chrisro Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Witam! Wyjąłem dziś bezpiecznik od ABS w moim STI, bo mnie ten system malo nie doprowadził do wypadku. Na gnieżdzie widnieje opis ABS Solenoid. Proszę mi powiedzieć czy ten 20A bezpiecznik jest tylko od ABS czy jeszcze od czegoś? Nie chciałbym niemiłych niespodzianek. Krzyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 tylko ABS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisro Opublikowano 22 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Wielkie dzięki. ps. Wogóle nie powinno być ABSu w STi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Wogóle nie powinno być ABSu w STi W UE niemożliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisro Opublikowano 22 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Coś inżynierowie z Fuji za bardzo go wyczulili, bo wpadłem dziś w dziurę podczas bardzo ostrego hamowania i oczywiście włączył się ABS, a TIR zbliżał się nieubłaganie szybko. Najadłem się sporo strachu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 A podobno ten ABS w STi taki niby "sportowy" :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 tylko ABS No właśnie próbowałem ten w WRXsie nr 8 wyciągnąć ale nie dałem rady Cos mocno siedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Płaskich szczypiec użyj Przemku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Wyjąłem dziś bezpiecznik od ABS w moim STI He, he, odnoszę wrażenie, że ABS w STi to tylko niepotrzebne kilogramy i wydane $$$ - wszyscy posiadacze tego wózka, których znam, wyjmują bezpiecznik od ABS jako pierwszą rzecz przed rozpoczęciem użytkowania samochodu W jakich okolicznościach "podpadł" Ci ABS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Powtórzę jeszcze raz - oczywiście że to niepotrzebne kg. ale wymagane przez przepisy unijne. Niedługo ESP będize wymagane i inne wynalazki a potem to już autokierowca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 A mnie ABS wczoraj uratowal... Jade sobie droga z pierwszenstwem... i nagle gosc na skrzyzowaniu przejezdza mi przed maska... w ogole sie nie zorientowal ze wjezdza na skrzyzoawnie i musi ustapic pierwszenstwa :roll: Bylo slisko, pedal w podloge ABS bije... a poniewaz ja jechalem za szybko a gosc za wolno musialem dodatkowo go omijac... bez ABSu tj. an zablokowanych kolach raczej by mi sie to nie udalo... a puszczenie hamulca w celu odblokowania tez skonczylo by sie zachaczeniem go bo bym nie zdazyl tego tak szybko zrobic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Czy przypadkiem w STI razem z ABS nie jest zintegrowany jakis elektroniczny uklad rozdzielajacy sile hamowania pomiedzy osiami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisro Opublikowano 22 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Bo sztuką jest umieć hamować i operować autem lepiej niż z ABSem. Kwestia nauki i praktyki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotor Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Czy przypadkiem w STI razem z ABS nie jest zintegrowany jakis elektroniczny uklad rozdzielajacy sile hamowania pomiedzy osiami? EBD, ale to intergralna część ABS'u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Czy wlasnie przez to w STI nie mozemy sobie bezkarnie wyjmowac bezpiecznik od ABS'u? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 bez ABSu tj. an zablokowanych kolach raczej by mi sie to nie udalo... a puszczenie hamulca w celu odblokowania tez skonczylo by sie zachaczeniem go bo bym nie zdazyl tego tak szybko zrobic... No nie wiem :roll: To jest odruch... Puszczasz hamulec i skręcasz... Z reszta ja nigdy nie jezdzilem samochodem z ABSem dlatego jak tylko zablokuja mi sie kola to odpuszczam i znowu hamuje - takie" pompowanie". W niektorych warunkach mniej skuteczne od "full blokady" ale przynajmniej sterowność jako taka jest :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Kuba - u mnie niby też jest elektroniczny korektor korygowany czujnikiem przeciązeń, a jeżdże bez ABS i nic się nie dzieje. Wielu użytkowników STI podobnie np. shodan. Ale sam nie wiem sam kiedyśpisałem że nei można odłączać, bo teoretycznie rzeczywiście tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Odlaczyc napewno mozna, ale jak wtedy jest rozkladana sila hamowania - 50/50? Bo cos takiego moze nam wydluzyc droge hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 NA pewno nie 50/50 bo to powodowałoby natychmaistowe zablokowanie kół tylnych. Poza tym przepisy wymagają żeby w razie awarii ABSu auto hamowało całkowicie poprawnie. Z mojego doświadczenia balans hamownaia jest delikatnie przesunięty w tył ale to można skorygowac chocby klockami tak jak się robi w N-kowych rajdówkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanap4 Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Ja po kupnie wrx'a pierwsza rzecza jaka zrobilem bylo wyjecie bezpiecznika od abs'u.Jakos tak denerwuje mnie troszke to ustrojstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcio-b Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Przyłączam się do narzekań na "nad-czułość" abs-u. U mnie akurat był on powodem znalezienia się w poprzek drogi niestety... wprawdzie nic sie nie stalo, ale gdyby nie on... Układ drogi był akurat taki, że było przegięcie i robiło się z górki, a asfalt na tym odcinku z górki (jak to u nas) był mocno pofalowany - abs oczywiście odbił i celem uniknięcia spotkania z klientem, który postanowił wymusić z podporządkowanej pierwszeństwo - postawiłem auto boczkiem obok klienta Muszę poszukać tego bezpiecznika, albo w ogóle zrobić go dodatkowo na "klawisz" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Bo sztuką jest umieć hamować i operować autem lepiej niż z ABSem. Kwestia nauki i praktyki... Jasne. Szczególnie warto popraktykować rozdzielanie siły hamowania między prawe a lewe koło. Kwestia wyczucia nacisku na prawą i lewą stronę pedału hamulca... Powodzenia. Gal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Mysle, ze zasady sa jasne... Potrafisz skutecznie opanowac samochod w sytuacji ekstremalnej - odlacz ABS - napewno bedziesz mial wieksza kontrole... W innym razie (nie posiadasz wystarczajacych umiejetnosci - np. ja) - zostaw go w spokoju :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Jasne. Szczególnie warto popraktykować rozdzielanie siły hamowania między prawe a lewe koło. Kwestia wyczucia nacisku na prawą i lewą stronę pedału hamulca... A to dlatego rajdowi kierowcy są mali (mają małe stopy). Dzięki za uświadomienie Gal od dzisiaj będę mówił, że mam za duże stopy, a nie za małe umiejętności, żeby odłączać ABS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Ciekaw jestem,czy Leszek Kuzaj ma na codzień wyłączony ABS w swoim Subaru.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się