Skocz do zawartości

potenza 070 vs toyo r888


cząstek

Rekomendowane odpowiedzi

R1R zdecydowanie bardziej nadaje się do codziennej jazdy niż R888 a potenza 070 nie wiem jak się zachowuje na mokrym proszę o podpowiez bo tez musze kupić letnie oponki i wacham się pomiędzy potenzą 070 a toyo R1R. I mam jeszcze jedno pytanie czy do standardowych felg z STI 02r. 225mm szerokich można bezpiecznie zalożyć szersze opony tj zamiast 225/45/17 założyć 235/45/17 czy nie spadną z felgi na bok przy upalaniu i czy nie będą przycierać z boku/dobijać?

z gory dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co rozumiemy za 'mokry asfalt'. Jeżeli nie stoi na nim woda (opona nie musi jej odprowadzać) to na dobrą sprawę możesz jeździć nawet na jakimś miękkim slicku rajdowym. Problem zaczyna się dopiero, gdy na powierzchni pojawia się woda. Praw fizyki nie oszukasz, kanaliki do odprowadzania wody w R888 są płytkie i jest ich mało, więc siłą rzeczy opona ta gorzej radzi sobie z doprowadzaniem wody.

 

W Auto Sport był test opon typu semi slick, i w porównaniu do zwykłej opony letniej, droga hamowania na Toyo R888 wydłużyła się na mokrej nawierzchni w stosunku do zwykłej opony letniej o 16m, do pełnych 60m. Podobnie było na slalomie, aquaplaningu itd. A pamiętajmy że to był test NOWYCH opon, właściwości R888 do odprowadzania wody ze względu na bardzo płytki bieżnik (ok 5mm nowe) ulegają dalszemu, dramatycznemu pogorszeniu wraz ze wzrostem przebiegu.

 

PS. Adam, z tobą jest jak z polskim lotnikiem, co nawet na drzwiach od stodoły poleci. I nie mówię tego żartem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te Dunlopy na AUDI w rozmiarze 255/35R19, dla mnie rewelacja :idea: , zrobiłem na nich ok.25tys. km , w róznych warunkach ( nie upalałem tylko po torze, bo mi szkoda auta i opon :oops: ) i jak nie byłem jakoś szczególnie do nich przekonany , tak zmieniłem zdanie 8) . Oczywiście jej nie możemy porównac do 070 czy 888 , ale to są zgoła inne opony i do czegoś innego. To jest super alternatywa na ulice, do codziennej eksploatacji, można śmiało ją porównywac do RE050A :D

Mają jeszcze jedną zalete, nie schodzą jak tak szybko jak RE050A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

potrzebuję oponki do upalania

pytanie o wytrzymałość i przyczepność re 070 może być w porównaniu do r888 i re 050

 

w mojej ocenie

r888 - na suchym fajnie klei - może nie jak slik ale bez lipy

problemem jest jej miękkość jak za gorąco to popłynie:)

na mokrym tylko nowe i najlepiej dodatkowo docięcie (fajna deszczówka)

 

re050 - na suchym raczej bez tragedii gorzej niż r888 ale do przyjęcia ALE... - niestety na zbyt krótko wystarczają

na mokrym bardzo zadowalająco!

przy okazji zapytam o różnicę między re050 a re050a - wiem że re050a to asymetryczne a re050 kierunkowe ale jeździłem na jednych i drugich i mam wrażenie,

że re050a szybciej zeszły

różnicy w przyczepności nie odczułem nawet zakładałem 2 x re050 + 2 x re050a lub re050 w przeciwną stronę na mokrym i na suchym różnic nie zauważyłem

 

teraz katuję jakieś stare pilot sporty i są zdecydowanie bardziej wytrzymałe od re050, przyczepność raczej gorsza

 

przy okazji jak by ktoś miał jakieś ciekawe oponki do sprzedania to zapraszam na pw

rozmiar 225/45/17

 

pozdr

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzę tylko to co koledzy pisali wcześniej. Re 070 na co dzień a R888 do upalania po suchym i wilgotno-mokrym bez stojącej wody. Na suchym Toyki klepią Potenzę o 2 klasy za to szybciej schodzą. W 50% zużyta Potenza na mokrym przy upalaniu= DRAMAT! Co prawda nie jeździłem lecz na pewno wypróbuję R1R. Jednak do upalania (jeżeli można) to slick i tylko slick.

 

Fruwam też KJS-y (slick odpada) i ostatnio za free przygarnąłem 2 sztuki Maxsport RB-5 i ciekawy jestem jak się sprawują. Słyszałem różne opinie że nalewki (opony regenerowane czy jak to tam się to nazywa) są do niczego, miękkie ścianki itp. lecz bieżnik mają slickowaty, mieszanki miękka, średnia, twarda (niestety mam twardą) i co najciekawsze mają znaczek E i jeszcze można dociąć. Na krótkie KJS-owe, rallysprintowe odcinki może da radę. Jak przetestuję to napiszę. A wszystko o połowę taniej niż R888, Re 070, R1R. Jak dla mnie warte sprawdzenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem R888 mają 3 podstawowe wady.

 

1. BARDZO szybka schodzą.

2. Wraz ze schodzeniem bieżnika, przestają kleić. Zjechane do zera nie kleją prawie wcale.

3. Jak jest ciepło to płyną.

 

RE70 starczają na ok 2-3x dłużej. Kleją praktycznie do drutów. Nie płyną.

 

W tym roku zjeździłem już 4 kpl. RE70 i jestem na drugim kpl. R888. R888 chyba już więcej nie kupię. Ze te pieniądze chyba już lepiej kupić prawdziwego slicka. Moim zdaniem optymalne rozwiązanie to RE70 + slick na 2 kpl kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...