slawoos Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Witam Jestem na etapie kupowania samochodu z napędem na 4 łapki. Mój wybór niejako domyślnie padł na subaru bo..wiadomo, napęd nie porównywalny z żadnym innym. Jednakże jestem dosyć słabo zorientowany co do tego jakie rozwiązania subaru stosuje w swoich autkach? Szczególnie chodzi mi o rozwiązania nie do końca powszechne typu dmuchane zawieszenie czy samopoziomowanie itp? Moje plany kupca obejmują: 1. Foryś 1 generacja, silnik s turbo lub wolny ale koło 150KM 2. Legacy lub Outback też coś koło 1999-2000 3. Impreza 1 gen. W takiej właśnie kolejności. No i mam pytanie do wszystkich: Który egzemplarz z omawianych nie oferuje różnych dziwnych rozwiązań? Dla mnie ważne jest by bezawaryjnie jeździło, znosiło dzielnie dziury a jak trzeba będzie zrobić zawiechę to nie chcę kupować amortyzatorów po tysiąc złotych czy zastanawiać się dlaczego opadło po nocy. Tak więc pneumatycznym amortyzatorom w Legacy dziękuję i samopoziomowaniu w Forku też. Czy jest zatem model, który posiada zwykłe zawieszenie, może mieć reduktor, może go nie mieć, powinien mieć w miarę mocny silnik? Proszę o opinie i porady. Dla mnie przy kupnie jest najważniejsze: napęd, potem zawieszenie i silnik, a na końcu żeby tym dało się jeszcze rodzinkę w miarę wygodnie przewieźć. Pozdrawiam wszystkich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Wszystkie Forestery I w wersji EU maja samopoziomowanie, tak jak i wszystkie OBK. Legacy z AT i w wersji Hubertus ma zawieszenie pneumatyczne. Imprezy maja zwykle zawieszenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASAHI Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 http://otomoto.pl/subaru-legacy-C12387201.html Kup cos takiego i będziesz zadowolony :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawoos Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 Czyli mam rozumieć, że Legacy z manualem są na zwykłych sprężynach? Ja myślałem o takim cudzie: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12638370 ale jeśli imprezka ma zwykłe zawieszenie to może za taką będę się rozglądał. A przy okazji. Czy Impreza w 1 wypuście ma jakieś specjalne problemy z korozją np.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Czy Impreza w 1 wypuście ma jakieś specjalne problemy z korozją np.? U mnie ruda żre tylne błotniki, ale w sumie nigdzie indziej jej nie ma. Taka ponoć przypadłość końcówki pierwszej gen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabler Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 W Forku I generacji, da się bez problemów zainstalować sprężyny i amortyzatory bez samopoziomowania. http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=129655 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawoos Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 ale jednak to jest pewna rzeźba i wiele wątków kończy się pytaniami: zmieniłem zawieszenie sprężyny i amorki i d..a nisko siedzi, co zrobić? Ja bym nie chciał się bawić w polepszanie japońskich inżynierów bo uważam że zrobili fajne i dopracowane autka. A że niektóre rozwiązania po pewnym czasie kosztują przy wymianie to coż...właśnie dlatego pytam o w miarę tanie w wymianie zawieszenie w Subaru.Dzięki koledzy za odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabler Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Znaczy się kolega nie czytał linku, który podałem (a szkoda). Tam nie ma mowy o rzeźbie i Niedźwiedziowi nic nie wisi. 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawoos Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 pisząc "rzeźba" myślałem o "poprawianiu" fabryki. a linka czytałem łącznie z wszystkimi odnośnikami po prostu nie chcę kombinować z przeróbkami zawieszenia na zwykłe skoro....można mieć zwykłe bez kombinowania:) więc będę szukał subaryny właśnie z taką normalną zawiechą. dzięki raz jeszcze za odpowiedzi, już jestem trochę mądrzejszy:) Pozdrawiam wszystkich Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 zgadzam sie w forku bez problemu montuje sie zwyczajny zawias plug and play sam tak zrobilem!! Poprostu idziesz do sklepu prosisz o amortyzatory do forka KYB do tego spreżynki KYB i masz to samo co szło na US IJDM chyba 3 godz zabawy i wszystko pasuje !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwidon Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Niedźwiedziowi nic nie wisi. 8) Jak to mawiają... Wszystko co powiesz może byc i BĘDZIE wykorzystane przeciwko Tobie Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawoos Posted April 28, 2010 Author Share Posted April 28, 2010 OK. W takim razie Forek by spełniał moje oczekiwania. Wiem, że już pytałem, ale może jeszcze raz wkleję linka do autka, które mi się podoba: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12638370 Sami pewnie przyznacie, że Forki nie są najpiękniejsze, a mój wybór musi pasować również żonie więc ten z linka powyżej wizualnie mi najbardziej odpowiada więc proszę o ocenę lub info czy ktoś z bliższych stron mógłby obejrzeć tą sztukę. Z góry dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Dla mnie ważne jest by bezawaryjnie jeździło Każde Subaru Dla mnie przy kupnie jest najważniejsze: napęd, potem zawieszenie i silnik, a na końcu żeby tym dało się jeszcze rodzinkę w miarę wygodnie przewieźć. Każdy napęd w subarynie jest dobry ewentualnie bardzo dobry, natomiast jeżeli chcesz wozić rodzinkę to polecałbym jednak legasa (ten z linka wyżej wygląda spoko :wink: ). Motor 2.0 N/A w tej generacji (125KM) jest za słaby i jest to fakt (nawet jeżeli ktoś twierdziłby inaczej ), więc 2.5 w MT będzie dużo lepszym rozwiązaniem (ma pewne swoje słabostki, ale to jest do przeskoczenia) i pamiętaj o jeszcze jednym AT mają zupełnie inny rozdział momentu. Good luck :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now