Jump to content

rozrząd GT'99 ? przy jakim przebiegu ?


maniujr

Recommended Posts

jak w temacie i co warto od razu robić ? będę miał rozbierany przód z powodu kolizji, przekulane 84tys km :mrgreen: i mój spec mi podpowiada, żeby od razu to dziubnąć. Co mówicie ? nie za wcześnie ? pompa wody od razu też ? czy może to wszystko poczekać jeszcze x0tys km ? ile wynosi x ? ;)

Link to comment
Share on other sites

mowi sie ze rozrzad powinno sie zrobic miedzy 90-105tkm. Jednak jesli masz ciagle fabryczny to i tak juz z racji wieku nalezy go wymienic. Pompe sie wymienia. Warto rowniez sprawdzic uszczelniacze walków( o ile dobrze pamietam).

 

Ja bym robil juz.

Link to comment
Share on other sites

mowi sie ze rozrzad powinno sie zrobic miedzy 90-105tkm. Jednak jesli masz ciagle fabryczny to i tak juz z racji wieku nalezy go wymienic. Pompe sie wymienia. Warto rowniez sprawdzic uszczelniacze walków( o ile dobrze pamietam).

 

Ja bym robil juz.

Rozrząd jak najbardziej. Ale z tego co tu nie raz pisano, pompa niekoniecznie

Link to comment
Share on other sites

Sa dwie szkoły: jedna kawiorowa - wymieniamy rozrząd co 60k km, a pasek przy autach upalanych nawet częściej (jednocześnie kontrolując na bieżąco stan rolek i reszty), a druga - pasztetowa - rozrząd co 100k km, i dokładnie weryfikujemy rolki, pompę, napinacz, niektóre elementy zostawiając, bo często są w stanie przeżyć dwa paski....ale do tego trzeba sporego doświadczenia, bo po częściowej wymianie ropzrządu (nowy pasek i rolki, stara pompa i ewentualnie napinacz zawsze istnieje ryzyko wystąpienia bardzo drogiej awarii...) W twoim przypadku na pewno wymieniłbym pasek i rolki, bo już czas, a jak masz rozdłubane, to opszczędzasz połowę roboty....a napinacz i pompę wziąłbym pod lupę....I żeby nie było potem - że emotorsport poradził - a tu pękło.....to informuję, że powinno się wymienić CAŁY rozrząd....a pozostawienie któregoś starego elementu robi się tylko na własną odpowiedzialność.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Dzięki za foto, jeszcze mam pytanie odnośnie napinacza hydraulicznego, czy przed założeniem paska należy napinacz ścisnąć i w te dziurki w nim wsadzić np. gwóźdź a po wszystkim tą "zawleczke" wyjąć :?: czy też takowa operacja jest niepotrzebna.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...