joozwa Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Witam Jestem świeżym posiadaczem Forka 2.0 GX z 1998 i mam kilka pytań eksploatacyjnych, bo nie znam auta jeszcze za dobrze. Przejrzałem już forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam ;-) 1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie 2-czy wersja GX mogła mieć pilota do centralnego? Mam tylko kluczyk a widziałem w katalogach, że piloty były dostępne. 3-jak to jest w końcu ze szperą z tyłu, jest czy nie ma?? Na 4forester.pl piszą, że ma ale na forum zdania są podzielone 4-Zawieszenie samopoziomujące wg 4forester miały wszystkie a u mnie jest z wyglądu zwykły amor(na 99% orginał). Czy to możliwe, że on jest jakiś bardziej skomplikowany w środku i się prostuje jak się go dociąży? 5-skrzynia biegów (manual) chodzi bardzo opornie. Planuję już zmianę oleju (na Castrol TAF-X 75w90) i mam nadzieję, że pomoże ale może ten typ tak ma? Jest szansa, że się coś polepszy w tym temacie. Jak coś mi się jeszcze przypomni to dorzucę ;-) Poza tym to autko jest super, wymaga tylko kilku drobnych napraw i mam nadzieję, że posłuży mi trochę. pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrZielinski Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Witam Jestem świeżym posiadaczem Forka 2.0 GX z 1998 i mam kilka pytań eksploatacyjnych, bo nie znam auta jeszcze za dobrze. Przejrzałem już forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam ;-) 1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie Sa 3 mozliwosci: wlaczone, wylaczone i automat. 2-czy wersja GX mogła mieć pilota do centralnego? Mam tylko kluczyk a widziałem w katalogach, że piloty były dostępne. Ja mam podobna sprawe tyle tylko, ze pilota mam ale nic nie reaguje. CZy ktos wie gdzie jest jakas centralka i czy to tylko centralny jest sterowany czy alarm? 3-jak to jest w końcu ze szperą z tyłu, jest czy nie ma?? Na 4forester.pl piszą, że ma ale na forum zdania są podzielone 4-Zawieszenie samopoziomujące wg 4forester miały wszystkie a u mnie jest z wyglądu zwykły amor(na 99% orginał). Czy to możliwe, że on jest jakiś bardziej skomplikowany w środku i się prostuje jak się go dociąży? Nie wszystkie mialy samopoziomowanie. Moj nie ma. Wejdz sobie na sprawdzacza vin'u i sie dowiesz czy masz samopoziomujace. Co do szpery to maja wszystkie z manualem i bez turbiny. 5-skrzynia biegów (manual) chodzi bardzo opornie. Planuję już zmianę oleju (na Castrol TAF-X 75w90) i mam nadzieję, że pomoże ale może ten typ tak ma? U mnie lewarek lata swobodnie i mam klopoty z wlaczeniem 4 tzn dzwignia nie wraca do przestrzeni 3-4 biegu a na 1-2. Podobno mam uszkodzona poduszke tylna pod skrzynia biegow i to jest powodem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 sls tylko seryjnie w turbo (samopoziom) reszta jak w poprzedniku kluczyk z pilotem w opcji był Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Wszystkie Forestery MY98 na rynek niemiecki i chyba europejski mialy centralny zamek z pilotem i samopoziomowanie z tylu. Szpere z tylu mialy tylko modele turbo. Tu sa dane: http://www.subaru.de/fileadmin/images/k ... ster97.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 sls wiem ze seryjnie tylko w turbo szedl nie widziałem N/A 98-00 z sls jeszcze (przynajmniej seryjnym) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janosik Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 cypis twoje zdanie jest odmienne od większości forumowiczów, widziałeś n/a bez SLS? po czym poznałeś że nie ma SLS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 hmmm kilka n/a widzialem i żaden nie miał sls przynajmniej tak wynikało z tego co mowili właściciele (forumowicze), mowa o autach 98-00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasiem Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 A mój N/A ma SLS - tak wyjechał z fabryki Wydaje mi się (chyba na forum to wyczytałem) że GX miał SLS w serii Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janosik Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Są też tacy na forum co mają GL-e i SLS, a nie przypominam sobie żeby ktoś na tym forum napisał " ja mam wersję bez SLS ponieważ...., amortyzatory są firmy...... i takie były fabrycznie zamontowe". Może czepiam się kolejny raz ale uważam że takowych na rynku eu nie było co potwierdza fakt że nie da się kupić zwykłych amortyzatorów ani sprężyn w ASO, są tylko SLS i sprężyny o przekroju 12mm, potwierdza to też dokument wklejony przez Legacy96. Nie wprowadzajmy w błąd nowych userów Link to comment Share on other sites More sharing options...
joozwa Posted April 20, 2010 Author Share Posted April 20, 2010 1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie Sa 3 mozliwosci: wlaczone, wylaczone i automat. wszystko włącza się przyciskiem na podsufitce ??? No to chyba coś mi nie działa bo klawiszowałem ile się dało i zapala się tylko manualnie :? Wszystkie Forestery MY98 na rynek niemiecki i chyba europejski mialy centralny zamek z pilotem i samopoziomowanie z tylu. Szpere z tylu mialy tylko modele turbo. hmm dzwoniłem do ASO we wrocku i powiedzieli że pilot był tylko jak był alarm więc skoro brak alarmu to i brak pilota Czyli żeby była szpera z tyłu musiałbym przełożyć z wersji turbo? Czy przełożenia są takie same i zostaje tylko kwestia wymiany czy to więcej problemów? Są też tacy na forum co mają GL-e i SLS, a nie przypominam sobie żeby ktoś na tym forum napisał " ja mam wersję bez SLS ponieważ...., amortyzatory są firmy...... i takie były fabrycznie zamontowe". Może czepiam się kolejny raz ale uważam że takowych na rynku eu nie było co potwierdza fakt że nie da się kupić zwykłych amortyzatorów ani sprężyn w ASO, są tylko SLS i sprężyny o przekroju 12mm, potwierdza to też dokument wklejony przez Legacy96. a jak stwierdzić na 100% że jest SLS skoro z wyglądu to zwykły amorek? dzięki za podpowiedzi pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Czy światło, gdy ustawisz przyciska na lampce przy podsufitce w pozycji właczania przy otwieraniu nie swieci sie tylko jak otwierasz drzwi kierowcy, czy moze jak otwierasz ktorekolwiek inne? Jak tylko kierowcy to sprawdz stycznik przy drzwiach, może wymagaź odkecenia i przeczyszenia styku. Centralka od centralnego zamka znajduje się pod deską rozdzielcza nad prawym kolanem, jak zdejmiesz osłonę szarą - odkręcasz - plastikową spinkę po otwarciu drzwi, następnie krzyżakiem śrubę nad otwieraniem pokrywy bagaznika i 2 śrube po przeciwnej stronie przy konsoli środkowej. Nad bezpiecznikami powinienes miec przykrecony na wsporniku na 2 sruby czrny kwadracik podpisany remote control lub cetnral lock do którego wchodzi wiązka kabli na wtyczce. To jest właśnie centralka od zamka. Sprawdzic amora mozesz po numerze - podnies auto i od spodu od wewnatrz powinienes miec nabity numer czesci. Jak dobrze pamietam poziomujace mialy numery 20360FC2xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Te bez poziomowania sa z końcówką FC1xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Glowy nie dam ale na 90 procent prewny jestem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabler Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie Sa 3 mozliwosci: wlaczone, wylaczone i automat. wszystko włącza się przyciskiem na podsufitce ??? No to chyba coś mi nie działa bo klawiszowałem ile się dało i zapala się tylko manualnie :? Oświetlenie umieszczone centralnie na podsufitce ma 3 pozycje. On/off/auto. Oświetlenie w okolicy lusterka dla kierowcy i pasażera on/off i nie reaguje na otwieranie drzwi. Piszecie chyba o różnych lampkach i stąd trudności w dogadaniu. 8) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
joozwa Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 Piszecie chyba o różnych lampkach i stąd trudności w dogadaniu. 8) Pozdrawiam to bardzo możliwe No to jeszcze pytanie z działu technicznego Czy silnik z 1998 2.0 N/A 122KM bardzo różni się mechancznie od silnika z 2001 2.0 N/A 125KM ? Mam instrukcję serwisową od forka 2001 i jak wół stoi tam że w silniku SOHC zawory sprawdza się i reguluje bez większych ceregeli (zdejmując tylko pokrywy rozrządu) a w ASO (i w kilku postach na forum) jest informacja że do reg. zaworów trzeba wyjmować cały silnik. Mam co nieco pojęcie o mechanice i niejeden silnik regulowałem więc takie teorie o wyciąganiu silnika są dla mnie conajmniej dziwne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Witam Jestem świeżym posiadaczem Forka 2.0 GX z 1998 i mam kilka pytań eksploatacyjnych, bo nie znam auta jeszcze za dobrze. Przejrzałem już forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam ;-) 1-światło w kabinie, czy zapalać można tylko manualnie? Nie zapala mi się jak otwieram drzwi w aucie 2-czy wersja GX mogła mieć pilota do centralnego? Mam tylko kluczyk a widziałem w katalogach, że piloty były dostępne. 3-jak to jest w końcu ze szperą z tyłu, jest czy nie ma?? Na 4forester.pl piszą, że ma ale na forum zdania są podzielone 4-Zawieszenie samopoziomujące wg 4forester miały wszystkie a u mnie jest z wyglądu zwykły amor(na 99% orginał). Czy to możliwe, że on jest jakiś bardziej skomplikowany w środku i się prostuje jak się go dociąży? 5-skrzynia biegów (manual) chodzi bardzo opornie. Planuję już zmianę oleju (na Castrol TAF-X 75w90) i mam nadzieję, że pomoże ale może ten typ tak ma? Jest szansa, że się coś polepszy w tym temacie. Jak coś mi się jeszcze przypomni to dorzucę ;-) Poza tym to autko jest super, wymaga tylko kilku drobnych napraw i mam nadzieję, że posłuży mi trochę. pozdro 1. ustaw na auto w kabini i bagażniku, jak chcesz automatycznie; ja mam off, bo kiedyś syn nie domknął drzwi i padł akumulator, 2. z np. niemiec chyba tak, 3. masz 4. zwykły 5. mi tez czasem ciężko wchodzi jedynka, podobno TTTM ps. światła postojowe wiesz jak włączyć :-) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joozwa Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 3. masz 4. zwykły masz - nie masz zwykły - nie zwykły i kto tu mądrzejszy?? Chyba trzeba będzie porobić testy obciążeniowe zawieszki a potem podnieść tył i kręcić kołami żeby mieć pewność na 100% co się ma a co nie ps. światła postojowe wiesz jak włączyć :-) ? wiem dzięki i pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Chyba mój pomysł ze sprawdzeniem numerów jest dużo prostszy. Jak załadujesz auto to musisz trochę przejechać, żeby się podniosło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Sprawdzic amora mozesz po numerze - podnies auto i od spodu od wewnatrz powinienes miec nabity numer czesci. Jak dobrze pamietam poziomujace mialy numery 20360FC2xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Te bez poziomowania sa z końcówką FC1xx gdzie xx moze byc 00 do 30. Glowy nie dam ale na 90 procent prewny jestem http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=115775 W tym temacie wrzucałem kiedyś fotki z nr amorka. Mieliśmy z samopoziomowaniem. Jak ktoś chce to znajdzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
joozwa Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Po numerach amorków wyszło że jest samopoziomowanie, co mnie bardzo cieszy. Zrobiłem test ostatnio jak woziłem rodzinke nad jezioro (5 osób + piesek 50kg). Trochę dziwnie na mnie patrzyli jak nie pozwoliłem im wysiadać i latałem z miarką dookoła samochodu Szpery z tyłu nie mam, tak wynikło z kręcenia kołami i w serwisie to potwierdzili. A szpera między osiami jest i działa, chociaż nie wiem czy wszystko z nią OK bo jak ostro przybutuję to czuję jakby pulsowanie momentu. Jak właściwie objawia się śmierć szpery? Jest się to w stanie wyczuć? Skrzynia po wymianie oleju dalej jest oporna (może trochę mniej niż wcześniej) ale już się przyzwyczaiłem. Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Zarówno S-Turbo jak i GX miały w serii SLS. Sprawdzanie po VINie za dużo nie da - można przecież wymienić amor bez zmiany VINu Dobrze, że sprawdziłeś nr. amora. Ale nie wiem co Cię tak cieszy ten samopoziom :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
joozwa Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Dobrze, że sprawdziłeś nr. amora. Ale nie wiem co Cię tak cieszy ten samopoziom :wink: cieszy bo jest a martwić się będę jak oklapnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Dobrze, że sprawdziłeś nr. amora. Ale nie wiem co Cię tak cieszy ten samopoziom :wink: cieszy bo jest a martwić się będę jak oklapnie Temat mam obcykany , więc jakby co - wal Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 No to jeszcze pytanie z działu technicznego Czy silnik z 1998 2.0 N/A 122KM bardzo różni się mechancznie od silnika z 2001 2.0 N/A 125KM ? Mam instrukcję serwisową od forka 2001 i jak wół stoi tam że w silniku SOHC zawory sprawdza się i reguluje bez większych ceregeli (zdejmując tylko pokrywy rozrządu) a w ASO (i w kilku postach na forum) jest informacja że do reg. zaworów trzeba wyjmować cały silnik... Sam jestem ciekaw - jak to w końcu jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyg Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 No to jeszcze pytanie z działu technicznego Czy silnik z 1998 2.0 N/A 122KM bardzo różni się mechancznie od silnika z 2001 2.0 N/A 125KM ? Mam instrukcję serwisową od forka 2001 i jak wół stoi tam że w silniku SOHC zawory sprawdza się i reguluje bez większych ceregeli (zdejmując tylko pokrywy rozrządu) a w ASO (i w kilku postach na forum) jest informacja że do reg. zaworów trzeba wyjmować cały silnik... Sam jestem ciekaw - jak to w końcu jest? No właśnie! Jak to jest? Dołączam do grona ciekawskich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angod Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Czy silnik z 1998 2.0 N/A 122KM witam.W tym silniczku zdejmujesz dekielki i regulujesz,bardzo prosta sprawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now