Skocz do zawartości

Szybka przekładnia kierownicza.


MIKKI

Rekomendowane odpowiedzi

A czy tak naprawdę jest to skuteczne, nie wiem do końca na jakiej zasadzie to działa, ale domyślam się że chyba tylko jest to układ kół zębatych które sprawiają że o połowę mniej musze kręcić kierownicą w celu uzyskania tego samego skrętu na kołach, tylko czy przykładowo przy szybkiej jeździe w serii zakrętów przykładowo pompa wspomagania niewydoli, albo coś innego co tam może jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa to zupełnie inny temat. Mi chodzi o to, czy da się to bezpiecznie zamontować, a urządzenie się nie popsuje? Ustrojstwo wydaje się proste i dobrze wykonane nie powinno nawalić, ale widzę, że u nas chyba nikt jeszcze tego nie montował i nie może powiedzieć, czy odleci, czy nie? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, 100 dolarów = 610pln.....to dolar wychodzi po 6,10pln :D

 

wiem, wiem, transport, cło.... :twisted:

 

normalny układ kierowniczy ma przełożenie ok.3,75, STI chyba 2,2....to po założeniu tego ustrojstwa zmienia się przełożenie na niecałe 1,9....czyli mniej niż w evo.....a po założeniu do STI......obrót kierownicy od oporu do oporu.....kozaka trzeba do kręcenia....ciekawe jak sprawuje się auto przy 250kmh... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej zasadzie montaz tego "urzadzenia" (zamiast odsadzenia),

czym polaczysz drazek kierowniczy z tym "czyms" i z kiera ---> na sztywno zaspawasz, czy w komplecie sa jakies tulejki?

Czy poprostu kiera przy brodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dla drifterów to jakaś alternatywa ale nie wyobrażam sobie takiej zabawki w leciwym aucie. Biorąc pod uwagę luz na przekładni i nie daj Boże na drążkach i na sworzniach, przy prędkościach powyżej 100-120 km/h na zakrętach ... to zabójstwo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno Mark ma trochę racji, takie przełożenie, poniżej 2....wymaga na pewno doskonałego stanu układu kierowniczego i zawieszenia, inaczej przy wyższych prędkościach (podejrzewam, że te...wyższe zaczna sie rzeczywiście około 100kmh) auto będzie bardzo trudne do sterowania...a jeszcze jak ktoś założy kierownicę o średnicy 25cm.....to tragedia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sklepie / warsztacie, o którym nie wolno nawet myśleć, a ma ma "turbo" i "4" w nazwie jest dostępna szybka przekładnia kierownicza z opisem - "Przekładnia kierownicza (szybka) Impreza GC". Cena to 6 tys. zł... Producent: Q-rack.

 

I jeszcze:

"Szybka przekładnia kierownicza do Subaru Imprezy. Znacznie ułatwia prowadzenie auta na próbach sportowych. Przełożenie 12.5:1. Pasuje do Imprezy WRX, dostępna też do Imprez GT z odpowiednim przegubem i zestawem drążków wraz z końcówkami."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybka nie zawsze oznacza to samo ;)

przyspieszacz też może być x 2 i x 1.5, a to różnica

najelegantsze rozwiązanie to oczywiście pełna przekładnia, qrack ztcw wymienia wkłady przerabiając seryjną przekładnię problem dla nas w EU to transport przekładni w dwie strony i/lub brak warsztatu, który zrobiłby to samo w PL/EU mały rynek biednych ludzi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki wpływ ma stan układu kierowniczego i zawieszenia na trudność sterowania, ale przy założeniu "idealnego" stanu tych elementów nie powinno być trudno prowadzić przy powiedzmy średnich prędkościach (ponad 100 km/h).

Przecież wiecie jakie przełożenie jest w gokartach - tam na najciaśniejszych nawrotach, chyba nawet ćwierć obrotu kierownicą nie trzeba robić, a przecież ośmiolatki rozpędzają te wózki do 120 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...