Jump to content

Cisnienie paliwa


HULK
 Share

Recommended Posts

Witam.

Padły mi stare wtryski 440 które pracowały na 3.2 bara, nowe już w drodze i są nieco wydajniejsze bo 650cc (tak żeby co chwila nie kupować :) ), teraz mam pytanie na ile skręcić ciśnienie paliwa ?

Musze jakoś przejeździć do następnej wizyty Simona i remapu.

 

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ile bys nie skrecil w rozsadnych granicach, i tak beda Ci podawaly duzo wiecej paliwa. A za bardzo tez skrecic nie mozna, bo beda zle dzialac.

Nie cisnalbym za mocno po prostu do czasu remapu, raczej do gora srednich obrotow i bez jakichs gwaltownych i duzych otwarc przepustnicy chyba.

Link to comment
Share on other sites

A nie jest tak że ECU skoryguje czas wtrysku. Ma przecież np. sondę lambda która mu w tym pomoże

 

Pewnie jest - ale tylko w petli zamknietej.

Na "pelnej pycie", powyzej pewnych obrotow, pod obciazeniem pewnie i tak bedzie lal tak jak mu mapa "prawi".

A ze wtryski inne, to bedzie lal duzo wiecej.

Link to comment
Share on other sites

moze tak z 2.8 bara ?

 

Moze - ale i tak zejdziesz pewnie - tak strzelajac - do okolo 600cc najnizej.

Uzyj sobie kalkulatora do wtryskow gdzies w sieci to zobaczysz - i sie zapewne mocno zdziwisz.

Link to comment
Share on other sites

Nie tym razem, u mnie siedzi Simtek i jest w ... kurcze zapomniałem tego określenia :oops: , chodzi o to ze sonda nie brana pod uwagę.

 

Dzieki AMI :)

 

open loop ?

czy przeplywka jest brana pod uwage ?

 

Jaka przeplywka? W Simteku? :)

 

Aczkolwiek nie bardzo czaje jak jest z lambda w simteku - bo w sumie producent podaje, ze jest korekta zasilania paliwem na podstawie lambdy:

 

The ECU uses the OEM narrowband lambda sensor to give optimal fuel control in the idle / light throttle / cruise regions. The ECU checks that the signals from the sensor are valid, and will switch to Open-Loop if it believes the sensor to have failed. As an option, it is possible to connect a true wideband sensor.

 

i to z FAQ:

Q:Will my car still pass the MOT?

A:The SimTek still uses the stock lambda sensor to control idle and part throttle fuelling, so assuming no other modifications are preventing the correct emissions from being achieved, the car will still be able to pass.

 

z drugiej strony z tego co pisza mapperzy w UK korekta na wolnych obrotach lambdy nie uwzglednia:

 

JGM - SimTek are very soon doing a new release of firmware with closed loop idle control among other upgrades..

at the moment the idle is controlled in basic terms with duty on the idle valve / stepper motor, fuel and ignition.. it will have a target idle and should be a lot more stable then.

Link to comment
Share on other sites

Nie tym razem, u mnie siedzi Simtek i jest w ... kurcze zapomniałem tego określenia :oops: , chodzi o to ze sonda nie brana pod uwagę.

 

Dzieki AMI :)

 

open loop ?

czy przeplywka jest brana pod uwage ?

 

Jaka przeplywka? W Simteku? :)

 

A, temperatura powietrza w kolektorze dolotowym?

 

Auto Marka 99 w zwyż?.

Link to comment
Share on other sites

A, temperatura powietrza w kolektorze dolotowym?

 

Auto Marka 99 w zwyż?.

 

Do wszystkich klasykow robia i do czesci new age tez.

http://simtekecu.co.uk/

 

Podpina sie czujnik temperatury - w praktyce z reguly przed przepustnica, bo prosciej, niz wiercic w samym kolektorze z reguly - co oczywiscie przy ecu bazujacych na MAP/speed density , czy jak to tam sie zwalo, jest pewnie raczej wysoce wskazane.

Link to comment
Share on other sites

marek-irl

Masz jakieś dodatkowe zegary, temp. spalin, afr?

 

A tak przy okazji jeszcze- z tego co pamietam Marek ma jakis tam podstawowy prosty zegarek z afr podpiety, ale chyba do waskopasmowej.

Link to comment
Share on other sites

marek-irl

Masz jakieś dodatkowe zegary, temp. spalin, afr?

 

A tak przy okazji jeszcze- z tego co pamietam Marek ma jakis tam podstawowy prosty zegarek z afr podpiety, ale chyba do waskopasmowej.

 

Specyfikacja tego auta różni się diametralnie od oryginalnej?

Pytam, bo chodzi mi po głowie sposób na dobranie ciśnienia paliwa.

Link to comment
Share on other sites

marek-irl

Masz jakieś dodatkowe zegary, temp. spalin, afr?

 

A tak przy okazji jeszcze- z tego co pamietam Marek ma jakis tam podstawowy prosty zegarek z afr podpiety, ale chyba do waskopasmowej.

 

Specyfikacja tego auta różni się diametralnie od oryginalnej?

Pytam, bo chodzi mi po głowie sposób na dobranie ciśnienia paliwa.

 

Bardzo to moze nie, zalezy co rozumiemy przez bardzo.

Niestety nie wiadomo za bardzo jakie turbo tam siedzi. Na pewno jest fmic, na pewno nie ma przeplywomierza, bo jak bylo juz wczesniej - strojone na simteku.

Silnik raczej seria chyba.

Na cos szczegolnie nalezaloby zwrocic uwage?

Link to comment
Share on other sites

marek-irl

Masz jakieś dodatkowe zegary, temp. spalin, afr?

 

Tak ma AFR od AEM. Z tego co pamiętam to Simon pokazywal mi w lapku ze fabryczna Lambda odlaczona jest i ECU nie bierze jej po uwagę, ale czy to jest tylko na wolnych obrotach czy jak

nie mam pojęcia. Teraz mam założone 380 ( mapowane auto n a440 ) i paliwo podkręcone na 3.5, na wolnych obrotach AFR za wysokie ale przy wyższych juz wraca prawie do normy,

jeżdżę oczywiście na drogiej mapie z niskim doładowaniem.

Link to comment
Share on other sites

marek-irl

Masz jakieś dodatkowe zegary, temp. spalin, afr?

 

Tak ma AFR od AEM. Z tego co pamiętam to Simon pokazywal mi w lapku ze fabryczna Lambda odlaczona jest i ECU nie bierze jej po uwagę, ale czy to jest tylko na wolnych obrotach czy jak

nie mam pojęcia. Teraz mam założone 380 ( mapowane auto n a440 ) i paliwo podkręcone na 3.5, na wolnych obrotach AFR za wysokie ale przy wyższych juz wraca prawie do normy,

jeżdżę oczywiście na drogiej mapie z niskim doładowaniem.

 

Marek-irl, skoro masz afr, to sprawa jest prosta. Zakładasz wtryski, odpalasz auto i regulujesz ciśnienie tak, żeby afr oscylował w granicach 14,7.

Potem wyjeżdżasz dajesz klepkę i sprawdzasz jaki jest pod obciążeniem. Jeżeli w granicach 11,20-10,80 zostawiasz, jeżeli nie, dobierasz ciśnienie tak, żeby takie wartości uzyskać. Do czasu remapu powinno wystarczyć.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dzieki jako, tak zrobie.

 

Nie wiem tylko czy poniżej pewnego ciśnienie wtryski będą prawidłowo rozpylać paliwo ?

 

-- 2 lip 2011, o 22:03 --

 

up :mrgreen:

 

wracając do sprawy ciśnienie paliwa, chyba na forum SR gdzieś wyczytałem ze powinno się ustawiać ciśnienie regulatorem

na jałowym oczywiście ale z odpiętym wężykiem od podciśnienia i dopiero potem po uzyskaniu zadanej wartości podpinamy ten wężyk ???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...