Guest kubaq Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Cześć, Ostatnio zrobiłem przeróbkę mojego wydechu w Foresterze 1998 r. Wyrzuciłem przedni katalizator, wbudowałem sondę w rurę, następnie jest drugi katalizator - tu nastąpiła wymiana na większy, później jest tłumik przepływowy. Przy okazji wymieniłem olej - bo już był czas na to i wrzuciłem nowy filtr powietrza.. Wszystko niby w porządku - sonda działa jak należy, spalanie spadło do kulturalnych 11 litrów przy niegrzecznej jeździe (tzn. na tyle niegrzecznej na ile pozwala 2,0 bez turbo)... no ale... Po kilkuset km nagle zaczęły się dziać następujące rzeczy: 1. Silnik nie pracuje równo na luzie - co jakiś czas w różnych interwałach czasowych coś nim targa... 2. Przy przyspieszaniu auto najpierw się przez chwilę zastanawia a później wchodzi na obroty jakby spóźnione - przydławione.. zdarza się, że lekko szarpie a jak obroty są za niskie to słychać czasem dziwny metaliczny szczęk przy zadławieniu... Czy: a) mogą to być przewody elektryczne (były wymieniane jakieś 35 tyś km temu) świece? - mało prawdopodobne - wymienione 12 tyś km temu c) uszczelka pokrywy zaworów (czasem czuję swąd spalonego oleju ale to nie regularnie, głównie jak jest zimno ale wycieku żadnego nie widać..) d) czy wreszcie może być to wina przebudowy wydechu ? (nielogiczne gdyż sonda nie zgłasza problemów a wycięcie katalizatora raczej poprawia oddech a nie przytłumia go) Będę wdzięczny za wszelkie rady! Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Objawy wskazują na przepływomierz albo wypadaja zapłony (świece, przewody, cewka), najlepiej by było chyba go poczytać... co go boli.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcx Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Kurde nikt jeszcze nie znalazł rozwiązania na tą przypadłość.... Właśnie może cewka, ktoś już wymieniał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 ja mialem tak przy 5500obr/min padły wszystkie możliwe podejrzenia -cewka -kable -świeczki A na koniec jedna świeczka poprostu była niedokreconai miała przedmuchy.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 przy diagnozie usterki na ogół wychodzi się z założenia, że w aucie takie rzeczy jak świece, kable itd są sprawne albo conajmniej dobrze podłączone, nasadzone itd.... pierwsze, co się kontroluje, to organoleptycznie- czy wszystko jest mechanicznie na swoim miejscu....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcx Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 no ja tylko cewki nie sprawdzałem, kable i swiece wymienione Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 gdyby to nie był 98 to bym logował zapłon, wtrysk itd ... w 98 chyba nic z tego :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcx Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 A 99 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gpopiel Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 A resetowales komputer?. Po zmianie układu wydechowego może warto to zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcx Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Po resecie na chwile jest lepiej ale problem nie znika całkowicie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 A 99 ? spróbować warto ... poszukaj wątku o ecuexplorerze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now