Jump to content
Sign in to follow this  
michal

2.5 XT vs WRX

Recommended Posts

Azrael, nie wiem, ale uslyszalem od emila, a ostatnio sie sprawdzil :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Azrael, nie wiem, ale uslyszalem od emila, a ostatnio sie sprawdzil na jednym takim pojedynku

 

 

To było z SMSa do mnie skierowanego do Sub-fana jak namieszał Cossim na Plejadach rok temu. A napisał to niejaki Chloru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a jakby tak wziac trzy (prawie) identyczne samochody o tej samej masie*, zawieszeniu itp. rozniace sie tylko tym, ze jedno jest FWD, drugie RWD, a trzecie AWD? Ktoremu by sie najbardziej mordka podnosila? Bo wydaje mi sie ze RWD (patrz: dragstery), potem AWD, a najmniej wlasnie FWD** ? :roll:

 

Wlasnie dlatego uwazam, ze AWD vs efekt motorówki to nieporozumienie. Pamiętam, że Dyrekcja o tym kiedyś pisała i po prostu wiele osób przyjęło to za pewnik. Impreza bedzie mniej podnosiła dziób niż matiz, bo jest twardsza.

 

BMW może zadzierać nosa mniej lub bardziej aniżeli Subaru - kwestia ustawienia zawiasu. Jeżeli będzie ustawiony dragowo to oczywiście będzie się unosił, ale w ustawieniu wyścigowym już nie (zamiast się unieść zerwie przyczepność).

 

O ile można dyskutować o różnicach pomiędzy FWD a AWD i zależności napędowej, o tyle w przypadku aut RWD i AWD nasilenie wspomnianego efektu zależy ihmo wyłącznie od zawieszenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba macie rację, że rodzaj napędu w mniejszym stopniu wpływa na unoszenie się przodu, niż rozkład masy i twardość zawieszenia. Potoczne opinie i obserwacje na ten temat, wynikają pewnie z tego, że przednionapędowce częściej mają miękkie zawieszenie niż RWD i AWD.

 

Ale mam wątpliwości co do kolejności RWD :arrow: AWD :arrow: FWD.

 

Czym różnią się wspomniane napędy? Miejscem przyłożenia siły do karoserii samochodu, a właściwie miejscem przyłożenia w stosunku do środka ciężkości samochodu. Wektor siły i kierunek jest ten sam.

W FWD i RWD siła przyłożona jest jednostronnie z przodu lub tyłu od środka ciężkości, a AWD po obu stronach, mniej lub bardziej równomiernie. Co więcej, siły te w przypadku samochodów o tej samej mocy i rozkładzie masy są dwukrotnie mniejsze (na punkt przyłożenia), a ramię zginające krótsze w AWD niż w ośkach.

 

Wydaje mi się więc, że powinno to wpłynąć to na bardziej "poziome" ruszanie samochodu...

 

Ale, ze względu na znaną powszechnie ociężałość umysłową i maturę z fizyki zdaną w zamierzchłej przeszłości, nie jestem w stanie narysować rozkładu sił działających na samochód w takich sytuacjach i wyliczyć wypadkowej "unoszącej" przód, więc pozostawiam tu pole do popisu świeżym intelektualnie tegorocznym maturzystom dla których to zapewne betka 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
więc pozostawiam tu pole do popisu świeżym intelektualnie tegorocznym maturzystom dla których to zapewne betka 8)

 

Patrząc po tym jakie mieli ludzie problemy z matematyką to bym nie liczył na szeroki odzew :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj, no trzeba policzyć wypadkową siły bezwładności (I zas. dynamiki) i reakcji podłoża (III zas. dynamiki).

 

Ponoć najlepiej fizykę w całej szkole napisałem ;):mrgreen:

 

74% z podstawowego, 42% z rozszerzonego... Więc już wiecie, jak wypadła ta wspaniała, nowa matura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40% maturzystow liceow technicznych czy jak to sie nazywa, nie zdalo

 

Liceum Profilowane to sie nazywa 8)

 

Ja z tych dwoch to nie wiem co bym wybral :P Trudna decyzja. Forester praktyczniejszy, Impreza ladniejsza, troszke wolniejsza... w sumie szkoda ze nie mam takiego dylematu 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oj, no trzeba policzyć wypadkową siły bezwładności (I zas. dynamiki) i reakcji podłoża (III zas. dynamiki).

To wykresy, obliczenia, wyniki proszę. A nie teoretyczną teorię...

 

Ponoć najlepiej fizykę w całej szkole napisałem ;):mrgreen:

 

74% z podstawowego, 42% z rozszerzonego...

 

Najlepiej... Aha... 42%...

Ale to było dzienne liceum...?

:twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tak - dzienne. Któreś tam naste miejsce w małopolsce. Generalnie - fizyka i matematyka była świetna.

 

To wykresy, obliczenia, wyniki proszę. A nie teoretyczną teorię...

 

Dane proszę ;).

 

Moc, siły ;). Opory ruchu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakładając, że Auta miały by takiesame zawieszenia to AWD powinno sięprzy starcie podnieść nieco z przodu żeby potem moc wtedy

1)przód się podniesie i będzie przenosił mniej mocy na asfalt

2)Więcej napędu pójdzie na przód bo każdy mechanizm przekazuje napęd tam gdzie są mniejsze opory tak na prawdę wiskoza jest ze 25% wydajniejsza od dyfra

3)Auto się więc znowu opuści i cykl o tak naprawdę niewielkich wachaniachbędzie się

powtarzał

Ci, którzy chcą coś liczyć całeczka się kłania :twisted: jak to mówi moja profesor od Fizyki

 

Mi się wydaje, że tylny napęd jestlepszy na odpowiedniej nawierzchni (kiedy się nie ślizga) bo proste jest, że 1 oś stawia niejsze opory niż 2 i centralny dyfer czyli straty są mniejsze od tak sobie proste rozumowanie.

 

Swoją drogą to słyszałem, że matura z fizyki była pełna teorii. Mało rachunków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wedlug mnie najbardziej podniesie sie AWD, pozniej RWD i na koncu FWD z tego powodu ze AWD ma najwiecej trakcji a FWD najmniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie sie wydaje, ze bedzie tak jak Kuba mowi... przy teoretycznie identycznych samochodach z roznicami F/R/AWD najbardziej podniesie AWD natomiast co do FWD i RWD wydaje mi sie, ze przy tak abstraktycyjnym zalozeniu teoretycznym (jak identyczne samochody) bedzie tak samo... ale na zdrowy rozsadek RWD powinno miec lepsza trakcje wiec AWD->RWD->FWD :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wedlug mnie najbardziej podniesie sie AWD, pozniej RWD i na koncu FWD z tego powodu ze AWD ma najwiecej trakcji a FWD najmniej.

Tylko na śliskim.

Przy dobrej przyczepności i odpowiednio szerokich gumach, trakcja w RWD będzie taka sama ("100%" - bez uślzgu) co w AWD. W samochodach o tej samej mocy RWD będzie miało lepsze przyspieszenie, a więc powinno się unieść (przód) bardziej niż AWD.

 

A i to nie bierze pod uwagę wpływu punktu (punktów) przyłożenia siły na zachowanie się karoserii.

 

Chyba "biez wodki tego nie razbieriosz" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej! Jezdzilem i WRXem i 2.5 XT i musze przyznac, ze Forys z tym motorem zrobil na mnie kolosalne wrazenie. Byla to chyba najwieksza niespodzianka grudniowego Subaru Emotion. Wszyscy uczestnicy byli zaskoczeni dynamika i swietnym handlingiem tego auta. To co wyprawialo w lekkim terenie bylo do przewidzenia, ale to co dzialo sie na asfalcie - to przeroslo najsmielsze oczekiwania. Jesli Imprezka - to STi albo SE :-).

Najwieksze wrazenie (tak mi sie wydaje, bo w ruchu ulicznym nim nie jezdzilem), Forys 2.5 musi robic na kierowcach innych szybkich aut - aerodynamika lodowki, duzy przeswit i uterenowiony charakter, a osiagi na poziomie aut z silnikami osmiocylindrowymi zupelnie z innej ligi cenowej...coz...to musi bolec (tamtych kierowcow) - wydal taki 300 tys na Merca albo BMW a teraz objezdza go "jakis tam kwadratowy SUVik" :-)

Konkudujac - mimo olbrzymiego sentmentu do Imprezy, zdecydowanie 2.5 XT! :D

Z kaszebszczim pozdrowieniem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak by tego Foresterka tak lekko dlubnac :twisted: 260KM to pewnie tak za pstryknieciem w palce :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdził ktoś może 2.5 XT na hamowni ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jak by tego Foresterka tak lekko dlubnac :twisted: 260KM

 

I wsadzić mu zawias dostosowany do mocy i hamulung...rakieta, no rakieta :D

 

Choć WRX Pana Artura tez jest baaardzo ciekawy.

 

Niemniej jednak odpowiadajac na pytanei tego topica o seryjnych to bez namysłu Leśnik. Jak WRX to sedan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A byly jakies przymiarki kiedys do Forestera STi? :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eldo

Hello :D

 

Właśnie sie przymierzam do Subaru ale tez nie moge sie zdecydować czy WRX czy Forester.

Mam kilka pytań autko bedzie napewno uzywane . Wiec jak to bylo z Forysiami Turbo kazdy ma 6 sekund niewazne ktory to rocznik ?

Roznica w spalaniu w Forysiu a Imprezce chyba nie sa zbyt wielkie ?

Ktos mi mowil ze forys ma mocniejszą szpere z tyłu , i ponoc dzieki temu lepeij sie jezdz :?:

 

Przeczytałem ten temat i normalnie nie moge uwierzyc ze forester jest szybszy od WRXa :shock: na torze tez ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak to bylo z Forysiami Turbo kazdy ma 6 sekund niewazne ktory to rocznik ?

Tylko 2.5 turbo, który wszedł w zeszłym roku. Wczesniej były 2.0 turbo, mające do setki chyba 8.2 (ale łątwe do podkręcenia 8) ).

 

Roznica w spalaniu w Forysiu a Imprezce chyba nie sa zbyt wielkie ?

Nie są - jedno i drugie nie jest dla oszczędnych... :mrgreen: Forester ma większy opór powietrza, więc przy szybkiej jeździe w trasie spali zapewne więcej. Ale i tak najwięcej zależy tu od Twojej własnej, prawej stopy.

 

nie moge uwierzyc ze forester jest szybszy od WRXa na torze tez ?

Zależy, kto jedzie... :wink: Przy tym samym kierowcy i seryjnych autach - jednak sądzę, że wątpię, by Forester 2.5 XT miał szanse z WRX, o 2.0 oczywiście nawet nie wspominając.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak nieśmiało zapytam:

czy silnik 2.5 w wrx i forysiu jest taki sam ? parametry ma chyba identyczne :roll: ale sie nie znam, dlatego pytam ?

czy moze to te same motory, ale w forysiu jest jakas inaczej nastawiony czy cus i ma dol lepsiejszy ?

dzieki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jesli chodzi o auta terenowe to Forester albo BMW X3 3.0d nic innego

 

po byku terenowe :roll:

 

pomijam fakt ze X3 jak dla mnie to nic innego jak czystej maści dupowóz, wyglądający jak pół d*py zza krzaka 8)

 

pzdr

Racja, naped na taki sam jak w BMW 5-tce (x-drive), zawias jak w zwyklej osobowce wyglad fatalny (X5 jest duzo ladniejsze) - lepiej sie tym w teren nie wybierac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...