carlos-wrx Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 ...jak się bawic to sie bawic - powiedział kiedys ktos madry przed odkręceniem kolejnej flaszki... Chcialbym się poradzic bardziej doswiadczonych uzytkowników, ktoredy droga do celu - muszę ustalic sobie pewien plan dzialania, aby mozliwie bezpiecznie, bez wpadania na minę, dojść oczekiwanego rezultatu... Wyeliminowalem już problem skrzyni: - siedzi 6mt z dccd, sterowany neetronicsem - pompa walbro 255 - duzy tmic z sti - przelotowy catback nosiłem sie z zamiarem remapu + pelnego przelotowego wydechu, ale naszly mnie obawy czy nie lepiej poczekac i zrobić to kompleksowo, po co teraz ustawiać go bez "kucizny" na 270 (i wydawać niepotrzebnie, nie najmniejszą kasę) jak w perspektywie 2-3 miesięcy bedzie mozliwość zakucia silnika Co poza kutymi elementami tj: tłokami, wiem że korby powinny trzymać, ale jak juz dojdzie do operacji na otwartym silniku, pewnie skusze sie i na korby, powinienem zmienić? Turbo, oczuwiscie wieksze - nie wiem tylko jak duże, aby dół ciągnał i gora dawala radę - td05 16g juz mi pare osob odradzało, podobno nie tędy droga, td06 20g, podobno wiadro które nie bedzie dobrze sie sprawować - czyli pozostaje tylko twinscrool? Nie sama turbiną silnik ciagnie - jestem jeszcze nieociosany w temacie i bylbym wdzieczny za naprowadzenie na wlasciwą drogę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 jak masz 2.0 rozważ 2.2 albo 2.5 jak masz na taki nerwy każde turbo lepiej Ci się wkręci jak podniesiesz pojemność jak masz wrx rozważ blok od sti, nie wiem tylko czy już do takich mocy jak piszesz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Nie wiem jakie turbo twin-scroll masz na mysli - ale jesli vf36/37 to mimo wszystko raczej ciezko bedzie Ci przeskoczyc 350KM, moze 360KM przy dobrych wiatrach. Ale oczywiscie sa tez wieksze turbo na twin-scroll - Litchfield ma teraz jakis nowy wynalazek chyba profilowany wlasnie pod 2.5l Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 jak masz 2.0 rozważ 2.2 albo 2.5 jak masz na taki nerwy każde turbo lepiej Ci się wkręci jak podniesiesz pojemność jak masz wrx rozważ blok od sti, nie wiem tylko czy już do takich mocy jak piszesz... mam właśnie nerwy na 2,5 :wink: jeździ sporo eSTIajów w tym przedziale mocy - skoro tam da rade, to tutaj chyba też, skoro mam już w planach rozbieranie silnika, pewnie mozna pare "rzeczy" wsadzic przy okazji... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 Nie wiem jakie turbo twin-scroll masz na mysli - ale jesli vf36/37 to mimo wszystko raczej ciezko bedzie Ci przeskoczyc 350KM, moze 360KM przy dobrych wiatrach.Ale oczywiscie sa tez wieksze turbo na twin-scroll - Litchfield ma teraz jakis nowy wynalazek chyba profilowany wlasnie pod 2.5l AMI nie upieram sie przy twin-scrollu, ale zależy mi na wysokim momencie jak najniżej, jeżeli taki typ turbospręzarki nie jest konieczny to jakiej powinienem szukac, aby opędzić te cirka 350KM? Zakładam iz koszta takiej operacji będa wysokie i z ekonomicznego punktu widzenia - delikatnie mówiąc, niezrozumiałe, ale naprawde mam ambicje aby mieć szybkiego wrx-a. Skoro powiedzialo sie juz "a" ze skrzynią, co łącznie z robocizną przy przekładce kosztowało mnie ok 20k pln, to czemu nie iść dalej - w takim przypadku auto i tak zalicza dozywocie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Nie wiem jakie turbo twin-scroll masz na mysli - ale jesli vf36/37 to mimo wszystko raczej ciezko bedzie Ci przeskoczyc 350KM, moze 360KM przy dobrych wiatrach.Ale oczywiscie sa tez wieksze turbo na twin-scroll - Litchfield ma teraz jakis nowy wynalazek chyba profilowany wlasnie pod 2.5l AMI nie upieram sie przy twin-scrollu, ale zależy mi na wysokim momencie jak najniżej, jeżeli taki typ turbospręzarki nie jest konieczny to jakiej powinienem szukac, aby opędzić te cirka 350KM? Zakładam iz koszta takiej operacji będa wysokie i z ekonomicznego punktu widzenia - delikatnie mówiąc, niezrozumiałe, ale naprawde mam ambicje aby mieć szybkiego wrx-a. Skoro powiedzialo sie juz "a" ze skrzynią, co łącznie z robocizną przy przekładce kosztowało mnie ok 20k pln, to czemu nie iść dalej - w takim przypadku auto i tak zalicza dozywocie. Sam twin scroll nie jest problemem - to raczej dobre rozwiazanie. Tylko kwestia w jakie turbo konkretnie chcialbys celowac. Technologia stosunkowo malo popularna jeszcze, wiec moze byc drozsza - ale efekty moim zdaniem swietne. Zwlaszcza jesli nie musisz sie przejmowac kosztami, a chcesz miec szybkie auto. Sproboj sie skontaktowac z Litchfield i zapytac o to ich nowe turbo twin-scroll Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 ...a co powiedziałbys o APS SR-40? Teoretyczny potencjał ma wiekszy od założonych, nie wiem czy nie za ambitny produkt jak na moje cele? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qTi Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 carlos-wrx Najlepiej jak zaczniesz od rozmowy z tunerem, który będzie stroić auto. Poleci jakieś turbo, to tych mocy to chyba i wtryski większe trzeba.. powie jakie.. myślę, że to najlepsza droga... ew pogadać z kilkoma tunerami :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 widzisz, zanim zaczne poważnie rozmawiać z osobami od modyfikacji, chciałbym poznac nieskrempowane opinie (nieinspirowane stanem magazynowym firm zajmujących sie modyfikacjami), szerszego grona osób ktore juz nie jedno widziało - lepiej być mądrzejszym przed, aniżeli po fakcie mówic "...ano trza było" Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 a nie taniej wyjdzie kupić cały motorek od Przemqa, a swój sprzedać ? ... i będziesz miał STI kombi :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
beben Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 nie chce wyjść na Przemqowego aktywizora bo w drugim miejscu już to napisze ale może weź od niego kompletny silnik od sti po remapie i na tej bazie dalej sobie podłub, a swój sprzedaj. Wyjdzie chyba taniej niż rzeźba na wrxowym silniku gdzie wszystko bedzie i tak do wymiany EDIT: Piter ile dostajesz prowizji, daj znać żebym wiedział czy mnie kudłaty nie kroi Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 gdyby Przemqa motorek był zakuty, to tego tematu napewno by nie było....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 celujesz w 340KM ... to masz ... a zakuć możesz później. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beben Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 zakuc można później, imho bez sensu wymieniać praktycznie całość wrxowego silnika i iść pod prąd. Lepiej sprzedać swój kpl i kupić gotowca dokładając trochę gotówki. Suma sumarum wyjdzie chyba lepiej a nie wiem czy nie taniej BTW ciekaw jestem co z tym twoim blokiem? czy da radę takie moce udzwignąć, jeśli nie to za bardzo nie masz wyjscia chyba :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 ...widzisz, własnie o to mi chodzi, próbuję sie dowiedzieć na co sie porywam, co może nie wytrzymać "presji" i się za przeproszeniem "wysrać" - czyli blok wrx nie da rady, a co za tym idzie nie ma jakiejś techniki wzmacniającej która pozwoliłaby mu to znieść? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 opis:Shortblock Subaru 2.5l - "track series" - Shortblock przygotowany do wzmocnionych samochodów ulicznych i amatorskiego sportu. Tłoki CP Pistons, kute korbowody Pauter, modyfikowany wał korbowy STI 2.5, panewki ACL Race. gdybym zdecydował sie na cały blok - taki jak ten powyżej, z jakimi dodatkowymi zakupami musiałbym sie liczyć? chodzi mi o spasowanie do reszty wrx-owego silnika aby działało Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 340-360km jest malo realne na glowicach z wrx ponadto budowanie takiego silnika na bazie wrx to nieporozumienie, prosciej wsadzic tam silnik + sterownik z sti do tego proponuje turbo FP HTA i jest gotowe to czego oczekujesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 ten shortblock tez juz nie jest dostepny bo jezdzi w jednym czarnym sti od kilku dni Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 czyli kowalstwo na seryjnej jednostce odpada Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 ...a co powiedziałbys o APS SR-40? Teoretyczny potencjał ma wiekszy od założonych, nie wiem czy nie za ambitny produkt jak na moje cele? Nie pamietam, czy to o tym, czy o sr-50 - ale aps maja chyba opinie turbo nieco przereklamowanych, z trudem osiagajacych reklamowane moce. Ale moze to tylko wroga propaganda Faktycznie masz silnik calkiem przyjemny - gotowca, ktory zrobi 340KM - owszem, nieco mniej niz zakladasz, ale odnosze wrazenie, ze przebicie sie na druga strone 350KM to juz sporo wieksze koszta i zdazysz je jeszcze poniesc w przyszlosci Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Carlos! Sabo! Nie idźcie tą drogą! Tutaj masz instruktaż co i jak: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 ...to teraz z innej strony - posiadając silnik z sti, założmy że jest to silnik Przemqa, co jeszcze jest mi potrzebne aby zaczal funkcjonować w mojej "wichurze".? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 masz kompletny silnik czy shortblock z glowicami ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 założmy , że jest to cos takiego shortblock EJ25 oczywiście z europejskiej wersji, z seryjnymi głowicami przypiętymi śrubami ARP, miską olejową itp. (czyli, w rezultacie, longblock ), z seryjnymi wtryskiwaczami top feed STI i listwami paliwowymi oraz turbiną VF34. czy mozna taka konfiguracje uznac za kompletny silnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 założmy , że jest to cos takiego shortblock EJ25 oczywiście z europejskiej wersji, z seryjnymi głowicami przypiętymi śrubami ARP, miską olejową itp. (czyli, w rezultacie, longblock ), z seryjnymi wtryskiwaczami top feed STI i listwami paliwowymi oraz turbiną VF34. czy mozna taka konfiguracje uznac za kompletny silnik? nie jest to kompletny silnik. brakuje np kolektorow pozatym wkladajac glowce z AVCS musisz wyposazyc auto w sterownik, ktory daje mozliwosc ich sterowania - czyli taki z sti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now