burzum Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Cześć, wczoraj na treningu zerwałem łącznik stabilizatora i jego mocowanie do wahacza. Stabilizator (22mm), mocowania (wzmocnione) wytrzymaly. Mam jednak obiekcje przed mocowaniem nowych lacznikow do starych, oemowych wahaczy, bo, jak widac na zdjeciach, nie wytrzymuja obciazen. Czy jest sens stosowac jakies wzmocnione wahacze czy laczniki ? Pytanie, co wtedy sie moze urwac... pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Coś mi się kojarzy, że kolega kropkowicz pisał coś o zastosowaniu w swoim Forku XT wzmocnionych mocowaniach stabilizatora z STi, które w porównaniu do forkowego OEM są z lepszej, grubszej blachy... może znajdziesz, szukajka działa edit. znalazłem: viewtopic.php?f=21&t=129874&p=977952&hilit=+mocowania#p977952 Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 hej, ale mocowania sa ok (mam whiteline, wzmocnione) - to problem z lacznikami Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 ...i wlasnie mocowanie do wahacza nie wytrzymalo, jak pisal kropkowicz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 A, sorki, jeszcze się nie obudziłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 czuję się wywołany po pierwsze primo: zakładam, że chodzi o tył.... nic na tych zdjęciach nie widzę (prócz agxów i brudu), ale jak rozumiem urwało się 'ucho' mocujące łącznik do wahacza ? bo jak to puściło to łącznik chyba się ostał? tak czy inaczej 'ucho' wahacza uznawane jest za słaby punkt tek konstrukcji, jak go wzmocnisz i już masz porządne łączniki i mocowanie do budy to cóż może się stać... wytrzyma. był jakiś problem z właściwym spawaniem tego ucha z powrotem, byle jaki spaw potrafił osłabić wahacz, a to trąci złą przygodą rozwiązania: nowy wahacz stal ze wzmocnieniem, nawet whiteline można mieć choć przepłacasz przy tym okrutnie wahacze alu, tam to ucho wygląda solidniej problem przerabiany na subaruforester.org a w ogóle to gratulacje napisz plz jak się autko zachowało w takiej chwili Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 niestety peklo ucho i zmasakrowany zostal tez lacznik. Jak to sie stalo ? przy ktorejstam probie najechalem za szybko szykane i po kontrze mnie wyplulo w zielone. zawsze wtedy prostuje kola, zeby nie wpasc bokiem, ale bylo troche nierowno. Uslyszalem lekkie "stuk", ale jechalem dalej. Niestety przy kazdym boku bylo "stuk" "stuk" dosyc znaczace, wiec zamiast spokojnie jezdzic myslalem co nie tak. Auto nie zachowywalo sie zle, aczkolwiek inaczej - mniej nadsterowne bylo. Jezdze na AGXach ustawionych na 4/4, z przodu i z tylu 22mm whiteline, opony 225/45R17, 3.0bara. Zimowki i mocno rozgrzane, mocno trzymaly (ale krotko ) Zrobie lepsza fote albo odkrece lacznik, bo jest totalnie zmasakrowany - wygiety, wrywana sruba i wylany smar. GDZIE TY WIDZISZ BRUD!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 niestety peklo ucho i zmasakrowany zostal tez lacznik. Jak to sie stalo ? przy ktorejstam probie najechalem za szybko szykane i po kontrze mnie wyplulo w zielone. zawsze wtedy prostuje kola, zeby nie wpasc bokiem, ale bylo troche nierowno. Uslyszalem lekkie "stuk", ale jechalem dalej. Niestety przy kazdym boku bylo "stuk" "stuk" dosyc znaczace, wiec zamiast spokojnie jezdzic myslalem co nie tak. Auto nie zachowywalo sie zle, aczkolwiek inaczej - mniej nadsterowne bylo. Jezdze na AGXach ustawionych na 4/4, z przodu i z tylu 22mm whiteline, opony 225/45R17, 3.0bara. Zimowki i mocno rozgrzane, mocno trzymaly (ale krotko ) Zrobie lepsza fote albo odkrece lacznik, bo jest totalnie zmasakrowany - wygiety, wrywana sruba i wylany smar. GDZIE TY WIDZISZ BRUD!!! agxy + te róziowe springi od FSTi ? - super zestaw na ulicę :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 tak dokladnie to sa AGXy i jakies springi STi performance, czy sa te od FSTi to nie wiem, ich tam bylo kilka do wyboru. Dosyc komfortowe na co dzien, ale daja radosc na probach takze. zwlaszcza w takich ustawieniach, o ktorych pisalem + geometria: lekko zbiezny tyl/0, przod -1. Przy 215KM zadziwiajaco dobrze sobie radzi. Jedyne co, to 2-3 razy zagrzalem hamulce - i silnik tez ma tendencje do grzania, zwlaszcza przy serii dohamowan 4-1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 kropkowicz - naciśnij na zdjęcie to zobaczysz w całości, nieobcięte. burzum - w imageshacku jest opcja 'zmiejsz zdjęcie'. Polecam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 wiem, przy starym forum zdjecie zmniejszalo sie automatycznie, tzn wstawiany byl thumbnail... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Możesz wkleić miniaturę i każdy sobie sam powiększy fotki :wink: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 marudy ! oftopuja mi watek ! Jakie laczniki kupic i co zrobic z wahaczem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 marudy ! oftopuja mi watek ! Jakie laczniki kupic i co zrobic z wahaczem ? najtaniej wymienić wahacz na taki sam sprawny i dać wzmocnienia a łączniki dałbym serię bo przecież nie łącznik poszedł kawiorowych rozwiązań chyba nie trzeba Ci sugerować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 zobacz na zdjeciu, co zostalo z lacznika... wahacz seria - tez mi sie tak wydaje. nawyzej go obspawam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now