Wiatrak Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Witam, kiedyś przez przypadek wiedziałem na forum fotkę zawieszenia tylnego w forku 98'. I był tam rysunek jakby z urwanym mocowaniem do jakiejś śruby. Może ktoś pomóc mi to znaleźć? I gdzie tam jest umiejscowiony wahacz? Potrzebuję to wiedzieć, bo mechanik mówił, ze czeka mnie wymiana wahaczy... tylko po co....? To też część eksploatacyjna? Coś mi się zdaje, że coś uszkodzili przy wymianie amorków i sprężyn, może podobnie jak na tym rysunku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 są po 3 wahacze na stronę z tyłu, dwa w poprzek, jeden wzdłuż http://opposedforces.com/parts/forester ... uspension/ żadnego się nie wymienia jeśli żelastwo niepokrzywione itp. eksploatacyjnie wymieniasz tylko gumki na końcach powodzenia z mechanikiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istreed Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 A to co widziałeś to nie była fota wyrwanego uchwytu z wahacza tego od łącznika stabilizatora :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 22, 2010 Author Share Posted April 22, 2010 są po 3 wahacze na stronę z tyłu, dwa w poprzek, jeden wzdłużhttp://opposedforces.com/parts/forester ... uspension/ żadnego się nie wymienia jeśli żelastwo niepokrzywione itp. eksploatacyjnie wymieniasz tylko gumki na końcach powodzenia z mechanikiem Dobra, wszystko okej. Do wymienienia i tu pomóż/pomóżcie czy nie zapomniałem co mechanik mi powiedział co kupić: końcówki stabilizatorów, po dwa na przód i tył, no i jak się nazywa śruba w wahaczu? To co się wymienia, bo na pewno nie cały wahacz. Sworzeń wahacza? No i klocki tył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 są po 3 wahacze na stronę z tyłu, dwa w poprzek, jeden wzdłużhttp://opposedforces.com/parts/forester ... uspension/ żadnego się nie wymienia jeśli żelastwo niepokrzywione itp. eksploatacyjnie wymieniasz tylko gumki na końcach powodzenia z mechanikiem Dobra, wszystko okej. Do wymienienia i tu pomóż/pomóżcie czy nie zapomniałem co mechanik mi powiedział co kupić: końcówki stabilizatorów, po dwa na przód i tył, no i jak się nazywa śruba w wahaczu? To co się wymienia, bo na pewno nie cały wahacz. Sworzeń wahacza? No i klocki tył. łączniki stabilizatorów ten sworzeń to na przód czy tył? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 są po 3 wahacze na stronę z tyłu, dwa w poprzek, jeden wzdłużhttp://opposedforces.com/parts/forester ... uspension/ żadnego się nie wymienia jeśli żelastwo niepokrzywione itp. eksploatacyjnie wymieniasz tylko gumki na końcach powodzenia z mechanikiem Dobra, wszystko okej. Do wymienienia i tu pomóż/pomóżcie czy nie zapomniałem co mechanik mi powiedział co kupić: końcówki stabilizatorów, po dwa na przód i tył, no i jak się nazywa śruba w wahaczu? To co się wymienia, bo na pewno nie cały wahacz. Sworzeń wahacza? No i klocki tył. łączniki stabilizatorów ten sworzeń to na przód czy tył? Tył i nie sworzeń ale chyba tuleja? Zaraz zadzwonię... Cały wahacz do wymiany, czy jest sama tuleja do kupienia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 same tuleje, wycisnąć stare wcisnąć nowe. tych tulei jest tam 12, raczej nie wszystkie do wymiany Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 same tuleje, wycisnąć stare wcisnąć nowe.tych tulei jest tam 12, raczej nie wszystkie do wymiany Do wymiany niby tylko przód wahacze wzdłużne. Mógłbyś mi powiedzieć, czy bez sprawnych tulei nie da się zbieżności ustawić? I kolejny problem, czy w zaciszu domowego ogródka, zwykłymi narzędziami, bez kanału, jestem w stanie wymienić przynajmniej klocki tył, i tu prośba o opis czynności oraz "zajrzeć" do środka bębna, czy mi ręczny nie obciera w jakiś sposób tylnej lewej piasty? Bęben jest gorąc a mam nowe wymienione łożysko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Do ściągania bębna musisz mieć ściągacz. Wersja z jego obstukiwaniem bębna raczej się nie sprawdza. Czyli zwykłe narzędzia raczej nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 crem ,znów się na robaka nabrałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 Do ściągania bębna musisz mieć ściągacz. Wersja z jego obstukiwaniem bębna raczej się nie sprawdza. Czyli zwykłe narzędzia raczej nie. Wczoraj był ściągany, więc być może się nie zapiekł. Robiłeś to już kiedyś, możesz opisać kroki jakie mam wykonać? Oprócz wymiany kół nigdy nie grzebałem w tamtych miejscach ale chce sam to zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Wiatrak Ty przypadkiem nie jesteś z Łodzi? U mnie w sklepie gdzie pracuje(WazCar) ktoś szukał wahacza tylnego, wzdłużnego właśnie do Forka. Oczywiście na część nie ma szans chyba, że ASO albo szrot. Pomyślałem sobie, że pewnie zaliczył jakiś krawężnik albo dzwona więc dałem potrzebującemu numer do Lublina gdzie rozbierają Subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Robiłeś to już kiedyś, możesz opisać kroki jakie mam wykonać? Oprócz wymiany kół nigdy nie grzebałem w tamtych miejscach ale chce sam to zrobić. Kiedyś to już robiłem ale w innej marce i dawno temu tak więc pewnie teoria mi tylko została, a o niuanse chodzi. Co do Subaru to lepiej by to opisał np. emotorsport. Moim zdaniem potrzebowałbyś takie narzędzie: http://www.yato.pl/product_card.phtml?c ... brand=yato Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 29, 2010 Author Share Posted April 29, 2010 Wiatrak Ty przypadkiem nie jesteś z Łodzi?U mnie w sklepie gdzie pracuje(WazCar) ktoś szukał wahacza tylnego, wzdłużnego właśnie do Forka. Oczywiście na część nie ma szans chyba, że ASO albo szrot. Pomyślałem sobie, że pewnie zaliczył jakiś krawężnik albo dzwona więc dałem potrzebującemu numer do Lublina gdzie rozbierają Subaru. Nie jestem z Łodzi:-) Masz napisane WRC = Wrocław, u Nas pełno wahaczy :-) Ale nie potrzebuję całego ale tuleję, a tak naprawdę nie potrzebuję bo zlałem to :-) Jeździ się super i nie mam kasy na wydawanie. Ten sam mechanik co powiedział, że tuleja do wymiany mówił także o kolckach. Sam je wymieniłem i sie okazało, że wytarte dopiero w połowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 29, 2010 Author Share Posted April 29, 2010 Robiłeś to już kiedyś, możesz opisać kroki jakie mam wykonać? Oprócz wymiany kół nigdy nie grzebałem w tamtych miejscach ale chce sam to zrobić. Kiedyś to już robiłem ale w innej marce i dawno temu tak więc pewnie teoria mi tylko została, a o niuanse chodzi. Co do Subaru to lepiej by to opisał np. emotorsport. Moim zdaniem potrzebowałbyś takie narzędzie: http://www.yato.pl/product_card.phtml?c ... brand=yato Na pewno nie takie coś... Tarcza pięknie sam schodzi... Dobrałem się do środka ale nic nie widać by coś było nie halo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now