ukiman Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Mam problem i proszę o pomoc ... po 6 tys. km zjechałem totalnie do zera klocki hamulcowe przednie WEWNĘTRZNE .... przy niewielkim zużyciu tych ZEWNĘTRZNYCH ... w serwisie klocki zdjęli i wymienili na nowe ... i tyle. Czy to ma szansę się powtórzyć :?: Co jest nie tak, żeby była aż taka różnica :?: Klocki to DS2500, tarcza nacinana Brembo, zacisk seryjny WRX 07. ... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 TTTM ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 TTTM ? na pewno nie... mam DS2500 (+ gladkie OEM tarcze, 4-tloczki z przodu) na obu Subarakach i klocki zuzywaja sie dosc rownomiernie, wiec to raczej kwestia konkretnego auta ukiman, zaciski masz na pewno sprawne? bo watpie, aby przyczyna byly nacinane tarcze :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Mam problem i proszę o pomoc ... po 6 tys. km zjechałem totalnie do zera klocki hamulcowe przednie WEWNĘTRZNE .... przy niewielkim zużyciu tych ZEWNĘTRZNYCH ... w serwisie klocki zdjęli i wymienili na nowe ... i tyle. Czy to ma szansę się powtórzyć :?: Co jest nie tak, żeby była aż taka różnica :?: Klocki to DS2500, tarcza nacinana Brembo, zacisk seryjny WRX 07. ... :roll: Ja mam bardziej zużyte zewnętrzne klocki, ale to kwestia ~2mm. Taka różnica w zużyciu jest trochę podejrzana. Z dwóch stron jest identyczna sytuacja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Tak generalnie to sytuacja jest niedopuszczalna. Gdzie jest taki fajny serwis, że położył na to laskę??? Na pewno zaciski są do przejrzenia - oczyszczenie i przesmarowanie (smarem miedzianym) punktów styku z klockami, ale też trzeba sprawdzić czy wszystkie tłoczki dobrze chodzą i skontrolować stan gumek osłonowych (ew. powymieniać jak któraś poszła). No i kwestia odpowietrzenia - może w przewodach (chociaż stawiam, że w standardowych zaciskach połączenie obu stron jest załatwione kanałem wewnątrz zacisku, u mnie jest rurka na zewnątrz) doprowadzających płyn do zewnętrznej strony jest wpip powietrza i przez to tłoczki ledwie się ruszają? Nie czułeś, że coś jest nie tak z hamulcami? Pedał nie "rósł" (zapowietrzenie)? Jak wyglądają przednie tarcze ze wszystkich stron (gładko-srebrne czy z jakimiś nieciekawymi kolorami i/lub czarnymi smugami od klocków)? Też mam DS2500 na nacinanych tarczach Ksport'a i po około 20kkm zostało mi (symetrycznie) na oko z 6-7mm klocka. Klocki mam większe, ale grubość wyjściowa pewnie była w przybliżeniu taka, jak u Ciebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted May 1, 2010 Share Posted May 1, 2010 ja bym zaczal od przeczyszczenia i przejrzenia zaciskow + swiezy plyn i odpowietrzenie, bo normalne to to nie jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 1, 2010 Share Posted May 1, 2010 Zgodnie z sugestiami przedmówców, żeby poprawić sobie humor najpierw profilaktycznie zastrzel mechanika (i jego rodzinę i najlepiej wszystkich z jego miejscowości na literę M... ) który Ci robił hamulce, potem sprawdź zaciski, bo najprawdopodobniej masz lekko zapieczone tłoczki, sprawdź jak chodzą klocki w zaciskach i przesmaruj ich styk z tłoczkami. Odpowietrz zdjęte zaciski, trzymając przewód i odpowietrznik do góry, wkładając najpierw jakiś dystans między klocki zamiast tarczy, żeby tłoczki nie powyskakiwały z zacisku. Czterotłoczkowe stałe zaciski od WRXa sa szczególnie wymagajacymi czystości i sprawności hamownikami, bardziej kapryśnymi od zacisków mieszkających w tradycyjnych konikach, jak np. dwutłoczki ze słabszych wersji. Często zdarza się, że po jednej stronie ,,stoi" jeden tłoczek, pedał jest twardy, hamownik nie hamuje, klocek zużywa się pod kątem i kantuje w zacisku, a kierowca powtarza durny mit, że Subaru nie ma hamulców....jak są sprawne, to i hamują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Potwierdzam to co pisze emotorsport. Ostatnio musiałem założyć na pewien czas oryginalne zaciski czterotłoczkowe. Przed tym kupiłem zestaw naprawczy i je odnowiłem. Ile ja się namordowałem żeby wyjąć tłoczki z wymontowanych zacisków :roll: . Większość tłoczków była zapieczona. Niektórych nie dało się wsunąć na miejsce nawet bez uszczelki. Przedtem hamulec nie sprawiał jakiś większych problemów, kocki zużywały się równomiernie. Jedyna rada to papier ścierny i usunąć korozję z cylinderków w zacisku (tłoczki jakimś cudem oparły się rdzy), potem złożyć używając nowych gumek i specjalnego czerwonego smaru do tłoczków. Po założeniu do auta byłem w szoku i nie wiem czy założę z powrotem moje AP Racing do cywilnej jazdy. Powtarzalność hamowania na cywilnych klockach i zimnej tarczy jest duża czego nie mogę powiedzieć o zestawie AP z DS2500. Podczas cywilnej jazdy hamulce pozostają raczej chłodne co innego jazda torowa gdzie AP były rewelacyjne bo tracze nie miały czasu aby ostygnąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 w moim sti ,,zimowe" czterotłoczki różnią się od złotych brembo chyba jednynie.....wagą......są ze dwa razy lżejsze....a hamują tak samo...oczywiście jak będę jeździł jakieś 24h wyścigi albo 30km zjazdy serpentynami w Alpach, brembo będą na pewno sprawniejsze... ale na razie nie mam w planach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Większość tłoczków była zapieczona. Niektórych nie dało się wsunąć na miejsce nawet bez uszczelki. Wydawało mi się, że w ledwie trzyletnich zaciskach rdza "w środku" nie może być problemem i pisałem głównie o pozostałych przyczynach... Kiedyś musiałem podszlifować jeden tłoczek, ale to było w moim 15-letnim volvo. Ale w sumie w volvo rdzę na blachach też miałem w jednym punkciku, a w imprezie... ech, szkoda gadać ukiman, obejrzyj te tłoczki jak koledzy radzą Link to comment Share on other sites More sharing options...
ukiman Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 Dziękuję wszystkim za pomoc ... No więc - wziąłem do ręki te klocki, które mi oddali w serwisie - i ... 3 wyglądają prawie jak nowe ... natomiast jeden zjechany totalnie :!: :roll: ... sprawdzę te zaciski ... ale lipa Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 w moim sti ,,zimowe" czterotłoczki różnią się od złotych brembo chyba jednynie.....wagą......są ze dwa razy lżejsze....a hamują tak samo...oczywiście jak będę jeździł jakieś 24h wyścigi albo 30km zjazdy serpentynami w Alpach, brembo będą na pewno sprawniejsze... ale na razie nie mam w planach... w koncu ktos odwazyl sie to powiedziec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now