vrossi Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Koledzy podpowiedzcie proszę czy temperatura spalin przy normalnej, codziennej jezdzie w silniku benzynowym i dieslowskim jakoś zasadniczo sie różni?? A może ktoś jasno wytłumaczy mi czy są wogóle jakies kardynalne (konstrukcyjne) różnice w turbinach do benzyny i diesla... Z góry dzięki za pomoc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 w dieslu jest nizsza o okolo 300 stopni. Turbiny w dieslach maja dodatkowo "klapy" do zmiennej geometrii łopatek Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Tak jak napisał komancz w dieslu EGT jest niższe i dodatkowo odwrotnie niż w benzynie przy ubogiej mieszance spada, a rośnie przy bogatej. Turbiny są podobne, ale z racji niższych temperatur daje się stosować zmienną geometrię czyli wspomniane "klapy" i często się z tego korzysta choć nie obligatoryjnie. Turbiny z zmienną geometrią nie posiadają już wastegate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrossi Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 Dzięki, o to mi chodziło panowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now