Skocz do zawartości

Kody z Ecu Explorera - Impreza GT MY00


yezus

Rekomendowane odpowiedzi

kabelkiem, laptopem i romraiderem.

choć możesz sobie pewnie darować i sprawdzić czy tak samo jedzie z odpiętym sterowaniem solenoidu

 

problem lambdy i sensora stuków już wyeliminowałeś? jak?

 

Widzisz kropkowicz - ja tu piszę o samochodzie kumpla i w jego imieniu.

 

Problemu knocka i lambdy nie wyeliminowałem.

Szukam po prostu możliwości co możemy zrobić sami, "pod domem" nie wydając worka pesos.

Mając 2 identyczne samochody można wiele sprawdzić podmieniając części (tak jak zrobiliśmy z solenoidem z samochodu Ravo).

Oczywiście takie rozwiązanie daje obraz usterki z większą lub mniejszą dozą prawdopodobieństwa zawsze zawęża delikatnie obszar poszukiwań... zanim trzeba będzie oddać auto do MTS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jeszcze zajął się sondą bo na to stawiam :)

 

No to ustaw się z Bartem na taki mały teścik - klocki sobie od razu zabierzesz (o ile już się jakoś dogadaliście). 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jeszcze zajął się sondą bo na to stawiam :)

 

No to ustaw się z Bartem na taki mały teścik - klocki sobie od razu zabierzesz (o ile już się jakoś dogadaliście). 8)

 

Się Bartowi już nie podobają się klocki?

 

To nie te - piszczałki mu się bardzo podobają :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przekładaliście knocksensor?

 

Nie przekładaliśmy. Nie mam klucza dynamometrycznego. :|

Knocksensor w MY00 jest taki sam w 98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przekładaliśmy. Nie mam klucza dynamometrycznego. :|

Knocksensor w MY00 jest taki sam w 98?

 

Taki sam.

 

To na upartego można z czarnucha przełożyć. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Po podpięciu EE do Imprezy GT MY00, wydech 3 cale, pełen przelot dostaliśmy w logach Trouble Code Reader-a:

22 Knock Sensor

91 TCS Relief Valve.

 

Auto ładuje 0,5bara w peaku i nie jedzie dobrze.

 

 

mam dokładnie taki sam problem, 0.5 bara i czasem słyszalny jest stuk ( najczesciej przy zmienie biegu)

 

w ECU wyskoczył mi błąd 22 wiec pewnie to samo boli nasze samochody ( setup samochod mniej wiecej ten sam)

 

Podmienie jakos na dniach czujnik spalania stukowego i napisze co sie dzialo dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Po podpięciu EE do Imprezy GT MY00, wydech 3 cale, pełen przelot dostaliśmy w logach Trouble Code Reader-a:

22 Knock Sensor

91 TCS Relief Valve.

 

Auto ładuje 0,5bara w peaku i nie jedzie dobrze.

 

 

mam dokładnie taki sam problem, 0.5 bara i czasem słyszalny jest stuk ( najczesciej przy zmienie biegu)

 

w ECU wyskoczył mi błąd 22 wiec pewnie to samo boli nasze samochody ( setup samochod mniej wiecej ten sam)

 

Podmienie jakos na dniach czujnik spalania stukowego i napisze co sie dzialo dalej

 

To podmień go u kogoś kto ogarnia temat - ASO - bo trzeba (z tego co się orientuje, a ekspertem nie jestem :| ):

- założyć odpowiedni czujnik,

- dokręcić go z zadaną siła kluczem dynamometrycznym.

 

Z pozostałych wiadomości - dziś zdjęty został IC i sprawdzone rurki (szczególnie ta jedna, która z góry wyglądała dyskusyjnie) i wyglądają na szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj akurat bede radził sobie sam bo mam do tego odpowiednie zaplecze, o efektach bede informował na bierząco :mrgreen:

 

Jak bedziecie mieli jakies info szybciej odemnie to szybko mi tu pisac o co kaman 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pobawilem sie troche pod maską, oczyscilem cały czujnik spalania stukowego, wszystkie jego styki i podstawę...

 

skasowałem błędy, odpaliłem silnik i przejechałem sie chwile. Silnik złapał temp roboczą, ( nie palowalem samochodu) zgasiłem zdiagnozowałem i komp nie pokazywał już zadnych błędów :roll: no to odpaliłem i jazda, pełne wcisniecie gazu a tam znowu 0.5 bara i auto dalej nie jedzie :roll: :x zdiagnozowałem na szybko i komp był cały czas czysty...

 

ktos ma jakies pomysły co mi umarło w samochodzie? zaworek od sterowania turbiną? i nie pokazuje mi tego komp? czy moze cos innego co mogłem przeoczyć? turbina sprawna zadnych nieszczelnosci na 100% nie mam...nie wiem jak przepływka ale gdyby padła to komp by to chyba pokazał?

 

dodam ze od zakupu auta mam ten kłopot i nie wiem jak jezdzilo wczesniej na pełnym doładowaniu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywki w my99/00 potrafia pasc bardzo bezobjawowo - najlepiej byloby sprawdzic jej wskazania.

Do tego przy ich delikatnosci potrafia padac bardzo czesto - niektorzy hardcorowcy w UK wymieniaja je na wszelki wypadek co rok, bo taniej wychodzi niz naprawa silnika :)

 

Mozesz sprawdzic np. napiecie jakie MAF generuje przy wlaczonym zasilaniu ale niewlaczonym silniku.

O czym juz kiedys pisalem, cokolwiek poza przedzialem 1.02-1.04 - zdaniem niejakiego Jelly Green Monstera - kwalifikuje w zasadzie przeplywomierz do wymiany jako konczacy juz swoj zywot i przeklamujacy. Oczywiscie mniej lub bardziej.

 

Niemniej jednak to nie musi byc to - przydalaby sie solidna diagnostyka.

 

Jakkolwiek rozumiem, ze prosta diagnoza wydaje sie sterowanie turbo - ale prawde mowiac wydaje mi sie, ze raczej nie na poziomie solenoidu (ktory jest zreszta tak prostym w sumie urzadzeniem, ze chyba nie psuje sie zbyt czesto - ale mozesz go ew. przeczyscic brake cleanerem, bo sie potrafi zasyfic), a raczej na poziomie ecu, ktore obcina doladowanie z jakiegos powodu. Prawdopodobnie dostaje skads jakies niepokojace odczyty - dlatego najlepiej byloby podjechac do speca, ktory moze podpiac ecu pod komputer i przejechac sie z Toba, zobaczyc co konkretnie sie dzieje i co nie gra.

 

Gdybys jednak doszedl w ktorym momencie do tego, ze to jednak solenoid, to (tutaj odrobina prywaty :)) - odezwij sie na priv, mam jeden dwuportowy kurzacy sie w kacie, to bedac w Polsce za tydzien, za jakies grosze moge Ci go wyslac do Lublina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos wie wogóle do czego jest ta zielona kostka obok tych co sa do diagnozowania kompa? po zczepieniu ich wlaczają sie wentylatory na chłodnicy, słychac działający zaworek od sterowania turbiną i pompa paliwa włacza sie i wyłacza. Skoro selenoid pracuje to raczej nie padł? wiec chyba bardziej skupie sie na przepływce...jakos po polodniu pójde do garazu i bede dalej drutował, przy okazji podepne sie pod kompa i sprawdze co sie dzieje bo jednak "błyskanie" błędów w tym przypadku nie jest miarodajne :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...