Skocz do zawartości

Spadek mocy wyleczony resetem ECU.


radnor

Rekomendowane odpowiedzi

Problem dotyczy WRXa 2005r (MY03). Przez ostatnich pare dni subarak jechal jakby mial dwa worki z cementem w bagazniku. Niestety nie mam wskaznika doladowania (jeszcze, po tym kupuje), ale wlekl sie jakby mial ze 150-180KM, szczegolnie na wysokich obrotach. Zadnego check engine itp.

 

Odlaczylem akumulator, podeptalem w hamulec i po godzinie podlaczylem z powrotem, samochod jezdzi juz jak powinien. Co moglo sie stac? Czy mozliwe, ze winne bylo kiepskie paliwo? Wlalem ostanio jakas 95 z Esso, co prawda przez ostatni tydzien-dwa jezdzilem emerycko w korkach wiec moglem nie wyczuc ze problem juz wczesniej wystepowal, ale to by sie mniej wiecej zbieglo z wizyta na stacji.

 

Mozliwe, ze spalanie stukowe przestawilo ECU w tryb awaryjny? Nie powinna wtedy zapalic sie kontrolka silnika? Dodam, ze silnik caly czas pracowal rowno, zadnych wibracji ani innych niepokojacych objawow.

 

 

 

 

Kogii, zdaje sie ze wtedy na autostradzie mialem juz troche slabsze auto, nastepnym razem pogonie ci tego estiaja :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze bylo stukowe i komputer sie do tego zadaptowal. Check nie musi sie w takim przypadku palic - ja jeszcze nie widzialem auta ktore by mialo z tego powodu "checka" choc bylo slychac dzwonienie z pod maski... :(

 

A błąd 22 skąd się bierze jak nie ze spalania stukowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze bylo stukowe i komputer sie do tego zadaptowal. Check nie musi sie w takim przypadku palic - ja jeszcze nie widzialem auta ktore by mialo z tego powodu "checka" choc bylo slychac dzwonienie z pod maski... :(

 

A błąd 22 skąd się bierze jak nie ze spalania stukowego?

 

Mowie co widzialem - czasem cos przyjedzie z "czarami" w komputerze lub innymi problemami i takie cuda sie dzieja a kontrolka sie nie swieci. A sam do takiego stanu samochodow nie doprowadzam nawet z ciekawosci... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze bylo stukowe i komputer sie do tego zadaptowal. Check nie musi sie w takim przypadku palic - ja jeszcze nie widzialem auta ktore by mialo z tego powodu "checka" choc bylo slychac dzwonienie z pod maski... :(

 

A błąd 22 skąd się bierze jak nie ze spalania stukowego?

 

Mowie co widzialem - czasem cos przyjedzie z "czarami" w komputerze lub innymi problemami i takie cuda sie dzieja a kontrolka sie nie swieci. A sam do takiego stanu samochodow nie doprowadzam nawet z ciekawosci... :)

 

W sumie zawsze można lampkę CEL odpiąć żeby nie mrugała bez sensu :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche male OT ale czy komp w subaru ma autoadaptacje ? w 20vt w fiacie mialem z tym ciagle problem bo kompa trzeba bylo resetowac co 2-3 miesiace, komp sie przestawial i auto ustawialo sie pod seryjne doladowanie

 

W pewnych zakresach adaptuje paliwo, w prawie calym zakresie pracy adaptuje zaplon - ale z tym nie ma zadnego problemu jak sie dobrze zestroi.

 

jak dobrze postuka to doładowanie idzie się ... szukać.

parę innych przyczyn też się znajdzie, tyle z pamięci

O dziwo ostatnio jechalem sti z ppp (lub czyms pochodnym) - nie wiem co bylo w srodku, ale mimo IAM=1 stuk byl slyszalny spod maski. Ktos sie musial postarac :) Zadnego bledu, czy checka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...