Jump to content

340 - 360 KM w WRX 2,5 - któredy droga?


carlos-wrx

Recommended Posts

...jak się bawic to sie bawic - powiedział kiedys ktos madry przed odkręceniem kolejnej flaszki... :lol:

 

Chcialbym się poradzic bardziej doswiadczonych uzytkowników, ktoredy droga do celu - muszę ustalic sobie pewien plan dzialania, aby mozliwie bezpiecznie, bez wpadania na minę, dojść oczekiwanego rezultatu...

 

Wyeliminowalem już problem skrzyni:

 

- siedzi 6mt z dccd, sterowany neetronicsem

- pompa walbro 255

- duzy tmic z sti

- przelotowy catback

 

nosiłem sie z zamiarem remapu + pelnego przelotowego wydechu, ale naszly mnie obawy czy nie lepiej poczekac i zrobić to kompleksowo, po co teraz ustawiać go bez "kucizny" na 270 (i wydawać niepotrzebnie, nie najmniejszą kasę) jak w perspektywie 2-3 miesięcy bedzie mozliwość zakucia silnika

 

Co poza kutymi elementami tj: tłokami, wiem że korby powinny trzymać, ale jak juz dojdzie do operacji na otwartym silniku, pewnie skusze sie i na korby, powinienem zmienić?

Turbo, oczuwiscie wieksze - nie wiem tylko jak duże, aby dół ciągnał i gora dawala radę - td05 16g juz mi pare osob odradzało, podobno nie tędy droga, td06 20g, podobno wiadro które nie bedzie dobrze sie sprawować - czyli pozostaje tylko twinscrool?

 

Nie sama turbiną silnik ciagnie - jestem jeszcze nieociosany w temacie i bylbym wdzieczny za naprowadzenie na wlasciwą drogę...

Link to comment
Share on other sites

jak masz 2.0 rozważ 2.2 albo 2.5 jak masz na taki nerwy ;)

każde turbo lepiej Ci się wkręci jak podniesiesz pojemność

 

jak masz wrx rozważ blok od sti, nie wiem tylko czy już do takich mocy jak piszesz...

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jakie turbo twin-scroll masz na mysli - ale jesli vf36/37 to mimo wszystko raczej ciezko bedzie Ci przeskoczyc 350KM, moze 360KM przy dobrych wiatrach.

Ale oczywiscie sa tez wieksze turbo na twin-scroll - Litchfield ma teraz jakis nowy wynalazek chyba profilowany wlasnie pod 2.5l

Link to comment
Share on other sites

jak masz 2.0 rozważ 2.2 albo 2.5 jak masz na taki nerwy ;)

każde turbo lepiej Ci się wkręci jak podniesiesz pojemność

 

jak masz wrx rozważ blok od sti, nie wiem tylko czy już do takich mocy jak piszesz...

 

 

mam właśnie nerwy na 2,5 :wink:

 

jeździ sporo eSTIajów w tym przedziale mocy - skoro tam da rade, to tutaj chyba też, skoro mam już w planach rozbieranie silnika, pewnie mozna pare "rzeczy" wsadzic przy okazji...

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jakie turbo twin-scroll masz na mysli - ale jesli vf36/37 to mimo wszystko raczej ciezko bedzie Ci przeskoczyc 350KM, moze 360KM przy dobrych wiatrach.

Ale oczywiscie sa tez wieksze turbo na twin-scroll - Litchfield ma teraz jakis nowy wynalazek chyba profilowany wlasnie pod 2.5l

 

 

AMI nie upieram sie przy twin-scrollu, ale zależy mi na wysokim momencie jak najniżej, jeżeli taki typ turbospręzarki nie jest konieczny to jakiej powinienem szukac, aby opędzić te cirka 350KM?

 

Zakładam iz koszta takiej operacji będa wysokie i z ekonomicznego punktu widzenia - delikatnie mówiąc, niezrozumiałe, ale naprawde mam ambicje aby mieć szybkiego wrx-a. Skoro powiedzialo sie juz "a" ze skrzynią, co łącznie z robocizną przy przekładce kosztowało mnie ok 20k pln, to czemu nie iść dalej - w takim przypadku auto i tak zalicza dozywocie.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jakie turbo twin-scroll masz na mysli - ale jesli vf36/37 to mimo wszystko raczej ciezko bedzie Ci przeskoczyc 350KM, moze 360KM przy dobrych wiatrach.

Ale oczywiscie sa tez wieksze turbo na twin-scroll - Litchfield ma teraz jakis nowy wynalazek chyba profilowany wlasnie pod 2.5l

 

 

AMI nie upieram sie przy twin-scrollu, ale zależy mi na wysokim momencie jak najniżej, jeżeli taki typ turbospręzarki nie jest konieczny to jakiej powinienem szukac, aby opędzić te cirka 350KM?

 

Zakładam iz koszta takiej operacji będa wysokie i z ekonomicznego punktu widzenia - delikatnie mówiąc, niezrozumiałe, ale naprawde mam ambicje aby mieć szybkiego wrx-a. Skoro powiedzialo sie juz "a" ze skrzynią, co łącznie z robocizną przy przekładce kosztowało mnie ok 20k pln, to czemu nie iść dalej - w takim przypadku auto i tak zalicza dozywocie.

 

Sam twin scroll nie jest problemem - to raczej dobre rozwiazanie. Tylko kwestia w jakie turbo konkretnie chcialbys celowac.

Technologia stosunkowo malo popularna jeszcze, wiec moze byc drozsza - ale efekty moim zdaniem swietne.

Zwlaszcza jesli nie musisz sie przejmowac kosztami, a chcesz miec szybkie auto.

 

Sproboj sie skontaktowac z Litchfield i zapytac o to ich nowe turbo twin-scroll

Link to comment
Share on other sites

carlos-wrx Najlepiej jak zaczniesz od rozmowy z tunerem, który będzie stroić auto. Poleci jakieś turbo, to tych mocy to chyba i wtryski większe trzeba.. powie jakie..

myślę, że to najlepsza droga... ew pogadać z kilkoma tunerami :wink:

Link to comment
Share on other sites

widzisz, zanim zaczne poważnie rozmawiać z osobami od modyfikacji, chciałbym poznac nieskrempowane opinie (nieinspirowane stanem magazynowym firm zajmujących sie modyfikacjami), szerszego grona osób ktore juz nie jedno widziało - lepiej być mądrzejszym przed, aniżeli po fakcie mówic "...ano trza było"

Link to comment
Share on other sites

nie chce wyjść na Przemqowego aktywizora :lol: bo w drugim miejscu już to napisze ale może weź od niego kompletny silnik od sti po remapie i na tej bazie dalej sobie podłub, a swój sprzedaj. Wyjdzie chyba taniej niż rzeźba na wrxowym silniku gdzie wszystko bedzie i tak do wymiany

 

 

EDIT: :mrgreen::mrgreen::mrgreen:Piter ile dostajesz prowizji, daj znać żebym wiedział czy mnie kudłaty nie kroi :twisted:

Link to comment
Share on other sites

zakuc można później, imho bez sensu wymieniać praktycznie całość wrxowego silnika i iść pod prąd. Lepiej sprzedać swój kpl i kupić gotowca dokładając trochę gotówki. Suma sumarum wyjdzie chyba lepiej a nie wiem czy nie taniej

 

BTW ciekaw jestem co z tym twoim blokiem? czy da radę takie moce udzwignąć, jeśli nie to za bardzo nie masz wyjscia chyba :roll:

Link to comment
Share on other sites

...widzisz, własnie o to mi chodzi, próbuję sie dowiedzieć na co sie porywam, co może nie wytrzymać "presji" i się za przeproszeniem "wysrać" - czyli blok wrx nie da rady, a co za tym idzie nie ma jakiejś techniki wzmacniającej która pozwoliłaby mu to znieść?

Link to comment
Share on other sites

82296687.jpg

 

opis:Shortblock Subaru 2.5l - "track series" - Shortblock przygotowany do wzmocnionych samochodów ulicznych i amatorskiego sportu. Tłoki CP Pistons, kute korbowody Pauter, modyfikowany wał korbowy STI 2.5, panewki ACL Race.

 

 

gdybym zdecydował sie na cały blok - taki jak ten powyżej, z jakimi dodatkowymi zakupami musiałbym sie liczyć? chodzi mi o spasowanie do reszty wrx-owego silnika aby działało

Link to comment
Share on other sites

340-360km jest malo realne na glowicach z wrx

 

ponadto budowanie takiego silnika na bazie wrx to nieporozumienie, prosciej wsadzic tam silnik + sterownik z sti do tego proponuje turbo FP HTA i jest gotowe to czego oczekujesz

Link to comment
Share on other sites

1014437965_2

 

...a co powiedziałbys o APS SR-40? Teoretyczny potencjał ma wiekszy od założonych, nie wiem czy nie za ambitny produkt jak na moje cele?

 

Nie pamietam, czy to o tym, czy o sr-50 - ale aps maja chyba opinie turbo nieco przereklamowanych, z trudem osiagajacych reklamowane moce.

Ale moze to tylko wroga propaganda :)

 

Faktycznie masz silnik calkiem przyjemny - gotowca, ktory zrobi 340KM - owszem, nieco mniej niz zakladasz, ale odnosze wrazenie, ze

przebicie sie na druga strone 350KM to juz sporo wieksze koszta i zdazysz je jeszcze poniesc w przyszlosci :)

Link to comment
Share on other sites

założmy , że jest to cos takiego

 

shortblock EJ25 oczywiście z europejskiej wersji, z seryjnymi głowicami przypiętymi śrubami ARP, miską olejową itp. (czyli, w rezultacie, longblock :) ), z seryjnymi wtryskiwaczami top feed STI i listwami paliwowymi oraz turbiną VF34.

 

czy mozna taka konfiguracje uznac za kompletny silnik?

Link to comment
Share on other sites

założmy , że jest to cos takiego

 

shortblock EJ25 oczywiście z europejskiej wersji, z seryjnymi głowicami przypiętymi śrubami ARP, miską olejową itp. (czyli, w rezultacie, longblock :) ), z seryjnymi wtryskiwaczami top feed STI i listwami paliwowymi oraz turbiną VF34.

 

czy mozna taka konfiguracje uznac za kompletny silnik?

 

 

nie jest to kompletny silnik. brakuje np kolektorow

 

pozatym wkladajac glowce z AVCS musisz wyposazyc auto w sterownik, ktory daje mozliwosc ich sterowania - czyli taki z sti.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...