Jump to content

DCCD w RA 96 problem!!!


041ck
 Share

Recommended Posts

witam

posiadam subaru impreza type ra z 96 roku i mam taki problem, mianowicie przy skręconych kołach maksymalnie w jedną ze stron auto jak by było na hamulcu jest dość wielki opór przy ruszaniu w tej właśnie pozycji kół coś tam przeskakuje i czuć wibracje pod hamulcem ręcznym natomiast na prostej działa dobrze,dodam ze jak zmienie napęd na tył to problem znika ale pojawia sie kolejny na samym tylnym napedzie niema mocy i szarpie co jakiś czas ponadto lampki które świecą sie od rozkładania napędu na desce są wszystkie w kolorze żółtym (tak powinno być?) tylko ostatnie dwie na dole od napedu na tył są w kolorze zielonym, jest to moje 1 subaru z takim napędem i takie kupiłem (niewiedza przy kupnie) , niewiem co wymienić czy dyfer czy przegłóby, jeśli dyfer to jaki? o jakich przełożeniach? podejdzie od sti? czy musie myć od ra ?

Link to comment
Share on other sites

Jak spinasz dyfry to stawiaja opór i dlatego jest ciezko przy skreconch kolach. U mnie potrafi cala buda trząść jak dyfry sa spiete.

Co do lampek to tak ma byc - na zielono pokazuja ze dyfry sa rozpiete, bardziej w gore ze spinaja mocniej.

Troche tylko nie rozumiem o co chodzi z :

na samym tylnym napedzie niema mocy i szarpie co jakiś czas
?
Link to comment
Share on other sites

chodzi o to że nie ciągnie tak jak powinien - tak mi sie wydaje, jak mu sie depnie to ciągnie i za chwile jest szarpniecie (chwilowe)jak by odcięcie paliwa na moment i znowu ciągnie i zachwile znowu szarpniecie, to aż tak duży spadek mocy ma tylko na tylnym napedzie? przynajmniej ja to tak odczułem?

Link to comment
Share on other sites

chodzi o to że nie ciągnie tak jak powinien - tak mi sie wydaje, jak mu sie depnie to ciągnie i za chwile jest szarpniecie (chwilowe)jak by odcięcie paliwa na moment i znowu ciągnie i zachwile znowu szarpniecie, to aż tak duży spadek mocy ma tylko na tylnym napedzie? przynajmniej ja to tak odczułem?

 

Cokolwiek to jest, to raczej nie wydaje mi sie, by bylo zwiazane z tylnym napedem jako takim.

Link to comment
Share on other sites

chodzi o to że nie ciągnie tak jak powinien - tak mi sie wydaje, jak mu sie depnie to ciągnie i za chwile jest szarpniecie (chwilowe)jak by odcięcie paliwa na moment i znowu ciągnie i zachwile znowu szarpniecie, to aż tak duży spadek mocy ma tylko na tylnym napedzie? przynajmniej ja to tak odczułem?

 

tak jak napisal AMI to nie dyfer - piszesz ze tak jakby odcinalo paliwo - tutaj szukaj

Link to comment
Share on other sites

tak jak napisal AMI to nie dyfer - piszesz ze tak jakby odcinalo paliwo - tutaj szukaj

ale to sie dzieje tylko wtedy jak rozepne napęd a jak jest na "lock" to wszystko śmiga elegancko

Link to comment
Share on other sites

tak jak napisal AMI to nie dyfer - piszesz ze tak jakby odcinalo paliwo - tutaj szukaj

ale to sie dzieje tylko wtedy jak rozepne napęd a jak jest na "lock" to wszystko śmiga elegancko

Jeździsz na lock po asfalcie :?: :shock:

Link to comment
Share on other sites

tak jak napisal AMI to nie dyfer - piszesz ze tak jakby odcinalo paliwo - tutaj szukaj

ale to sie dzieje tylko wtedy jak rozepne napęd a jak jest na "lock" to wszystko śmiga elegancko

 

niech mnie ktos poprawi jesli cos zle pisze, ale DCCD nie ma wplywu na prace silnika :roll:

Link to comment
Share on other sites

niech mnie ktos poprawi jesli cos zle pisze, ale DCCD nie ma wplywu na prace silnika :roll:

no właśnie dlatego napisałem że skoro jedzi sie dobrze na "lock" a szarpie przy rozpietyn napędzie więc pod maską wszystko musi być ok i trzeba szukać gdzieś przy układzie napedu tak mi sie przynajmniej wydaje

Link to comment
Share on other sites

tak jak napisal AMI to nie dyfer - piszesz ze tak jakby odcinalo paliwo - tutaj szukaj

ale to sie dzieje tylko wtedy jak rozepne napęd a jak jest na "lock" to wszystko śmiga elegancko

Jeździsz na lock po asfalcie :?: :shock:

a na jak mam jezdzić?? ten koleś przynajmniej tak powiedział (od którego kupiłem auto) żebym na tym jezdził :?:

mam jezdzić na innej opcji?? na jakiej że zapytam :?: :roll:

Link to comment
Share on other sites

niech mnie ktos poprawi jesli cos zle pisze, ale DCCD nie ma wplywu na prace silnika :roll:

no właśnie dlatego napisałem że skoro jedzi sie dobrze na "lock" a szarpie przy rozpietyn napędzie więc pod maską wszystko musi być ok i trzeba szukać gdzieś przy układzie napedu tak mi sie przynajmniej wydaje

 

Na pewno nie jest winna jazda na otwartym dyfrze jako taka. Ale diagnostyka przez Internet slabo wychodzi.

 

Co do jazdy - na przyczepnych nawierzchniach, zwlaszcza w manewrach parkingowych raczej wskazany jest otwarty dyfer moim zdaniem.

Chociaz jak juz sie jezdzi, to mozna ze spietym tez bez jakichs wiekszych problemow.

 

Spinamy raczej na sliskie/sypkie nawierzchnie mocniej.

 

Chociaz spotkalem sie z pogladem, ze jazda na otwartym dyfrze jest bez sensu i utrudnia prowadzenie.

Ale ja nie jezdze widocznie dosc hardcorowo, by to poczuc :)

Link to comment
Share on other sites

Ale ja nie jezdze widocznie dosc hardcorowo, by to poczuc :)

a jaka jest różnica w mocy na spietym i na otwartym , bo ja mam wrażenie jak by stracił połowe mocy i dlatego mnie to niepokoi, ale może poprostu tak ma być

Link to comment
Share on other sites

W mocy nie ma żadnej różnicy.

Na "lock" auto robi sie mega podsterowne, a na rozpietym nadsterowne. Natomiast to nie jest tak że masz napęd na przód lub tył, tylko jak bardzo jest spieta centralna szpera. W normalnych warunkach najlepiej jeździć na AUTO (tylko nie wiem czy w Twoim roczniku jest taka funkcja) lub na środkowych ustawieniach.

Link to comment
Share on other sites

Od początku:

 

ustwaienie open najbardziej nadaje sie do jazdy po miescie, bez cwaniakowania, zgodnie z porzepisami i jak jest sucho.

Lock jest wtedy gdy potrzebujesz wykożystać pełną moc w jeżdzie powiedzmy na torze, nawet na suchym asfalcie...

 

Open ukazuje się jako zielony znaczek, następne ustawienia DCCD ukazują się na liczniku jako pomarańczowe znaczki.

 

Jak włączysz LOCK w mieście jak jeździsz na np parkingu auto bedzie robiło tzw kangura: będzie podskakiwać, przeskakiwać i napęd będzie miał trudno. Jak dasz na open bedzie miękko ale jak przegniesz z gazem to auto zrobi bączka jak RWD. Czyli jeździsz wolno, dużo skręcasz włączasz OPEN, jest żle z warunkami na drodze: ślisko, szybko itd dajesz dajesz troche zblokowany lub LOCK.

 

Jeżeli chodzi o strate mocy to nigdy się z tym nie spotkałem żeby miało to jakilkolwiek związek z DCCD ale zrób prosty test: wyjedz na droge, jedz 30 na open i rozpędz sie do oporu do 100 potem zrób to samo na lock i sprawdz czy jest różnica w mocy.

Link to comment
Share on other sites

no dzieki tak dzisiaj zrobie tylko zatankuje tego bydlaka :D acha i tak może przed zamknięciem tematu pytanie z innej beczki mam tam zawieszenie regulowaane ale nie gwint , można tylko regulować miękkość/twardość, z przodu pod maską a z tyłu jest taka gałeczka na dole z boku amora, tylko że kręce nimi i nic dalej jest twardy jak furmanka (auto było strojone na tor) i teraz mam pytanie z przodu od góry widze ze jest zakres od 1-4 i teraz mam tylko przestawic z 4 na 1 czy kręcić tym ile wlezie i po drugie czy różnica powinna być widoczna po chwili czy trza tym troche pojezdzic zeby załapało :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...