Skocz do zawartości

Co zrobić z wydechem w STi ?


Harvester

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie. Nie dalej jak przedwczoraj wywaliło mi check'a podczas jazdy. Dzisiaj okazało się, że przyczyną jest katalizator.

Pierwsze pytanie, czy to normalne (albo chociaż może się zdarzyć), że kat padł po 115 tysiącach ? Auto pełna seria (STi 03 EU), przeze mnie nie upalane itd.

Czy może lepiej posprawdzać wszelkie parametry pracy silnika ?

 

A skoro katalizator już powoli odmawia współpracy, to co najlepiej z nim zrobić ? Nie bardzo mam teraz kasę na remap, ale skoro już taka dobra sposobność się trafiła, to pomyślałem sobie, że może się warto go pozbyć na amen ? Wiem, że zamontowanie 2.5" przelotu w WRXie bez remapu, nie powoduje problemów. Czy tak samo jest w STi ? Cena nowego katalizatora o ile się orientuje nie jest zbyt pocieszna, więc co w tym budżecie najlepiej zrobić ? Co radzicie ?

 

Pozdrawiam

(ehhh... gdzie są pomuki ?? :/ :( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie-ASO:

"Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym, źle wpływa na przyrost ciśnienia doładowania"

nie kumam ich speca od prasy... kat sportowy jest zły czy co?

 

można wyczytać z tego, że SI STi 2.0 MY03 265 koni seria, po zmianie wydechu ma 230 a po remapie z trudem osiąga coś zbliżonego serii.

papka :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie-ASO:

"Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym, źle wpływa na przyrost ciśnienia doładowania"

nie kumam ich speca od prasy... kat sportowy jest zły czy co?

 

można wyczytać z tego, że SI STi 2.0 MY03 265 koni seria, po zmianie wydechu ma 230 a po remapie z trudem osiąga coś zbliżonego serii.

papka :lol:

 

No jest trochę lapsusików ale morał celny - wymiana wydechu (już dajmy spokój tym katalizatorem sportowym :mrgreen: ) bez korekty map może się zakończyć niezdrowym przeładowanie, w konsekwencji zubożeniem mieszanki i dalej już czymś zupełnie niefajnym. Drugi morał jest taki, że bez korekty map auto będzie jeździło tylko "na peakach" - krzywa z wyraźnym wierzchołkiem, niepłaska, no chała jednym słowem.

 

Ale masz rację, ktoś mógłby te artykuły przed wydaniem jednak trochę skorygować. Z drugiej stronie ładnie to o nich świadczy - Oni są od remapów a nie pisanie pięknych historii :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już zrobiłem.... ale pytanie czy jest sens jeździć z katalizatorem, który wywala błędy ?

ja wogule nie rozumie ludzi jak moga jezdzic WRXem czy STI z seryjnym zatkanym katami wydechem :roll:

wywal katy, zrob remapik lekki zeby przeladowan nie bylo i ciesz sie jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...