yorey Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 zapłonowym - przedstawiają obraz nędzy i rozpaczy - wygląda to tak, jakby zbierały sól spod kół, przez którą korodują, w efekcie puchną jak jasna cholera i przypuszczam, że nie służy to zwiększeniu ich żywotności. Mam jakieś niecałe 150kkm przejechane, ciekaw jestem Waszych doświadczeń w tej kwestii - ile toto jeszcze może przejechać? Przy okazji - ile kosztują cewki do EJ25? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 zapłonowym - przedstawiają obraz nędzy i rozpaczy - wygląda to tak, jakby zbierały sól spod kół, przez którą korodują, w efekcie puchną jak jasna cholera i przypuszczam, że nie służy to zwiększeniu ich żywotności. Mam jakieś niecałe 150kkm przejechane, ciekaw jestem Waszych doświadczeń w tej kwestii - ile toto jeszcze może przejechać? Przy okazji - ile kosztują cewki do EJ25? Z ciekawości, masz osłonę / płytę pod silnikiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 oszalałeś?? Gdybym ją miał to pewnie UPG wymieniałbym co tydzień Ale serio - dla odmiany - chyba fabrycznie nie ma osłony, nie? Ps. Przy okazji - także pozdrawiam znad morza;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 bedą działały dotąd, aż się zepsują.... no chyba że trafisz na wróżkę..... powie Ci dokładniej...napisz jeszcze oprócz EJ25, jakie to auto, bo z oznaczenia motoru niewiele wynika.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 patrz... jak było stare forum, to było widać, że rozchodzi się o outbacka XT z 2005. Moje pytanie bardziej dotyczyło pewnych generaliów - tj. czy każdemu toto puchnie? I jeśli tak to ile zwykle wytrzymuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 z ,,puchnięciem" cewki/cewek spotkałem się bardzo rzadko, owszem, obsyfiają się czasami, ale to puchnięcie..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 a powiedz mi jeszcze jak jest z tymi osłonami, o których wspomniał TZD, bo u mnie nigdy tego nie było, acz nie jestem pierwszym właścicielem tego auta... Inna rzecz, że zupełnie serio zważywszy na kłopoty termiczne tego motorka bałbym się to zastosować... Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Subaraki maja seryjnie takie plastikowe, byle jakie osłony silnika, moim zdaniem bzdura, utrudnienie przy serwisie i ograniczenie chodzenia, ale pewno nie mam racji, bo w jakiś cudoiwny sposób kierują powietrze do chłodzenia silnika i budują ciśnienie potrzebne do czegoś.....to teoria...a praktyka: Forester S-Turbo MY00 z osłonami przegrzewał się w lecie przy jeździe w korku, a po ich wyrzuceniu nic się nie dzieje, trzyma temperaturę w pionie, niezależnie od warunków jazdy.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 i na cewki syf nie chlapie...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 teoretycznie nie, zależy od wielkości kałuży i szybkości podróżowania przez nią.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 sugerujesz, że zbyt intensywnie atakuję słone kałuże? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 oszalałeś?? Gdybym ją miał to pewnie UPG wymieniałbym co tydzieńAle serio - dla odmiany - chyba fabrycznie nie ma osłony, nie? Ps. Przy okazji - także pozdrawiam znad morza;) Hm plastikowa osłonka może by trochę błotko zatrzymała przed penetracją silnika od spodu... a moje doświadczenia co do przegrzewania się są odmienne od emotorsporta, ja miałem w GT plastikową i _codziennie_ stoję ponad godzinę w trójmiejskich korkach, lub toczę sie 2-3 km na godzinę, i nic się nie przegrzewało, temperatura cieczy chłodzącej niezależnie od pory roku i sposobu jazdy była zawsze poniżej połowy skali. Zmierzona kompem raz mi doszła po upalanku do 99 st., zwykle oscylowała w granicach 89 (idle) do 93-96 st. C. A i na tym forum też widać, że chodzi o Outback XT, skoro masz go wpisanego w profil Fajną mamy pogodę nad morzem Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 Tak, ale Ty masz dobry silnik, a ja mam jakąś francuską dywersję wobec Subaru... Aha, btw - ile te cewki kosztować mogą? I czy we wszystkich EJ25 są takie same? Ps. Pogoda jest rewelacyjna, chyba się zaraz na spacer wybierzemy;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Tak, ale Ty masz dobry silnik, a ja mam jakąś francuską dywersję wobec Subaru... Już nie mam dobrego, trochę się koła pasowe wprasowały w silnik, i rozrząd przestawił, nie ma już GT-ka ... :-( co nie zmienia faktu, że ponoć 2.0T jest odporniejsze na przegrzanie niż 2.5T. ponoć, bo osobiście nie sprawdzałem. trzeba by się zapytać AdaSch'a czy on ma płytę pod silnikiem w Forku XT 2.5 i jak u niego z temperaturą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 ooo, widzę, że dopisałeś pojazd do swojego opisu... w dalszym ciągu podtrzymuję moją opinię, że osłony fabryczne są badziewne, i niewiele zmieniają jeżeli chodzi o ilość syfu, a rzekłbym nawet, że zimą silnik osłoniety tym czymś nawet bardziej się kisi i obgniwa solnym nalotem, niż silnik mogący swobodnie odparowac po jeździe rozsądniejszym rozwiązaniem jest jazda z osłoną aluminiową motoru, która jest zdecydowanie bardziej ,,osłoną" niż seryjna, i do tego w zależności od eksploatacji okresowe przepłukanie myjką wysokociśnieniową za 2 zyle całej komory silnikowej, niż szczelne otulenie jej plastikiem i zaglądanie dwa razy do roku podczas serwisu, bo przecież motor jest osłonięty i chroniony.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 OK, ale czy w tym silniku jakakolwiek osłona, to nie jest zaproszenie do przegrzewania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 być może w XT z 2005 roku z małym przebiegiem, z całkowicie sprawnym motorem, czystą i nie zakamienioną chłodnicą nie będzie problemu przy całkowicie osłoniętej od dołu komorze silnika. przypadek, który opisałem, ma trochę ponad 200tkm, 10 lat i do stanu nowości mu bardzo daleko, i w jego przypadku jest odczuwalna różnica. w moim GTku, służącym do upalania, mimo ponad 300KM, aluminiowej płyty pod silnikiem i eksploatacji dalekiej od normalnej, nic się nie dzieje z temperaturą, mimo na ogół pełnego obrotomierza.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 OK, znaczy muszę przeboleć pogarszającą się kondycję cewek, nie będę ryzykował kolejnej UPG. Nikt nie wie ile te cewki muszą kosztować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 nowe nie wiem, na aledrogo widziałem po jakieś 100-150pln/szt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now