Jump to content

Subaru Impreza- parę pytań


hijacker4
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich ! jestem tutaj nowym użytkownikiem i w niedługim czasie jak sprzedam swoje aktualne autko planuję kupić ww. model, rocznik jaki mnie interesuje to tak mniej więcej 1997-1999r. Mam do szanownych użytkowników pytanie: mam dylemat za jakim autem lepiej się rozglądać czy ma być to silnik 2.0 bez Turbo czy z Turbo, czy silnik z Turbo pali dużo więcej niż ten N/A? przy spokojnej ekonomicznej jeździe... ma to być autko do jazdy po mieście jak i na cotygodniowe lekkie upalanie, mówię lekkie bo jeszcze nie wiem jak się spiszę jako driver takiego auta. Czy np z silnikiem 2.0 N/A da się w ogóle efektownie jeździć? Jaka jest masa takiego autka 4x4 ? Jaki jest podział mocy na napęd w takim subaru ? Czy takie auta są mocno awaryjne? Pytam gdyż nie chcę sie sugerować opinią ludzi którzy nigdy nie siedzieli nawet w subaru ;)

 

Ostateczne pytanie w jakiej mniej więcej cenie można kupić w bdb stanie Owe Subaru zarówno z silnikiem N/A jak i Turbo ? Co byście polecali swoim zdaniem?

 

Jeżdżę aktualnie 130 Konnym autkiem z napędem 4x4 tyle że jest to niestety system haldex i nie ma takiej frajdy jak w subaru...

 

Pozdrawiam i przepraszam jeśli takie pytanie jak moje już gdzieś padło ale nie znalazłem w każdym razie...;) 8)

Link to comment
Share on other sites

Czy np z silnikiem 2.0 N/A da się w ogóle efektownie jeździć?

 

Obajrzyj ten filmik i On Ci dużo powie. Załoga jest na forum, auto 2.0 N/A

Link to comment
Share on other sites

Po obejrzeniu tego filmiku jestem za NA.... trzeba umieć jeździć żeby coś takiego pokazać:) dziękuję, w takim razie w jakim poziomie klasują się ceny takich N/A z danych roczników? na co zwracać uwagę przy tym motorku ?

Link to comment
Share on other sites

Na Twoim miejscu rozejrzalbym sie za turbo :wink: Ok, n/a jest tansze w utrzymaniu ale po krotkim czasie zacznie Ci brakowac mocy i bedziesz plul sobie w brode ze nie brales od razu uturbionej wersji :) Co do cen to wystarczy ze sprawdzisz sobie w forumowym dziale kupie/sprzedam 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

Też bym na twoim miejscu wybrał turbo, w N/A szybko zniszczysz napędy jak będziesz upalał na asfalcie a osiągi też nie są rewelacyjne nie wspominając o zawieszeniu :)

Jan Drop dalej siedzisz w Anglii ? :)

Link to comment
Share on other sites

Bezdyskusyjnie wybrabym TURBO! Pojeździsz N/A dwa tygodnie i zapragniesz mieć TURBO. Pojeździsz TURBO dwa miesiące i zaczniesz w nim majstrować. Zwłaszcza, że masz zamiar upalac...

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

Kiedyś Premo dał mi namiar na Ciebie ale nie mogłem się dodzwonić, potrzebuje ściągnąć Type R albo Ra z Anglii, podobno masz jakieś kontakty ?

hijacker4 jaki budżet chcesz przeznaczyć na samochód ? bo jeśli chcesz z turbo to mówimy o GT :D

Link to comment
Share on other sites

No właśnie Panowie chciałbym się dowiedzieć ile rozsądnie jest zapłacic za Subaru... i czy np Wy jako właściciele nie macie problemu ze sprzedaniem swojego subaru np jak mi się znudzi za pare lat;) mam mieszane uczucia żeby nie kupić Turbo "sztrucla" że zaraz będę szukać turbiny...a zbytnio się na silnikach subaru nie znam.. . jest taka opcja że subaru będzie drugim moim autem jak kolega wyżej napisał i wtedy to już na 100% bym kupił turbo!

 

Tylko powiedzcie mi czy ceny części eksploatacyjnych są aż tak porażające? czy jezdzimy tylko na pb98? albo lepszej ;) bo takie teksty słyszałem. na co w takim autku trzeba uważać no oprócz tego żeby nie gasić po upalaniu ?

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

Ze sprzedaniem GTeka jest różnie, ja np. mojego sprzedaje i jest duże zainteresowanie, jeśli chcesz rozsądnie kupić dobry egzemplarz w rocznikach 99,00 to musisz mieć te 30k żeby kupić coś naprawdę dobrego. Tego nie rozumiem: "mam mieszane uczucia żeby nie kupić Turbo "sztrucla" że zaraz będę szukać turbiny...a zbytnio się na silnikach subaru nie znam" turbina w GTeku nie jest zrobiona z kartonu i wytłaczanki od jajek więc po jednym upalaniu nie pada... chyba że kupujesz drugą żeby zrobić biturbo :D.

Co do cen części to tanio nie jest ale też tragedii nie ma, są zamienniki oryginałów i są podzespoły przeznaczone do tuningu.

Na co trzeba uważać...najbardziej na skrzynie biegów.

Link to comment
Share on other sites

ariel właśnie takim jak Twoj też bym się interesował .. tyle że jeszcze nie mogę kupić bo muszę najpierw sprzedać swoje aktualne autko, ale jak sprzedam i będziesz miał jeszcze to odrazu zaatakuje;)

 

co do turbiny to chodziło mi o to żeby kupić auto z dobrą turbiną a nie zajechaną;) a nie wiem jak sprawdzić to w aucie z silnikiem benzynowym... tak samo jak w diesel wszsytko? bo do tej pory jezdzilem tylko turbo dieselami .

 

odnosnie skrzyni.. jakie ceny są np synchronizatorow? czy oplaca sie lepiej kupic od anglika i sobie założyc całość ?

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel
Ariel jak nie tajemnica powiedz ile Ci pali auto przy spokojnej jezdzie po miescie bez upalania ;) wiem że takie pytanie to pewnie dla uzytkownika subaru smieszne ale bym chcial wiedziec na co sie szykowac;)

To nie jest śmieszne bo nie jesteśmy na forum bogatych dupków gdzie jest wstyd o to pytać, powiem tak... przy spokojnej jeździe to nie wiem ile pali w mieście bo mnie zawsze ktoś podpuszcza :twisted::mrgreen: Jadąc do Kielc spalił na "trasie" ok. 9,10 litrów ale już na torze w Kielcach policzył mi brat 35 litrów ;)

Jeśli dalej obstajesz przy N/A to zapytaj się kogoś kto popełnił ten błąd (oczywiście kupując auto do upalania) albo zapytaj się Dyzia czemu kupił WRXa i go dowinwestował choć mógł kupić od razu STI.

Ja też się na tym przejechałem bo kupując GT wyobrażałem sobie super trakcje, moc i hamulce itp i doszedłem do wniosku że lepiej doinwestować STI niż zrobić kompletną przebudowę GT. Jak chcesz gdzieś startować to niestety tylko STI albo EVO - ale tej ostatniej opcji nie polecam :mrgreen:

Jak chcesz samochód do upalania to mój jest na sprzedaż, ale jeśli chcesz żeby wyglądał jak rodzynek to niestety nie zaproponuje Ci jego, i pamiętaj że taki rodzynek to min. 30k nie Twoje :P

Link to comment
Share on other sites

Ja kupiłem wolnego ssaka. Czy żałuję?

Napewno 125ps demonem prędkości tego auta nie czyni, w lato w zasadzie samochód jest bezpłciowy.

Za to kiedy spadnie śnieg...cóż...każda ośka "oddaje cześc".

Warunki trakcyjne są nadto przyzwoite, do normalnej dziennej jazdy mój "pseudo kombik" sprawdza się znakomicie.

Spalanie. 8.5 wzwyż, ale średnio 10-11 trzeba liczyc(Katowice)

 

Reasumując: Na pewno nie wstydze się swojego wyboru, samochód jest PEWNY, beż żadnego zadrapania i do tego ma niski przebieg(95000)

Ale napewno następnym zakupem będzie wersja mocniejsza.

 

Ariel, przewieziesz mnie kiedyś swoim pociskiem? Może wcześniej się zdecyduję na zmianę.

Link to comment
Share on other sites

Ja na koniec stycznia kupiłem impreze GX i jestem bardzo zadowolony. Fakt mogłem kupić np. WRX bug eye, ale niestety obliczyłem że nie utrzymałbym tego auta, tzn jeździłbym nim ale dużo mniej... poza tym wcześniej jeździłem słabym 115KM FWD i chciałem najpierw kupić spojne subaru żeby przekonać się na własnej skórze czy dalej je kocham nie tylko za historie ale za to jak jeżdzi :) ale na 100% następny będzie WRX!!

 

teraz musiałem wyniemić łączniki stabilizatora (w sumie eksploatacja a nie awaria) to te same łączniki są do mojego modelu jak i do sti... teraz spalanie gazu mam średnie 13l, benzyka tak 11-12l....

Link to comment
Share on other sites

Caly temat chyba nie w tym dziale powinien sie znalesc :) Moja porada jest taka,jezeli obawiasz sie kosztow,napraw,spalania,turbo :roll: ,czy czegokolwiek innego to idz w strone N/A jezeli powyzsze sprawy Ci w jakis sposob powiewaja to zalecam minimum wrx czy gt.

Masz jeszcze opcje zakupu w UK i przekladki ale to juz dluzsza droga i nie koniecznie tansza.

 

ariel jak potrzebne Ci jakies info to pisz na PW :wink:

Link to comment
Share on other sites

No i właśnie dlatego pytam jakie w przybliżeniu są koszty napraw takiego autka bez turbo jak i z turbo, czy np koszt całego sprzęgła dużo się różni między wersją 115km a tą 218km ? czy różnica w spalaniu przy spokojnej jezdzie jest duuża między gt a n/a? bo do tej pory jezdziłem turbo diesel i jak wiecie tam jak ma się turbo to pali mniej ;) a tu na odwrót chyba :twisted:

Link to comment
Share on other sites

o tutaj przeglądając alleg.. natrafilem na takie autko http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12378925

 

powiedzcie zebym sie zdecydowal na n/a to za takiego jak w aukcji o ile wszystko sprawne warto jest dac 15 tyś? wg mnie wygląd ma ciekawy rzucający się w oczy nie wiem nawet dlaczego... ale to tylko moje zdanie nie wiem czy Wy tak uważacie 8)

Link to comment
Share on other sites

o tutaj przeglądając alleg.. natrafilem na takie autko http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12378925

 

powiedzcie zebym sie zdecydowal na n/a to za takiego jak w aukcji o ile wszystko sprawne warto jest dac 15 tyś? wg mnie wygląd ma ciekawy rzucający się w oczy nie wiem nawet dlaczego... ale to tylko moje zdanie nie wiem czy Wy tak uważacie 8)

Wydaje mi się ze ponad 15 tyś za 13-letnie N/A to trochę dużo. Co do tego wyglądu, to mi sie nie podoba z tym dużym skrzydłem - w n/a to przerost formy nad treścią.

No i właśnie dlatego pytam jakie w przybliżeniu są koszty napraw takiego autka bez turbo jak i z turbo, czy np koszt całego sprzęgła dużo się różni między wersją 115km a tą 218km ? czy różnica w spalaniu przy spokojnej jezdzie jest duuża między gt a n/a? bo do tej pory jezdziłem turbo diesel i jak wiecie tam jak ma się turbo to pali mniej ;) a tu na odwrót chyba :twisted:

Co do spalania to mniej więcej wygląda tak: n/a-11/100, turbo-14/100

Co do kosztów - jezeli kupisz w dobrym stanie wersje turbo to jeżeli nie bedziesz "upalał" auta to jakoś diametralnie wyższe nie będą, ale jednak wyższe.

Pytanie ile chcesz wydać na auto?

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

Wiadomo że w GT, WRX spalanie będzie większe ale nie jest to napewno przyrost na tyle drastyczny, jeśli chodzi o same części to tak jak wspomniałęm wcześniej, są zamienniki oryginałów np. sprzęgło do GT 1100zł, a jest też Exedy albo spiek za 3000zł. Tarcze czy klocki kupisz nawet za 900zł kpl. i wcale nie jest to pasztet. Może i to wszystko nie będzie tanie jak do VW zarówno jeśli chodzi o dostępność części jak i cene ale da się to przeżyć, z drugiej strony wez też pod uwagę radość z jazdy Subaru z Turbo która jest przynajmniej dla mnie - bezcenna. Musiałbyś się przejechać wersją N/A i Turbo żeby to pojąć.

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12378925

 

Co do tego samochodu z ogłoszenia to znam go z widzenia, jednak cena trochę duża jak za N/A bo dokładając parę groszy można kupić GT z przeznaczeniem na upalanie ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za odpowiedź ;) no niestety mieszkam w takim rejonie Polski (podlasie) że tutaj mało takich autek się porusza niestety. z chęcią bym się przejechał właśnie takim i takim żeby zobaczyć co i jak.. w każdym razie na auto przeznaczyłbym najchętniej max 20 tyś... i nie chodzi mi o rocznik bo wole mieć starsze ale doinwestowane a nie nowe zajechane na które nie będę miał kasy żeby je doprowadzić do porządku :D może nieprawidłowe myślenie no ale tak mam :wink:

 

oki więc cena części nie jest drastyczna tak jak myślałem przed tym jak zajrzałem na forum, czy np taką wymianę sprzęgła poradziłbym sam zrobić nie ma żadnych kombinacji ani żadnych specjalnych kluczy które są niedostępne dla zielonego użytkownika? dodam że w vw mk IV 4motion sam sprzęgiełko i koło zamachowe wymieniam :mrgreen:

 

 

żeby takie jak te z ogłoszenia autko było z turo i za tą cenę odrazu bym wziął ;) a tylnią "płetwę" można chyba dobrze sprzedać i wstawić coś z gustem ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

Za 20k super Gteka raczej nie kupisz, na pewno będzie po przejściach chodz są też takie modele przezanczone do upalania ;) A co do sprzegła to filozofi nie ma ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja do swojego kupiłem klocki do przodu za 150pln. Co prawda to tylko jakis Lucas, ale do zwykłej jazdyp o co więcej?

Cena sprzęgła do mojego bandyty, to okolo 400-500pln za kpl. z Valeo, czy LUK-a

W tych kwotach, to lepiej uturbionej wersji nie kupuj. Pamiętaj, ze co tanie, to drogie.

Ale to tylko jest moja sugestia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...