Jump to content

Wsteczny podczas jazdy!


Subus
 Share

Recommended Posts

Moj znajomy, ktory sobie zamowil OBK MY10, chcial sie przejechac moim Legacem MY09 i 2x podczas jazdy przez pomylke chcial wrzucic szosty bieg. Oczywiscie zakonczylo sie tylko na dwukrotnym o wysokim tonie krotkim dzwieku buntujacej sie skrzyni biegow. Przyznam sie, ze bardzo cierpialem... Jak bardzo ucierpialo moje Legacy??

Link to comment
Share on other sites

Jasne, ze nie na sile. Biegu rzecz jasna nie mozna w takiej szybkosci wrzucic. Wszystko funkcjonuje normalnie. Chodzilo mi o to, czy np. po takim eksperymencie dojdzie do uwolnienia sie metalowych "drzazg" do skrzyni :D Mysle, ze bym mogl pomeczyc jego OBK na polsprzegle, mam juz w tym pewne doswiadczenia. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Moj znajomy, ktory sobie zamowil OBK MY10, chcial sie przejechac moim Legacem MY09 i 2x podczas jazdy przez pomylke chcial wrzucic szosty bieg. Oczywiscie zakonczylo sie tylko na dwukrotnym o wysokim tonie krotkim dzwieku buntujacej sie skrzyni biegow. Przyznam sie, ze bardzo cierpialem... Jak bardzo ucierpialo moje Legacy??

 

Raczej spoko. Ja na początku posiadania STI dałem mężowi kuzynki samochód na krótką przejażdżkę (ze mną na prawym), źle podziałał sprzęgłem i trójkę wrzucił z przeraźliwym zgrzytem, na myśl o którym do dziś mnie bolą zęby. Rzecz miała miejsce w 2006 roku, mamy 2010 i skrzynia nadal pięknie działa, wszystkie biegi wchodzą jak w masełko :).

Link to comment
Share on other sites

znam przypadek z życia, jak jedne pan wzorem z amerykańskich filmów próbował startować STI z dymem z opon, a potem włączał błyskawicznie wsteka i łycha do tyłu....wiskozy starczyło na 3 próby.... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jasne, ze nie na sile. Biegu rzecz jasna nie mozna w takiej szybkosci wrzucic. Wszystko funkcjonuje normalnie. Chodzilo mi o to, czy np. po takim eksperymencie dojdzie do uwolnienia sie metalowych "drzazg" do skrzyni :D Mysle, ze bym mogl pomeczyc jego OBK na polsprzegle, mam juz w tym pewne doswiadczenia. :lol:

 

 

dla bezpieczenstwa mozesz wymienic olej :wink:

Link to comment
Share on other sites

Na 99% nic się nie stało, te elementy nie są z miękkich materiałów tak więc podróżuj spokojnie, a jak będziesz miał wymianę olejową w napędach to mechanicy popatrzą na korek czy nie ma tam jakiś drobnych elementów.Tak więc doradzam pełny spokój.

Link to comment
Share on other sites

Panowie dziekuje, doceniam wasze checi odpowiadac! Tak na marginesie, to w moim poprzednim aucie (Mazda 6 MZR-CD 2.0), kiedy predko przyspieszalem z 2 na 3 bieg, tez wyjatkowo udalo mi sie "bzyknac". Na razie Legacy MY09 2.0D chodzi dobrze, spalanie po 11 tys km (mierzac calkowita konsumpcje/km): 6,49. W ciagu dalszego przebiegu oczekiwuje jeszcze spadek spalania... 8) Tego gladkiego zmieniania biegow (jak po masle) jak w Mazdzie mi troche brakuje w Legacy :cry:

Link to comment
Share on other sites

Tego gladkiego zmieniania biegow (jak po masle) jak w Mazdzie mi troche brakuje w Legacy

Skrzynia 4x4 a na jedną oś różni się nieco budową, więc pewnie stąd problemy przy konieczności zachowania rozsądnej ceny całości. Do tej pory (przynajmniej w benzynach, nie wiem jak w dyszlach), bieg zmienia się jakby na dwa ruchy a nie jeden, wtedy wchodzi bez zgrzytów, oczywiście nie dotyczy wstecznego w czasie jazdy do przodu :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tego gladkiego zmieniania biegow (jak po masle) jak w Mazdzie mi troche brakuje w Legacy

Skrzynia 4x4 a na jedną oś różni się nieco budową, więc pewnie stąd problemy przy konieczności zachowania rozsądnej ceny całości. Do tej pory (przynajmniej w benzynach, nie wiem jak w dyszlach), bieg zmienia się jakby na dwa ruchy a nie jeden, wtedy wchodzi bez zgrzytów, oczywiście nie dotyczy wstecznego w czasie jazdy do przodu :mrgreen:

 

Ale chyba nie potrzeba podwójnego wysprzęglenia, nie? ;)

Link to comment
Share on other sites

Dodam taką ciekawostkę,ze w jednej ze skrzyń subaru wprowadziło bieg wsteczny synchronizowany i żeby było tego mało ząb zębatki jest skośny.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...