Stander_M Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Pytanie dotyczy skrzyni automatycznej montowanej w Foresterze Turbo z lat 2003 - 2005. Czy ta skrzynia jest OK jeśli chodzi o awaryjność i samą funkcjonalność ?? Ile ma biegów ?? Czy to jest współczesna konstrukcja ?? Czy dać sobie spokój i szukać innego samochodu ?? Pytanie proszę rozważyć w kontekscie zakupu takiego samochodu dla żony do przewozu dzieciaczka po mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Skrzynia ma 4 biegi. Konstrukcja nie jest stara tylko bardzo stara. Sama ilość biegów nie ma znaczenia, liczy się jak się samochodem jeździ, jeżeli auto jest bardzo elastyczne to 4 biegi mogą nie przeszkadzać. Nowsza konstrukcja zużywałaby na pewno znacznie mniej paliwa. Myślę, ze autem trzeba się po prostu przejechać i zobaczyć czy leży taka skrzynia czy nie bo gusta są rożne. Jednemu będzie przeszkadzać a inny będzie zadowolony, że mniej się biegi zmieniają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 ale nie spotkałem się z awarią tej skrzyni, jeżeli w ogóle coś się w niej psuje, to rzadko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Pytanie dotyczy skrzyni automatycznej montowanej w Foresterze Turbo z lat 2003 - 2005. Czy ta skrzynia jest OK jeśli chodzi o awaryjność i samą funkcjonalność ?? Ile ma biegów ?? Czy to jest współczesna konstrukcja ?? Czy dać sobie spokój i szukać innego samochodu ?? Pytanie proszę rozważyć w kontekscie zakupu takiego samochodu dla żony do przewozu dzieciaczka po mieście. moja zona jezdzi takim autem (ja czasem tez dostaje pojezdzic ) i bardzo sobie chwali Forka owszem, biegi tylko 4, zmiana biegow niezbyt szybka, ale jakos to dziala... aha, gdybys byl ciekaw, jakie obroty (przy jakiej szybkosci) silnika sa na poszczegolnych biegach, to popatrz na ten schemacik Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rpw Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Pytanie proszę rozważyć w kontekscie zakupu takiego samochodu dla żony do przewozu dzieciaczka po mieście. Z tego punktu widzenia, to IMO bardzo dobry wybór. Moja żona jest bardzo zadowolona z automatu w Foresterze. :wink: Osobiście też uważam, że fajnie się tym samochodem jeździ po mieście z automatem. Pełen luz. :wink: Temat automatu był już wałkowany na Forum kilka razy. Zobacz na przykład tutaj :arrow: viewtopic.php?f=1&t=120435&hilit=4eat viewtopic.php?f=22&t=121451 A najlepiej umówić się z jakimś Forumowiczem i zobaczyć działanie automatu na żywo. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stander_M Opublikowano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Dzięki za wszystkie odpowiedzi, 4 biegi to faktycznie skansen, muszę się przejechać i sprawdzić organoleptycznie jak to zmienia biegi i czy to nie będzie irytujące. Jak byłem w USA i miałem wypożyczonego Outback na Imprezie Hatchback 2008 z silnikiem 2,5 i automatem 4 biegowym to była to kompletna porażka, może w Forku przy mocniejszym silniku ta skrzynia nie będzie aż takim rozczarowaniem. Trzeba będzie się przejechać. mieszkam w Częstochowie, czy ktoś z szanownego grona posiadającego XT aut mieszka w pobliżu w celu wykonania jazdy testowej ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brat Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Mamy z żoną 2 Forki, jeden zwyczajny dupowóz 2.0 wolnyssak, drugi 2.0XT - w dodatku mocno stuningowany. Oba w tym "bardzo starym" automacie. Oba sprawują się znakomicie, chociaż tylko ten drugi nadaje się do "jazdy weekendowej". Nie miałem nigdy awarii automatu. Nie słyszałem o takich awariach ... PS. Chętnie Ci udostępnię autko do przejażdżki ale w Wawie/okolicach. Do Częstochowy boję się jechać ... za wielki grzesznik jestem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stander_M Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Bywam czasem w Wawie, przed przyjazdem dam znać to w miarę Twoich możliwości się trafimy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 mam taką skrzynkę z sekwencją i taką mogę polecić-jak chcesz pełnego lenia to tryb AT, jak zabawa to tryb ręczny, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Stander_M, tu się nie ma nad czym zastanawiać. Ten automat jest naprawdę przyjemny i wystarczająco szybko zmienia biegi. Do miasta jest niezastąpiony! Jak byś tak zagłębił się w to forum, to gro użytkowników manuali wiele by oddało, aby w korku móc przemieszczać się automatem tak jak MY, a nie deptać co 5 sekund w podłogę prawa - lewa, prawa - lewa aż Ci nogi chcą odpaść, albo wąchać zapach spalonego sprzęgła :shock: Raz jeszcze wybrałbym automat, a z sekwencją byłbym przeszczęśliwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jak byś tak zagłębił się w to forum, to gro użytkowników manuali wiele by oddało, aby w korku móc przemieszczać się automatem tak jak MY, a nie deptać co 5 sekund w podłogę prawa - lewa, prawa - lewa aż Ci nogi chcą odpaść, albo wąchać zapach spalonego sprzęgła Ja mam manual i nie mam tych problemow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 gro użytkowników manuali wiele by oddało, aby w korku móc przemieszczać się automatem nie deptać co 5 sekund w podłogę prawa - lewa, prawa - lewa Ja mam manual i nie mam tych problemow. Znaczy ....da się bez sprzęła, ale ono jes zdecydowanie tańsze niż ...skrzynia biegów, a ruszanie w korku co chwila z rozrusznika z wbitą jedynką dla postronnego obserwatora wygląda ...gupio. Nie żebym sie mądżyła ale czasem warto użyć sprzęgła. mamusia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 No tak ale Kuba ma Genesis Coupe R-spec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 To nie ma znaczenia, dziala także w kazdym Subaru, na ktorym zreszta sie tego nauczylem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Stander_M, tu się nie ma nad czym zastanawiać. Ten automat jest naprawdę przyjemny i wystarczająco szybko zmienia biegi. Do miasta jest niezastąpiony!Jak byś tak zagłębił się w to forum, to gro użytkowników manuali wiele by oddało, aby w korku móc przemieszczać się automatem tak jak MY, a nie deptać co 5 sekund w podłogę prawa - lewa, prawa - lewa aż Ci nogi chcą odpaść, albo wąchać zapach spalonego sprzęgła :shock: Dla chwilowej wygody nie kupiłbym tego automata. Zresztą w korku w automacie także się męczysz, bo musisz trzymać nogę na hamulcu. Mam 7 lat doświadczeń w automacie czterobiegowym. Z przyjemnością wróciłem do manuala, bo ten typ automata zupełnie mnie zanudził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 no dobrze a co z 5 biegowym automatem z przyciskami przy kierownicy? jeździłem czymś takim i zmiana był wg mnie błyskawiczna po kliknięciu przycisku I tak nie uznaje automatów 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 no dobrze a co z 5 biegowym automatem z przyciskami przy kierownicy? jeździłem czymś takim i zmiana był wg mnie błyskawiczna po kliknięciu przycisku (...) a sa takie Forki XT? gdzie? biore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 sportshift czy jak to się nazywa? jeździłem takim dopisze, taki stał u Zdanowicza, a auto miałem na przeglądzie to sobie pojeździliśmy z panią wolę manual było to kilka lat temu więc może nie wszystko pamiętam :roll: ale biegi zminiało się na bank przy kierownicy dopiszę jeszcez raz, może to był outabcak? już niestety nie pamiętam :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 sportshift czy jak to się nazywa? jeździłem takim dopisze, taki stał u Zdanowicza, a auto miałem na przeglądzie to sobie pojeździliśmy z panią wolę manual było to kilka lat temu więc może nie wszystko pamiętam :roll: ale biegi zminiało się na bank przy kierownicy dopiszę jeszcez raz, może to był outabcak? już niestety nie pamiętam :roll: chyba to nie byl Forek... bo zaden Forek XT, niestety, nie mial 5EAT, tym bardziej z manetkami przy kierownicy... ...widocznie Forek jest dozywotnio skazany na niesmiertelna i ponadczasowa 4EAT 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Oj oj, temat rzeka... Mam S-turbo po 2001 z AT czyli mechanicznie prawie to samo co XT. Do manuala tęsknie, bo: 1) ma więcej biegów i tu nie ma co polemizować 2) można strzelić ze sprzęgła 3) można wlecieć na rozkręconym silniku np. w zakręt Ogólnie przy dynamicznej jeździe lepiej się kontroluje auto. Lubie AT w Forku, bo:; a) Ogólnie pojęty "leniuch" jest fajny W mieście fajna rzecz ale Uwaga: poza miastem też jest fajnie. c) Nie martwię się o wiskozę za 2kpln (nie słyszałem jeszcze aby mokre sprzęgło w AT padło) d) W terenie lepsze może być tylko N/A, bo ma reduktor Ogólnie uwielbiam to auto i mam gdzieś, że jest wolniejsze z powodu skrzyni. W moim przypadku to i nawet lepiej ponieważ Forek ma lajtowy żywot. Dodatkowo na palcach jednej ręki mogę policzyć przypadki nieprawidłowego działania (nie konkretnej usterki) 4EAT jakie znalazłem w necie (PL) Może jest stara ale mega solidna. Co do manuala to kiedyś sprawię sobie GT'ka, a jak się trafi to SVX'a wrzucę dodatkową chłodnicę i dalej będę "mieszać olej". Tyle mojego subiektywnego gadania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się