Jump to content

Awaria (zaplon, paliwo, ECU ) ?


HULK
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Cos się w autku skaszanilo, przerywa, strzela, kopci na czarno, szarpie, tak na wolnych jak i przy dodawaniu gazu.

Żeby w ogóle dojechać do domu musiałem ostro skręcić ciśnienie paliwa zęby na wolnych nie gasł, co dziwne to tak jak by tylko prawa strona

( zdejmując kable zapłonowe dwa z prawej jest prawie bez różnicy, z lewej gaśnie). Wygląda jakby cos z zapłonem (za późny) autko zachowuje sie jakby cały czas na ALS.

Zresztą jak włączam ALS to zero reakcji.

Autko na SimTeku tak ze brak przeplywki. Trochę możne to chaotyczny opis ale może ktos będzie mial jakiś pomysł od czego zacząć, gdzie szukać ?

 

Stalo sie to chwile po dzisiejszej wymianie kolektora wydechowego ale to raczej bez zwiazku .

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

No wiesz mozesz tak troszke precyzyjniej ?

 

Włożę fabryczne ECU i zobaczę czy jest jakaś różnic.

 

[ Dodano: Sob Kwi 10, 2010 5:53 pm ]

Zamieniłem ECU, podłączyłem przeplywke i w sumie nic to nie pomogło, no może troszkę lepiej ale minimalnie, dalej przerywa i strzele z wydechu.

Więcej pomysłów nie mam :(

 

[ Dodano: Sob Kwi 10, 2010 7:24 pm ]

Zauważyłem teraz ze spadł wężyk z map sensora (kolo solenoidu) jednak nie bylem pewien czy nie przeze mnie podczas tych przekładanek, podłączyłem go i z powrotem Simteka, bez zmian :(

Z tych wszystkich zabiegów wychodzi ze to nie problem z ECU.

Poczekam na wasze sugestie może podsuniecie jakis pomysł.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Nie wymruga bledow - chyba, ze na oryginalnym ecu cos wyjdzie.

 

Zeby cokolwiek zobaczyc z zalozonym SimTekiem musialby miec soft do tego i sie podpiac.

Zakup tego softu to moze zreszta nie taki glupi pomysl, a kosztuje chyba z 80funtow.

Link to comment
Share on other sites

Jak mam podłączonego Simteka to nic nie mroga a oryginalnym ECU mroga ze solenoid ( odłączam bo jest 3port) i poza tym nic więcej tylko dziwne bo wlącza sie wentylator chodnicy !

 

[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 11:02 am ]

AMI i dlaczego ja sie dopiero teraz o tym dowiaduje !! ale teraz to i tak lipa bo nie moge czekac az zalatwie soft i kable :(

Link to comment
Share on other sites

Tak tylko glupio zapytam - jestes pewien, ze wymruguje Ci blad solenoidu od waste-gate'a?

Bo to nie jedyny chyba w Twoim samochodzie solenoid.

 

Podaj konretny numer bledu, ktory wymrugales.

 

[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 11:03 am ]

AMI i dlaczego ja sie dopiero teraz o tym dowiaduje !! ale teraz to i tak lipa bo nie moge czekac az zalatwie soft i kable :(

 

Bo nie czytasz informacji producenta :P

Link to comment
Share on other sites

wymrogalo 44 a jeszcze jedno, czy to z oryginalnym solenoidem czy z 3port jak spinam wtyczki przekręcam zapłon to solenoidy szaleją (trrrrrrrr) i ten wentylator tez.

 

Zapodaj jakiegos link do tego softu, plissss

Link to comment
Share on other sites

http://www.simtekecu.co.uk/

 

A generalnie to skontaktuj sie z Simonem i zapytaj go o to - bo i tak bedziesz potrzebowal chyba software odblokowany na Twoje konkretnie ecu, wiec pewnie jakis numer seryjny bedzie potrzebny itp.

Simon bedzie w tym przypadku i tak sprzedawca, a nie Simtek bezposrednio.

 

[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 11:29 am ]

A w temacie bledu jeszcze - 44 to faktycznie kod waste gate duty solenoid - czyli od turbo.

Ale nie dziwne zapewne, ze mruga, skoro jest inny niz Twoje ecu sie spodziewa fabrycznie.

Wiec nie wiem czy to raczej bylby powod Twoich nieszczesc.

 

Zawsze mozesz wlozyc ori ecu, podpiac 2portowy stary solenoid tylko pod ecu, a w turbo wezykiem na krotko podpiac aktuator do krocca na turbo i zobaczyc, czy cos to zmieni.

Ale chyba watpie.

Link to comment
Share on other sites

To chyba jakaś grubsza sprawa, jak odłączam jeden wtrysk to żadnej różnicy w pracy silnika (tak samo nierówno pracuje) jak odłączam drogi obok ma tendencje do gaśnięcia, po podłączeniu słychać ze wtryski pracują.

 

[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 1:48 pm ]

jeszcze tak dla ścisłość i jasności, dlaczego jak chce wymrugac błędy to (na oryginalnym ECU) nic nie mruga tylko solenoid wariuje i włączają się co chwila wentylator i pompa paliwa ??? :oops:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...