Jump to content

Forek 2.0GX 98 kilka pytań nowego nabywcy


joozwa
 Share

Recommended Posts

Witam

Jestem świeżym posiadaczem Forka 2.0 GX z 1998 i mam kilka pytań eksploatacyjnych, bo nie znam auta jeszcze za dobrze.

Przejrzałem już forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam ;-)

 

1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie

2-czy wersja GX mogła mieć pilota do centralnego? Mam tylko kluczyk a widziałem w katalogach, że piloty były dostępne.

3-jak to jest w końcu ze szperą z tyłu, jest czy nie ma?? Na 4forester.pl piszą, że ma ale na forum zdania są podzielone

4-Zawieszenie samopoziomujące wg 4forester miały wszystkie a u mnie jest z wyglądu zwykły amor(na 99% orginał). Czy to możliwe, że on jest jakiś bardziej skomplikowany w środku i się prostuje jak się go dociąży?

5-skrzynia biegów (manual) chodzi bardzo opornie. Planuję już zmianę oleju (na Castrol TAF-X 75w90) i mam nadzieję, że pomoże ale może ten typ tak ma? Jest szansa, że się coś polepszy w tym temacie.

Jak coś mi się jeszcze przypomni to dorzucę ;-)

 

Poza tym to autko jest super, wymaga tylko kilku drobnych napraw i mam nadzieję, że posłuży mi trochę.

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jestem świeżym posiadaczem Forka 2.0 GX z 1998 i mam kilka pytań eksploatacyjnych, bo nie znam auta jeszcze za dobrze.

Przejrzałem już forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam ;-)

 

1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie

Sa 3 mozliwosci: wlaczone, wylaczone i automat.

2-czy wersja GX mogła mieć pilota do centralnego? Mam tylko kluczyk a widziałem w katalogach, że piloty były dostępne.

Ja mam podobna sprawe tyle tylko, ze pilota mam ale nic nie reaguje. CZy ktos wie gdzie jest jakas centralka i czy to tylko centralny jest sterowany czy alarm?

3-jak to jest w końcu ze szperą z tyłu, jest czy nie ma?? Na 4forester.pl piszą, że ma ale na forum zdania są podzielone

4-Zawieszenie samopoziomujące wg 4forester miały wszystkie a u mnie jest z wyglądu zwykły amor(na 99% orginał). Czy to możliwe, że on jest jakiś bardziej skomplikowany w środku i się prostuje jak się go dociąży?

Nie wszystkie mialy samopoziomowanie. Moj nie ma. Wejdz sobie na sprawdzacza vin'u i sie dowiesz czy masz samopoziomujace. Co do szpery to maja wszystkie z manualem i bez turbiny.

5-skrzynia biegów (manual) chodzi bardzo opornie. Planuję już zmianę oleju (na Castrol TAF-X 75w90) i mam nadzieję, że pomoże ale może ten typ tak ma?

U mnie lewarek lata swobodnie i mam klopoty z wlaczeniem 4 tzn dzwignia nie wraca do przestrzeni 3-4 biegu a na 1-2. Podobno mam uszkodzona poduszke tylna pod skrzynia biegow i to jest powodem.

Link to comment
Share on other sites

hmmm kilka n/a widzialem i żaden nie miał sls przynajmniej tak wynikało z tego co mowili właściciele (forumowicze), mowa o autach 98-00

Link to comment
Share on other sites

Są też tacy na forum co mają GL-e i SLS, a nie przypominam sobie żeby ktoś na tym forum napisał " ja mam wersję bez SLS ponieważ...., amortyzatory są firmy...... i takie były fabrycznie zamontowe".

Może czepiam się kolejny raz ale uważam że takowych na rynku eu nie było co potwierdza fakt że nie da się kupić zwykłych amortyzatorów ani sprężyn w ASO, są tylko SLS i sprężyny o przekroju 12mm, potwierdza to też dokument wklejony przez Legacy96.

 

Nie wprowadzajmy w błąd nowych userów

Link to comment
Share on other sites

1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie

Sa 3 mozliwosci: wlaczone, wylaczone i automat.

wszystko włącza się przyciskiem na podsufitce ??? No to chyba coś mi nie działa bo klawiszowałem ile się dało i zapala się tylko manualnie :?

 

 

Wszystkie Forestery MY98 na rynek niemiecki i chyba europejski mialy centralny zamek z pilotem i samopoziomowanie z tylu. Szpere z tylu mialy tylko modele turbo.

 

hmm dzwoniłem do ASO we wrocku i powiedzieli że pilot był tylko jak był alarm więc skoro brak alarmu to i brak pilota

 

Czyli żeby była szpera z tyłu musiałbym przełożyć z wersji turbo? Czy przełożenia są takie same i zostaje tylko kwestia wymiany czy to więcej problemów?

 

Są też tacy na forum co mają GL-e i SLS, a nie przypominam sobie żeby ktoś na tym forum napisał " ja mam wersję bez SLS ponieważ...., amortyzatory są firmy...... i takie były fabrycznie zamontowe".

Może czepiam się kolejny raz ale uważam że takowych na rynku eu nie było co potwierdza fakt że nie da się kupić zwykłych amortyzatorów ani sprężyn w ASO, są tylko SLS i sprężyny o przekroju 12mm, potwierdza to też dokument wklejony przez Legacy96.

a jak stwierdzić na 100% że jest SLS skoro z wyglądu to zwykły amorek?

 

dzięki za podpowiedzi

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Czy światło, gdy ustawisz przyciska na lampce przy podsufitce w pozycji właczania przy otwieraniu nie swieci sie tylko jak otwierasz drzwi kierowcy, czy moze jak otwierasz ktorekolwiek inne? Jak tylko kierowcy to sprawdz stycznik przy drzwiach, może wymagaź odkecenia i przeczyszenia styku.

 

Centralka od centralnego zamka znajduje się pod deską rozdzielcza nad prawym kolanem, jak zdejmiesz osłonę szarą - odkręcasz - plastikową spinkę po otwarciu drzwi, następnie krzyżakiem śrubę nad otwieraniem pokrywy bagaznika i 2 śrube po przeciwnej stronie przy konsoli środkowej. Nad bezpiecznikami powinienes miec przykrecony na wsporniku na 2 sruby czrny kwadracik podpisany remote control lub cetnral lock do którego wchodzi wiązka kabli na wtyczce. To jest właśnie centralka od zamka.

 

Sprawdzic amora mozesz po numerze - podnies auto i od spodu od wewnatrz powinienes miec nabity numer czesci. Jak dobrze pamietam poziomujace mialy numery 20360FC2xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Te bez poziomowania sa z końcówką FC1xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Glowy nie dam ale na 90 procent prewny jestem

Link to comment
Share on other sites

1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie

Sa 3 mozliwosci: wlaczone, wylaczone i automat.

wszystko włącza się przyciskiem na podsufitce ??? No to chyba coś mi nie działa bo klawiszowałem ile się dało i zapala się tylko manualnie :?

Oświetlenie umieszczone centralnie na podsufitce ma 3 pozycje. On/off/auto.

Oświetlenie w okolicy lusterka dla kierowcy i pasażera on/off i nie reaguje na otwieranie drzwi.

 

Piszecie chyba o różnych lampkach i stąd trudności w dogadaniu. 8)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Piszecie chyba o różnych lampkach i stąd trudności w dogadaniu. 8)

Pozdrawiam

to bardzo możliwe :mrgreen:

 

 

No to jeszcze pytanie z działu technicznego

 

Czy silnik z 1998 2.0 N/A 122KM bardzo różni się mechancznie od silnika z 2001 2.0 N/A 125KM ?

Mam instrukcję serwisową od forka 2001 i jak wół stoi tam że w silniku SOHC zawory sprawdza się i reguluje bez większych ceregeli (zdejmując tylko pokrywy rozrządu) a w ASO (i w kilku postach na forum) jest informacja że do reg. zaworów trzeba wyjmować cały silnik.

Mam co nieco pojęcie o mechanice i niejeden silnik regulowałem więc takie teorie o wyciąganiu silnika są dla mnie conajmniej dziwne.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jestem świeżym posiadaczem Forka 2.0 GX z 1998 i mam kilka pytań eksploatacyjnych, bo nie znam auta jeszcze za dobrze.

Przejrzałem już forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam ;-)

 

1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie

2-czy wersja GX mogła mieć pilota do centralnego? Mam tylko kluczyk a widziałem w katalogach, że piloty były dostępne.

3-jak to jest w końcu ze szperą z tyłu, jest czy nie ma?? Na 4forester.pl piszą, że ma ale na forum zdania są podzielone

4-Zawieszenie samopoziomujące wg 4forester miały wszystkie a u mnie jest z wyglądu zwykły amor(na 99% orginał). Czy to możliwe, że on jest jakiś bardziej skomplikowany w środku i się prostuje jak się go dociąży?

5-skrzynia biegów (manual) chodzi bardzo opornie. Planuję już zmianę oleju (na Castrol TAF-X 75w90) i mam nadzieję, że pomoże ale może ten typ tak ma? Jest szansa, że się coś polepszy w tym temacie.

Jak coś mi się jeszcze przypomni to dorzucę ;-)

 

Poza tym to autko jest super, wymaga tylko kilku drobnych napraw i mam nadzieję, że posłuży mi trochę.

pozdro

 

1. ustaw na auto w kabini i bagażniku, jak chcesz automatycznie; ja mam off, bo kiedyś syn nie domknął drzwi i padł akumulator,

2. z np. niemiec chyba tak,

3. masz

4. zwykły

5. mi tez czasem ciężko wchodzi jedynka, podobno TTTM

 

ps. światła postojowe wiesz jak włączyć :-) ?

Link to comment
Share on other sites

3. masz

4. zwykły

 

masz - nie masz

zwykły - nie zwykły

i kto tu mądrzejszy??

 

Chyba trzeba będzie porobić testy obciążeniowe zawieszki a potem podnieść tył i kręcić kołami żeby mieć pewność na 100% co się ma a co nie :mrgreen:

 

ps. światła postojowe wiesz jak włączyć :-) ?

wiem :P

 

dzięki i pozdro

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzic amora mozesz po numerze - podnies auto i od spodu od wewnatrz powinienes miec nabity numer czesci. Jak dobrze pamietam poziomujace mialy numery 20360FC2xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Te bez poziomowania sa z końcówką FC1xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Glowy nie dam ale na 90 procent prewny jestem

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=115775

W tym temacie wrzucałem kiedyś fotki z nr amorka.

Mieliśmy z samopoziomowaniem.

Jak ktoś chce to znajdzie :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Po numerach amorków wyszło że jest samopoziomowanie, co mnie bardzo cieszy.

Zrobiłem test ostatnio jak woziłem rodzinke nad jezioro (5 osób + piesek 50kg).

Trochę dziwnie na mnie patrzyli jak nie pozwoliłem im wysiadać i latałem z miarką dookoła samochodu :mrgreen:

 

Szpery z tyłu nie mam, tak wynikło z kręcenia kołami i w serwisie to potwierdzili. A szpera między osiami jest i działa, chociaż nie wiem czy wszystko z nią OK bo jak ostro przybutuję to czuję jakby pulsowanie momentu.

Jak właściwie objawia się śmierć szpery? Jest się to w stanie wyczuć?

 

Skrzynia po wymianie oleju dalej jest oporna (może trochę mniej niż wcześniej) ale już się przyzwyczaiłem.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Zarówno S-Turbo jak i GX miały w serii SLS. Sprawdzanie po VINie za dużo nie da - można przecież wymienić amor bez zmiany VINu :twisted:

Dobrze, że sprawdziłeś nr. amora. Ale nie wiem co Cię tak cieszy ten samopoziom :wink:

Link to comment
Share on other sites

No to jeszcze pytanie z działu technicznego

 

Czy silnik z 1998 2.0 N/A 122KM bardzo różni się mechancznie od silnika z 2001 2.0 N/A 125KM ?

Mam instrukcję serwisową od forka 2001 i jak wół stoi tam że w silniku SOHC zawory sprawdza się i reguluje bez większych ceregeli (zdejmując tylko pokrywy rozrządu) a w ASO (i w kilku postach na forum) jest informacja że do reg. zaworów trzeba wyjmować cały silnik...

Sam jestem ciekaw - jak to w końcu jest?

Link to comment
Share on other sites

No to jeszcze pytanie z działu technicznego

 

Czy silnik z 1998 2.0 N/A 122KM bardzo różni się mechancznie od silnika z 2001 2.0 N/A 125KM ?

Mam instrukcję serwisową od forka 2001 i jak wół stoi tam że w silniku SOHC zawory sprawdza się i reguluje bez większych ceregeli (zdejmując tylko pokrywy rozrządu) a w ASO (i w kilku postach na forum) jest informacja że do reg. zaworów trzeba wyjmować cały silnik...

Sam jestem ciekaw - jak to w końcu jest?

 

No właśnie! Jak to jest? Dołączam do grona ciekawskich.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...