cząstek Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Proszę o opinię osób które miały do czynienia z którąś z tych opon. Staję przed wyzwaniem zakupu oponek, sti latam na co dzień. Dotychczas miałem dwa razy potenzy. Może zaproponujecie coś innego. Jeżeli temat był to sorki i proszę o linka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Toyo R888 to nie jest dobry wybór na co dzień, ta opona kompletnie nie działa na mokrym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Mam na jednych kołach R888, na drugich RE70. R888 na co dzień to jakieś nieporozumienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cząstek Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 Zastanawiałem się jeszcze nad Toyo r1r, ale jednak po raz trzeci będzie POTENZA Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 R1R zdecydowanie bardziej nadaje się do codziennej jazdy niż R888 a potenza 070 nie wiem jak się zachowuje na mokrym proszę o podpowiez bo tez musze kupić letnie oponki i wacham się pomiędzy potenzą 070 a toyo R1R. I mam jeszcze jedno pytanie czy do standardowych felg z STI 02r. 225mm szerokich można bezpiecznie zalożyć szersze opony tj zamiast 225/45/17 założyć 235/45/17 czy nie spadną z felgi na bok przy upalaniu i czy nie będą przycierać z boku/dobijać? z gory dzięki za odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal K Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 jeżeli nie ma stojącej wody (np. w koleinach) 070 nie sprawiają większych problemów ;-) R888 i R1R nie uzywalem, musze miec opony na co dzień. tutaj wypowiedzial sie ktos z Toyo :arrow: http://www.racingforum.pl/Toyo-R1R-Vs-R ... 64992.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Jak chcesz szersze to weź 235/40R17 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 RE70 są OK na mokrym. Ba ! Nawet po śniegu na nich jeździłem i byłem zadziwiony trakcją Moim zdaniem nic lepszego do Imprezy na co dzień jeszcze nie wymyślono. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Toyo R888 to nie jest dobry wybór na co dzień, ta opona kompletnie nie działa na mokrym. powiedzial ten, co na niej nie jezdzil Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Toyo R888 to nie jest dobry wybór na co dzień, ta opona kompletnie nie działa na mokrym. powiedzial ten, co na niej nie jezdzil Jeździł, jeździł, właśnie w stiku i po mokrym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Ja jeździłem na R888 po mokrym. I to nie dalej jak w zeszły piątek Jeździć się oczywiście DA, tylko co to za jazda ... wystarczy odrobinę wody i masz łyżwy nie opony. PS. Na slicku też się po mokrym jeździć DA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 owoc nie oszukuj, ciekawe czyim ? ja jezdzilem na niej wielokrotnie po mokrym, nawet kjs w ulewie wygralem wiec chyba troche trzymaja na mokrym Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Zależy co rozumiemy za 'mokry asfalt'. Jeżeli nie stoi na nim woda (opona nie musi jej odprowadzać) to na dobrą sprawę możesz jeździć nawet na jakimś miękkim slicku rajdowym. Problem zaczyna się dopiero, gdy na powierzchni pojawia się woda. Praw fizyki nie oszukasz, kanaliki do odprowadzania wody w R888 są płytkie i jest ich mało, więc siłą rzeczy opona ta gorzej radzi sobie z doprowadzaniem wody. W Auto Sport był test opon typu semi slick, i w porównaniu do zwykłej opony letniej, droga hamowania na Toyo R888 wydłużyła się na mokrej nawierzchni w stosunku do zwykłej opony letniej o 16m, do pełnych 60m. Podobnie było na slalomie, aquaplaningu itd. A pamiętajmy że to był test NOWYCH opon, właściwości R888 do odprowadzania wody ze względu na bardzo płytki bieżnik (ok 5mm nowe) ulegają dalszemu, dramatycznemu pogorszeniu wraz ze wzrostem przebiegu. PS. Adam, z tobą jest jak z polskim lotnikiem, co nawet na drzwiach od stodoły poleci. I nie mówię tego żartem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Wiem, że mówimy o trochę innych oponach, ale jeśli mogę wtrącić trzy grosze, to założyłem teraz na STi Dunlopy Sport Max'y TT i w mojej opinii bardzo fajna na codzień. Na suchym rewelacja, na mokrym nawet, nawet, tylko hałas duży produkuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Niestety z upływem kilometrów, hałas będzie się tylko zwiększał. MAXXy do miasta są OK, do upalania mają zbyt miękkie ścianki. Ale za to są komfortowe. Zajeździłem komplet MAXXów w swoim A4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 elberoth, ale napewno mówisz o maxxach TT ? Bo TT mają właśnie kewlarowe wzmocnione boki. Dla mnie ta opona jest dosyć sztywna Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Nie, to ja chyba miałem te zwykłe - SP SPORT MAXX. To było w 2004 roku (chyba). Wtedy to była nowość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Sport Maxx TT to nowa konstrukcja, jakbyś miał okazje się kiedyś przejechać na tej oponie to spróbuj Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Mam te Dunlopy na AUDI w rozmiarze 255/35R19, dla mnie rewelacja , zrobiłem na nich ok.25tys. km , w róznych warunkach ( nie upalałem tylko po torze, bo mi szkoda auta i opon ) i jak nie byłem jakoś szczególnie do nich przekonany , tak zmieniłem zdanie 8) . Oczywiście jej nie możemy porównac do 070 czy 888 , ale to są zgoła inne opony i do czegoś innego. To jest super alternatywa na ulice, do codziennej eksploatacji, można śmiało ją porównywac do RE050A Mają jeszcze jedną zalete, nie schodzą jak tak szybko jak RE050A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cząstek Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 Pytanie : Czy kewlarowe boki będą mocniejsze niż w re 070 ? Dotychczas sądziłem, że boki re070 są rewelacyjne (w porównaniu do innych opon). Więc albo są mocniejsze albo o co kama ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz_gt Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 potrzebuję oponki do upalania pytanie o wytrzymałość i przyczepność re 070 może być w porównaniu do r888 i re 050 w mojej ocenie r888 - na suchym fajnie klei - może nie jak slik ale bez lipy problemem jest jej miękkość jak za gorąco to popłynie:) na mokrym tylko nowe i najlepiej dodatkowo docięcie (fajna deszczówka) re050 - na suchym raczej bez tragedii gorzej niż r888 ale do przyjęcia ALE... - niestety na zbyt krótko wystarczają na mokrym bardzo zadowalająco! przy okazji zapytam o różnicę między re050 a re050a - wiem że re050a to asymetryczne a re050 kierunkowe ale jeździłem na jednych i drugich i mam wrażenie, że re050a szybciej zeszły różnicy w przyczepności nie odczułem nawet zakładałem 2 x re050 + 2 x re050a lub re050 w przeciwną stronę na mokrym i na suchym różnic nie zauważyłem teraz katuję jakieś stare pilot sporty i są zdecydowanie bardziej wytrzymałe od re050, przyczepność raczej gorsza przy okazji jak by ktoś miał jakieś ciekawe oponki do sprzedania to zapraszam na pw rozmiar 225/45/17 pozdr Łukasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLIWA Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Potwierdzę tylko to co koledzy pisali wcześniej. Re 070 na co dzień a R888 do upalania po suchym i wilgotno-mokrym bez stojącej wody. Na suchym Toyki klepią Potenzę o 2 klasy za to szybciej schodzą. W 50% zużyta Potenza na mokrym przy upalaniu= DRAMAT! Co prawda nie jeździłem lecz na pewno wypróbuję R1R. Jednak do upalania (jeżeli można) to slick i tylko slick. Fruwam też KJS-y (slick odpada) i ostatnio za free przygarnąłem 2 sztuki Maxsport RB-5 i ciekawy jestem jak się sprawują. Słyszałem różne opinie że nalewki (opony regenerowane czy jak to tam się to nazywa) są do niczego, miękkie ścianki itp. lecz bieżnik mają slickowaty, mieszanki miękka, średnia, twarda (niestety mam twardą) i co najciekawsze mają znaczek E i jeszcze można dociąć. Na krótkie KJS-owe, rallysprintowe odcinki może da radę. Jak przetestuję to napiszę. A wszystko o połowę taniej niż R888, Re 070, R1R. Jak dla mnie warte sprawdzenia. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
elberoth Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Moim zdaniem R888 mają 3 podstawowe wady. 1. BARDZO szybka schodzą. 2. Wraz ze schodzeniem bieżnika, przestają kleić. Zjechane do zera nie kleją prawie wcale. 3. Jak jest ciepło to płyną. RE70 starczają na ok 2-3x dłużej. Kleją praktycznie do drutów. Nie płyną. W tym roku zjeździłem już 4 kpl. RE70 i jestem na drugim kpl. R888. R888 chyba już więcej nie kupię. Ze te pieniądze chyba już lepiej kupić prawdziwego slicka. Moim zdaniem optymalne rozwiązanie to RE70 + slick na 2 kpl kół. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz_gt Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 dziękuję za odpowiedz w takim razie kupię sobie re070 co do nalewek kolega kupił i nawet chce sprzedać 215/45/17 - do subaraka podejdą http://allegro.pl/item1134147058_bmw_e3 ... slick.html niestety on NIE jest zadowolony! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nozder Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 jaka jest różnica miedzy re070 a re050 poza wzorem bieżnika? czy różni się tez skład mieszanki oraz twardość scianki bocznej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now