Jump to content

Uwaga na olej - CASTROL


IWAN
 Share

Recommended Posts

Panowie, STI 2007 Europa 2.5ccm , stan idealny - przebieg ok 15000km, wskaźnik ciśnienia oleju DEFI. Olej MOTUL 300V Competition

Auto jeżdzi od nowości i nic nie dzieje się z ciśnieniem oleju, które pokazuje około 25 PSI na wolnych obrotach, peak dolny ustawiony na 10 PSI, nigdy się nie zapalił. Chłodnica oleju SPEC C.

Wymiana oleju z filtrem w ASO SUBARU na CASTROL( informacja od mechanika wlewajacego olej) więc nie wiem nawet jaki dokładnie.

Ciśnienie odrazu na wolnych obrotach na 10 PSI spada i peak sie w DEFI zapala z jęczeniem.

Z rana jakieś kopcenie przy zapalaniu. Ciągle niższe o 10 PSI ciśnienie oleju w silniku. Popołudniu wymiana oleju na MOTULA 300V Competition.

Silnik natychmiast trzyma ciśnienie wcześniejsze czyli 25 PSI, dokładnie takie jak przed wymianą na castrol , z rana zapala bez żadnego kopcenia.

UWAGA NA CASTROL.

Link to comment
Share on other sites

wszystko ok, tylko jesli ktos jezdzil na motulu 15w/50 i przeszedl na 5w/30 jak jest zalecane przez producenta to juz jest porobione, 15w/50 to gesty olej i tylko do aut ktore sa uzytkowane extremalnie, nie jest to olej przeznaczony bynajmniej do codziennej jazdy :!: zazwyczaj na taka lepkosc oleju przechodzi sie jesli wczesniej jezdzilo sie np na 5w/30 i silnik zacza juz brac olej, castrol to olej jak wszystkie, podstawa jest aby dobrze dobrac jego lepkosc, i nigdy nie przechodzic z gestszego na zadszy :!: napisz na jakim konkretnie motulu jezdziles a jaki ci zalali i bedzie po sprawie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Niestety, wygląda na to, że powrotu od sport oleju z wysoką dawką molibdenu już nie ma.. nie dość, że ogromna różnica lepkości (a lepkość oleju w dużej mierze odpowiada za szczelność układu smarowania) to jeszcze olej z molibdenem (jak 300V) rozprowadza dodatkową warstwę na elementach metalowych silnika zmniejszając luzy - co poprawia szczelność a tym samym również zdolność do trzymania ciśnienia oleju. Dziwi mnie tylko, że w ASO nie pytają czym silnik był wcześniej zalany bo narażają się zupełnie niepotrzebnie na tego typu reklamacje itp... :idea: :shock: 5W-30 nawet SLXa można lać jeśli od nowości silnik na takich olejach pracował i było OK - mi osobiście udawało się schodzić z np. 5W-50 na 5W-30 bez tego rodzaju atrakcji ale to było po niewielkich przebiegach (max. 5kkm) na olejach o wyższej lepkości i po płukance silnika... a oleje o wyższej lepkości były zalewane wyłącznie w upalne dni na dłuższe wypady i przewidywaną dynamiczna jazdę - czyli kiedy to bywało uzasadnione...

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że ta cienka warstwa molibdenu też kiedyś się wypłucze po zmianie oleju na inny, bez jego dodatku....i przecież zawsze można zalać lotosia kłazara :) , nie trzeba jeździć na jakimś gównianym Castrolu... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że ta cienka warstwa molibdenu też kiedyś się wypłucze po zmianie oleju na inny, bez jego dodatku....i przecież zawsze można zalać lotosia kłazara :) , nie trzeba jeździć na jakimś gównianym Castrolu... :mrgreen:

ponoć zależy na co zmienimy.. niektóre nawet nowe mogą sobie nie poradzić (zależy czy myjące czy raczej "eko") a kolejny olej molibdenowy zalany bez płukaki (te sobie ponoć z nim radzą w miarę bezpiecznie..) powoduje dokładanie kolejnej warstwy i kolejne zmniejszanie luzów - stąd ponoć doświadczenia wzrostu temp pracy na tych olejach. Samo moly pozostawione odpada dopiero w postaci korozji i ponoć na ogół nie w towarzystwie... :wink:

A Quazara nawet należy zalać - w końcu rekomendowany, dedykowany i w ogóle :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że ta cienka warstwa molibdenu też kiedyś się wypłucze po zmianie oleju na inny, bez jego dodatku....i przecież zawsze można zalać lotosia kłazara :) , nie trzeba jeździć na jakimś gównianym Castrolu... :mrgreen:

ponoć zależy na co zmienimy.. niektóre nawet nowe mogą sobie nie poradzić (zależy czy myjące czy raczej "eko") a kolejny olej molibdenowy zalany bez płukaki (te sobie ponoć z nim radzą w miarę bezpiecznie..) powoduje dokładanie kolejnej warstwy i kolejne zmniejszanie luzów - stąd ponoć doświadczenia wzrostu temp pracy na tych olejach. Samo moly pozostawione odpada dopiero w postaci korozji i ponoć na ogół nie w towarzystwie... :wink:

A Quazara nawet należy zalać - w końcu rekomendowany, dedykowany i w ogóle :mrgreen:

 

 

I spełnia A8/N1.

 

 

 

 

Czy jakoś tak :P

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że ta cienka warstwa molibdenu też kiedyś się wypłucze po zmianie oleju na inny, bez jego dodatku....i przecież zawsze można zalać lotosia kłazara :) , nie trzeba jeździć na jakimś gównianym Castrolu... :mrgreen:

ponoć zależy na co zmienimy.. niektóre nawet nowe mogą sobie nie poradzić (zależy czy myjące czy raczej "eko") a kolejny olej molibdenowy zalany bez płukaki (te sobie ponoć z nim radzą w miarę bezpiecznie..) powoduje dokładanie kolejnej warstwy i kolejne zmniejszanie luzów - stąd ponoć doświadczenia wzrostu temp pracy na tych olejach. Samo moly pozostawione odpada dopiero w postaci korozji i ponoć na ogół nie w towarzystwie... :wink:

A Quazara nawet należy zalać - w końcu rekomendowany, dedykowany i w ogóle :mrgreen:

 

 

I spełnia A8/N1.

 

 

Czy jakoś tak :P

 

 

a E7 ? :twisted::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

V300 trzyma sie silnika przez ponad 100km.

 

W TurboDziadku po plukaniu silnika motulczyscidlem i zalaniem V300 15W-50 duuuzo glosniej zaczely pracowac zawory. Przejezdzilem z 1k i zmienilem na Quaker State 20W-50 Performance Mineral Racing. Stukalo tak samo. Pojechalem na trening do Kielc i na miejscu ucichlo (znacznie :mrgreen: ). Taki dystans byl potrzebny zeby sie film Motula wyplukal...

Link to comment
Share on other sites

V300 trzyma sie silnika przez ponad 100km.

 

W TurboDziadku po plukaniu silnika motulczyscidlem i zalaniem V300 15W-50 duuuzo glosniej zaczely pracowac zawory. Przejezdzilem z 1k i zmienilem na Quaker State 20W-50 Performance Mineral Racing. Stukalo tak samo. Pojechalem na trening do Kielc i na miejscu ucichlo (znacznie :mrgreen: ). Taki dystans byl potrzebny zeby sie film Motula wyplukal...

podejrzewam, że większość olejów opartych o "tony" moly tak będzie zalegać jak 300V.. pewnie po dodatkowej płukance to zmywanie 300V trwałoby krócej :idea:

 

Dokopałem się do ch-ki tego QSa i jest mocno zaskakująca jeśli chodzi o saps (baaaaardzo niski :shock:) i TBN (również dość niski ale jak na racing pewnie wystarczy) :shock: ale za to kupa zddp i wapnia a ani grama moly... a to oznaczałoby, że Twój TD lubi być solidnie smarowany w "tradycyjny sposób" i bez zmniejszania luzów przy użyciu moly... A jak jest z temp oleju w obu przypadkach :?: Nie było przypadkiem wyższej temp na 300V :idea: :?:

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_ ... 0_2A3F.doc

http://www.epc.shell.com/Docs/GSAP_msds_00082338.PDF - produkt na Szwecję bo w kartach na US nie ma tego oleju ale może to tylko kwestia nazwy handlowej...

 

..obwiam się jednak trochę trwałości tego QSa (mineralna baza i niski TBN) no ale w końcu typowy racing jest wyłącznie na tor :!:

 

ps. jeszcze nie zrobił się czarny i nieklarowny :idea: :?: nie wzrosło jakoś znacząco spalanie (jeśli w ogóle mierzysz w TurboDziadku :idea: ) :?: Pytam bo efekt cichej pracy na minerałach i HC to praktycznie standard - miałem tak z Petro Canadą Supreme ale.... trwałość baaardzo niska - przynajmniej w przypadku przeze mnie testowanym - 500mil i smoła (TBN również był bardzo niski).

Link to comment
Share on other sites

Temperatura i cisnienie jak przy V300. Zywotnosc... ja tam zmieniam po kilku tysiacach km (z dojazdowkami oczywiscie). Na pewnio nie wiecej jak 5k km. Zreszta jest smiesznie tani. Tu nie chodzilo o jedwabiscie cicha prace, tylko zeby nie walilo jak sruby we wiadrze.

 

saps (baaaaardzo niski ) i TBN (również dość niski ale jak na racing pewnie wystarczy) ale za to kupa zddp. wlyszkow, obrazasz mnie? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

silnik zacza juz brac olej

 

po tym ja ten beznadziejny olej zapiecze pierścienie, potem porysuje gładzie?

 

czy przed?

 

jak to dobrze, że już nie widzę tego oleju w ASO subaru. To była wpadka na całej linii.

 

Castrolu slx nigdy nie podaruje ci toyoty 1.6, zapieczonych pierścieni i porysowanych gładzi przy przebiegu 63kkm i gówno mnie obchodzi tłumaczenia, ze ASO naprawiło silnik na gwarancji :!: :!: :!: (po bijatyce)

 

wolę olej z biedronki lub lidla

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Temperatura i cisnienie jak przy V300. Zywotnosc... ja tam zmieniam po kilku tysiacach km (z dojazdowkami oczywiscie). Na pewnio nie wiecej jak 5k km. Zreszta jest smiesznie tani. Tu nie chodzilo o jedwabiscie cicha prace, tylko zeby nie walilo jak sruby we wiadrze.

 

saps (baaaaardzo niski ) i TBN (również dość niski ale jak na racing pewnie wystarczy) ale za to kupa zddp. wlyszkow, obrazasz mnie? :mrgreen:

nie obrażam.. :mrgreen: to tylko z radości, że udało się Dziadka dobrze posmarować.. :mrgreen: szkoda, że wave'a nie nagrałeś jak to na Motulu 300V śruby we wiadrze walą... :twisted: kariera Dziadka na youtube murowana :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

wolę olej z biedronki lub lidla

 

 

przypominam, że jest jeszcze '-real quality, który spełnia 229.51 :twisted:

 

ps. daj spokój z tą krucjatą przeciwko Castrolowi - już w ASO jest Lotos Quazar przecież.. :wink: zalej następnym razem, żebyś nie płakał, że tylko Tribeki / H6 tak równo pracują (na Quazarze :idea: ).. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

zapraszam wszystkich na program turbo kamera poniedziałek godzina 22 premiera

 

z tego co usłyszałem CASTROL WYSRAŁ SILNIK w kijance (tak można zrozumieć z zwiastun)

 

reporterowcy mają się tym zająć :twisted::twisted::twisted:

 

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

 

że ja o tym nie pomyślałem za czasów toyoty :evil::evil::evil::evil::evil:

 

p.s.

przykleiłem z wątku olejowego

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...