Skocz do zawartości

Nierówne zużycie klocków hamulcowych


ukiman

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem i proszę o pomoc ... po 6 tys. km zjechałem totalnie do zera klocki hamulcowe przednie WEWNĘTRZNE .... przy niewielkim zużyciu tych ZEWNĘTRZNYCH ... w serwisie klocki zdjęli i wymienili na nowe ... i tyle. Czy to ma szansę się powtórzyć :?: Co jest nie tak, żeby była aż taka różnica :?:

 

Klocki to DS2500, tarcza nacinana Brembo, zacisk seryjny WRX 07.

 

... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TTTM ?

na pewno nie... mam DS2500 (+ gladkie OEM tarcze, 4-tloczki z przodu) na obu Subarakach i klocki zuzywaja sie dosc rownomiernie, wiec to raczej kwestia konkretnego auta

 

ukiman, zaciski masz na pewno sprawne?

bo watpie, aby przyczyna byly nacinane tarcze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem i proszę o pomoc ... po 6 tys. km zjechałem totalnie do zera klocki hamulcowe przednie WEWNĘTRZNE .... przy niewielkim zużyciu tych ZEWNĘTRZNYCH ... w serwisie klocki zdjęli i wymienili na nowe ... i tyle. Czy to ma szansę się powtórzyć :?: Co jest nie tak, żeby była aż taka różnica :?:

 

Klocki to DS2500, tarcza nacinana Brembo, zacisk seryjny WRX 07.

 

... :roll:

 

Ja mam bardziej zużyte zewnętrzne klocki, ale to kwestia ~2mm. Taka różnica w zużyciu jest trochę podejrzana. Z dwóch stron jest identyczna sytuacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak generalnie to sytuacja jest niedopuszczalna. Gdzie jest taki fajny serwis, że położył na to laskę???

Na pewno zaciski są do przejrzenia - oczyszczenie i przesmarowanie (smarem miedzianym) punktów styku z klockami, ale też trzeba sprawdzić czy wszystkie tłoczki dobrze chodzą i skontrolować stan gumek osłonowych (ew. powymieniać jak któraś poszła). No i kwestia odpowietrzenia - może w przewodach (chociaż stawiam, że w standardowych zaciskach połączenie obu stron jest załatwione kanałem wewnątrz zacisku, u mnie jest rurka na zewnątrz) doprowadzających płyn do zewnętrznej strony jest wpip powietrza i przez to tłoczki ledwie się ruszają?

Nie czułeś, że coś jest nie tak z hamulcami? Pedał nie "rósł" (zapowietrzenie)? Jak wyglądają przednie tarcze ze wszystkich stron (gładko-srebrne czy z jakimiś nieciekawymi kolorami i/lub czarnymi smugami od klocków)?

 

Też mam DS2500 na nacinanych tarczach Ksport'a i po około 20kkm zostało mi (symetrycznie) na oko z 6-7mm klocka. Klocki mam większe, ale grubość wyjściowa pewnie była w przybliżeniu taka, jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z sugestiami przedmówców, żeby poprawić sobie humor najpierw profilaktycznie zastrzel mechanika (i jego rodzinę i najlepiej wszystkich z jego miejscowości na literę M... :D ) który Ci robił hamulce, potem sprawdź zaciski, bo najprawdopodobniej masz lekko zapieczone tłoczki, sprawdź jak chodzą klocki w zaciskach i przesmaruj ich styk z tłoczkami. Odpowietrz zdjęte zaciski, trzymając przewód i odpowietrznik do góry, wkładając najpierw jakiś dystans między klocki zamiast tarczy, żeby tłoczki nie powyskakiwały z zacisku. Czterotłoczkowe stałe zaciski od WRXa sa szczególnie wymagajacymi czystości i sprawności hamownikami, bardziej kapryśnymi od zacisków mieszkających w tradycyjnych konikach, jak np. dwutłoczki ze słabszych wersji. Często zdarza się, że po jednej stronie ,,stoi" jeden tłoczek, pedał jest twardy, hamownik nie hamuje, klocek zużywa się pod kątem i kantuje w zacisku, a kierowca powtarza durny mit, że Subaru nie ma hamulców....jak są sprawne, to i hamują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co pisze emotorsport. Ostatnio musiałem założyć na pewien czas oryginalne zaciski czterotłoczkowe. Przed tym kupiłem zestaw naprawczy i je odnowiłem. Ile ja się namordowałem żeby wyjąć tłoczki z wymontowanych zacisków :roll: . Większość tłoczków była zapieczona. Niektórych nie dało się wsunąć na miejsce nawet bez uszczelki. Przedtem hamulec nie sprawiał jakiś większych problemów, kocki zużywały się równomiernie. Jedyna rada to papier ścierny i usunąć korozję z cylinderków w zacisku (tłoczki jakimś cudem oparły się rdzy), potem złożyć używając nowych gumek i specjalnego czerwonego smaru do tłoczków. Po założeniu do auta byłem w szoku i nie wiem czy założę z powrotem moje AP Racing do cywilnej jazdy. Powtarzalność hamowania na cywilnych klockach i zimnej tarczy jest duża czego nie mogę powiedzieć o zestawie AP z DS2500. Podczas cywilnej jazdy hamulce pozostają raczej chłodne co innego jazda torowa gdzie AP były rewelacyjne bo tracze nie miały czasu aby ostygnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim sti ,,zimowe" czterotłoczki różnią się od złotych brembo chyba jednynie.....wagą......są ze dwa razy lżejsze....a hamują tak samo...oczywiście jak będę jeździł jakieś 24h wyścigi albo 30km zjazdy serpentynami w Alpach, brembo będą na pewno sprawniejsze... :P ale na razie nie mam w planach... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość tłoczków była zapieczona. Niektórych nie dało się wsunąć na miejsce nawet bez uszczelki.

Wydawało mi się, że w ledwie trzyletnich zaciskach rdza "w środku" nie może być problemem i pisałem głównie o pozostałych przyczynach... Kiedyś musiałem podszlifować jeden tłoczek, ale to było w moim 15-letnim volvo. Ale w sumie w volvo rdzę na blachach też miałem w jednym punkciku, a w imprezie... ech, szkoda gadać :evil:

ukiman, obejrzyj te tłoczki jak koledzy radzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc ...

 

No więc - wziąłem do ręki te klocki, które mi oddali w serwisie - i ... 3 wyglądają prawie jak nowe ... natomiast jeden zjechany totalnie :!: :roll: ... sprawdzę te zaciski ... ale lipa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim sti ,,zimowe" czterotłoczki różnią się od złotych brembo chyba jednynie.....wagą......są ze dwa razy lżejsze....a hamują tak samo...oczywiście jak będę jeździł jakieś 24h wyścigi albo 30km zjazdy serpentynami w Alpach, brembo będą na pewno sprawniejsze... :P ale na razie nie mam w planach... :)

 

w koncu ktos odwazyl sie to powiedziec :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...