toks Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Od jakiegoś czasu wysłuchałem chrobotanie dochodzące z silnika najwyraźniej słyszalne od ok. 1500 obr do ok 2000 - potem cichnie (albo już jest zagłuszane przez silnik) - nie ważne czy na ciepłym czy zimnym silniku - wydaje się że bardziej z prawej strony (stojąc przed pojazdem, ale do końca trudno być pewnym). Przy normalnej jeździe, z zamkniętymi szybami nic nie słychać, wystarczy wolno jechać z otwartym oknem i już jest - wtedy jest słyszalne najlepiej przy zmianie biegów i spadku obrotów silnika przez zakres 1500-2000 obr. Dźwięk jest metaliczno-chroboczący i powiązany z obrotami. Co myślicie - łańcuch rozrządu, zawory czy jakaś pompa wodna. Wybieram się za kilka dni do serwisu ale proszę o Wasze opinie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 gdzies juz ktos pisal ze sa suterki lanucha rzorzadu prawego i jego napinacza, trzeba sprawdzic dokladnie, jaki przebieg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
toks Posted May 11, 2010 Author Share Posted May 11, 2010 Przebieg 38kkm . Dodam że dźwięk nie jest typu stukającego ale trąco-jazgoczący (przechodzę już sam siebie w poetyckich opisach ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bungy Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Mam pewne podejrzenia co do opisywanych odgłosów... może Ty masz tam pod maska boksera?! ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
toks Posted May 13, 2010 Author Share Posted May 13, 2010 ... może Ty masz tam pod maska boksera?! ;-) Tak... i dwa owczarki alzackie Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulbas Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 może to chroboczące panewki , u mnie też wyglądało to niewinnie, przebieg podobny i rocznik ten sam - 08.2008 :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
toks Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Bulbas - czy u Ciebie było tylko tarcie/chrobotanie, czy też jakieś stuki? Mam nadzieję, że tak czy inaczej problem zostanie zdiagnozowany. Jeżeli tak sytuacja z silnikami będzie się dalej rozwijać to drżyjmy przed końcem gwarancji Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulbas Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Jak będziesz robił przegląd to rozetnij filtr oleju po zdemontowaniu- jeśli będą opiłki metalu to , jeśli bedzie czysty to Link to comment Share on other sites More sharing options...
toks Posted May 18, 2010 Author Share Posted May 18, 2010 Dzięki - wykonam mu sekcję zwłok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now