Jump to content

Intercooler STI do GT


sk7

Recommended Posts

Witam,

 

czy intercooler od STI po 2002 będzie pasował do silnika Imprezy GT MY99? Wiem że wlot trzeba przerabiać natomiast chodzi mi czy zmieści się na samym silniku?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

czy intercooler od STI po 2002 będzie pasował do silnika Imprezy GT MY99? Wiem że wlot trzeba przerabiać natomiast chodzi mi czy zmieści się na samym silniku?

pasuje z niewielka rzezba, polecam :arrow: http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/ ... Y00Classic

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

czy intercooler od STI po 2002 będzie pasował do silnika Imprezy GT MY99? Wiem że wlot trzeba przerabiać natomiast chodzi mi czy zmieści się na samym silniku?

 

Będzie pasować, poszukaj wpisów Kashmere'a w Nielegalu, w opisie jego samochodu.

 

Eddie, fajny instruktaż :!:

Link to comment
Share on other sites

W LHD problem jest chyba niewielki. Chociaz Kashmere mial/ma chyba problemy z upchnieciem tego pod rozporka. Ale to chyba z grubsza jedyny problem

realny, jakiego mozna sie spodziewac.

No ok - jeszcze troche macania pewnie na slepo z wkurzeniem, zeby podpiac zawor zwrotny do dolotu - wielbiciele blow-off'ow beda mieli mniejszy problem :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

próbowałem wsadzić do mojego GT-ka intercooler od STi ale niestety jest chyba za duży. Obija się o wszystko co jest w pobliżu (wspornik przy przegrodzie, zbiornik od sprzęgła, rurkę od klimy) no i jeszcze zawór greddy RS się nie mieści, no bycha że zdemontuję cenwkę;)

W każdym kierunku praktycznie o coś przyciera:-/ a czy intercooler od WRX-ów są większe od tego co mam seryjnie w GT-ku?

Link to comment
Share on other sites

no za duzo miejsca to z tmic z sti faktycznie nie ma, ale daje sie upchnac - chyba nawet ten ze spec c.

WRX'owy jest nieco wiekszy niz GT'kowy - jak masz zniszczony z GT, a nie idziesz w jakies duze moce, to taki z WRX w dobrym stanie jest dosc dobra opcja.

A chodza w sumie za nieduze pieniadze.

Link to comment
Share on other sites

obecnie mam seryjny silnik. Jedyne modyfikacje to pompa Walbro, turbo z STI Y05 oraz przelotowy wydech 2,5" tylko z tłumikiem końcowym. Mam zamiar zmienić jeszcze tylko intercooler przed ostatecznym mapowaniem. Przymierzałem IC od STi ale niestety wchodzi ciasno. Pamiętam że z seryjnym IC miałem problem jak się poluzował i obijał się o przegrodę a IC STi jest dożo większy w każdą stronę.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak widac w watku kashmere'a - upchnac sie da, ale jak mowilem - bedzie faktycznie ciasno.

Tu masz jakby co jeszcze dwa FAKI :)

 

http://www.carldavey.co.uk/article.php?id=3 - aczkolwiek ten do starszego rocznika - ale nie szkodzi za wiele

I tu FAQ jak dla Ciebie - http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/ ... Y00Classic

 

Na pewno bedzie problem z duzym DV - podejrzewam, ze moge miec ten sam problem, a chcialbym jakis solidny, pewnie Forge'a.

Jak sie nie zmiesci to trzeba bedzie rurke na flanszy zalozyc i gdzies na boku podpiac.

 

Ew. zastanawialem sie nad zaslepieniem - przynajmiej tymczasowo - otworu na zawor.

I wlasnie - probowal ktos jezdzic bez zaworu upustowego na turbo serii vf3x?

Jakies wrazenia?

Link to comment
Share on other sites

ja upchnąłem cooler z sti niu aga do gt 97 i mi się zmieścił co prawda ciasno szczególnie na przewodach na ściance działowych,namęczyłem się jak cholera zęby go wcisną praktycznie po nim skalałem ale jak go włożysz raz to potem będzie wchodził bez problemu pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

mhm a co ze turbo dziurą czy to nie przesada zakładać tak duży IC ? sam przykładałem do GTka IC od STI i w końcu zrezygnowałem bo uznałem, że do seryjnego turbo nie ma sensu. Chyba dużo lepszym wyjściem jest po prostu IC od WRX w super stanie.

Link to comment
Share on other sites

do td04 niemal zadna roznica pewnie, bo to male turbo.

Do wiekszych pomyslalbym zdecydowanie o wiekszym tmic - conajmniej z new age wrx - przynajmiej z tych wczesniejszych, bo pozniejsze chyba takie sobie sa rozmiarami.

Link to comment
Share on other sites

a czy są róznice pomiędzy intercoolerami z WRX-ów z lat 2001-2005?

 

AFAIK dopiero 2006-7 są inne.

 

Jak ci się nie mieści to włóż sobie WRXowy - zawsze te 6-7 stówek zostanie w kieszeni. Za tę kwotę możesz sobie zrobić natrysk wody na IC.

 

300zł w wersji bez kontrolera (tak jak jest w STI, uruchamiany przyciskiem)

800z w wersji z automatycznym kontrolerem

 

Kontrolery można kupić w 4T (własny design) lub np. na autospeed.

Link to comment
Share on other sites

Jak ci się nie mieści to włóż sobie WRXowy - zawsze te 6-7 stówek zostanie w kieszeni. Za tę kwotę możesz sobie zrobić natrysk wody na IC.

 

dzięki natrysk już mam na dwóch spryskiwaczach :D

Link to comment
Share on other sites

Uruchamiany przyciskiem jest moim zdaniem bezużyteczny. Jak ostro napadasz, czyli wtedy gdy natrysk jest najbardziej potrzebny, to ostatnią rzeczą o której pamiętasz, jest szukanie przycisku :D

 

Kontroler uruchamia IC spray automatycznie gdy przekroczone zostaną wartości progowe - doładowania i temperatury (kontroler 4T) oraz doładowania i obrotów (kontroler autospeed).

 

http://store.autospeed.com/Items/15643? ... 28BOXED%29

http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0578&P=1

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...