Skocz do zawartości

Drgania silnika na wolnych obrotach


PiotrPietak

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Mam Subaru Legacy 2.5 bez turbo z automatyczną skrzynią, przebieg znikomu bo 12 000 mil, autko sprowadzone z USA. Pojawił się problem drgań które pojawiają się na wolnych obrotach, tzn na jak auto stoi i nie ma znaczenia czy jest włączony P czy R czy N lub też D. Zawsze te drgania się pojawiają i są odczuwalne w kabinie jak siedzi się na fotelu. Nie są one jednostajne, raz mocniej raz słabiej lecz gdy zwiększy się obroty silnik pracuje idealnie bez żadnych problemów. Czy ktoś wie co może być powodem takiego zachowania ?

 

pozdro i dzięki za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój Legacy MY06 2.0R też tak delikatnie buja - ale podobno (czytałem w innym temacie) ten typ tak ma - troszkę mi się nie chce wierzyć bo niby boxer to super wyważony i kulturalny silnik jest. Mam przejechane 30t km, poduszki silnika i skrzyni biegów sprawdzone - i buja - poza tym wszystko super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam poszukaj na forum opisywałem identyczną przypadłość mojego Subaru Legacy z 2004 roku 2,5 w automacie.Miałem identyczny problem podjechałem do subaru w UK bo tam mieszkam powiedzieli mi że jak samochód jest na gazie to się zwiększa ciśnienie w silniku i uszczelki się luzują więc muszą rozebrać silnik i skręcić go ponownie nie pamiętam dokładnie co oni mówili bo było to z rok temu ale jak odjeżdżałem wszystko było ok czyli naprawili poprzedni właściciel powiedział mi że subaru tak ma-ale ja mu nie wierzyłem i za 163 funty mi to naprawili-= aha do tego wyskakiwała kontrolka od silnika i że ESP+Tempomat jest wyłączone-ale ESP+Tempomat jak pali się kontrolka silnika jest wyłączane automatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik powodował drgania jak były niewyregulowane luzy zaworowe...

po regulacji pracuje gładziutko!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drz - kto regulował u ciebie luzy zaworowe? ASO czy do wykonania przez ogarniający warsztat? jaki miałeś przebieg? ja mam 31tkm i też delikatnie buja - ale chyba za wcześnie na luzy zaworowe lub czyszczenie przepystnicy? m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 to chyba trochę za mało na brak luzów, chyba że lpg masz, bo wtedy co 40 niby trzeba regulować. U mnie było 103 a regulację przeprowadził mi mój Tata, który od lat prowadzi serwis samochodowy. Wszystkie zawory wydechowe nie miały w ogóle luzu. Niestety do tego zabiegu trzeba wyjąć silnik... A jeśli chodzi o czyszczenie przepustnicy to nie wydaję mi się żeby mogła mieć wpływ na poprawę- bo nie wiem jak "brudna przepustnica" mogłaby to bujanie powodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jaki koszt regulacji zaworów ?? bo u mnie buja podobnie, tyle mam nabite juz 200k km, silnik 2.0

 

-- Pt sie 20, 2010 11:37 am --

 

U mnie już po drganiach... wystarczyła regulacja zaworów !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...