Jump to content

Szybka przekładnia kierownicza.


MIKKI
 Share

Recommended Posts

Sens może i ma, tylko czy Pan Sprzedawca da jakąś gwarancję, że nie zostanie Ci kierownica w ręce.... :D

 

wypadajaca kierownica to najmniejsze zmartwienie (zawsze można nałożyć :mrgreen: ) Gorzej gdyby się przy duzej predkosci w zakręcie okazało że kiera nie skreca.

Link to comment
Share on other sites

A czy tak naprawdę jest to skuteczne, nie wiem do końca na jakiej zasadzie to działa, ale domyślam się że chyba tylko jest to układ kół zębatych które sprawiają że o połowę mniej musze kręcić kierownicą w celu uzyskania tego samego skrętu na kołach, tylko czy przykładowo przy szybkiej jeździe w serii zakrętów przykładowo pompa wspomagania niewydoli, albo coś innego co tam może jeszcze?

Link to comment
Share on other sites

Pompa to zupełnie inny temat. Mi chodzi o to, czy da się to bezpiecznie zamontować, a urządzenie się nie popsuje? Ustrojstwo wydaje się proste i dobrze wykonane nie powinno nawalić, ale widzę, że u nas chyba nikt jeszcze tego nie montował i nie może powiedzieć, czy odleci, czy nie? :wink:

Link to comment
Share on other sites

No, 100 dolarów = 610pln.....to dolar wychodzi po 6,10pln :D

 

wiem, wiem, transport, cło.... :twisted:

 

normalny układ kierowniczy ma przełożenie ok.3,75, STI chyba 2,2....to po założeniu tego ustrojstwa zmienia się przełożenie na niecałe 1,9....czyli mniej niż w evo.....a po założeniu do STI......obrót kierownicy od oporu do oporu.....kozaka trzeba do kręcenia....ciekawe jak sprawuje się auto przy 250kmh... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pompa to zupełnie inny temat.

a, no chyba że tak, myślałem że chodzi tylko o założenie takiego ustrojstwa i to wszystko

No, 100 dolarów = 610pln.....to dolar wychodzi po 6,10pln :D

ja już nie takie przeliczniki widziałem :P

Link to comment
Share on other sites

A na jakiej zasadzie montaz tego "urzadzenia" (zamiast odsadzenia),

czym polaczysz drazek kierowniczy z tym "czyms" i z kiera ---> na sztywno zaspawasz, czy w komplecie sa jakies tulejki?

Czy poprostu kiera przy brodzie

Link to comment
Share on other sites

ZTCW niektorzy drifterzy uzywaja tej "przekladni"

Np, ktorzy?? Pytam tak z ciekawosci a nie zeby ci dogryzc

Bede wiedzial u kogo to obejrzec :D

Link to comment
Share on other sites

Może dla drifterów to jakaś alternatywa ale nie wyobrażam sobie takiej zabawki w leciwym aucie. Biorąc pod uwagę luz na przekładni i nie daj Boże na drążkach i na sworzniach, przy prędkościach powyżej 100-120 km/h na zakrętach ... to zabójstwo .

Link to comment
Share on other sites

Na pewno Mark ma trochę racji, takie przełożenie, poniżej 2....wymaga na pewno doskonałego stanu układu kierowniczego i zawieszenia, inaczej przy wyższych prędkościach (podejrzewam, że te...wyższe zaczna sie rzeczywiście około 100kmh) auto będzie bardzo trudne do sterowania...a jeszcze jak ktoś założy kierownicę o średnicy 25cm.....to tragedia....

Link to comment
Share on other sites

W tym sklepie / warsztacie, o którym nie wolno nawet myśleć, a ma ma "turbo" i "4" w nazwie jest dostępna szybka przekładnia kierownicza z opisem - "Przekładnia kierownicza (szybka) Impreza GC". Cena to 6 tys. zł... Producent: Q-rack.

 

I jeszcze:

"Szybka przekładnia kierownicza do Subaru Imprezy. Znacznie ułatwia prowadzenie auta na próbach sportowych. Przełożenie 12.5:1. Pasuje do Imprezy WRX, dostępna też do Imprez GT z odpowiednim przegubem i zestawem drążków wraz z końcówkami."

Link to comment
Share on other sites

szybka nie zawsze oznacza to samo ;)

przyspieszacz też może być x 2 i x 1.5, a to różnica

najelegantsze rozwiązanie to oczywiście pełna przekładnia, qrack ztcw wymienia wkłady przerabiając seryjną przekładnię problem dla nas w EU to transport przekładni w dwie strony i/lub brak warsztatu, który zrobiłby to samo w PL/EU mały rynek biednych ludzi :lol:

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jaki wpływ ma stan układu kierowniczego i zawieszenia na trudność sterowania, ale przy założeniu "idealnego" stanu tych elementów nie powinno być trudno prowadzić przy powiedzmy średnich prędkościach (ponad 100 km/h).

Przecież wiecie jakie przełożenie jest w gokartach - tam na najciaśniejszych nawrotach, chyba nawet ćwierć obrotu kierownicą nie trzeba robić, a przecież ośmiolatki rozpędzają te wózki do 120 km/h

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...