Subus Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Moj znajomy, ktory sobie zamowil OBK MY10, chcial sie przejechac moim Legacem MY09 i 2x podczas jazdy przez pomylke chcial wrzucic szosty bieg. Oczywiscie zakonczylo sie tylko na dwukrotnym o wysokim tonie krotkim dzwieku buntujacej sie skrzyni biegow. Przyznam sie, ze bardzo cierpialem... Jak bardzo ucierpialo moje Legacy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 okaże się w praniu, na ogół nie robi sie takich eksperymentów i rzadko kto ma doświadczenie w temacie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 poproś o przejażdżkę jak odbierze swój coś wykombinujesz w rewanżu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imgw Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 jak jeszcze jezdzi i nic nie zgrzyta to chyba raczej nic powaznego sie nie stalo - bo chyba raczej nie wbijal wstacznego na sile :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subus Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Jasne, ze nie na sile. Biegu rzecz jasna nie mozna w takiej szybkosci wrzucic. Wszystko funkcjonuje normalnie. Chodzilo mi o to, czy np. po takim eksperymencie dojdzie do uwolnienia sie metalowych "drzazg" do skrzyni Mysle, ze bym mogl pomeczyc jego OBK na polsprzegle, mam juz w tym pewne doswiadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Moj znajomy, ktory sobie zamowil OBK MY10, chcial sie przejechac moim Legacem MY09 i 2x podczas jazdy przez pomylke chcial wrzucic szosty bieg. Oczywiscie zakonczylo sie tylko na dwukrotnym o wysokim tonie krotkim dzwieku buntujacej sie skrzyni biegow. Przyznam sie, ze bardzo cierpialem... Jak bardzo ucierpialo moje Legacy?? Raczej spoko. Ja na początku posiadania STI dałem mężowi kuzynki samochód na krótką przejażdżkę (ze mną na prawym), źle podziałał sprzęgłem i trójkę wrzucił z przeraźliwym zgrzytem, na myśl o którym do dziś mnie bolą zęby. Rzecz miała miejsce w 2006 roku, mamy 2010 i skrzynia nadal pięknie działa, wszystkie biegi wchodzą jak w masełko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 znam przypadek z życia, jak jedne pan wzorem z amerykańskich filmów próbował startować STI z dymem z opon, a potem włączał błyskawicznie wsteka i łycha do tyłu....wiskozy starczyło na 3 próby.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imgw Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Jasne, ze nie na sile. Biegu rzecz jasna nie mozna w takiej szybkosci wrzucic. Wszystko funkcjonuje normalnie. Chodzilo mi o to, czy np. po takim eksperymencie dojdzie do uwolnienia sie metalowych "drzazg" do skrzyni Mysle, ze bym mogl pomeczyc jego OBK na polsprzegle, mam juz w tym pewne doswiadczenia. dla bezpieczenstwa mozesz wymienic olej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 była taka fraszka chyba Sztaudyngera " A gdy zamiast czwórki wrzucisz wsteczny, bądź słoneczny, bądź słoneczny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Wymień olej i popatrz czy masz dużo metalu w nim :-) Ale myslę że nic poważnego nie powinno się stać. Skrzynie wytrzymują czasem więcej ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Na 99% nic się nie stało, te elementy nie są z miękkich materiałów tak więc podróżuj spokojnie, a jak będziesz miał wymianę olejową w napędach to mechanicy popatrzą na korek czy nie ma tam jakiś drobnych elementów.Tak więc doradzam pełny spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subus Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Panowie dziekuje, doceniam wasze checi odpowiadac! Tak na marginesie, to w moim poprzednim aucie (Mazda 6 MZR-CD 2.0), kiedy predko przyspieszalem z 2 na 3 bieg, tez wyjatkowo udalo mi sie "bzyknac". Na razie Legacy MY09 2.0D chodzi dobrze, spalanie po 11 tys km (mierzac calkowita konsumpcje/km): 6,49. W ciagu dalszego przebiegu oczekiwuje jeszcze spadek spalania... 8) Tego gladkiego zmieniania biegow (jak po masle) jak w Mazdzie mi troche brakuje w Legacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Tego gladkiego zmieniania biegow (jak po masle) jak w Mazdzie mi troche brakuje w Legacy Skrzynia 4x4 a na jedną oś różni się nieco budową, więc pewnie stąd problemy przy konieczności zachowania rozsądnej ceny całości. Do tej pory (przynajmniej w benzynach, nie wiem jak w dyszlach), bieg zmienia się jakby na dwa ruchy a nie jeden, wtedy wchodzi bez zgrzytów, oczywiście nie dotyczy wstecznego w czasie jazdy do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xander Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Tego gladkiego zmieniania biegow (jak po masle) jak w Mazdzie mi troche brakuje w Legacy Skrzynia 4x4 a na jedną oś różni się nieco budową, więc pewnie stąd problemy przy konieczności zachowania rozsądnej ceny całości. Do tej pory (przynajmniej w benzynach, nie wiem jak w dyszlach), bieg zmienia się jakby na dwa ruchy a nie jeden, wtedy wchodzi bez zgrzytów, oczywiście nie dotyczy wstecznego w czasie jazdy do przodu Ale chyba nie potrzeba podwójnego wysprzęglenia, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Zdecydowanie nie - w koncu to nie stary ZIL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Dodam taką ciekawostkę,ze w jednej ze skrzyń subaru wprowadziło bieg wsteczny synchronizowany i żeby było tego mało ząb zębatki jest skośny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się