Skocz do zawartości

Ale urwał... Łącznik stablizatora.


burzum

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

wczoraj na treningu zerwałem łącznik stabilizatora i jego mocowanie do wahacza. Stabilizator (22mm), mocowania (wzmocnione) wytrzymaly. Mam jednak obiekcje przed mocowaniem nowych lacznikow do starych, oemowych wahaczy, bo, jak widac na zdjeciach, nie wytrzymuja obciazen. Czy jest sens stosowac jakies wzmocnione wahacze czy laczniki ? Pytanie, co wtedy sie moze urwac...

 

p5020376.th.jpg

p5020375.th.jpg

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się kojarzy, że kolega kropkowicz pisał coś o zastosowaniu w swoim Forku XT wzmocnionych mocowaniach stabilizatora z STi, które w porównaniu do forkowego OEM są z lepszej, grubszej blachy... może znajdziesz, szukajka działa ;)

 

edit. znalazłem:

viewtopic.php?f=21&t=129874&p=977952&hilit=+mocowania#p977952

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czuję się wywołany ;)

po pierwsze primo: zakładam, że chodzi o tył....

nic na tych zdjęciach nie widzę (prócz agxów i brudu), ale jak rozumiem urwało się 'ucho' mocujące łącznik do wahacza ?

bo jak to puściło to łącznik chyba się ostał?

 

tak czy inaczej 'ucho' wahacza uznawane jest za słaby punkt tek konstrukcji, jak go wzmocnisz i już masz porządne łączniki i mocowanie do budy to cóż może się stać... wytrzyma.

 

był jakiś problem z właściwym spawaniem tego ucha z powrotem, byle jaki spaw potrafił osłabić wahacz, a to trąci złą przygodą

rozwiązania:

nowy wahacz stal ze wzmocnieniem, nawet whiteline można mieć choć przepłacasz przy tym okrutnie

wahacze alu, tam to ucho wygląda solidniej

problem przerabiany na subaruforester.org

 

a w ogóle to gratulacje :)

napisz plz jak się autko zachowało w takiej chwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety peklo ucho i zmasakrowany zostal tez lacznik. Jak to sie stalo ? przy ktorejstam probie najechalem za szybko szykane i po kontrze mnie wyplulo w zielone. zawsze wtedy prostuje kola, zeby nie wpasc bokiem, ale bylo troche nierowno. Uslyszalem lekkie "stuk", ale jechalem dalej.

Niestety przy kazdym boku bylo "stuk" "stuk" dosyc znaczace, wiec zamiast spokojnie jezdzic myslalem co nie tak.

Auto nie zachowywalo sie zle, aczkolwiek inaczej - mniej nadsterowne bylo. Jezdze na AGXach ustawionych na 4/4, z przodu i z tylu 22mm whiteline, opony 225/45R17, 3.0bara. Zimowki i mocno rozgrzane, mocno trzymaly (ale krotko :twisted: )

 

Zrobie lepsza fote albo odkrece lacznik, bo jest totalnie zmasakrowany - wygiety, wrywana sruba i wylany smar.

 

GDZIE TY WIDZISZ BRUD!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety peklo ucho i zmasakrowany zostal tez lacznik. Jak to sie stalo ? przy ktorejstam probie najechalem za szybko szykane i po kontrze mnie wyplulo w zielone. zawsze wtedy prostuje kola, zeby nie wpasc bokiem, ale bylo troche nierowno. Uslyszalem lekkie "stuk", ale jechalem dalej.

Niestety przy kazdym boku bylo "stuk" "stuk" dosyc znaczace, wiec zamiast spokojnie jezdzic myslalem co nie tak.

Auto nie zachowywalo sie zle, aczkolwiek inaczej - mniej nadsterowne bylo. Jezdze na AGXach ustawionych na 4/4, z przodu i z tylu 22mm whiteline, opony 225/45R17, 3.0bara. Zimowki i mocno rozgrzane, mocno trzymaly (ale krotko :twisted: )

 

Zrobie lepsza fote albo odkrece lacznik, bo jest totalnie zmasakrowany - wygiety, wrywana sruba i wylany smar.

 

GDZIE TY WIDZISZ BRUD!!!

:D

 

agxy + te róziowe springi od FSTi ? - super zestaw na ulicę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokladnie to sa AGXy i jakies springi STi performance, czy sa te od FSTi to nie wiem, ich tam bylo kilka do wyboru. Dosyc komfortowe na co dzien, ale daja radosc na probach takze.

zwlaszcza w takich ustawieniach, o ktorych pisalem + geometria: lekko zbiezny tyl/0, przod -1.

Przy 215KM zadziwiajaco dobrze sobie radzi. Jedyne co, to 2-3 razy zagrzalem hamulce - i silnik tez ma tendencje do grzania, zwlaszcza przy serii dohamowan 4-1...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marudy ! oftopuja mi watek ! :mrgreen:

 

Jakie laczniki kupic i co zrobic z wahaczem ?

 

najtaniej wymienić wahacz na taki sam sprawny i dać wzmocnienia

a łączniki dałbym serię bo przecież nie łącznik poszedł

 

kawiorowych rozwiązań chyba nie trzeba Ci sugerować? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...