Oskar Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 w ogólnym cisza wiec moze lepiej tutaj :wink: mam mały problem w mym GTku 98, otóż autko kupiłem z nie działającym wskaźnikiem EGT przeświadczeniem że do termopara do wymiany ale... w momencie gdy jechaliśmy autostradą 140 khm/h i szybciej EGT budziło się delikatnie do życia natomiast przy odjęciu "gazu" całkiem przez chwilę pokazywał wartości w granicach 500-600 ale trwało to 1-2 sek. I znów gaz w podłogę nie działa, odejmuje "działa" Dzieje się tak tylko przy jeździe ze stała wyższą prędkością, w mieście się nie zdarzyło. Termopara była wymieniana i istnieje podejrzenie że jest zła, czyt. nie pod ów model, jednak jeśli czasem odżywa to może jest jakaś nadzieja? czy da się to zdiagnozować/wymienić/naprawić? zegary Stewart Warner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 w ogólnym cisza wiec moze lepiej tutaj :wink: mam mały problem w mym GTku 98, otóż autko kupiłem z nie działającym wskaźnikiem EGT przeświadczeniem że do termopara do wymiany ale... w momencie gdy jechaliśmy autostradą 140 khm/h i szybciej EGT budziło się delikatnie do życia natomiast przy odjęciu "gazu" całkiem przez chwilę pokazywał wartości w granicach 500-600 ale trwało to 1-2 sek. I znów gaz w podłogę nie działa, odejmuje "działa" Dzieje się tak tylko przy jeździe ze stała wyższą prędkością, w mieście się nie zdarzyło. Termopara była wymieniana i istnieje podejrzenie że jest zła, czyt. nie pod ów model, jednak jeśli czasem odżywa to może jest jakaś nadzieja? czy da się to zdiagnozować/wymienić/naprawić? zegary Stewart Warner Oscar, termopara musi być od danego modelu wskaźnika, nawet skrócenie przewodu daje duże przekłamania, nie wspominam już o dawaniu termopary od innego modelu. Możesz miec takie szczęscie że akurat jakiś producent robi je dla kilku marek, ale to loteria. Dla mnie termopara ewidentnie. Jak masz seryjne auto, to zostaw ten gadźet w spokoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Ewidentnie termopara. Miałem identyczny wskaźnik EGT z dedykowaną do niego termoparą (zakupu forumowe, eleganckie kompletacje). Po jakimś roku użytkowania odnotowałem identyczne objawy. Wywaliłem budzik. Zamontowałem inny z dedykowaną dla niego termoparą. Dwa lata bez żadnych problemów. Gdybyś zdecydował się na ponowny montaż zestawu wskażnik EGT-termopara pamiętaj aby uczulić panów montujący aby termopara minimalnie (2-3 mm) wystawała w przekroju kolektora wydechowego. Często-gęsty panowie montujący wsadzają termoparę na 20mm wystającą w przekrój kolektora i ona się bidna wtedy upala i nie działa. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Jaki zamontowałeś po wywaleniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Jaki zamontowałeś po wywaleniu? Pytasz, czy sam montowałem ? Tak. Dokładnie w tym samym miejscu (kolektor był już nawiercony pod starą termoparę), dałem jedynie odpowiedni dystans aby termopara wystawała, tak jak napisałem wyżej, 2-3 mm w przekrój kolektora. Niestety, pierwotny nawiert na gniazdo termopary był wykonany w złym miejscu (pomiędzy parą 1-3 cylinder, powinien być pod 4. cylinder - ze względu na specyfikę zasilania benzynowego powinien być pod 4. cylindrem, tam jest najcieplej) ale już mi się nie chciało zaślepiać starego gniazda i robić nowego, zwłaszcza, że bez zdejmowania kolektora wydechowego wszelkie nawierty należy robić bardzo ostrożnie aby wióry z wiercenia nie dostały się do środka kolektora. Podłączenie kabelków termopara-wskaźnik to już kompletny banał. Jak kupisz jakieś porządny budzik to będziesz dysponował papierowym schematem połączeń. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 super opis! dzięki! A co wstawiles zamiast Stewarta? jakiej średnicy są te Stewarta i co podchodzi zamiast? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 super opis! dzięki! A co wstawiles zamiast Stewarta? jakiej średnicy są te Stewarta i co podchodzi zamiast? musisz zmierzyc, zazwyczaj zegary robia w 2 wielkosciach: 52mm i 60mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Grzesiek ZTCP ma auto gałgany u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się