ogs Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Azrael, nie wiem, ale uslyszalem od emila, a ostatnio sie sprawdzil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Azrael, nie wiem, ale uslyszalem od emila, a ostatnio sie sprawdzil na jednym takim pojedynku To było z SMSa do mnie skierowanego do Sub-fana jak namieszał Cossim na Plejadach rok temu. A napisał to niejaki Chloru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 a jakby tak wziac trzy (prawie) identyczne samochody o tej samej masie*, zawieszeniu itp. rozniace sie tylko tym, ze jedno jest FWD, drugie RWD, a trzecie AWD? Ktoremu by sie najbardziej mordka podnosila? Bo wydaje mi sie ze RWD (patrz: dragstery), potem AWD, a najmniej wlasnie FWD** ? :roll: Wlasnie dlatego uwazam, ze AWD vs efekt motorówki to nieporozumienie. Pamiętam, że Dyrekcja o tym kiedyś pisała i po prostu wiele osób przyjęło to za pewnik. Impreza bedzie mniej podnosiła dziób niż matiz, bo jest twardsza. BMW może zadzierać nosa mniej lub bardziej aniżeli Subaru - kwestia ustawienia zawiasu. Jeżeli będzie ustawiony dragowo to oczywiście będzie się unosił, ale w ustawieniu wyścigowym już nie (zamiast się unieść zerwie przyczepność). O ile można dyskutować o różnicach pomiędzy FWD a AWD i zależności napędowej, o tyle w przypadku aut RWD i AWD nasilenie wspomnianego efektu zależy ihmo wyłącznie od zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Chyba macie rację, że rodzaj napędu w mniejszym stopniu wpływa na unoszenie się przodu, niż rozkład masy i twardość zawieszenia. Potoczne opinie i obserwacje na ten temat, wynikają pewnie z tego, że przednionapędowce częściej mają miękkie zawieszenie niż RWD i AWD. Ale mam wątpliwości co do kolejności RWD :arrow: AWD :arrow: FWD. Czym różnią się wspomniane napędy? Miejscem przyłożenia siły do karoserii samochodu, a właściwie miejscem przyłożenia w stosunku do środka ciężkości samochodu. Wektor siły i kierunek jest ten sam. W FWD i RWD siła przyłożona jest jednostronnie z przodu lub tyłu od środka ciężkości, a AWD po obu stronach, mniej lub bardziej równomiernie. Co więcej, siły te w przypadku samochodów o tej samej mocy i rozkładzie masy są dwukrotnie mniejsze (na punkt przyłożenia), a ramię zginające krótsze w AWD niż w ośkach. Wydaje mi się więc, że powinno to wpłynąć to na bardziej "poziome" ruszanie samochodu... Ale, ze względu na znaną powszechnie ociężałość umysłową i maturę z fizyki zdaną w zamierzchłej przeszłości, nie jestem w stanie narysować rozkładu sił działających na samochód w takich sytuacjach i wyliczyć wypadkowej "unoszącej" przód, więc pozostawiam tu pole do popisu świeżym intelektualnie tegorocznym maturzystom dla których to zapewne betka 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 więc pozostawiam tu pole do popisu świeżym intelektualnie tegorocznym maturzystom dla których to zapewne betka 8) Patrząc po tym jakie mieli ludzie problemy z matematyką to bym nie liczył na szeroki odzew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 40% maturzystow liceow technicznych czy jak to sie nazywa, nie zdalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Oj, no trzeba policzyć wypadkową siły bezwładności (I zas. dynamiki) i reakcji podłoża (III zas. dynamiki). Ponoć najlepiej fizykę w całej szkole napisałem 74% z podstawowego, 42% z rozszerzonego... Więc już wiecie, jak wypadła ta wspaniała, nowa matura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 40% maturzystow liceow technicznych czy jak to sie nazywa, nie zdalo Liceum Profilowane to sie nazywa 8) Ja z tych dwoch to nie wiem co bym wybral Trudna decyzja. Forester praktyczniejszy, Impreza ladniejsza, troszke wolniejsza... w sumie szkoda ze nie mam takiego dylematu 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Oj, no trzeba policzyć wypadkową siły bezwładności (I zas. dynamiki) i reakcji podłoża (III zas. dynamiki). To wykresy, obliczenia, wyniki proszę. A nie teoretyczną teorię... Ponoć najlepiej fizykę w całej szkole napisałem 74% z podstawowego, 42% z rozszerzonego... Najlepiej... Aha... 42%... Ale to było dzienne liceum...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Tak, tak - dzienne. Któreś tam naste miejsce w małopolsce. Generalnie - fizyka i matematyka była świetna. To wykresy, obliczenia, wyniki proszę. A nie teoretyczną teorię... Dane proszę . Moc, siły . Opory ruchu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remuster Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Zakładając, że Auta miały by takiesame zawieszenia to AWD powinno sięprzy starcie podnieść nieco z przodu żeby potem moc wtedy 1)przód się podniesie i będzie przenosił mniej mocy na asfalt 2)Więcej napędu pójdzie na przód bo każdy mechanizm przekazuje napęd tam gdzie są mniejsze opory tak na prawdę wiskoza jest ze 25% wydajniejsza od dyfra 3)Auto się więc znowu opuści i cykl o tak naprawdę niewielkich wachaniachbędzie się powtarzał Ci, którzy chcą coś liczyć całeczka się kłania jak to mówi moja profesor od Fizyki Mi się wydaje, że tylny napęd jestlepszy na odpowiedniej nawierzchni (kiedy się nie ślizga) bo proste jest, że 1 oś stawia niejsze opory niż 2 i centralny dyfer czyli straty są mniejsze od tak sobie proste rozumowanie. Swoją drogą to słyszałem, że matura z fizyki była pełna teorii. Mało rachunków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Wedlug mnie najbardziej podniesie sie AWD, pozniej RWD i na koncu FWD z tego powodu ze AWD ma najwiecej trakcji a FWD najmniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Swoją drogą to słyszałem, że matura z fizyki była pełna teorii. Mało rachunków. Czysta, żywa teoria... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Mnie sie wydaje, ze bedzie tak jak Kuba mowi... przy teoretycznie identycznych samochodach z roznicami F/R/AWD najbardziej podniesie AWD natomiast co do FWD i RWD wydaje mi sie, ze przy tak abstraktycyjnym zalozeniu teoretycznym (jak identyczne samochody) bedzie tak samo... ale na zdrowy rozsadek RWD powinno miec lepsza trakcje wiec AWD->RWD->FWD :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Wedlug mnie najbardziej podniesie sie AWD, pozniej RWD i na koncu FWD z tego powodu ze AWD ma najwiecej trakcji a FWD najmniej. Tylko na śliskim. Przy dobrej przyczepności i odpowiednio szerokich gumach, trakcja w RWD będzie taka sama ("100%" - bez uślzgu) co w AWD. W samochodach o tej samej mocy RWD będzie miało lepsze przyspieszenie, a więc powinno się unieść (przód) bardziej niż AWD. A i to nie bierze pod uwagę wpływu punktu (punktów) przyłożenia siły na zachowanie się karoserii. Chyba "biez wodki tego nie razbieriosz" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGdynia Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Hej! Jezdzilem i WRXem i 2.5 XT i musze przyznac, ze Forys z tym motorem zrobil na mnie kolosalne wrazenie. Byla to chyba najwieksza niespodzianka grudniowego Subaru Emotion. Wszyscy uczestnicy byli zaskoczeni dynamika i swietnym handlingiem tego auta. To co wyprawialo w lekkim terenie bylo do przewidzenia, ale to co dzialo sie na asfalcie - to przeroslo najsmielsze oczekiwania. Jesli Imprezka - to STi albo SE :-). Najwieksze wrazenie (tak mi sie wydaje, bo w ruchu ulicznym nim nie jezdzilem), Forys 2.5 musi robic na kierowcach innych szybkich aut - aerodynamika lodowki, duzy przeswit i uterenowiony charakter, a osiagi na poziomie aut z silnikami osmiocylindrowymi zupelnie z innej ligi cenowej...coz...to musi bolec (tamtych kierowcow) - wydal taki 300 tys na Merca albo BMW a teraz objezdza go "jakis tam kwadratowy SUVik" :-) Konkudujac - mimo olbrzymiego sentmentu do Imprezy, zdecydowanie 2.5 XT! Z kaszebszczim pozdrowieniem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 A jak by tego Foresterka tak lekko dlubnac 260KM to pewnie tak za pstryknieciem w palce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 tzw. tuning prądem ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 A sprawdził ktoś może 2.5 XT na hamowni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IWAN Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 A jak by tego Foresterka tak lekko dlubnac 260KM I wsadzić mu zawias dostosowany do mocy i hamulung...rakieta, no rakieta Choć WRX Pana Artura tez jest baaardzo ciekawy. Niemniej jednak odpowiadajac na pytanei tego topica o seryjnych to bez namysłu Leśnik. Jak WRX to sedan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 A byly jakies przymiarki kiedys do Forestera STi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eldo Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Hello Właśnie sie przymierzam do Subaru ale tez nie moge sie zdecydować czy WRX czy Forester. Mam kilka pytań autko bedzie napewno uzywane . Wiec jak to bylo z Forysiami Turbo kazdy ma 6 sekund niewazne ktory to rocznik ? Roznica w spalaniu w Forysiu a Imprezce chyba nie sa zbyt wielkie ? Ktos mi mowil ze forys ma mocniejszą szpere z tyłu , i ponoc dzieki temu lepeij sie jezdz :?: Przeczytałem ten temat i normalnie nie moge uwierzyc ze forester jest szybszy od WRXa :shock: na torze tez ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 jak to bylo z Forysiami Turbo kazdy ma 6 sekund niewazne ktory to rocznik ? Tylko 2.5 turbo, który wszedł w zeszłym roku. Wczesniej były 2.0 turbo, mające do setki chyba 8.2 (ale łątwe do podkręcenia 8) ). Roznica w spalaniu w Forysiu a Imprezce chyba nie sa zbyt wielkie ? Nie są - jedno i drugie nie jest dla oszczędnych... Forester ma większy opór powietrza, więc przy szybkiej jeździe w trasie spali zapewne więcej. Ale i tak najwięcej zależy tu od Twojej własnej, prawej stopy. nie moge uwierzyc ze forester jest szybszy od WRXa na torze tez ? Zależy, kto jedzie... :wink: Przy tym samym kierowcy i seryjnych autach - jednak sądzę, że wątpię, by Forester 2.5 XT miał szanse z WRX, o 2.0 oczywiście nawet nie wspominając. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Galik Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 tak nieśmiało zapytam: czy silnik 2.5 w wrx i forysiu jest taki sam ? parametry ma chyba identyczne :roll: ale sie nie znam, dlatego pytam ? czy moze to te same motory, ale w forysiu jest jakas inaczej nastawiony czy cus i ma dol lepsiejszy ? dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 jesli chodzi o auta terenowe to Forester albo BMW X3 3.0d nic innego po byku terenowe :roll: pomijam fakt ze X3 jak dla mnie to nic innego jak czystej maści dupowóz, wyglądający jak pół d*py zza krzaka 8) pzdr Racja, naped na taki sam jak w BMW 5-tce (x-drive), zawias jak w zwyklej osobowce wyglad fatalny (X5 jest duzo ladniejsze) - lepiej sie tym w teren nie wybierac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się