Skocz do zawartości

Co jest podpięte w STI pod bezpiecznik od ABS ?


chrisro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Można też tak hamować,żeby ABS się nie włączył. Na granicy przyczepności :D

 

 

Na dziurawych drogach, szczególnie przy prostszych systemach ABS kompletnie neiwykonalne, że o sniegu itp nie wspomnę. Na świezym śniegu przy tradycyjnym systemie ABS w ogóle nie ma hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co w tym chodzi. Takie Audi chwali się, że ma ABS, EBD, ESP, Quattro, Subaru tylko ABS i AWD, a potrafi tyle samo. Jak to jest z tymi systemami ? Trzy literowe skróty, żeby pochwalić się klientom co dany samochód ma ? Czy Subaru ukrywa „swoje systemy” ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azreal'u!Rzucam Ci rekawicę! Stańmy do pojedynku w Kielcach na śniegu!!!!(jak zapomnę,to przypomnij mi o wyzwaniu).Przyjmujesz?

 

Ja bardzo chętnie zawsze. Chociaz na śniegu nie mam szans. I tak pojadę to co potrafie :-)

Wracajac do Jurajskiego,zawsze pamietaj o mnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do Jurajskiego,zawsze pamietaj o mnie

 

 

Jeżlei tylko będę mógł następnym razem wyśle osobistą przypominajkę. Najbliższa impreza gdzie będize ostra walka to Amatorska Liga Torowa 3 lipca w Poznaniu. Niestety jak wiesz zostałem bez auta więc jeżeli nawet się tam pojawię to nie powalczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do Jurajskiego,zawsze pamietaj o mnie

 

 

Jeżlei tylko będę mógł następnym razem wyśle osobistą przypominajkę. Najbliższa impreza gdzie będize ostra walka to Amatorska Liga Torowa 3 lipca w Poznaniu. Niestety jak wiesz zostałem bez auta więc jeżeli nawet się tam pojawię to nie powalczę.

Możesz podać linka?Torowa:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry kierowca jadący w granicach swoich umiejętności

Kuzaj jest dobrym kierowcą, potrafiącym zapewne ocenić swoje umiejętności. A niekiedy zdarza mu się je przecenić. Każdemu zdarza się je przecenić, albo na drodze zdarzy się coś nieprzewidywalnego. I po to jest ABS, EBD, AWD, nadwyżka mocy, a w ostateczności 5* w testach zderzeniowych...

 

Jak komuś to wisi - jego sprawa - wystarczy wyjąć bezpiecznik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo na drodze zdarzy się coś nieprzewidywalnego. I po to jest ABS, EBD, AWD, nadwyżka mocy, a w ostateczności 5* w testach zderzeniowych...

Jak komuś to wisi - jego sprawa - wystarczy wyjąć bezpiecznik...

Przykladowo tarka na asfalcie wtedy kiedy musimy sie nagle zatrzymac i nie ma miejsca na ucieczke :lol:

 

Wlasnie sobie uswiadomilem ze samochody staja sie coraz doskonalsze, a najwazniejszy element (kierowca) ma coraz mniej umiejetnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyjaśnicie mi ? Audi vs Subaru. Tak ja to rozumiem, oczywiście w maksymalnym uproszczeniu, najpierw systemy Audi później Subaru: ABS z EBD= 4 stopniowemu, czteropunktowemu ABS, quattro = AWD, a ESP= ? :arrow: ESP i EBD to tylko slogany ? Ale przecież jest różnica jak się włączy lub wyłączy ESP, a w Subaru nic takiego nie ma.

 

P.S. Co do testów zderzeniowych. Smart jest bezpieczniejszy niż Audi A4 97'... A same testy oddają bezpieczeństwo manekinów, a nie ludzi, a kto wozi manekiny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo na drodze zdarzy się coś nieprzewidywalnego. I po to jest ABS, EBD, AWD, nadwyżka mocy, a w ostateczności 5* w testach zderzeniowych...

Jak komuś to wisi - jego sprawa - wystarczy wyjąć bezpiecznik...

Przykladowo tarka na asfalcie wtedy kiedy musimy sie nagle zatrzymac i nie ma miejsca na ucieczke :lol:

 

To prawda. Na tarce ABS (stary) jest koszmarem - wydłuża drogę hamowania. Zdarzyło mi się to, jak już napisałem, w Nakle i dotąd to pamiętam. Szczęśliwe zakończenie tej sytuacji (tzn. ja na poboczu drogi skręcającej na dole zjazdu o 90 stopni, a jadący z naprzeciwka samochód stojący na drodze przed zakrętem), zawdzięczam wyłącznie doświadzczeniu drogowemu kierowcy tego samochodu, jego umiejętności obserwacji i oceny sytuacji na drodze a nie jego umiejętnościom "rajdowym". I tak jest w 99,999% sytuacji drogowych - nie OSowych.

To samo dotyczy systemów typu ABS, EBD, ESP, AWD itd :lol:

 

Wlasnie sobie uswiadomilem ze samochody staja sie coraz doskonalsze, a najwazniejszy element (kierowca) ma coraz mniej umiejetnosci.

 

I to jest w zasadzie jedyna wada tych systemów - przyzwyczajają do siebie. Jak wszystko, co dobre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sobie uswiadomilem ze samochody staja sie coraz doskonalsze, a najwazniejszy element (kierowca) ma coraz mniej umiejetnosci.

 

 

Dopiero to teraz zauważyłeś? 99% ludzi jeżdżących po drogach nie ma żadncyh umiejętności z dziedziny techniki jazdy. Widać to jak zacznie padać albo nie daj boże nadejdzie zima, całe miasto i drogi stoją mimo że da się zupełnie sprawnie i szybko jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% ludzi jeżdżących po drogach nie ma żadncyh umiejętności z dziedziny techniki jazdy.
A skąd mają mieć ? Dużo osób jest przerażonych jazdą samochodem i jeździ bo musi, nawet nie wiedzą, że można coś robić i to dużo lepiej. Jak dla kogoś jazda samochodem jest tylko i wyłącznie "środkiem" na dotarcie z jednego do drogiego punktu, to skąd taki ktoś ma wiedzieć, że popełnia błędy ? Zwłaszcza jak przejechał 200.000 tys. km i nie miał wypadku...

Do tego wiele osób posiadających prawo jazdy nie opanowało w wystarczającym stopniu podstawowych czynności niezbędnych do jazdy autem, mają problemy z samym autem, a Ty im jeszcze każesz zastanawiać się nad samą jazdą (tor, planowanie, branie zakrętów itp.).

Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi ?

 

Gal, mówisz, że mają ESP, ja przeglądam, foldery reklamowe Imprezy i Forestera i nie ma ani słowem, więc te samochody jak wnioskuję nie mają, bo bez sensu dawać jakiś system i się nim nie chwalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi ?

 

Oj, rozumiemy i to bardzo. Ja się zgadzam z tym, co napisałeś, w 100%.

 

Natomiast powiem Wam uczciwie, że gdyby nie to Forum i planowany zakup mocnego samochodu, pewnie w życiu nie przeczytałbym i nie potrenował pewnych technik jazdy samochodem, bo uważałbym pewnie wciąż, że "wszystko umiem" :roll: . Dopiero po tym, jak poczytałem, zorientowałem się, ile rzeczy można poprawić w technice jazdy, nie mówiąc nawet o jeździe sportowej, a zwykłej, codziennej. Wiem też, że po dostaniu imprezy w swoje łapy pierwszą rzeczą, którą zrobię, to skorzystam z SJS-a. I pewnie nie tylko....

 

Także zachęcam wszystkich Forumowiczów do pójścia tą samą drogą 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysłuchuję się tej dyskusji i trochę zdziwko mnie bierze :shock: Mam wrażenie, że niektórzy uważają ABS za jakąś magię bez której samochodem nie da się jeździć (no chyba, że się jest Holowczycem) w ogole. Ja NIGDY nie jechalem autem z absem wiec moje zdanie jest jednostronne, ale :

*jezdzilem po asfalcie

*jezdzilem po mokrym asfalcie

*jezdzilem po lodzie

*jezdzilem po sniegu...

 

I jeszcze nie zdazylo mi sie w nic wjechac ani wywinać bączka.

 

Panowie, troche wiary i praktyki i bez ABSu da sie normalnie jezdzic. I to wcale nie mniej bezpiecznie...

 

ps. Ktos wspominal o tym, ze prawo nie pozwala na brak ABSu w aucie... Od czego to zalezy? Od mocy? Bo przeciez nie wszystkie nowe samochody maja ABS (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry! :)

Widzę, że tu bez zmian i dyskusja wre. Już myśle nad nowym tematem na kilka stron :)

 

Cała przyjemność po naszej stronie 8) . Ale na nastęny temat nic nie napiszemy, jak nie będziesz odpowiadał na wcześniej zadane pytania :twisted: :wink: . Pytałem, w jakiej sytuacji zdecydowałeś się wyłączyć ABS tj. co takiego wydarzyło Ci się na drodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto cytat mojego posta z pierwszej strony:

"Coś inżynierowie z Fuji za bardzo go wyczulili, bo wpadłem dziś w dziurę podczas bardzo ostrego hamowania i oczywiście włączył się ABS, a TIR zbliżał się nieubłaganie szybko. Najadłem się sporo strachu. "

Nawet na zblokowanych kołach wyhamowałbym bez problemu, a tu niestety pedał jeden walił mnie w nogę a auto nie zwalniało. To już z resztą, któraś z kolei taka sytuacja.

 

Krzyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...