carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 ...jak się bawic to sie bawic - powiedział kiedys ktos madry przed odkręceniem kolejnej flaszki... Chcialbym się poradzic bardziej doswiadczonych uzytkowników, ktoredy droga do celu - muszę ustalic sobie pewien plan dzialania, aby mozliwie bezpiecznie, bez wpadania na minę, dojść oczekiwanego rezultatu... Wyeliminowalem już problem skrzyni: - siedzi 6mt z dccd, sterowany neetronicsem - pompa walbro 255 - duzy tmic z sti - przelotowy catback nosiłem sie z zamiarem remapu + pelnego przelotowego wydechu, ale naszly mnie obawy czy nie lepiej poczekac i zrobić to kompleksowo, po co teraz ustawiać go bez "kucizny" na 270 (i wydawać niepotrzebnie, nie najmniejszą kasę) jak w perspektywie 2-3 miesięcy bedzie mozliwość zakucia silnika Co poza kutymi elementami tj: tłokami, wiem że korby powinny trzymać, ale jak juz dojdzie do operacji na otwartym silniku, pewnie skusze sie i na korby, powinienem zmienić? Turbo, oczuwiscie wieksze - nie wiem tylko jak duże, aby dół ciągnał i gora dawala radę - td05 16g juz mi pare osob odradzało, podobno nie tędy droga, td06 20g, podobno wiadro które nie bedzie dobrze sie sprawować - czyli pozostaje tylko twinscrool? Nie sama turbiną silnik ciagnie - jestem jeszcze nieociosany w temacie i bylbym wdzieczny za naprowadzenie na wlasciwą drogę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 jak masz 2.0 rozważ 2.2 albo 2.5 jak masz na taki nerwy każde turbo lepiej Ci się wkręci jak podniesiesz pojemność jak masz wrx rozważ blok od sti, nie wiem tylko czy już do takich mocy jak piszesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Nie wiem jakie turbo twin-scroll masz na mysli - ale jesli vf36/37 to mimo wszystko raczej ciezko bedzie Ci przeskoczyc 350KM, moze 360KM przy dobrych wiatrach. Ale oczywiscie sa tez wieksze turbo na twin-scroll - Litchfield ma teraz jakis nowy wynalazek chyba profilowany wlasnie pod 2.5l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 jak masz 2.0 rozważ 2.2 albo 2.5 jak masz na taki nerwy każde turbo lepiej Ci się wkręci jak podniesiesz pojemność jak masz wrx rozważ blok od sti, nie wiem tylko czy już do takich mocy jak piszesz... mam właśnie nerwy na 2,5 :wink: jeździ sporo eSTIajów w tym przedziale mocy - skoro tam da rade, to tutaj chyba też, skoro mam już w planach rozbieranie silnika, pewnie mozna pare "rzeczy" wsadzic przy okazji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Nie wiem jakie turbo twin-scroll masz na mysli - ale jesli vf36/37 to mimo wszystko raczej ciezko bedzie Ci przeskoczyc 350KM, moze 360KM przy dobrych wiatrach.Ale oczywiscie sa tez wieksze turbo na twin-scroll - Litchfield ma teraz jakis nowy wynalazek chyba profilowany wlasnie pod 2.5l AMI nie upieram sie przy twin-scrollu, ale zależy mi na wysokim momencie jak najniżej, jeżeli taki typ turbospręzarki nie jest konieczny to jakiej powinienem szukac, aby opędzić te cirka 350KM? Zakładam iz koszta takiej operacji będa wysokie i z ekonomicznego punktu widzenia - delikatnie mówiąc, niezrozumiałe, ale naprawde mam ambicje aby mieć szybkiego wrx-a. Skoro powiedzialo sie juz "a" ze skrzynią, co łącznie z robocizną przy przekładce kosztowało mnie ok 20k pln, to czemu nie iść dalej - w takim przypadku auto i tak zalicza dozywocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Nie wiem jakie turbo twin-scroll masz na mysli - ale jesli vf36/37 to mimo wszystko raczej ciezko bedzie Ci przeskoczyc 350KM, moze 360KM przy dobrych wiatrach.Ale oczywiscie sa tez wieksze turbo na twin-scroll - Litchfield ma teraz jakis nowy wynalazek chyba profilowany wlasnie pod 2.5l AMI nie upieram sie przy twin-scrollu, ale zależy mi na wysokim momencie jak najniżej, jeżeli taki typ turbospręzarki nie jest konieczny to jakiej powinienem szukac, aby opędzić te cirka 350KM? Zakładam iz koszta takiej operacji będa wysokie i z ekonomicznego punktu widzenia - delikatnie mówiąc, niezrozumiałe, ale naprawde mam ambicje aby mieć szybkiego wrx-a. Skoro powiedzialo sie juz "a" ze skrzynią, co łącznie z robocizną przy przekładce kosztowało mnie ok 20k pln, to czemu nie iść dalej - w takim przypadku auto i tak zalicza dozywocie. Sam twin scroll nie jest problemem - to raczej dobre rozwiazanie. Tylko kwestia w jakie turbo konkretnie chcialbys celowac. Technologia stosunkowo malo popularna jeszcze, wiec moze byc drozsza - ale efekty moim zdaniem swietne. Zwlaszcza jesli nie musisz sie przejmowac kosztami, a chcesz miec szybkie auto. Sproboj sie skontaktowac z Litchfield i zapytac o to ich nowe turbo twin-scroll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 ...a co powiedziałbys o APS SR-40? Teoretyczny potencjał ma wiekszy od założonych, nie wiem czy nie za ambitny produkt jak na moje cele? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qTi Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 carlos-wrx Najlepiej jak zaczniesz od rozmowy z tunerem, który będzie stroić auto. Poleci jakieś turbo, to tych mocy to chyba i wtryski większe trzeba.. powie jakie.. myślę, że to najlepsza droga... ew pogadać z kilkoma tunerami :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 widzisz, zanim zaczne poważnie rozmawiać z osobami od modyfikacji, chciałbym poznac nieskrempowane opinie (nieinspirowane stanem magazynowym firm zajmujących sie modyfikacjami), szerszego grona osób ktore juz nie jedno widziało - lepiej być mądrzejszym przed, aniżeli po fakcie mówic "...ano trza było" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 a nie taniej wyjdzie kupić cały motorek od Przemqa, a swój sprzedać ? ... i będziesz miał STI kombi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 nie chce wyjść na Przemqowego aktywizora bo w drugim miejscu już to napisze ale może weź od niego kompletny silnik od sti po remapie i na tej bazie dalej sobie podłub, a swój sprzedaj. Wyjdzie chyba taniej niż rzeźba na wrxowym silniku gdzie wszystko bedzie i tak do wymiany EDIT: Piter ile dostajesz prowizji, daj znać żebym wiedział czy mnie kudłaty nie kroi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 gdyby Przemqa motorek był zakuty, to tego tematu napewno by nie było....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 celujesz w 340KM ... to masz ... a zakuć możesz później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 zakuc można później, imho bez sensu wymieniać praktycznie całość wrxowego silnika i iść pod prąd. Lepiej sprzedać swój kpl i kupić gotowca dokładając trochę gotówki. Suma sumarum wyjdzie chyba lepiej a nie wiem czy nie taniej BTW ciekaw jestem co z tym twoim blokiem? czy da radę takie moce udzwignąć, jeśli nie to za bardzo nie masz wyjscia chyba :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 ...widzisz, własnie o to mi chodzi, próbuję sie dowiedzieć na co sie porywam, co może nie wytrzymać "presji" i się za przeproszeniem "wysrać" - czyli blok wrx nie da rady, a co za tym idzie nie ma jakiejś techniki wzmacniającej która pozwoliłaby mu to znieść? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 opis:Shortblock Subaru 2.5l - "track series" - Shortblock przygotowany do wzmocnionych samochodów ulicznych i amatorskiego sportu. Tłoki CP Pistons, kute korbowody Pauter, modyfikowany wał korbowy STI 2.5, panewki ACL Race. gdybym zdecydował sie na cały blok - taki jak ten powyżej, z jakimi dodatkowymi zakupami musiałbym sie liczyć? chodzi mi o spasowanie do reszty wrx-owego silnika aby działało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 340-360km jest malo realne na glowicach z wrx ponadto budowanie takiego silnika na bazie wrx to nieporozumienie, prosciej wsadzic tam silnik + sterownik z sti do tego proponuje turbo FP HTA i jest gotowe to czego oczekujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 ten shortblock tez juz nie jest dostepny bo jezdzi w jednym czarnym sti od kilku dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 czyli kowalstwo na seryjnej jednostce odpada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 ...a co powiedziałbys o APS SR-40? Teoretyczny potencjał ma wiekszy od założonych, nie wiem czy nie za ambitny produkt jak na moje cele? Nie pamietam, czy to o tym, czy o sr-50 - ale aps maja chyba opinie turbo nieco przereklamowanych, z trudem osiagajacych reklamowane moce. Ale moze to tylko wroga propaganda Faktycznie masz silnik calkiem przyjemny - gotowca, ktory zrobi 340KM - owszem, nieco mniej niz zakladasz, ale odnosze wrazenie, ze przebicie sie na druga strone 350KM to juz sporo wieksze koszta i zdazysz je jeszcze poniesc w przyszlosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Carlos! Sabo! Nie idźcie tą drogą! Tutaj masz instruktaż co i jak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 ...to teraz z innej strony - posiadając silnik z sti, założmy że jest to silnik Przemqa, co jeszcze jest mi potrzebne aby zaczal funkcjonować w mojej "wichurze".? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 masz kompletny silnik czy shortblock z glowicami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 założmy , że jest to cos takiego shortblock EJ25 oczywiście z europejskiej wersji, z seryjnymi głowicami przypiętymi śrubami ARP, miską olejową itp. (czyli, w rezultacie, longblock ), z seryjnymi wtryskiwaczami top feed STI i listwami paliwowymi oraz turbiną VF34. czy mozna taka konfiguracje uznac za kompletny silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 założmy , że jest to cos takiego shortblock EJ25 oczywiście z europejskiej wersji, z seryjnymi głowicami przypiętymi śrubami ARP, miską olejową itp. (czyli, w rezultacie, longblock ), z seryjnymi wtryskiwaczami top feed STI i listwami paliwowymi oraz turbiną VF34. czy mozna taka konfiguracje uznac za kompletny silnik? nie jest to kompletny silnik. brakuje np kolektorow pozatym wkladajac glowce z AVCS musisz wyposazyc auto w sterownik, ktory daje mozliwosc ich sterowania - czyli taki z sti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się