Skocz do zawartości

Kody z Ecu Explorera - Impreza GT MY00


yezus

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Po podpięciu EE do Imprezy GT MY00, wydech 3 cale, pełen przelot dostaliśmy w logach Trouble Code Reader-a:

22 Knock Sensor

91 TCS Relief Valve.

 

Auto ładuje 0,5bara w peaku i nie jedzie dobrze.

Panów ekspertów proszę o poradę co mamy sprawdzić, żeby w końcu móc się cieszyć pełnym doładowaniem.

Czujnik spalania stukowego zostanie w tym tyg wyczyszczony i sprawdzony. Bardziej chodzi o ten drugi błąd.

 

PS. Nie chodzi o moją czarnulę bo ta ma się dobrze i ładuje prawidłowo 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko, że auto ku mojemu zdziwieniu jeździ na odpiętej sondzie lambdzie

 

A dlaczego mialby nie jezdzic i czego bys sie spodziewal? :)

Klasyk radzi sobie z brakiem lambdy chyba bardzo bezproblemowo, nawet czasem bezobjawowo.

U mnie kompletny pad sondy (przetarty kabel) nie spowodowal ani wywalenia CEL ani nawet zadnych problemow w jezdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spodziewał bym się problemów ze spalaniem ;)

ejjj my00 to nie aż taki klasyk hehe

 

Spalanie nie jest znacznie większe niż u mnie więc chyba nie ma tragedii.

Ravo - podmienialiście z Bartem solenoidy i robiliście test?

 

My00 to klaaasyyk i tyle :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dokładnie jest to samo :) jeszcze jedna rzecz mi wpadła oprócz tego, że rura od IC do turbo jest posklejana taśmą :P nie patrzyłem na to czy jest zwężka jakaś w rurkach podciśnienia ( zapomniałem fachowej nazwy ;p )

 

Restryktor się to nazywa :wink: . Jest.

Może faktycznie przez tą rurę od Intercoolera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówicie co ma sonda do tego a może rzeczywiście to ona wprowadza w tryb awaryjny i odcina doładowanie, tutaj macie wątek o tym i sonda była winna takiemu doładowaniu w my00 a kolega ma dokładnie te same objawy ( solenoid już podmienialiśmy ) a jeździ z odłączoną sondą

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=762

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ecu twierdzi, że knock sensor nie działa to (być może) nie będzie przez to ładować

przenosząc logikę prewencji stuków z new-age do GT - nadmierne stukanie obcina sterowanie doładowaniem i właśnie tyle wychodzi z mechaniki.

dajcie znać jak poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Temat nadal aktualny.

 

a cóż wskórałeś do tej pory ?

masz jakieś doświadczenia wynikające z powyższych sugestii ?

wróżki wyginęły pod Grunwaldem :P

 

Wyeliminowaliśmy już kilka problemów bądź potencjalnych przyczyn takiego zachowania zielonego.

Wróżkowania nie praktykuje :mrgreen:

Kropek - o jakie doświadczenia pytasz i jakie sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenia z padniętym knock sensorem były takie, ze w poprzednim Audi z padniętym "knockiem" auto nie jeździło, na hamowni wypluło 120 km zamiast nominalnych 170, po wymianie 167 i zaczęło jeździć.

Czujnik spalanie stukowego przekazuje info do ECU i tam w razie potrzeby przestawiany jest zapłon- to właśnie dawało po dupie, przynajmniej w Audi.

Po wymianie- zupełnie inne auto :)

 

Posklejany taśmą dolot też pewnie nie pomaga :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padły sugestie:

 

teraz zasugeruję zlogowanie WGDC, jak jest 0 znaczy komputer wcale nie chce doładowania i masz mechaniczne

 

A podpowiesz jak (czym) to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...