracym powietrzem?? Ale z tym STI powinno byc wrecz przeciwnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 Kwestia podstawowa - czy procz postoju jakies modyfikacje sie pojawily w samochodzie przy starej mapie?Jesli samochod wczesniej w takim samym "setupie" jezdzil ok - to zastanowilbym sie przede wszystkim co jest przyczyna spalania stukowego. Na remap zasadniczo raczej nalezy jechac samochodem sprawnym - zwlaszcza jesli chce sie cos sensownego z tego remapu wyniesc. Oczywiscie mapa mozna skorygowac dawki paliwa i zaplon, zeby stukow nie bylo - ale znow - bylo ok, a potem nagle sie zrobilo "nie-ok"? To znaczy pewnie, ze cos jest nie tak. . nie pamietam jak samochod jechał na 5mt, (ale chyba większa "kita" była na starym setupie) nie mialem wtedy wskaźników monitorujacych m.in boost, także nie jestem wstanie obiektywnie ocenić - wiem, że spalanie stukowe to problem - wolałbym nie narażać sie koszta resekcji silnika. powinienem wogóle nie ruszać auta, czy trzymać podczas jazdy na podciśnieniu bez doładowania, lub przynajmniej je ograniczyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ColinBarbazynca Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Witam. Mam takowy problem -po odebraniu samochodu, po dłuższym postoju - z przyczyn blacharsko, lakierniczo - mechanicznych - okazało sie iż samochód niedomaga. Pojawiło się spalanie stukowe , na odcinku testowym ok 1500m, przy próbie zmierzenia pełnego boostu na turbinie, odczyt to 10 "stuknięć" o wychyleniu -4/+4 - turbo ładuje max 0,85 bara (falując) na dużym IC eSTIajowym i downpipie bez katalizatorów - blady strach mnie ogarnia, na samą myśl o ewentualnych kosztach naprawy samochodu. We wtorek jade na mape do pewnej firmy z Katowic - czy to załatwi problem? Gdzie szukać problemu? Jak dostaniesz gotowca mape to problemu raczej nie zalatwi a moze nawet pogorszyc sprawe. Jezeli ktos posiedzi nad tym troche czasu to powinni usunac spalanie stukowe jezeli napewno ono wystepuje. Komputer jako stuk moze tez interpretowac jakies luzne blaszki itp czesci wibrujace podczas jazdy i tymsamym cofac zaplon - tutaj soft nie pomoze, chyba ze calkowicie wylaczysz kontrole stuku co raczej do sensownych rozwiazan nie nalezy Raczej jazda na malym doladowaniu nie powinna byc problemem, ale przy predkosciach przelotowych radze trzymac sie bloosko zera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 Jak dostaniesz gotowca mape to problemu raczej nie zalatwi a moze nawet pogorszyc sprawe. Jezeli ktos posiedzi nad tym troche czasu to powinni usunac spalanie stukowe jezeli napewno ono wystepuje. Komputer jako stuk moze tez interpretowac jakies luzne blaszki itp czesci wibrujace podczas jazdy i tymsamym cofac zaplon - tutaj soft nie pomoze, chyba ze calkowicie wylaczysz kontrole stuku co raczej do sensownych rozwiazan nie nalezy Raczej jazda na malym doladowaniu nie powinna byc problemem, ale przy predkosciach przelotowych radze trzymac sie bloosko zera. Colin wiem, że ogarniasz temat i masz już wyrobioną, pozytywną opinie wsród forumowiczy - spalanie stukowe jest potwierdzone - nie sam wynik jest problematyczny jak czestotliwosc wystepowania - duzo "stuknięć' na małym dystansie (co prawda przy pełnym otwarciu przepustnicy), ale nie chce popsuć motoru. Turbo ładuje tylko 0,85 bara, po wycieciu katów i wstawieniu downpipu nie było czego ograniczać bo i tak turbo nie dawało ciśnienia - spersonalizowana mapa załatwi sprawe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ColinBarbazynca Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Jak dostaniesz gotowca mape to problemu raczej nie zalatwi a moze nawet pogorszyc sprawe. Jezeli ktos posiedzi nad tym troche czasu to powinni usunac spalanie stukowe jezeli napewno ono wystepuje. Komputer jako stuk moze tez interpretowac jakies luzne blaszki itp czesci wibrujace podczas jazdy i tymsamym cofac zaplon - tutaj soft nie pomoze, chyba ze calkowicie wylaczysz kontrole stuku co raczej do sensownych rozwiazan nie nalezy Raczej jazda na malym doladowaniu nie powinna byc problemem, ale przy predkosciach przelotowych radze trzymac sie bloosko zera. Colin wiem, że ogarniasz temat i masz już wyrobioną, pozytywną opinie wsród forumowiczy - spalanie stukowe jest potwierdzone - nie sam wynik jest problematyczny jak czestotliwosc wystepowania - duzo "stuknięć' na małym dystansie (co prawda przy pełnym otwarciu przepustnicy), ale nie chce popsuć motoru. Turbo ładuje tylko 0,85 bara, po wycieciu katów i wstawieniu downpipu nie było czego ograniczać bo i tak turbo nie dawało ciśnienia - spersonalizowana mapa załatwi sprawe? Wlasnie problemem moze byc (nie musi) brzeczenie roznych czesci - komputer traktuje te odglosy jako stuk i cofa zpalon. Samego stuku zwykle nie uslyszysz bo komputer na niego reaguje i ratuje silnik, choc czasami sie zdarzaja takie auta w ktorych slychac (krotko, bo daleko nie dojezdzaja). Jezeli stuk jest umiarkowany to komputer sobie z nim poradzi i nei bedzie to dewastujace dla silnika jezeli nie bedziesz tak ciagle jezdzil. Tak na dziendobry sprobuj zalac troche VP99+ i zobaczyc czy jest roznica. Drugie to wszystkie blaszki, mocowania stozkow, sprawdz. Dodatkowo IC z sti czasem lubi sie obijac o rozporke i generowac rozne dzwieki PS. Dziekuje za dobre slowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 testy były na vpwr+99 , odbyły sie dwa przejazdy testowe ,przed drugim wszystkie luzy w komorze były sprawdzone - szczerze sie martwie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ColinBarbazynca Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 testy były na vpwr+99 , odbyły sie dwa przejazdy testowe ,przed drugim wszystkie luzy w komorze były sprawdzone - szczerze sie martwie Jestes w stanie jakas sonde szerokopasmowa zapiac? Ewentualnie manometr z cisnieniem paliwa podczas jazdy? Mozliwe ze jest problem z dostarczaniem paliwa do silnika. Niestety tak na odleglosc to ciezko cos wymyslec. Dasz rade jakiegos loga nagrac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 niestety log-i zostały w Mysiadle - nie mam możliwości technicznych zrzutu danych Link to comment Share on other sites More sharing options...
ColinBarbazynca Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 niestety log-i zostały w Mysiadle - nie mam możliwości technicznych zrzutu danych Jezeli w Mysiadle jest jakis warsztat (tak zrozumialem - nie znam sie, wiem gdzie jest Kraków i niestety Warszawa ) to raczej poradza sobie z pomiarem cisnienia paliwa podczas jazdy aby wykluczyc problem z pompa/zasilaniem. Tak przy okazji zmierz jeszcze niapiecie w instalacji podczas pracy silnika - ostatnio mialem przypadek ze uszkodzony alternator generowal w jakis "magiczny" sposob stuki :roll: - choc to raczej przypadek jeden na milion, ze tak sie to ulozylo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 carlos, rozpocząłeś drogę na której logi często będą Ci towarzyszyć po remapie pewnie też ważny jest rozkład stuków - jak pokrywają jakieś wielkie obszary mapy stuków to jest coś luźne Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Jak dostaniesz gotowca mape to problemu raczej nie zalatwi a moze nawet pogorszyc sprawe. A gdzie tego gotowca można dostać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 jade na remap w sensie panaceum - "pewna" firma z Mysiadła, która na bieżąco ogarnia mi samochód - wskazała remap jako docelowe rozwiązanie, ale... Carlos, co Ty wypisujesz :roll: W związku z tym, że przyjechałeś do nas na zamontowanie wydechu i nie mogłeś zostawić samochodu żebyśmy się nim zajęli skierowaliśmy Cie do Łukasza, do Katowic celem kompleksowej diagnostyki. Wiedząc, że i tak się wybierasz na remap uzgodniliśmy z Łukaszem aby usunął usterkę i później zrobił remap a nie na remap jako panaceum na spalanie stukowe. Ewentualny wtorkowy remap jest możliwy jeśli auto uda się usprawnić we wtorek, kiedy to masz się pojawić w Katowicach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 A dobra zreszta - wszystkie nieporozumienia wyjasnione i to najwazniejsze Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Carlos, co Ty wypisujesz :roll: faktycznie , źle to przedstawiłem Problem dla osoby, takiej jak ja, nie do końca ogarniającej tematykę techniczną w samochodzie jest podwójnie złozony - czasami słyszysz to czego nikt nie powiedział - reasumując i podsumowując temat: - stuki są - fakt - czasu na dłuższe grzebanie przy aucie nie miałem - fakt - strach przed popsuciem silnika czasami prowadzi do nieporozumień - fakt - nie remap miał być panaceum, ale wizyta u Łukasza w Katowicach aby dokonać operacji 2 w 1 (naprawa + remap)- fakt Podzwoniłem, popytałem, poczytałem - dziś już wiem, w którym momencie doszło do nieporozumienia. - Bryku ma 120 lat - fakt :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 nie na remap jako panaceum na spalanie stukowe. No a Colin napisał, że można remapem naprawić, więc jak to jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 - Bryku ma 120 lat - fakt :wink: O kochany, to jest najwyżej fakt medialny. Bryku jest młodziutka sarenka i to jest fakt Pozdrawiam Grzegorz PS. Będzie Pan zadowolony po remapowych działaniach, Pan zobaczy :wink: PS2. Kiedyś Piotr (Kocarek ;-) ) pisał wyrażnie, że czujnik spalania stukowego nie wychwytuje fałszywych stuków (typu hałasy luźnych obudów) ponieważ pracuje w wąskim i określonym zakresie częstotliwości. Może się coś zmieniło od tego czasu, nie wiem :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ColinBarbazynca Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 nie na remap jako panaceum na spalanie stukowe. No a Colin napisał, że można remapem naprawić, więc jak to jest? Mozna usunac spalanie stukowe. Tylko nie jest to wyjscie w sytuacji gdy nie bylo umyslnych zmian ktore je mogly spowodowac jak np zmiana stopnia sprezania czy innych elementow odpowiedzialnych za napelnianie lub dostarczanie paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now