Jump to content

ładowanie turbo do 1bar


Kriss

Recommended Posts

mam nastepujacy problem z impreza GT

 

cisnienie ładowania dochodzi mi do 1bar i następuje szarpanie auta i dalej turbo nie ładuje

co powoduje ze akurat dochodzi do 1 bar? (komputer czy jakis inny czujnik czy moze wezyk spadł)?

Link to comment
Share on other sites

Może być kilka rzeczy - nieszczelność, solenoid, przepływka i wiele innych...check się nie świeci?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłbym pompę paliwa, może już nie wydala. Masz jakieś zegary ? Jeżeli tak, co się dzieje z EGT, gdy zaczyna szarpać ?

 

 

Mam zegary i nic specjalnie dziwnego sie na nich nie dzieje.

 

A to nie jest tak że spadł jakis wezyk albo cos i ładuje mi do cisnienia atmosferycznego? ~1000hPa = 1bar?

nie odcina mi równo przy 1bar, ale coś około zawsze +/-

Link to comment
Share on other sites

A to nie jest tak że spadł jakis wezyk albo cos i ładuje mi do cisnienia atmosferycznego?
No to Ci właśnie napisałem wyżej że może być też nieszczelność - posprawdzaj wszystkie wężyki, opaski, itd.
Link to comment
Share on other sites

A to nie jest tak że spadł jakis wezyk albo cos i ładuje mi do cisnienia atmosferycznego? ~1000hPa = 1bar?

 

Ale to chyba jest cisnienie ponad atmosferyczne o ile dobrze rozumiem temat.

Przy takim naprawde "atmosferycznym" Twoj zegarek powinien pokazywac 0.

Link to comment
Share on other sites

Ale to chyba jest cisnienie ponad atmosferyczne o ile dobrze rozumiem temat.

 

chyba kolega troche zle to napisal, bo w tak rozumujac kazde N/A ladowalo by ~1 bara i pewnie tak jest

 

Jak mowimy o kazdym aucie Turbo to mowimy o nadcisnieniu lub podcisnieniu (przyjmujac cisnienie atmosferyczne jako 0 )

Link to comment
Share on other sites

 

Jak mowimy o kazdym aucie Turbo to mowimy o nadcisnieniu lub podcisnieniu (przyjmujac cisnienie atmosferyczne jako 0 )

no w sumie racja

 

ale wydawalo mi sie ze to jest dobry trop

 

posprawdzam raz jeszcze przewody czy nie ma pękniec i czy cos nie spadło

 

w miedzy czasie dzownilem do warszatatu i podobno jest mozliwosc ograniczenia ladowania w jakis sposbo aby wlasnie nie pompowalo wiecej niz 1bar.

jest kilka sposobow wiec konretnie nie wiem co i jak

 

chyba podjade do sepcjalistow

Link to comment
Share on other sites

możesz sprawdzić jakie ciśnienie mechanicznie utrzyma zawór obejścia turbiny (wastegate) odpinając wężyk podający ciśnienie na siłownik - to będzie maks, który możesz mieć bez zmian mechanicznych.

spodziewaj się przeładowania i odpuść po jednej próbie, żeby Ci się nie spodobało ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...