Jump to content

potenza 070 vs toyo r888


cząstek
 Share

Recommended Posts

Proszę o opinię osób które miały do czynienia z którąś z tych opon.

Staję przed wyzwaniem zakupu oponek, sti latam na co dzień. Dotychczas miałem dwa razy potenzy. Może zaproponujecie coś innego. Jeżeli temat był to sorki i proszę o linka.

Link to comment
Share on other sites

R1R zdecydowanie bardziej nadaje się do codziennej jazdy niż R888 a potenza 070 nie wiem jak się zachowuje na mokrym proszę o podpowiez bo tez musze kupić letnie oponki i wacham się pomiędzy potenzą 070 a toyo R1R. I mam jeszcze jedno pytanie czy do standardowych felg z STI 02r. 225mm szerokich można bezpiecznie zalożyć szersze opony tj zamiast 225/45/17 założyć 235/45/17 czy nie spadną z felgi na bok przy upalaniu i czy nie będą przycierać z boku/dobijać?

z gory dzięki za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Toyo R888 to nie jest dobry wybór na co dzień, ta opona kompletnie nie działa na mokrym.

 

powiedzial ten, co na niej nie jezdzil

 

 

Jeździł, jeździł, właśnie w stiku i po mokrym.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeździłem na R888 po mokrym. I to nie dalej jak w zeszły piątek :D

 

Jeździć się oczywiście DA, tylko co to za jazda ... wystarczy odrobinę wody i masz łyżwy nie opony.

 

PS. Na slicku też się po mokrym jeździć DA :P

Link to comment
Share on other sites

Zależy co rozumiemy za 'mokry asfalt'. Jeżeli nie stoi na nim woda (opona nie musi jej odprowadzać) to na dobrą sprawę możesz jeździć nawet na jakimś miękkim slicku rajdowym. Problem zaczyna się dopiero, gdy na powierzchni pojawia się woda. Praw fizyki nie oszukasz, kanaliki do odprowadzania wody w R888 są płytkie i jest ich mało, więc siłą rzeczy opona ta gorzej radzi sobie z doprowadzaniem wody.

 

W Auto Sport był test opon typu semi slick, i w porównaniu do zwykłej opony letniej, droga hamowania na Toyo R888 wydłużyła się na mokrej nawierzchni w stosunku do zwykłej opony letniej o 16m, do pełnych 60m. Podobnie było na slalomie, aquaplaningu itd. A pamiętajmy że to był test NOWYCH opon, właściwości R888 do odprowadzania wody ze względu na bardzo płytki bieżnik (ok 5mm nowe) ulegają dalszemu, dramatycznemu pogorszeniu wraz ze wzrostem przebiegu.

 

PS. Adam, z tobą jest jak z polskim lotnikiem, co nawet na drzwiach od stodoły poleci. I nie mówię tego żartem.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że mówimy o trochę innych oponach, ale jeśli mogę wtrącić trzy grosze, to założyłem teraz na STi Dunlopy Sport Max'y TT i w mojej opinii bardzo fajna na codzień. Na suchym rewelacja, na mokrym nawet, nawet, tylko hałas duży produkuje ;)

Link to comment
Share on other sites

Niestety z upływem kilometrów, hałas będzie się tylko zwiększał. MAXXy do miasta są OK, do upalania mają zbyt miękkie ścianki. Ale za to są komfortowe.

 

Zajeździłem komplet MAXXów w swoim A4.

Link to comment
Share on other sites

Mam te Dunlopy na AUDI w rozmiarze 255/35R19, dla mnie rewelacja :idea: , zrobiłem na nich ok.25tys. km , w róznych warunkach ( nie upalałem tylko po torze, bo mi szkoda auta i opon :oops: ) i jak nie byłem jakoś szczególnie do nich przekonany , tak zmieniłem zdanie 8) . Oczywiście jej nie możemy porównac do 070 czy 888 , ale to są zgoła inne opony i do czegoś innego. To jest super alternatywa na ulice, do codziennej eksploatacji, można śmiało ją porównywac do RE050A :D

Mają jeszcze jedną zalete, nie schodzą jak tak szybko jak RE050A.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

potrzebuję oponki do upalania

pytanie o wytrzymałość i przyczepność re 070 może być w porównaniu do r888 i re 050

 

w mojej ocenie

r888 - na suchym fajnie klei - może nie jak slik ale bez lipy

problemem jest jej miękkość jak za gorąco to popłynie:)

na mokrym tylko nowe i najlepiej dodatkowo docięcie (fajna deszczówka)

 

re050 - na suchym raczej bez tragedii gorzej niż r888 ale do przyjęcia ALE... - niestety na zbyt krótko wystarczają

na mokrym bardzo zadowalająco!

przy okazji zapytam o różnicę między re050 a re050a - wiem że re050a to asymetryczne a re050 kierunkowe ale jeździłem na jednych i drugich i mam wrażenie,

że re050a szybciej zeszły

różnicy w przyczepności nie odczułem nawet zakładałem 2 x re050 + 2 x re050a lub re050 w przeciwną stronę na mokrym i na suchym różnic nie zauważyłem

 

teraz katuję jakieś stare pilot sporty i są zdecydowanie bardziej wytrzymałe od re050, przyczepność raczej gorsza

 

przy okazji jak by ktoś miał jakieś ciekawe oponki do sprzedania to zapraszam na pw

rozmiar 225/45/17

 

pozdr

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzę tylko to co koledzy pisali wcześniej. Re 070 na co dzień a R888 do upalania po suchym i wilgotno-mokrym bez stojącej wody. Na suchym Toyki klepią Potenzę o 2 klasy za to szybciej schodzą. W 50% zużyta Potenza na mokrym przy upalaniu= DRAMAT! Co prawda nie jeździłem lecz na pewno wypróbuję R1R. Jednak do upalania (jeżeli można) to slick i tylko slick.

 

Fruwam też KJS-y (slick odpada) i ostatnio za free przygarnąłem 2 sztuki Maxsport RB-5 i ciekawy jestem jak się sprawują. Słyszałem różne opinie że nalewki (opony regenerowane czy jak to tam się to nazywa) są do niczego, miękkie ścianki itp. lecz bieżnik mają slickowaty, mieszanki miękka, średnia, twarda (niestety mam twardą) i co najciekawsze mają znaczek E i jeszcze można dociąć. Na krótkie KJS-owe, rallysprintowe odcinki może da radę. Jak przetestuję to napiszę. A wszystko o połowę taniej niż R888, Re 070, R1R. Jak dla mnie warte sprawdzenia.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem R888 mają 3 podstawowe wady.

 

1. BARDZO szybka schodzą.

2. Wraz ze schodzeniem bieżnika, przestają kleić. Zjechane do zera nie kleją prawie wcale.

3. Jak jest ciepło to płyną.

 

RE70 starczają na ok 2-3x dłużej. Kleją praktycznie do drutów. Nie płyną.

 

W tym roku zjeździłem już 4 kpl. RE70 i jestem na drugim kpl. R888. R888 chyba już więcej nie kupię. Ze te pieniądze chyba już lepiej kupić prawdziwego slicka. Moim zdaniem optymalne rozwiązanie to RE70 + slick na 2 kpl kół.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...