vrossi Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Koledzy podpowiedzcie proszę czy temperatura spalin przy normalnej, codziennej jezdzie w silniku benzynowym i dieslowskim jakoś zasadniczo sie różni?? A może ktoś jasno wytłumaczy mi czy są wogóle jakies kardynalne (konstrukcyjne) różnice w turbinach do benzyny i diesla... Z góry dzięki za pomoc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 w dieslu jest nizsza o okolo 300 stopni. Turbiny w dieslach maja dodatkowo "klapy" do zmiennej geometrii łopatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Tak jak napisał komancz w dieslu EGT jest niższe i dodatkowo odwrotnie niż w benzynie przy ubogiej mieszance spada, a rośnie przy bogatej. Turbiny są podobne, ale z racji niższych temperatur daje się stosować zmienną geometrię czyli wspomniane "klapy" i często się z tego korzysta choć nie obligatoryjnie. Turbiny z zmienną geometrią nie posiadają już wastegate. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vrossi Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Dzięki, o to mi chodziło panowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się