Jump to content

Buczenie wydechu.2.0D


Tommo
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Ostatnio zauważyłem,a w zasadzie usłyszałem nieprzyjemne odgłosy z układu wydechowego (rezonansowe buczenie) w moim Outbacku.Obiawia się to w sytuacji większego obciążenia silnika (przy mocniejszym dodawaniu gazu) i tylko przy 2 tyś. obrotów.Później już jest ok.Najlepiej słychać jest na wyższych biegach III,IV.

 

Początkowo myślałem,że poluzowała się lub pękła jakaś osłona na układzie wydechowym,ale po dokładnym sprawdzeniu nic nie znalazłem.Zgłosiłem problem dealerowi,niestety oni też nie pomogli.

Może ktoś miał podobny problem i wie co dalej z tym zrobić?

A może to nie wydech tylko jakiś inny element?

 

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
A może to nie wydech tylko jakiś inny element?
Wsadz kogoś kumatego do bagażnika i przejedz się po pasie lotniska . Może to nie być wcale wydech ? Masz nowy i jeszcze równy asfalt w kierunku na Odrzywół .
Link to comment
Share on other sites

Miałem coś podobnego. U mnie pojawiał się ten dźwięk przy przejściu przez 1800 obrotów. Borykałem się długo z tym problemem, aż w serwisie w Radomiu panowie pozakładali jakieś metalowe opaski na osłony katalizatora i wydechu i problem zniknął.

Link to comment
Share on other sites

IRAZU widze znasz moje rejony :smile:

 

Zeczywiście jedna osłona była trochę luźno umocowana na wydechu,chociaż śruby przykręcone na max.Może tam jest problem.

 

Ten dżwięk jest przez chwilę mniej niż sec, ale wnerwia bo występuje w zakresie często używanych obrotów.

 

dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś miał podobny problem i wie co dalej z tym zrobić?

Jest to efekt skąpego wygłuszenia samochodu oraz IMO zbyt sztywnego zawieszenia wydechu. Zauważyłem, że przy tej prędkości wydech przenosi najwięcej drgań na nadwozie. I wtedy niestety drga wszystko. Może to być: (u mnie w legacu było):

1. wnęka koła zapasowego

2. tylne błotniki

3. pierwsza osłona wydechu (ta tuż za skrzynią biegów)

4. tylny zderzak (a dokładnie dolne mocowania kołkami rozporowymi)

1 - 3 - pomogło usztywnienie matą bitumiczną (w sumie 0.5m2 - nie wyklejałem całego auta :wink: )

4 - zamiana kołków na blachowkręty

Teraz wibracje są mniej odczuwalne. Przy przeglądzie zagaję, czy przypadkiem nie dałoby się innych wieszaków rury założyć.

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, czy mówimy o tym samym dźwięku, ale u mnie od nowości w okolicach 2000 obr. przy większym obciążeniu w wydechu słychać coś w rodzaju rezonansu. Dzieje się to w stosunkowo wąskim zakresie obrotów. Wydaje mi się, że jest to zjawisko normalne dla tego silnika / wydechu. Mi osobiście dźwięk nie przeszkadza - nadaje wydechowi nieco sportowy charakter.

Link to comment
Share on other sites

...Mi osobiście dźwięk nie przeszkadza - nadaje wydechowi nieco sportowy charakter.

Tyle, że (przynajmniej u mnie) rezonans przy 2000rpm był tylko jednym z objawów. Zniknęło też wycie powyżej 100km/h, którego apogeum występowało ok. 150km/h. Ogólnie przestałem kręcić potencjometrem radia na trasie :)

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, czy mówimy o tym samym dźwięku, ale u mnie od nowości w okolicach 2000 obr. przy większym obciążeniu w wydechu słychać coś w rodzaju rezonansu. Dzieje się to w stosunkowo wąskim zakresie obrotów. Wydaje mi się, że jest to zjawisko normalne dla tego silnika / wydechu. Mi osobiście dźwięk nie przeszkadza - nadaje wydechowi nieco sportowy charakter.

Mi też bardzo to nie przeszkadzało, dopóki dźwięk z czasem nie nasilił się i zmienił w bardziej metaliczny. Teraz na szczęście jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
O...jesteśmy sąsiadami?

Jesteś z Nowego czy okolic?

Izabelin - Górki . Do Ciebie jeżdżę na zakupy do BIEDRONKI

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Panowie miałem to samo. W okolicach 2400 obr/min brzęk, rezonans. Najlpeiej było słychać jak na postoju podkręciłem obroty do 4000 i gwałtownie puściłem. Diagnoza serwisu: do wymiany osłona kolektora wydechowego w ramach gwarancji. Jest spokój.

 

Sebastian32

Link to comment
Share on other sites

Swoją droga, nie spotkałem jeszcze bezgłośnego auta... :smile: ale nic nie powinno w nowym aucie rezonować, buczeć czy brzęczeć....a każde auto posiada na ogół jakieś choroby wieku dziecięcego... :grin:

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś w innym wątku już o tym wspominałem - mam to samo. Mniej więcej 1800-2200 wyraźnie słyszalny dodatkowy przydźwięk/rezonans przy obciążeniu. Wygląda że jest to w zakresie obrotów pojawienia się dużego przyrostu momentu obrotowego (pełna wydajność turbiny)

Mnie to na razie nie przeszkadza - nie jest nadmiernie uciążliwe w moim OBK. Jeździłem wieloma samochodami i jak się dłużej pojeździ i pozna dobrze pojazd - zawsze jakieś podobne rzeczy się wysłucha.

Mam nadzieję że wszystkie serwisy subaru w naszym kraju będą sobie z tym radzić i wypracują odpowiednie procedury.

Link to comment
Share on other sites

Panowie miałem to samo. W okolicach 2400 obr/min brzęk, rezonans. Najlpeiej było słychać jak na postoju podkręciłem obroty do 4000 i gwałtownie puściłem.

W przypadku przedmiotowego zjawiska, kręcenie silnikiem na postoju nic nie daje. Objawy występują dopiero pod obciążeniem. Do tego pod względem akustyki 2.0 NA chyba trudno porównywać z 2.0 TD. Choć podczas jazdy testowej legacem 2.0 NA miałem wrażenie, że samochód jest dość słabo wygłuszony (wyraźne echo powyżej 3500 RPM).

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo, dzwięk w postacji "łuuuuuu" w tonacji basowej w okolicach 1800-2000 obr. W ASO Koper szukali i nic nie znaleźli (dzwięk tylko podczas jazdy jak samochód wisiał na podnośniku to nic nie było słychać podspodem), podokręcali śruby od mocowań wydechu i kolektora, podejrzewali środkowy tłumik. Na razie przeszło...... albo sie przyzwyczaiłem ;)

 

P.

Link to comment
Share on other sites

Też mam ten rezonans pomiędzy 1800 a 2000rpm. Żeby go uniknąć obciążam silnik pełną mocą dopiero powyżej 2000 rpm, co zresztą jest troche zdrowsze dla motoru, który nie lubi tak dużych obciążeń w dolnych wartościach obrotów :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...