Jump to content

jakie subaru bez "udziwnień"?


slawoos
 Share

Recommended Posts

Witam

Jestem na etapie kupowania samochodu z napędem na 4 łapki. Mój wybór niejako domyślnie padł na subaru bo..wiadomo, napęd nie porównywalny z żadnym innym. Jednakże jestem dosyć słabo zorientowany co do tego jakie rozwiązania subaru stosuje w swoich autkach? Szczególnie chodzi mi o rozwiązania nie do końca powszechne typu dmuchane zawieszenie czy samopoziomowanie itp?

Moje plany kupca obejmują:

1. Foryś 1 generacja, silnik s turbo lub wolny ale koło 150KM

2. Legacy lub Outback też coś koło 1999-2000

3. Impreza 1 gen.

W takiej właśnie kolejności.

No i mam pytanie do wszystkich:

Który egzemplarz z omawianych nie oferuje różnych dziwnych rozwiązań?

Dla mnie ważne jest by bezawaryjnie jeździło, znosiło dzielnie dziury a jak trzeba będzie zrobić zawiechę to nie chcę kupować amortyzatorów po tysiąc złotych czy zastanawiać się dlaczego opadło po nocy. Tak więc pneumatycznym amortyzatorom w Legacy dziękuję i samopoziomowaniu w Forku też.

Czy jest zatem model, który posiada zwykłe zawieszenie, może mieć reduktor, może go nie mieć, powinien mieć w miarę mocny silnik?

Proszę o opinie i porady.

Dla mnie przy kupnie jest najważniejsze: napęd, potem zawieszenie i silnik, a na końcu żeby tym dało się jeszcze rodzinkę w miarę wygodnie przewieźć.

Pozdrawiam wszystkich

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie Forestery I w wersji EU maja samopoziomowanie, tak jak i wszystkie OBK. Legacy z AT i w wersji Hubertus ma zawieszenie pneumatyczne. Imprezy maja zwykle zawieszenie.

Link to comment
Share on other sites

Czyli mam rozumieć, że Legacy z manualem są na zwykłych sprężynach?

Ja myślałem o takim cudzie:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12638370

ale jeśli imprezka ma zwykłe zawieszenie to może za taką będę się rozglądał.

A przy okazji. Czy Impreza w 1 wypuście ma jakieś specjalne problemy z korozją np.?

Link to comment
Share on other sites

ale jednak to jest pewna rzeźba i wiele wątków kończy się pytaniami: zmieniłem zawieszenie sprężyny i amorki i d..a nisko siedzi, co zrobić? Ja bym nie chciał się bawić w polepszanie japońskich inżynierów bo uważam że zrobili fajne i dopracowane autka. A że niektóre rozwiązania po pewnym czasie kosztują przy wymianie to coż...właśnie dlatego pytam o w miarę tanie w wymianie zawieszenie w Subaru.Dzięki koledzy za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

pisząc "rzeźba" myślałem o "poprawianiu" fabryki. a linka czytałem łącznie z wszystkimi odnośnikami ;) po prostu nie chcę kombinować z przeróbkami zawieszenia na zwykłe skoro....można mieć zwykłe bez kombinowania:) więc będę szukał subaryny właśnie z taką normalną zawiechą. dzięki raz jeszcze za odpowiedzi, już jestem trochę mądrzejszy:)

Pozdrawiam wszystkich

Link to comment
Share on other sites

zgadzam sie w forku bez problemu montuje sie zwyczajny zawias plug and play sam tak zrobilem!!

 

Poprostu idziesz do sklepu prosisz o amortyzatory do forka KYB do tego spreżynki KYB i masz to samo co szło na US IJDM chyba 3 godz zabawy i wszystko pasuje !!

Link to comment
Share on other sites

OK. W takim razie Forek by spełniał moje oczekiwania. Wiem, że już pytałem, ale może jeszcze raz wkleję linka do autka, które mi się podoba:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12638370

Sami pewnie przyznacie, że Forki nie są najpiękniejsze, a mój wybór musi pasować również żonie więc ten z linka powyżej wizualnie mi najbardziej odpowiada więc proszę o ocenę lub info czy ktoś z bliższych stron mógłby obejrzeć tą sztukę.

Z góry dzięki

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie ważne jest by bezawaryjnie jeździło

Każde Subaru :twisted:

 

Dla mnie przy kupnie jest najważniejsze: napęd, potem zawieszenie i silnik, a na końcu żeby tym dało się jeszcze rodzinkę w miarę wygodnie przewieźć.

Każdy napęd w subarynie jest dobry ewentualnie bardzo dobry, natomiast jeżeli chcesz wozić rodzinkę to polecałbym jednak legasa (ten z linka wyżej wygląda spoko :wink: ). Motor 2.0 N/A w tej generacji (125KM) jest za słaby i jest to fakt (nawet jeżeli ktoś twierdziłby inaczej :mrgreen: ), więc 2.5 w MT będzie dużo lepszym rozwiązaniem (ma pewne swoje słabostki, ale to jest do przeskoczenia) i pamiętaj o jeszcze jednym AT mają zupełnie inny rozdział momentu.

Good luck :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...