Skocz do zawartości

Forek 2.0GX 98 kilka pytań nowego nabywcy


joozwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem świeżym posiadaczem Forka 2.0 GX z 1998 i mam kilka pytań eksploatacyjnych, bo nie znam auta jeszcze za dobrze.

Przejrzałem już forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam ;-)

 

1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie

2-czy wersja GX mogła mieć pilota do centralnego? Mam tylko kluczyk a widziałem w katalogach, że piloty były dostępne.

3-jak to jest w końcu ze szperą z tyłu, jest czy nie ma?? Na 4forester.pl piszą, że ma ale na forum zdania są podzielone

4-Zawieszenie samopoziomujące wg 4forester miały wszystkie a u mnie jest z wyglądu zwykły amor(na 99% orginał). Czy to możliwe, że on jest jakiś bardziej skomplikowany w środku i się prostuje jak się go dociąży?

5-skrzynia biegów (manual) chodzi bardzo opornie. Planuję już zmianę oleju (na Castrol TAF-X 75w90) i mam nadzieję, że pomoże ale może ten typ tak ma? Jest szansa, że się coś polepszy w tym temacie.

Jak coś mi się jeszcze przypomni to dorzucę ;-)

 

Poza tym to autko jest super, wymaga tylko kilku drobnych napraw i mam nadzieję, że posłuży mi trochę.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem świeżym posiadaczem Forka 2.0 GX z 1998 i mam kilka pytań eksploatacyjnych, bo nie znam auta jeszcze za dobrze.

Przejrzałem już forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam ;-)

 

1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie

Sa 3 mozliwosci: wlaczone, wylaczone i automat.

2-czy wersja GX mogła mieć pilota do centralnego? Mam tylko kluczyk a widziałem w katalogach, że piloty były dostępne.

Ja mam podobna sprawe tyle tylko, ze pilota mam ale nic nie reaguje. CZy ktos wie gdzie jest jakas centralka i czy to tylko centralny jest sterowany czy alarm?

3-jak to jest w końcu ze szperą z tyłu, jest czy nie ma?? Na 4forester.pl piszą, że ma ale na forum zdania są podzielone

4-Zawieszenie samopoziomujące wg 4forester miały wszystkie a u mnie jest z wyglądu zwykły amor(na 99% orginał). Czy to możliwe, że on jest jakiś bardziej skomplikowany w środku i się prostuje jak się go dociąży?

Nie wszystkie mialy samopoziomowanie. Moj nie ma. Wejdz sobie na sprawdzacza vin'u i sie dowiesz czy masz samopoziomujace. Co do szpery to maja wszystkie z manualem i bez turbiny.

5-skrzynia biegów (manual) chodzi bardzo opornie. Planuję już zmianę oleju (na Castrol TAF-X 75w90) i mam nadzieję, że pomoże ale może ten typ tak ma?

U mnie lewarek lata swobodnie i mam klopoty z wlaczeniem 4 tzn dzwignia nie wraca do przestrzeni 3-4 biegu a na 1-2. Podobno mam uszkodzona poduszke tylna pod skrzynia biegow i to jest powodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są też tacy na forum co mają GL-e i SLS, a nie przypominam sobie żeby ktoś na tym forum napisał " ja mam wersję bez SLS ponieważ...., amortyzatory są firmy...... i takie były fabrycznie zamontowe".

Może czepiam się kolejny raz ale uważam że takowych na rynku eu nie było co potwierdza fakt że nie da się kupić zwykłych amortyzatorów ani sprężyn w ASO, są tylko SLS i sprężyny o przekroju 12mm, potwierdza to też dokument wklejony przez Legacy96.

 

Nie wprowadzajmy w błąd nowych userów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie

Sa 3 mozliwosci: wlaczone, wylaczone i automat.

wszystko włącza się przyciskiem na podsufitce ??? No to chyba coś mi nie działa bo klawiszowałem ile się dało i zapala się tylko manualnie :?

 

 

Wszystkie Forestery MY98 na rynek niemiecki i chyba europejski mialy centralny zamek z pilotem i samopoziomowanie z tylu. Szpere z tylu mialy tylko modele turbo.

 

hmm dzwoniłem do ASO we wrocku i powiedzieli że pilot był tylko jak był alarm więc skoro brak alarmu to i brak pilota

 

Czyli żeby była szpera z tyłu musiałbym przełożyć z wersji turbo? Czy przełożenia są takie same i zostaje tylko kwestia wymiany czy to więcej problemów?

 

Są też tacy na forum co mają GL-e i SLS, a nie przypominam sobie żeby ktoś na tym forum napisał " ja mam wersję bez SLS ponieważ...., amortyzatory są firmy...... i takie były fabrycznie zamontowe".

Może czepiam się kolejny raz ale uważam że takowych na rynku eu nie było co potwierdza fakt że nie da się kupić zwykłych amortyzatorów ani sprężyn w ASO, są tylko SLS i sprężyny o przekroju 12mm, potwierdza to też dokument wklejony przez Legacy96.

a jak stwierdzić na 100% że jest SLS skoro z wyglądu to zwykły amorek?

 

dzięki za podpowiedzi

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy światło, gdy ustawisz przyciska na lampce przy podsufitce w pozycji właczania przy otwieraniu nie swieci sie tylko jak otwierasz drzwi kierowcy, czy moze jak otwierasz ktorekolwiek inne? Jak tylko kierowcy to sprawdz stycznik przy drzwiach, może wymagaź odkecenia i przeczyszenia styku.

 

Centralka od centralnego zamka znajduje się pod deską rozdzielcza nad prawym kolanem, jak zdejmiesz osłonę szarą - odkręcasz - plastikową spinkę po otwarciu drzwi, następnie krzyżakiem śrubę nad otwieraniem pokrywy bagaznika i 2 śrube po przeciwnej stronie przy konsoli środkowej. Nad bezpiecznikami powinienes miec przykrecony na wsporniku na 2 sruby czrny kwadracik podpisany remote control lub cetnral lock do którego wchodzi wiązka kabli na wtyczce. To jest właśnie centralka od zamka.

 

Sprawdzic amora mozesz po numerze - podnies auto i od spodu od wewnatrz powinienes miec nabity numer czesci. Jak dobrze pamietam poziomujace mialy numery 20360FC2xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Te bez poziomowania sa z końcówką FC1xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Glowy nie dam ale na 90 procent prewny jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie

Sa 3 mozliwosci: wlaczone, wylaczone i automat.

wszystko włącza się przyciskiem na podsufitce ??? No to chyba coś mi nie działa bo klawiszowałem ile się dało i zapala się tylko manualnie :?

Oświetlenie umieszczone centralnie na podsufitce ma 3 pozycje. On/off/auto.

Oświetlenie w okolicy lusterka dla kierowcy i pasażera on/off i nie reaguje na otwieranie drzwi.

 

Piszecie chyba o różnych lampkach i stąd trudności w dogadaniu. 8)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie chyba o różnych lampkach i stąd trudności w dogadaniu. 8)

Pozdrawiam

to bardzo możliwe :mrgreen:

 

 

No to jeszcze pytanie z działu technicznego

 

Czy silnik z 1998 2.0 N/A 122KM bardzo różni się mechancznie od silnika z 2001 2.0 N/A 125KM ?

Mam instrukcję serwisową od forka 2001 i jak wół stoi tam że w silniku SOHC zawory sprawdza się i reguluje bez większych ceregeli (zdejmując tylko pokrywy rozrządu) a w ASO (i w kilku postach na forum) jest informacja że do reg. zaworów trzeba wyjmować cały silnik.

Mam co nieco pojęcie o mechanice i niejeden silnik regulowałem więc takie teorie o wyciąganiu silnika są dla mnie conajmniej dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem świeżym posiadaczem Forka 2.0 GX z 1998 i mam kilka pytań eksploatacyjnych, bo nie znam auta jeszcze za dobrze.

Przejrzałem już forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam ;-)

 

1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie

2-czy wersja GX mogła mieć pilota do centralnego? Mam tylko kluczyk a widziałem w katalogach, że piloty były dostępne.

3-jak to jest w końcu ze szperą z tyłu, jest czy nie ma?? Na 4forester.pl piszą, że ma ale na forum zdania są podzielone

4-Zawieszenie samopoziomujące wg 4forester miały wszystkie a u mnie jest z wyglądu zwykły amor(na 99% orginał). Czy to możliwe, że on jest jakiś bardziej skomplikowany w środku i się prostuje jak się go dociąży?

5-skrzynia biegów (manual) chodzi bardzo opornie. Planuję już zmianę oleju (na Castrol TAF-X 75w90) i mam nadzieję, że pomoże ale może ten typ tak ma? Jest szansa, że się coś polepszy w tym temacie.

Jak coś mi się jeszcze przypomni to dorzucę ;-)

 

Poza tym to autko jest super, wymaga tylko kilku drobnych napraw i mam nadzieję, że posłuży mi trochę.

pozdro

 

1. ustaw na auto w kabini i bagażniku, jak chcesz automatycznie; ja mam off, bo kiedyś syn nie domknął drzwi i padł akumulator,

2. z np. niemiec chyba tak,

3. masz

4. zwykły

5. mi tez czasem ciężko wchodzi jedynka, podobno TTTM

 

ps. światła postojowe wiesz jak włączyć :-) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. masz

4. zwykły

 

masz - nie masz

zwykły - nie zwykły

i kto tu mądrzejszy??

 

Chyba trzeba będzie porobić testy obciążeniowe zawieszki a potem podnieść tył i kręcić kołami żeby mieć pewność na 100% co się ma a co nie :mrgreen:

 

ps. światła postojowe wiesz jak włączyć :-) ?

wiem :P

 

dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzic amora mozesz po numerze - podnies auto i od spodu od wewnatrz powinienes miec nabity numer czesci. Jak dobrze pamietam poziomujace mialy numery 20360FC2xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Te bez poziomowania sa z końcówką FC1xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Glowy nie dam ale na 90 procent prewny jestem

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=115775

W tym temacie wrzucałem kiedyś fotki z nr amorka.

Mieliśmy z samopoziomowaniem.

Jak ktoś chce to znajdzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po numerach amorków wyszło że jest samopoziomowanie, co mnie bardzo cieszy.

Zrobiłem test ostatnio jak woziłem rodzinke nad jezioro (5 osób + piesek 50kg).

Trochę dziwnie na mnie patrzyli jak nie pozwoliłem im wysiadać i latałem z miarką dookoła samochodu :mrgreen:

 

Szpery z tyłu nie mam, tak wynikło z kręcenia kołami i w serwisie to potwierdzili. A szpera między osiami jest i działa, chociaż nie wiem czy wszystko z nią OK bo jak ostro przybutuję to czuję jakby pulsowanie momentu.

Jak właściwie objawia się śmierć szpery? Jest się to w stanie wyczuć?

 

Skrzynia po wymianie oleju dalej jest oporna (może trochę mniej niż wcześniej) ale już się przyzwyczaiłem.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze pytanie z działu technicznego

 

Czy silnik z 1998 2.0 N/A 122KM bardzo różni się mechancznie od silnika z 2001 2.0 N/A 125KM ?

Mam instrukcję serwisową od forka 2001 i jak wół stoi tam że w silniku SOHC zawory sprawdza się i reguluje bez większych ceregeli (zdejmując tylko pokrywy rozrządu) a w ASO (i w kilku postach na forum) jest informacja że do reg. zaworów trzeba wyjmować cały silnik...

Sam jestem ciekaw - jak to w końcu jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze pytanie z działu technicznego

 

Czy silnik z 1998 2.0 N/A 122KM bardzo różni się mechancznie od silnika z 2001 2.0 N/A 125KM ?

Mam instrukcję serwisową od forka 2001 i jak wół stoi tam że w silniku SOHC zawory sprawdza się i reguluje bez większych ceregeli (zdejmując tylko pokrywy rozrządu) a w ASO (i w kilku postach na forum) jest informacja że do reg. zaworów trzeba wyjmować cały silnik...

Sam jestem ciekaw - jak to w końcu jest?

 

No właśnie! Jak to jest? Dołączam do grona ciekawskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...