Skocz do zawartości

Czym wystroić MY96 ? I inne....


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz standalone w tym kraju w duzej ilosci przypadkow zawieraja taka sieczke, ze czasami dziwne ze samochody wogole jezdza.

Przerobienie na standalone znaczylo wlasnie ESL - komputer ma funkcjonalnosc SA i dziala po Bozemu jak seryjny komputer, jest zabezpieczony i ma jakies normalne algorytmy.

 

Wiadomo, ze mapa jest tylko tak dobra, jak mapper.

Co do ESL - calkiem niezle rozwiazanie jesli ktos nie chce inwestowac w aftermarketowe ecu, a ma kogos, kto mu zrobi mape na ESL - seryjne ecu jest w sumie chyba dosc proste - ale za to dedykowane i pewnie doskonale wspolpracuje z reszta gratow w samochodzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z razcji pracy przy developmencie urzadzen oem do samochodow jestem w stanie od razu powiedziec, ze wszelkie SA nie spelnialy by wymagan jezeli chodzi odpornosc na zaklucenia i niekorzystne warunki tak jak to robia seryjne komputery. Dlatego wole seryjne ecu od jakichkolwiek innych, ale niestety czasem lepiej zalozyc swinke i zrobic to dobrze niz miec bylejaki program.

 

Na pewno sa samochody, gdzie po prostu ciezko o inne rozwiazanie - zgoda.

Reszta to kwestia dobrej mapy przede wszystkim - ale oczywiscie sa tak czy inaczej rozwiazania lepsze i gorsze. Sam sie niedawno o tym przekonalem :)

 

Co do zaklocen - roznie bywa - z tego co widze seryjne ecu w my99/00 np. maja opinie bardzo wrazliwych na zaklocenia. Do tego stopnia, ze przy remapie mapperzy prosza o wylaczenie wszystkich komorek w samochodzie na czas remapu.

Ale oczywiscie w normalnej pracy juz pewnie nie ma to az takiego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z razcji pracy przy developmencie urzadzen oem do samochodow jestem w stanie od razu powiedziec, ze wszelkie SA nie spelnialy by wymagan jezeli chodzi odpornosc na zaklucenia i niekorzystne warunki tak jak to robia seryjne komputery. Dlatego wole seryjne ecu od jakichkolwiek innych, ale niestety czasem lepiej zalozyc swinke i zrobic to dobrze niz miec bylejaki program.

 

Na pewno sa samochody, gdzie po prostu ciezko o inne rozwiazanie - zgoda.

Reszta to kwestia dobrej mapy przede wszystkim - ale oczywiscie sa tak czy inaczej rozwiazania lepsze i gorsze. Sam sie niedawno o tym przekonalem :)

 

Co do zaklocen - roznie bywa - z tego co widze seryjne ecu w my99/00 np. maja opinie bardzo wrazliwych na zaklocenia. Do tego stopnia, ze przy remapie mapperzy prosza o wylaczenie wszystkich komorek w samochodzie na czas remapu.

Ale oczywiscie w normalnej pracy juz pewnie nie ma to az takiego znaczenia.

Tutaj raczej upatrywalbym problemu z odpornoscia na EMC samego interfejsu :)

Szczerze mowiac to jest wlasnie gruba sprawa jezeli chodzi o EMC i ESD - dwa najwieksze problemy w aftermarketowej elektronice, potem zabezpieczenie wejsc/wyjsc a dalej jakies dziwne pomysly w sofcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy jest w ogóle sens brać go na kanał do ASO Subaru? Dadzą rady posprawdzac wszystko: silnik, dyfry, blachę itp itd.... Czy jest sens w tak już leciwym aucie tak dokładnie wszystko sprawdzać?

Ja nie mam doswiadczenia z ASO i jak sobie radza z cg8, ale napewno takie ogledziny bym wykonal jezeli sam bym nie potrafil tego sprawdzic. Niektore naprawy sa tanie, niektore drogie i chochazby tych drugich trzeba by sie starac unikac, ewentualnie zrekompensowac spadkiem ceny zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesc gminna niesie nawet na oficjalnym forum SIP - sa ASO lepsze i sa gorsze :)

Jak poszperasz to znajdziesz informacje o tych najgorszych, zdecydowanie niepolecanych oraz tych zdecydowanie chwalonych - celowalbym w te drugie :)

 

Kwestia co tak naprawde chcesz sprawdzac i jak. Jak zycie uczy - jak jedziesz do warsztatu i mowisz mechanikowi, zeby sprawdzil w jakim stanie jest samochod, to i tak tam zerknie, tam pociagnie, gdzies poszarpie zeby sprawdzic luzy i tyle - wiele to moze czasem nie zmienic, bo pewne rzeczy i tak niestety wychodza w praniu.

Natomiast niewatpliwie pomoze wylapac jakies zewnetrznei widoczne, powierzchowne zniszczenia - co tez moze byc juz duzo.

 

Chcesz sprawdzac blache - to najlepiej zabierz samochod na geometrie nadwozia :) - bo po latach moze sie okazac, ze nawet jak nie bylo nigdzie konkretnego dzwona z wymiana czesci albo nakladaniem kilogramow szpachli, to i tak gdzies cos juz sie wichruje - zwlaszcza, ze buda w gc8 do najsztywniejszych nie nalezy.

 

W znacznej mierze nalezy chyba jezdzic i naprawiac to co jest do naprawienia - a nei szukac dziury w calym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie AMI dlatego się pytam czy należy zawracać sobie głowę i wyłapywać co jest do zrobienia itd czy poprostu powierchownie obadać auto i cieszyć się póki można....

Z drugiej strony wyłapanie poważniejszego urazu może zaowocować (tak jak napisał ColinBarbarzyńca) w zbiciu z ceny a nie oszukując się że każdy kupując właśnie do tego dąży. Ja osobiście bardziej od kasy martwiłbym się po takim zabiegu że w najbliższym czasie "to trzeba zmienić, to naprawić, to się sypie itd ...." jeżeli wyszłoby coś złego.

Właśnie dlatego Wam zadałem to z pozoru banalne pytanie..... :roll:

 

Geometrię miał podobno robioną i wszystko banglało jednak nigdy nie zaszkodzi się przejechać. W ASO mogą to zrobić? Druga najważniejsza rzecz to podpięcie się pod silnik i sprawdzenia najważniejszych wartości silnika, bo nie chciałbym żeby mi tłok wypadł przez maskę albo coś w tym stylu. Oczywiście takie rzeczy jak rozrząd, dyfer i skrzynia to to normalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometrie podwozia pewnie mial robiona - jak znam zycie.

Ja mam na mysli cala karoserie - watpie, by ktos to robil. Ale tez i watpie, by komus sie chcialo z tym bujac?

 

Oczywiscie w zbijaniu ceny pomoze - ale tez trzeba byc realista. Np. na panewki nigdy do konca nie wiesz, kiedy przyjdzie czas :) O ile oczywiscie nie ma juz ewidentnych przeslanek o koncu ich zywota.

Zalozenie niestety jest takie - kupujac parunastoletni samochod zawsze jest cos do zrobienia i naprawienia, i na pewno zaraz po zakupie cos do zrobienia wyplynie.

 

Z podpieciem sie pod diagnostyke komputerowa w tym roczniku jestes skazany chyba w sumie glownie na ASO, nie umiem powiedziec, czy i ktory serwis zewnetrzny dysponuje czyms co to odczyta, bo to chyba dosc drogi sprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to masz rację. Geometria powinna być robiona pod każdym względem. W sumie to widząc jakie projekty robi gość i jego zaangażowanie w pokazywanie oraz wytykanie zarówno minusów jak i plusów auta śmiem twierdzić że gość nie wali ściemy.

To co mnie męczy to to czy będzie można jechać z nim do ASO żeby obadali z silnikiem...jest sens? Szczerze....

 

Bo to że będzie to czy tamto do zrobienia to już siła wyższa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie: czym dokładnie różni się GC8 WRX STI od zwykłego GT? Chciałbym wiedzieć o MY96r.

 

Nie wiem czy dobrze wyczytałem ale:

- STI ma mocniejszą i krótszą skrzynie biegów

- mocniejszy i bardziej wytrzymały dyfry

 

Nie wiem czy to dobrze wyczytałem ale może ma ktoś takie informacje w małym palcu i mógłby podrzucić dosłownie kilka szczegółów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest sporo tych roznic, poczawszy od silnika, przez skrzynie, troche pewnie w elektronice/ecu, na zawieszeniu pewnie skonczywszy.

Nie to oczywiscie, ze konstrukcyjnie zawieszenie inne - ale chyba z nieco innych elementow zrobione nawet w zwyklym STi.

 

No i przede wszystkim od GT roznia sie przede wszystkim polozeniem kierownicy i wyniklymi z tego konsekwencjami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI 96 r. z tego co sie oreintuje ma zamkniety blok, wiec silnik nalezy jeszcze do tych pancernych. Krotsza skrzynia, ale o wytrzymalosci raczej nie wiekszej niz papierowa skrzynia seryjnego GTka :)

 

a tak btw, Ty to sie Jasiu ukombinujesz...

 

no i jak moge dorzucic swoje trzy grosze:

 

Maska w tej twojej na dzien dobry do wymiany bo nawet z lampami nie gra :twisted:

...a i do czego sluzy ten manometr na przewodach podcisniena? czy to tylko taki tajemniczy wypasiony BOV z zegarkiem i melodyjka? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty co czarny, spać nie możesz po nocach;P? Już byłem i widziałem ja w Kielcach. Koleś mi wszystko powiedział i pokazał. Był uderzony prawym przodem, i wymienione zostały lampy i grill na poliftowe. Maska jest aluminiowa wiec została odklepana i widać to pod spodem.

Auto wyglada znosnie mimo kilku niedorobek blacharskich = ma swoje lata ;)

Jeździ tez znosnie i nie usłyszałem niczego niepokojacego ;)

 

Tego zegarka już nie ma, był on odpowiedzialny za badanie jakiegoś ciśnienia :P

 

Co do serwisu auta to będzie serwisowny w jedynym slusznym miejscu w Zakopcu u robota! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krotsza skrzynia, ale o wytrzymalosci raczej nie wiekszej niz papierowa skrzynia seryjnego GTka :)

 

Sporo wiekszej. GTkowe padaja z tego co widac w roznych postach nawet w okolicach seryjnej mocy czasem - zwlaszcza przy ich obecnym wieku i nawet relatywnie sensownie traktowane. A juz na pewno przy nieco wiekszych mocach.

 

Te z STi jakims cudem wytrzymuja okolice 400-450Nm sensownie traktowane. Ale nie to, zeby nie dalo sie w nich biegow ogolic - zreszta niejaki Adamusmax nawet wzmacniany wklad type-ra wygolil zdaje sie kiedys ;)

 

Podejrzewam, ze musza byc jakies roznice w materialach - bo raczej nie w konstrukcji skrzyni - ktore jednak roznia ta z STi (czy nawet WRX z tamtych czasow, ktore tez nieco wieksze moce i moment przenosily niz EU-spec) od tych z GT.

 

Oczywiscie nie to, zeby majac konkretna kase w kieszeni nie bylo lepiej kupic 6mt - ale roznica w cenie jest taka bym rzekl 3-,4-krotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...