Jump to content

"Wydmuszki" w wydeszku :)


AMI
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

czy ma ktos jakis dobry patent na uszczelnienie kolektora wydechowego pod glowicami i dalej przy uppipe (nie wiem jeszcze, ale byc moze tez i przy turbo)?

 

Dopoki jezdzilem na starych ustawieniach (wtryski 440cc i turbo ladowalo 1.4bara tylko) wszystko bylo cacy.

Odkad zalozylem wieksze wtryski i turbo dmucha po 1.6, czasem 1.7 bara w "piku" - co chwila mi sie gdzies uszczelka "wypierduje" i mam polaczenie

efektow dzwiekowych z inhalacjami spalinowymi :)

 

Wymienilem stare uszczelki metalowe na nowe, z salonu subaru i w sumie po 2 tygodniach to samo wyszlo - a inhalacje do najprzyjemniejszych nie naleza :)

 

A przeciez niektorzy chyba i wiecej dmuchaja, i wiecej im silnik wyrzuca spalin - i jakos to chyba musi byc rozwiazywalne :)

 

Pasta do wydechow? Ale tak prosto pod glowice?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

AMI, jestes pewien ze śruby byly dobrze dociągnięte ? faktycznie teraz trochę więcej spalin wylatuje z silnika ale bez przesady, u mnie wydmuchało ale majster pompka śruby nie dociągnol.

tak jeszcze dobrze jest rozgrzać i potem na zimno poprawić z czuciem.

Link to comment
Share on other sites

Mozna jeszcze troche pewnie dociagnac, ale tez i nie mozna pewnie przesadzic :) Zebym potem nie mial problemow z gwintami w glowicy :)

 

Musze przeszperac jakim momentem fabrycznie jest to podokrecane.

Link to comment
Share on other sites

Ami , jak byś miał kolektor jakiś inny aftermarketowy to bym nawet nie podjął dyskusji, :twisted: ale żeliwny twinscroll :shock: :?: . Nigdy z nim nie ma żadnych problemów na łączeniach :!: , bo on sie nie wygina jak stalowe . Najważniejsze to aby płaszczyzny były równe i mechanik nie smarował jakąś pastą do wydechów, jak masz mega problem to weź sobie zrób śruby do skręcania kolektorów , ze szpilek do skrecania głowicy :!: .Choć przyznam że mnie zszkowałeś, bo rozumiem że uszczelki oryginał nowe ?

Link to comment
Share on other sites

Dwie szpile zostaly wymienione, bo jedna zdecydowanie sie luzowala, a nakretki sie tak zapiekla, ze wykrecaly sie tylko calosc z glowicy w parze.

Zalozenie nowych uszczelek, ale nie tych stalowych wielowarstwowych, a takich z jakims takim czyms szarym miedzy warstwami stali - kupilem je chyba dawno temu w zestawie przy okazji remontu silnika. I na razie odpukac jest ok.

Jeszcze chyba troche popuszczal miedzy kolektorem a uppipe - nowa uszczelka, sruby podokrecane - wyglada lepiej, a na pewno pachnie lepiej :)

 

Jesli sie problem zacznie znow powtarzac, to faktycznie moze wezme kolektor na sprawdzenie flansz gdzies.

 

Kolektor i uppipe jest fabryczny subaru - ale to chyba nie jest zeliwo? Rury stalowe?

 

Dzieki za uwagi i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ten kolektor masz z rajdowki czy np nowy ?

 

 

Z rozbieranego STI po strzale bocznym z tego co pamietam, czy tam po rolce, jakos tak - takze nie z rajdowki.

 

Ale tez i przez rok nie bylo problemow.

No nic, pozyjemy zobaczymy co tam bedzie sie dzialo - nie ma co panikowac - zapytalem glownie na wypadek, gdyby byly jakies dobre "patenty" na pozbywanie sie problemow z tego typu przedmuchami.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...