Jump to content

Kody z Ecu Explorera - Impreza GT MY00


yezus
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Po podpięciu EE do Imprezy GT MY00, wydech 3 cale, pełen przelot dostaliśmy w logach Trouble Code Reader-a:

22 Knock Sensor

91 TCS Relief Valve.

 

Auto ładuje 0,5bara w peaku i nie jedzie dobrze.

Panów ekspertów proszę o poradę co mamy sprawdzić, żeby w końcu móc się cieszyć pełnym doładowaniem.

Czujnik spalania stukowego zostanie w tym tyg wyczyszczony i sprawdzony. Bardziej chodzi o ten drugi błąd.

 

PS. Nie chodzi o moją czarnulę bo ta ma się dobrze i ładuje prawidłowo 8)

Link to comment
Share on other sites

dodam tylko, że auto ku mojemu zdziwieniu jeździ na odpiętej sondzie lambdzie

 

A dlaczego mialby nie jezdzic i czego bys sie spodziewal? :)

Klasyk radzi sobie z brakiem lambdy chyba bardzo bezproblemowo, nawet czasem bezobjawowo.

U mnie kompletny pad sondy (przetarty kabel) nie spowodowal ani wywalenia CEL ani nawet zadnych problemow w jezdzie :)

Link to comment
Share on other sites

spodziewał bym się problemów ze spalaniem ;)

ejjj my00 to nie aż taki klasyk hehe

 

Spalanie nie jest znacznie większe niż u mnie więc chyba nie ma tragedii.

Ravo - podmienialiście z Bartem solenoidy i robiliście test?

 

My00 to klaaasyyk i tyle :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

tak, dokładnie jest to samo :) jeszcze jedna rzecz mi wpadła oprócz tego, że rura od IC do turbo jest posklejana taśmą :P nie patrzyłem na to czy jest zwężka jakaś w rurkach podciśnienia ( zapomniałem fachowej nazwy ;p )

Link to comment
Share on other sites

tak, dokładnie jest to samo :) jeszcze jedna rzecz mi wpadła oprócz tego, że rura od IC do turbo jest posklejana taśmą :P nie patrzyłem na to czy jest zwężka jakaś w rurkach podciśnienia ( zapomniałem fachowej nazwy ;p )

 

Restryktor się to nazywa :wink: . Jest.

Może faktycznie przez tą rurę od Intercoolera...

Link to comment
Share on other sites

UP. Panowie techniczni proszę uprzejmie o wypowiedź.

GTczek czeka na choćby wstępną diagnozę ... :?

Link to comment
Share on other sites

jak ecu twierdzi, że knock sensor nie działa to (być może) nie będzie przez to ładować

przenosząc logikę prewencji stuków z new-age do GT - nadmierne stukanie obcina sterowanie doładowaniem i właśnie tyle wychodzi z mechaniki.

dajcie znać jak poszło.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Temat nadal aktualny.

U mnie padnięta sonda powodowała własnie takie objawy (0,5 bara i w ogóle lipa...). Po wymianie jak rękął odjął. GT'99

Link to comment
Share on other sites

Temat nadal aktualny.

 

a cóż wskórałeś do tej pory ?

masz jakieś doświadczenia wynikające z powyższych sugestii ?

wróżki wyginęły pod Grunwaldem :P

 

Wyeliminowaliśmy już kilka problemów bądź potencjalnych przyczyn takiego zachowania zielonego.

Wróżkowania nie praktykuje :mrgreen:

Kropek - o jakie doświadczenia pytasz i jakie sugestie?

Link to comment
Share on other sites

padły sugestie:

knock sensor

lambda

było też pytanie o seryjność auta.

 

teraz zasugeruję zlogowanie WGDC, jak jest 0 znaczy komputer wcale nie chce doładowania i masz mechaniczne

Link to comment
Share on other sites

Moje doświadczenia z padniętym knock sensorem były takie, ze w poprzednim Audi z padniętym "knockiem" auto nie jeździło, na hamowni wypluło 120 km zamiast nominalnych 170, po wymianie 167 i zaczęło jeździć.

Czujnik spalanie stukowego przekazuje info do ECU i tam w razie potrzeby przestawiany jest zapłon- to właśnie dawało po dupie, przynajmniej w Audi.

Po wymianie- zupełnie inne auto :)

 

Posklejany taśmą dolot też pewnie nie pomaga :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

padły sugestie:

 

teraz zasugeruję zlogowanie WGDC, jak jest 0 znaczy komputer wcale nie chce doładowania i masz mechaniczne

 

A podpowiesz jak (czym) to zrobić?

Link to comment
Share on other sites

kabelkiem, laptopem i romraiderem.

choć możesz sobie pewnie darować i sprawdzić czy tak samo jedzie z odpiętym sterowaniem solenoidu

 

problem lambdy i sensora stuków już wyeliminowałeś? jak?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...