Skocz do zawartości

Co jest podpięte w STI pod bezpiecznik od ABS ?


chrisro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wyjąłem dziś bezpiecznik od ABS w moim STI, bo mnie ten system malo nie doprowadził do wypadku. Na gnieżdzie widnieje opis ABS Solenoid. Proszę mi powiedzieć czy ten 20A bezpiecznik jest tylko od ABS czy jeszcze od czegoś? Nie chciałbym niemiłych niespodzianek.

 

Krzyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wyjąłem dziś bezpiecznik od ABS w moim STI

 

He, he, odnoszę wrażenie, że ABS w STi to tylko niepotrzebne kilogramy i wydane $$$ - wszyscy posiadacze tego wózka, których znam, wyjmują bezpiecznik od ABS jako pierwszą rzecz przed rozpoczęciem użytkowania samochodu :twisted:

 

W jakich okolicznościach "podpadł" Ci ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ABS wczoraj uratowal... Jade sobie droga z pierwszenstwem... i nagle gosc na skrzyzowaniu przejezdza mi przed maska... w ogole sie nie zorientowal ze wjezdza na skrzyzoawnie i musi ustapic pierwszenstwa :roll: Bylo slisko, pedal w podloge ABS bije... a poniewaz ja jechalem za szybko a gosc za wolno musialem dodatkowo go omijac... bez ABSu tj. an zablokowanych kolach raczej by mi sie to nie udalo... a puszczenie hamulca w celu odblokowania tez skonczylo by sie zachaczeniem go bo bym nie zdazyl tego tak szybko zrobic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez ABSu tj. an zablokowanych kolach raczej by mi sie to nie udalo... a puszczenie hamulca w celu odblokowania tez skonczylo by sie zachaczeniem go bo bym nie zdazyl tego tak szybko zrobic...

No nie wiem :roll: To jest odruch... Puszczasz hamulec i skręcasz... Z reszta ja nigdy nie jezdzilem samochodem z ABSem dlatego jak tylko zablokuja mi sie kola to odpuszczam i znowu hamuje - takie" pompowanie". W niektorych warunkach mniej skuteczne od "full blokady" ale przynajmniej sterowność jako taka jest :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba - u mnie niby też jest elektroniczny korektor korygowany czujnikiem przeciązeń, a jeżdże bez ABS i nic się nie dzieje. Wielu użytkowników STI podobnie np. shodan. Ale sam nie wiem sam kiedyśpisałem że nei można odłączać, bo teoretycznie rzeczywiście tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA pewno nie 50/50 bo to powodowałoby natychmaistowe zablokowanie kół tylnych. Poza tym przepisy wymagają żeby w razie awarii ABSu auto hamowało całkowicie poprawnie. Z mojego doświadczenia balans hamownaia jest delikatnie przesunięty w tył ale to można skorygowac chocby klockami tak jak się robi w N-kowych rajdówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do narzekań na "nad-czułość" abs-u. U mnie akurat był on powodem znalezienia się w poprzek drogi niestety... wprawdzie nic sie nie stalo, ale gdyby nie on...

Układ drogi był akurat taki, że było przegięcie i robiło się z górki, a asfalt na tym odcinku z górki (jak to u nas) był mocno pofalowany - abs oczywiście odbił i celem uniknięcia spotkania z klientem, który postanowił wymusić z podporządkowanej pierwszeństwo - postawiłem auto boczkiem obok klienta :)

 

Muszę poszukać tego bezpiecznika, albo w ogóle zrobić go dodatkowo na "klawisz" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo sztuką jest umieć hamować i operować autem lepiej niż z ABSem. Kwestia nauki i praktyki...

 

Jasne. Szczególnie warto popraktykować rozdzielanie siły hamowania między prawe a lewe koło. Kwestia wyczucia nacisku na prawą i lewą stronę pedału hamulca...

 

Powodzenia.

 

Gal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze zasady sa jasne... Potrafisz skutecznie opanowac samochod w sytuacji ekstremalnej - odlacz ABS - napewno bedziesz mial wieksza kontrole... W innym razie (nie posiadasz wystarczajacych umiejetnosci - np. ja) - zostaw go w spokoju :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Szczególnie warto popraktykować rozdzielanie siły hamowania między prawe a lewe koło. Kwestia wyczucia nacisku na prawą i lewą stronę pedału hamulca...

 

A to dlatego rajdowi kierowcy są mali (mają małe stopy). Dzięki za uświadomienie Gal :lol:

:idea: od dzisiaj będę mówił, że mam za duże stopy, a nie za małe umiejętności, żeby odłączać ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...