Skocz do zawartości

Czym wystroić MY96 ? I inne....


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam dwa pytania:

1) czym można wystroić MY96 STI? Istnieją jakieś chipy, gotowe programy czy coś takiego?

2) Czym najlepiej podpiąć się pod komputer w celu sprawdzenia parametrów silnika: kompresji itp.... ?

 

Z innej paczki:

- jak można sprawdzić jaki dyfer siedzi z tyłu? Posiada jakieś przetłoczenia, napisy?

- czy skrzynia 4,11 jest dłuższa od 4,44?

- czy FMIC może być powodem dużego laga na TD05G ?

- ilo-tłoczkowe powinny być hample w MY96 STI i czy powinny być nacinane na przodzie?

- czy da się założyć blow off ?

 

 

 

Z góry dzięki za odp.

Jasiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1

my96 mozna wystroic albo chipem albo esl - tez wkladany w podstawke, albo ew. standalone jakis - wybor dosc sporawy

Przy czym nie wiem, czy ktos w Polsce mapuje ESL

 

Ad.2

najlepiej kabelkiem :)

Ale nieco powazniej - w tym roczniku z seryjnym ecu to chyba tylko Subarowa diagnostyka w serwisie

Aczkolwiek to o co pytasz - kompresja silnika to i tak temat nie na podpinanie sie pod komputer tylko po prostu, na pomiar kompresji cylindrow.

 

Z innej paczki - nieco ciezko z tym dyfrem, mozna rozebrac i zabki liczyc :) Jesli wiesz jaka masz skrzynie, a numer powinienes miec na skrzyni gdzies przyklejony w okolicy kolnierza na sprzegle, to z duza doza prawdopodobienstwa dowiesz sie jaki masz dyfer, o ile nic nie bylo miedzane w bebechach.

 

Mowisz o przelozeniach dyfrow. "Dlugosc" skrzyni zalezy od przelozen biegow - a calosc juz zalezy od przelozen biegow poszczegolnych oraz dyferencjalu.

 

td05 (zwlaszcza te starsze) sa same z siebie powodem sporawego laga :) - ale cos za cos, chce sie duze turbo i duzo mocy, to niestety od dolu moze byc troche laga. Co do fmic zas - nieco niewatpliwie moze zwiekszyc "opoznienie" przy zmianach biegow itp. troche wiecej pojemnosci do nadmuchania cisnienia.

Kwestia czy bedzie to zauwazalne w praktyce - nie wiem. Pewnie duzo zalezy od konkretnego "setupu".

 

Tarcze czy nacinane, czy nie - to juz kwestia jakie kto sobie zalozyl. Zaciski chyba byly 2tloczkowe nawet w sti w tym roczniku? Ale glowy sobie za to uciac nie dam.

 

Da sie zalozyc blow-off, ale po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia ma nalepkę, z której odczytane kodzisko pomoże Ci w faku znaleść dane skrzyni, jeżeli flaki są oryginalne....najpewniej jest odkręcić 8 śrub na kluczyk 14 w dyferku i odczytać nabitą ilośc zębów na dużym kole zębatym, wyraźnie widać, np.39;9, czy 39;8, dzieląc większą wartość przez małą uzyskasz przełożenie dyfra. Najprawdopodobniej masz 4.11, bo krótsze - 4,44 wystepuje w Foresterze S-turbo lub w kilku innych wykwintnych limitowanych zagranicznych wersjach GC8... :) i ta z 4,44 i DCCD ma w kodzie chyba na końcu AAA, jak anonimowe alkoholiki.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli bez rozbierania nie da się tego ustalić....szkoda. W serwisie Subaru na kanale powinni wszystko wynaleźć, prawda?

 

A jak z chipami do tych aut, ktoś z forum to ogarnia? Bardziej chodzi mi nie o podnoszenie mocy ale o przebieg kresek trochę bardziej korzystny bo to co się dzieje teraz to maskra:

nic .... nic...nic.....nic....WIATRAK!!! :shock: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam na 100% co siedzi w my96 ale strzelam, ze td05 - to niestety relatywnie duze turbo o lagu powiekszonym dodatkowo nieco zabytkowa konstrukcja chyba. Przynajmiej w przypadku oryginalnego turbo z tamtych czasow.

Ale pewnie remap by mogl nieco zmienic przebieg momentu i mocy faktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam na 100% co siedzi w my96 ale strzelam, ze td05 - to niestety relatywnie duze turbo o lagu powiekszonym dodatkowo nieco zabytkowa konstrukcja chyba. Przynajmiej w przypadku oryginalnego turbo z tamtych czasow.

Ale pewnie remap by mogl nieco zmienic przebieg momentu i mocy faktycznie.

 

tak siedzi tam TD05G dość spora jest podobno. Dlatego się pytam o remap. Czy jest ktoś w PL co ogarnia takie auta programowo?

 

Czy lag może być spowodowany 3" wydechem na 3 tłumikach?

 

Od strony blacharskiej:

- maska jest aluminiowa i stąd moje pytanie, czy można mu wsadzić wysoki kurnik na maske? Jak tak to od którego modelu?

- malowanie całego auta ma na celu odnowe lakieru. Opłaca się w ogóle go vcałego malować? Dodatkowo czy ma ktoś może jakieś zdjęcia GT jak wygląda w kolorze czarny mat?

- czy przedni zderzak od MY98-00 pasuje do MY96 p&p ?

 

Ogólnie czy jest sporo części które pasują p&p z 98-00 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam na 100% co siedzi w my96 ale strzelam, ze td05 - to niestety relatywnie duze turbo o lagu powiekszonym dodatkowo nieco zabytkowa konstrukcja chyba. Przynajmiej w przypadku oryginalnego turbo z tamtych czasow.

Ale pewnie remap by mogl nieco zmienic przebieg momentu i mocy faktycznie.

 

tak siedzi tam TD05G dość spora jest podobno. Dlatego się pytam o remap. Czy jest ktoś w PL co ogarnia takie auta programowo?

 

Czy lag może być spowodowany 3" wydechem na 3 tłumikach?

 

Od strony blacharskiej:

- maska jest aluminiowa i stąd moje pytanie, czy można mu wsadzić wysoki kurnik na maske? Jak tak to od którego modelu?

- malowanie całego auta ma na celu odnowe lakieru. Opłaca się w ogóle go vcałego malować? Dodatkowo czy ma ktoś może jakieś zdjęcia GT jak wygląda w kolorze czarny mat?

- czy przedni zderzak od MY98-00 pasuje do MY96 p&p ?

 

Ogólnie czy jest sporo części które pasują p&p z 98-00 ?

 

Dlaczego mieliby spece od remapow nie ogarniac? Nie wiem co rozumiesz przez "programowo" - ale jak napisalem juz kwestia jest to, na czym remap bedzie zrobiony. Opcje mniej wiecej juz przedstawilem.

 

3calowy wydech raczej przyczyna laga nie bedzie :)

 

Od strony blacharskiej - ktos tam jakies wieksze wloty chyba robi do pre-facelift'ow, ale troche ciezko o to i nieco drogawo. Moze lepiej zainwestowac we fmic

majac dosc duze turbo?

 

Poszukaj sobie ex-krukowego, obecnie chyba na sprzedaz przez uzytkownika Misiek, klasyka. Wyglada calkiem ok (choc mnie sie osobiscie karbony tam nei podobaja :))

 

Zderzak przedni bedzie pasowal, bedzie pasowac nawet maska i atrapa. Ale tak po prostu dolozone do pre-facelift'owej maski i atrapy to pewnie bedzie tak sobie wygladac. Chociaz moze to kwestia gustu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam na 100% co siedzi w my96 ale strzelam, ze td05 - to niestety relatywnie duze turbo o lagu powiekszonym dodatkowo nieco zabytkowa konstrukcja chyba. Przynajmiej w przypadku oryginalnego turbo z tamtych czasow.

Ale pewnie remap by mogl nieco zmienic przebieg momentu i mocy faktycznie.

 

tak siedzi tam TD05G dość spora jest podobno. Dlatego się pytam o remap. Czy jest ktoś w PL co ogarnia takie auta programowo?

 

Czy lag może być spowodowany 3" wydechem na 3 tłumikach?

 

Od strony blacharskiej:

- maska jest aluminiowa i stąd moje pytanie, czy można mu wsadzić wysoki kurnik na maske? Jak tak to od którego modelu?

- malowanie całego auta ma na celu odnowe lakieru. Opłaca się w ogóle go vcałego malować? Dodatkowo czy ma ktoś może jakieś zdjęcia GT jak wygląda w kolorze czarny mat?

- czy przedni zderzak od MY98-00 pasuje do MY96 p&p ?

 

Ogólnie czy jest sporo części które pasują p&p z 98-00 ?

 

Dlaczego mieliby spece od remapow nie ogarniac? Nie wiem co rozumiesz przez "programowo" - ale jak napisalem juz kwestia jest to, na czym remap bedzie zrobiony. Opcje mniej wiecej juz przedstawilem.

 

3calowy wydech raczej przyczyna laga nie bedzie :)

 

Od strony blacharskiej - ktos tam jakies wieksze wloty chyba robi do pre-facelift'ow, ale troche ciezko o to i nieco drogawo. Moze lepiej zainwestowac we fmic

majac dosc duze turbo?

 

Poszukaj sobie ex-krukowego, obecnie chyba na sprzedaz przez uzytkownika Misiek, klasyka. Wyglada calkiem ok (choc mnie sie osobiscie karbony tam nei podobaja :))

 

Zderzak przedni bedzie pasowal, bedzie pasowac nawet maska i atrapa. Ale tak po prostu dolozone do pre-facelift'owej maski i atrapy to pewnie bedzie tak sobie wygladac. Chociaz moze to kwestia gustu

 

Interesuje mnie kwestia programowa z tego względu że wiem do kogo i z czym mam się stawić. Kto ma doświadczenie w tej materii i robił już takie auta.

 

Auto posiada już FMIC i 3" wydech. Tak więc jakaś tam część już jest zrobiona.

 

Pytam o części poliftowe ponieważ auto posiada już:

- poliftowe lampy

- poliftowy grill

 

Myślałem żeby do kompletu wstawić przedni zderzak ponieważ oryginalny jest trochę pęknięty.

 

Co do wysokiego wlotu to tutaj mam taki przykład: http://www.youtube.com/watch?v=mw_HxyrPVJI chlopak wstawił wlot od STI ver.8 = blob eye? I nie wygląda to jakoś źle i jakoś ciężko do zrobienia :)

 

edit #1

przypomniało mi się jeszcze że auto jest trochę ociążałe podczas zapalania. Nie zaskakuje od razu jak powinno...gość powiedział że czasami jest problem tego rodzaju że zapali po czym po kilku sekundach gaśnie. Następnie znowu go kręcisz i zaskakuje już na dobre. Wie ktoś co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie kwestia programowa z tego względu że wiem do kogo i z czym mam się stawić. Kto ma doświadczenie w tej materii i robił już takie auta.

 

O ludziach/firmach robiacych remapy w Polsce bylo juz wiele razy - i wiele sie chyba nie zmienilo w temacie :)

Zasadniczo w sumie jest to kwestia bardziej na "nielegala", ale walic ta hipokryzje - w ASO na pewno remapu nie zrobisz, zwlaszcza w jakims "na szaro" sciagnietym z Japonii, a nie kupionym w polskim ASO samochodzie :) - pogadaj np. w Mapteku albo nie-ASO. Zagadaj do uzytkownika Jako - zobaczysz jakie sa konkretnie opcje i co Ci poleca - aczkolwiek podejrzewam, ze bedziesz raczej skazany na jakiegos stand-alone'a jak Apexi PowerFC, Simtek/Alcatek, ew. jakie tam sensowne remapowalne ecu za rozsadne pieniadze uda CI sie kupic. Chyba, ze na ESL ktos zrobi, ale nie wiem.

Zreszta remap mozna zrobic pewnie jeszcze w paru innych miejscach, ale najlepiej jak Ci zadowoleni uzytkownicy kogos poleca.

 

Podzwon, popytaj o opcje i ceny.

 

Co do blacharki - jesli masz poliftowa maske tez, to bedzie Ci prosciej znalezc jakis duzy wlot, ale i tak kilka setek bedziesz pewnie musial na to wydac.

Jesli masz fmic, to moim zdaniem szkoda kasy na taki "tuning" - tym bardziej, ze moim zdaniem gc8 z wielkim wlotem w stylu sti8 wyglada _FATALNIE_.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem posta do JAKO, dzięki za info;) mam nadzieje ze mi trochę eyjasni w tej kwesti.

Co do wlotu to kwestia gustu, mi się osobiście bardzo podoba jednak bez TMIC to chyba mija się z celem. Z drugiej strony pociagnieta jest cała instalacja do natrysku IC top. Problemem jest fakt ze brakuje mu zbiorniczka ale to jest do ogarniecia. Z drugiej strony to FMIC jest tak duży ze ten natrysku chyba nie będzie potrzebny póki co. Co myślicie?

 

Czy jest możliwość montażu klimy jeżeli mamy w aucie IC z przodu? Do auta posiada Klimek jednak jej nie zakładał bo nie potrzebował.

 

Ostatnia sprawa to to ze ma lekkie problemy przy zapalaniu. Nie odpala od strzał tylko po chwili. Powiedział tez ze czasami dzieje się e ten sposób ze jak mu zapali to po chwili gasnie, po chwili jak się go odpali znowu to odpala od kopa...co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość montażu klimy jeżeli mamy w aucie IC z przodu? Do auta posiada Klimek jednak jej nie zakładał bo nie potrzebował.

 

Ostatnia sprawa to to ze ma lekkie problemy przy zapalaniu. Nie odpala od strzał tylko po chwili. Powiedział tez ze czasami dzieje się e ten sposób ze jak mu zapali to po chwili gasnie, po chwili jak się go odpali znowu to odpala od kopa...co to może być?

 

Jest mozliwosc montazu klimy - ale duzo zalezy jak masz poprowadzona "rurkologie" - jesli za wlewem oleju, nad akumulatorem, to problemu byc nie powinno.

 

co do problemow z zapalaniem w ciemno przez internet ciezko powiedziec cokolwiek. Moze za malo paliwa pompuje za pierwszym razem po przekreceniu kluczyka na rozruch?

Sprawa do obadania przez speca od ecu/map - jakiegos ewentualnie dobrego diagnoste.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość montażu klimy jeżeli mamy w aucie IC z przodu? Do auta posiada Klimek jednak jej nie zakładał bo nie potrzebował.

 

Ostatnia sprawa to to ze ma lekkie problemy przy zapalaniu. Nie odpala od strzał tylko po chwili. Powiedział tez ze czasami dzieje się e ten sposób ze jak mu zapali to po chwili gasnie, po chwili jak się go odpali znowu to odpala od kopa...co to może być?

 

Jest mozliwosc montazu klimy - ale duzo zalezy jak masz poprowadzona "rurkologie" - jesli za wlewem oleju, nad akumulatorem, to problemu byc nie powinno.

 

co do problemow z zapalaniem w ciemno przez internet ciezko powiedziec cokolwiek. Moze za malo paliwa pompuje za pierwszym razem po przekreceniu kluczyka na rozruch?

Sprawa do obadania przez speca od ecu/map - jakiegos ewentualnie dobrego diagnoste.

 

Pozdrawiam

 

No tego jak są kable i rury pociągnięte niestety nie wiem. Na desce nie ma niestety guzika od klimy po przekaldce. To jest problem?

 

Co do diagnostyki to auto będzie na bank na kanale przed samym kupnem w celu sprawdzenia wszystkiego. Wolę zapłacić te 100-200zł i mieć święty spokój.

 

Wiem ze przez neta się nie da tego sprawdzić ale myślałem że może to jest po prostu jakaś typowa doległość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No tego jak są kable i rury pociągnięte niestety nie wiem. Na desce nie ma niestety guzika od klimy po przekaldce. To jest problem?

 

Otworz maske, to sie wszystkiego dowiesz :)

 

Co do elektryki, guzikow itp. to pewnie bedziesz musial poszukac przelacznikow i wiazek od klimy ? To juz pytanie do specow od dlubania w samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No tego jak są kable i rury pociągnięte niestety nie wiem. Na desce nie ma niestety guzika od klimy po przekaldce. To jest problem?

 

Otworz maske, to sie wszystkiego dowiesz :)

 

Co do elektryki, guzikow itp. to pewnie bedziesz musial poszukac przelacznikow i wiazek od klimy ? To juz pytanie do specow od dlubania w samochodach.

 

e tam to to w sumie najmniejszy problem :) bardziej chodziło mi tylko czy się da czy nie :)

 

Podobno ECU Master sprawdza się idealnie do strojenia MY96 :) to mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladanie "swini" to zlo :)

 

Poza tym z tym idealnie to chyba ostatnio bylo niezbyt idealnie, o ile mnie pamiec nie myli - no ale moze cos sie zmienilo.

 

No ja tez nie wiem skad sie wzielo idealnie, ale narazie daje rade - napewno lepiej niz safc i tym podobne wynalazki.

 

 

Interesuje mnie kwestia programowa z tego względu że wiem do kogo i z czym mam się stawić. Kto ma doświadczenie w tej materii i robił już takie auta.

 

Jak wiesz do kogo, to glupio sie pytac - jak ma jakies pojecie to nie ma sensu zapytywac. Jak mysle o tejsamej osobie, to juz wspolczuje oddania mu samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladanie "swini" to zlo :)

 

Poza tym z tym idealnie to chyba ostatnio bylo niezbyt idealnie, o ile mnie pamiec nie myli - no ale moze cos sie zmienilo.

 

:( :( :( no idealnie to dość mocne słowo. Ale to że sobie radzi to mozna powiedzieć.

 

ColinBarbazynca mógłbyś trochę wyjaśnić? Jak nie chcesz w temacie to może być też pw.

 

ps. tam jest literówke i miało być " NIE WIEM DO KOGO I Z CZYM SIĘ STAWIĆ" .... jakbym wiedział to raczej bym się nie pytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladanie "swini" to zlo :)

 

Poza tym z tym idealnie to chyba ostatnio bylo niezbyt idealnie, o ile mnie pamiec nie myli - no ale moze cos sie zmienilo.

 

:( :( :( no idealnie to dość mocne słowo. Ale to że sobie radzi to mozna powiedzieć.

 

ColinBarbazynca mógłbyś trochę wyjaśnić? Jak nie chcesz w temacie to może być też pw.

 

ps. tam jest literówke i miało być " NIE WIEM DO KOGO I Z CZYM SIĘ STAWIĆ" .... jakbym wiedział to raczej bym się nie pytał.

 

Aaa no widzisz cos mi tu nie pasowalo :)

Tak jak juz pisalem jak sie nie chce za duzo podkrecac to ecumaster da rade. Jak juz w gre wchodza wieksze wtryski i zamykajaca sie przeplywka to przy delikatonosci silnikow subaru bym sie bal w to brnac - ogolnie elektronika podobna jak w 200sx z tym, ze tam silnik wiecej wybacza ;)

Jak sie da programowac seryjny komputer to zawsze jestem za tym rozwiazaniem - zaden standalone nie da sobie rady tak dobrze jak rozpracowany seryjny komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladanie "swini" to zlo :)

 

Poza tym z tym idealnie to chyba ostatnio bylo niezbyt idealnie, o ile mnie pamiec nie myli - no ale moze cos sie zmienilo.

 

:( :( :( no idealnie to dość mocne słowo. Ale to że sobie radzi to mozna powiedzieć.

 

ColinBarbazynca mógłbyś trochę wyjaśnić? Jak nie chcesz w temacie to może być też pw.

 

ps. tam jest literówke i miało być " NIE WIEM DO KOGO I Z CZYM SIĘ STAWIĆ" .... jakbym wiedział to raczej bym się nie pytał.

 

Aaa no widzisz cos mi tu nie pasowalo :)

Tak jak juz pisalem jak sie nie chce za duzo podkrecac to ecumaster da rade. Jak juz w gre wchodza wieksze wtryski i zamykajaca sie przeplywka to przy delikatonosci silnikow subaru bym sie bal w to brnac - ogolnie elektronika podobna jak w 200sx z tym, ze tam silnik wiecej wybacza ;)

Jak sie da programowac seryjny komputer to zawsze jestem za tym rozwiazaniem - zaden standalone nie da sobie rady tak dobrze jak rozpracowany seryjny komputer.

 

 

nie chce go podkręcać. Chce go ustawić pod siebie: ładowanie, Nm, kreski, itp itd.... Wyczytałem że jest możliwość przerobienia oryginalnego kompa na SA za jakieś dobre pieniądze. Forumowicz się zarzeka że to działa i robił tak nie raz...może to to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosze wrazenie, ze zamiast podejsc do tematu z sensem i rozsadkiem, chcesz zrobic "cos"

 

Co oznacza ustawienie pod siebie ladowania Nm, kreski itp. itd.? - to o czym mowisz to wlasnie "podkrecanie"

 

I albo zrobisz to porzadnie, albo bedziesz potem sie wozil z problemami i przybiegal na forum z pytaniami w stylu: cos sie zepsulo, ale nie wiem co, bo nie jedzie i przerywa, ale mechanik nic nie widzi.

 

Bez urazy - bo mam swiadomosc, ze nieco szorstko to brzmi.

 

Ori ecu to ori ecu - mozesz je sobie przerobic na sztuke nowoczesna, jesli chcesz :) - a nie na stand alone'a - opcje z ori ecu masz dwie.

Albo chip, albo ESL - koniec, kropka.

Swinki to drutowanie - ktore oczywiscie moze dzialac, ale przy latwosci (no ok, moze nie finansowej, ale mozna czasem kupic starsze standalone'y za nieduze pieniadze i zrobic remap) zakupu SA, wolalbym robic remap na SA.

A do czasu zgromadzenia funduszy jezdzic na serii i ew. inwestowac w paliwo, klocki, olej i wkladke miesna (nie to, zebym stosowal wszystkie te rady u siebie samego, ale powiedzmy, ze lubie sobie powymyslac i mam chwilowo mozliwosc, wiec czasem w samochodzie jest dlubniete to czy tamto, ale w sumie nie za duzo - zdecydowanie powinienem tez zainwestowac we wkladke miesna :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz standalone w tym kraju w duzej ilosci przypadkow zawieraja taka sieczke, ze czasami dziwne ze samochody wogole jezdza.

Przerobienie na standalone znaczylo wlasnie ESL - komputer ma funkcjonalnosc SA i dziala po Bozemu jak seryjny komputer, jest zabezpieczony i ma jakies normalne algorytmy.

A uzywany standalone? W wiekszosci przypadkow mozna kupic SM2, ktorego nawet nie podlacza firmy go wczesniej sprzedajace bo jest toporny, wybredny i wymaga duzych kombinacji a poziom zaawansowania elektroniki odpowiada rosyjskim kalkulatorom z poczatku lato 80tych. Nowe owszem, ale to juz chyba wieksza kasa.

Co do swinek, to widzialem duzo aut na tym jezdzacych choc sam uzywam takich urzadzen jezeli nie mam lepszej opcji. Maja wady i zalety i jezeli sie ma umiar to sie spisuja. Jak posiedziec do da sie na nich duzo zdzialac - na przyklad z motoru 1.3 wolnossacego po uturbieniu dalo mi sie spokojnie zrobic 360KM i do tego 50Km z nitro. A na standalone z tego co pamietam juz sie takich wartosci nie zobaczylo, tyle ze nie wiem kto tam wszystko ustawial.

Jezeli sie zrozumie jak co dziala i potrafi sobie wyobrazic pewne granice to znajdzie sie dla siebie odpowiednie zastosowanie.

Ja z razcji pracy przy developmencie urzadzen oem do samochodow jestem w stanie od razu powiedziec, ze wszelkie SA nie spelnialy by wymagan jezeli chodzi odpornosc na zaklucenia i niekorzystne warunki tak jak to robia seryjne komputery. Dlatego wole seryjne ecu od jakichkolwiek innych, ale niestety czasem lepiej zalozyc swinke i zrobic to dobrze niz miec bylejaki program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za szeroki opis. Na prawdę mi pomógł bo się już trochę gubilem e tym wszystkim. W takim razie zostaje zwykle ori ecu i do tego będziemy zakładać chip jak już się człowiek wjeździe i ogarnie to i owo;)

 

Co warto zrobić na początek w takim dziadku oprócz oczywiście wymiany, płynów, olejów, itp itd.... Macie jakieś pomysły żeby można było spokojnie pojezdzic? Lepiej żeby zbierał pomysły teraz jak pózniej kiedy coś się zepsuje;P

W co wy byście zainwestowali, zawias?skrzynia?hample?....

 

Z dodatkowych rzeczy to co ma zrobione to wydech na 3tlumikach 3" oraz FMIC, zawias bilsteina b6 oraz short shifter.

 

 

 

Jasiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plasma - masz w miare fajny samochod - jezdz nim.

Przyjdzie czas, ze bedzie Ci malo mocy to wtedy odlozone pieniadze inwestuj w dalsze modyfikacje - na razie sie wjezdz i poznaj go dobrze.

 

W hamulce moze ew. warto zainwestowac, zwlaszcza jesli masz 2 tloczki tylko z przodu - warto zainwestowac przynajmiej w 4 tloczki z nowszych Imprez na przodzie.

Jesli chcesz ew. powazniejszy zestaw, to odezwij sie na PW - cos tam bym mial ewentualnie :) (a co, troche prywaty nie zaszkodzi czasem:))

 

A tak to jezdz i naprawiaj co sie zepsuje - niestety to jednak dosc stary samochod i cos tam zawsze wypadnie. Dobre jest to, ze teraz subaru zrobilo sie na tyle popularne, ze czesci nawet w Polsce o wiele wiecej i latwiej dostepnych, i co najwazniejsze - chyba po rozsadniejszych, niz pare lat temu, pieniadzach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...