Fx Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 odświeżę trochę temat. mam następujący problem, gdy poupalam trochę po mieście to po chwili postoju wpada pedał sprzęgła w podłogę prawie do końca - pracuje na 3 - 4 cm lub wcale. Po chwili ostygnięcia wszystko wraca do normy i sprzęgło działa normalnie, można normalnie jeździć do czasu ponownego szalenia. miałem taka sytuację za pierwszym razem w duuużym korku. dziś sobie odpowietrzyłem wysprzęglik, bo miałem stan na minimum i myślałem, że na jakimś zakręcie się zapowietrzył od tak ale widać, że nie. Co to może być ? Czy da się naprawić czy trzeba wymienić ? Zachowanie wskazuje na przepuszczanie jakiś uszczelniaczy po rozgrzaniu ale sam nie wiem co o tym sądzić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Morgiana Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 odświeżę trochę temat. mam następujący problem, gdy poupalam trochę po mieście to po chwili postoju wpada pedał sprzęgła w podłogę prawie do końca - pracuje na 3 - 4 cm lub wcale. Po chwili ostygnięcia wszystko wraca do normy i sprzęgło działa normalnie, można normalnie jeździć do czasu ponownego szalenia. miałem taka sytuację za pierwszym razem w duuużym korku. dziś sobie odpowietrzyłem wysprzęglik, bo miałem stan na minimum i myślałem, że na jakimś zakręcie się zapowietrzył od tak ale widać, że nie. Co to może być ? Czy da się naprawić czy trzeba wymienić ? Zachowanie wskazuje na przepuszczanie jakiś uszczelniaczy po rozgrzaniu ale sam nie wiem co o tym sądzić... nie żebym tu jakąś reklamę robiła czy coś, ale podjedź do Zbyszka na Bajeczną, z tego co kojarzę to daleko nie masz. Pouśmiechaj sie trochę, potrzepocz rzęsami to powiedzą ke pasa ja się z moim pół roku głowiłam a tu wyszło że mała pierdoła wystarczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Zbyszek chyba ostatnio mocno zarobiony jest stąd pytam najpierw tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tepikus Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Fx, to typowy objaw zużytego wysprzęglika. Można wsadzić nowy, albo zregenerować stary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 czy jest sens i opłaca się regenerować stary ? nie mam pojęcia o jakich tu kwotach rozmawiamy dlatego pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 U mnie też się pojawia objaw z niepowracającym sprzęgłem, nastawiłem się już na wysprzęglik ale sprawdziliśmy jeszcze płyn w zbiorniczku i jest brudny, czarny i tłusty (nie wiem jaki ma być ale intuicyjnie wyczuwam nieprawidłowość ) może to mieć wpływ na pracę układu w tak dużym stopniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Ja nadal nie rozwiązałem problemu. W serwisie ASO przy Krakowskiej w Warszawie sugerowali najpierw zmienić płyn i odpowietrzyć. Oczywiście bedąc na przeglądzie było wszystko O.K. :? W IC są rzeczywiśći reparaturki pompy sprzęgła pasujące niby do imprezy w cenie 17,74 ale niestety nie ma żadnych reparaturek wysprzęglika ani jego zamienników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 U mnie po wymianie płynu jest poprawa, ale dmuchając na zimne i tak wysprzęglik zrobię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wymieniłem płyn na DOT 5.1 ( był DOT 3), bo ma wyższą temperaturę wrzenia, odpowietrzyłem układ i dalej to samo. Wysprzęglik rozebrałem i jest idealny. Zostaje mi pompa sprzęgła do naprawy, chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 W naszym aucie po tym jak dlugo stalo, kiedys raz jeden, chyba sie wysprzeglik zacial... w czasie jazdy. Start spod swiatel, 1 - 2 - siara... stoczylismy sie na luzie do najblizszej przecznicy (bo biegi nie wchodzily). Pol godziny kombinowania. Czasem weszla trojka, czasem piatka. Za ktoryms razem odpalilem auto na biegu, jak bujnelo skrzynia to cos odpuscilo (az w tylku zamrowilo) i od tej pory bez problemow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wysprzęglik rozebrałem i jest idealny. Zostaje mi pompa sprzęgła do naprawy, chyba... Miałem te same obiawy (w gtku) - wiec polecam Ci sprawdzic pompe (tylko jak?) Ja wymienilem od razu i wysprzeglik i pompe sprzegla (bo mialem pojezdzawke akurat w nastepnych dnia i nie dalo sie zdjagnozowac ktora to z tych 2 czesci na szybko). Ani jedna czesc ani druga z tego co pamietam nie byla specjalnie droga, wymieniaj i 99,99%, ze bedzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 wysprzęglik jest dobry, tam jest tylko tłoczek ze sprężynką, żadnych wycieków czy zacięć. U mnie będzie pompa do wymiany choć najpierw spróbuję ją zregenerować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 A to i ja się podepnę pod temat. Zdarza się - sporadycznie - że jak mocniej wkręcę auto na obroty, to sprzęgło robi się bardzo miękkie. Biegi wchodzą normalnie (przynajmniej tak mi się wydaje), nic nie zgrzyta, szarpie czy tym podobne. Gdy obroty wrócą do niższych wartości sprzęgło znowu twardnieje i jest ok. Przypominam dzieje się to czasami a nie zawsze.... Ajdijas ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Pompa rozebrana, niestety z 3 uszczelniaczy reparaturki pompy sprzęgła lanosa pasuje tylko jeden, pozostałe dwa są za małe. W naszaj pompie są dwa uszczelnienia, dziś muszę dokupić gdzieś drugie. Mam natomiast pytanie - wie ktoś co to jest to coś okrągłego pod pompą ( na zdjęciu razem z pompą i osobno, ostrość zdjęć niestety słaba) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Odgrzeje kotleta, Fx, naprawiłeś wtedy tą usterke ? Mam jak kolega Fx, jadąc na trasie sprzęgło ok, nie ślizga, jest twarde. Postoje chwile w korku to zaczyna być coraz bardziej miękkie, jak postoje dłużej to działa że tak powiem w połowie, tz na dole jeszcze się naciska a na górze to już jak piórko odbija, zero oporów jakby go nie było. Przejade znowu kawałek trasy bez korków i wraca do normalnej twardości. Raz nawet pamiętam że troche poupalałem wracam do domu wszystko pięknie, na drugi dzień wsiadam a tam pedał w podłodze hehe. Ręką pociągnąłem i wszystko grało działało normalnie Od czego zacząć ? Wymieniać płyn ? Regenerować wysprzęglik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Wymiana płynu nic nie daje. Proponuję wymienić od razu uszczelniacze w wysprzęgliku i pompie sprzęgła (łącznie 3 sztuki). Jedna robota, koszt praktycznie ten sam a na 100% później będzie działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 jesli bedziesz robic cokolwiek z wysprzeglikiem to nie baw sie w regeneracje tylko od razu wymieniaj calosc - koszt 200zl za nowy oryginal. pamietaj o wymianie plynu w ukladzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Uszczelniacz kosztuje ok. 12 zł. Sama wymiana uszczelniacza to maks 5 minut pracy. Poza tym nic w wysprzęgliku się nie zużywa. Więc po co przepłacać 188zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 DeNavarro, dzięki za info ciężko się to robi samemu jak mam lekkie pojęcie o mechanice ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 DeNavarro jesli u mnie nic nie cieklo (znikad) a wysprzeglik nie dzialal prawidlowo to co moglo twoim zdaniem sie stac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 umnie też raczej nie cieknie, płyn cały czas na full, znajomy mechanik mi mówił że często się tam osadza jakiś syf i trzeba to będzie wyczyscic i moze bedzie gyt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 DeNavarro jesli u mnie nic nie cieklo (znikad) a wysprzeglik nie dzialal prawidlowo to co moglo twoim zdaniem sie stac? Nie mam bladego pojęcia. Co oznacza, że wysprzęglik nie działał prawidłowo? To jest przecież prosty tłoczek poruszający się w cylindrze - na czym polega nieprawidłowość działania? DeNavarro, dzięki za info ciężko się to robi samemu jak mam lekkie pojęcie o mechanice ? Żaden problem z wymianą uszczelniacza. Gorzej z odpowietrzeniem układu. W geteku do 99r był taki wysprzęglik, że trzeba się potrudzić, by go dobrze odpowietrzyć - odpowietrznik nie jest w jego najwyższym punkcie i dlatego może zostać w środku układu powietrze. I to jest jedyny powód dla którego można ewentualnie kupić nowy wysprzęglik - ale nie od geteka ale WRX'a z 2000roku (ten ma odpowietrznik w innym miejscu). Oryginalny wysprzęglik odpowietrzyłem dobrze dopiero wtedy, jak go na czas odpowietrzania przykręciłem "odwrotnie" - przewodem w kierunku łapy, na którą naciska. Po odpowietrzeniu przykręcasz już prawidłowo. Niestety, tak jak u mnie, może się okazać, że to pompa sprzęgła jest uszkodzona. Dlatego sugerowałem to, co powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12fasola12 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Miałem taki sam problem ze "znikającym" sprzęgłem. Mechanik wyczyścił pompę i stwierdził, że to nie wysprzęglik, bo nie cieknie. Po czyszczeniu pompy, zalaniu świeżym płynem, przez kilka dni było ok. Gdy problem powrócił nabyłem sam wysprzęglik, po nr oryginału, niby TRW, ale w pudełku była część tej samej firmy co stara w aucie (może był już kiedyś wymieniany). Wymieniłem, odpowietrzyłem i od tamtej pory spokój. http://seekpart24.com/search?q=30620AA042 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Podpinam się pod temat, bo dzisiaj dopadło mnie to samo. Miękki pedał, biegi wchodzą trudniej, a po jakimś czasie wszystko ok. Sie będę przyglądał. Dzięki wam dużo już wiem. -- Cz kwi 12, 2012 9:59 pm -- To "ok" nie trwało długo. Nawet nie ruszyłem. Pedał wpadł "do dna" i został leżeć. Zabrałem się do roboty. Demontaż jest dość prosty. Nawet kobieta dała by radę. Potrzebny klucz płaski i oczkowy 10, nasadowy 12 i 14 z przedłużką. Trzeba założyć okulary, bo w układzie jest ciśnienie. Mi 2 razy trysnęło po oczach. :? Pierwszy raz, jak odkręcałem przewód od wysprzęglika, a drugi raz, jak zdejmowałem zawleczkę z pompy i sprężyna wystrzeliła. Demontaż wysprzęglika jest prosty - wszystko jest na wierzchu. Przy demontażu pompy trzeba ją odpiąć w kabinie nad pedałami. W wysprzęgliku w środku są 3 elementy - sprężynka, tłoczek i gumka na nim. Wszystko miałem czyściutkie i błyszczące. Poskładałem go z powrotem. Do pompy kupiłem zestaw naprawczy z Mazdy, bo nic innego nie mieli, a czasu nie miałem na szukanie. Jedna gumka była ciut za długa, ale można ją przyciąć bez druciarstwa i jest ok. Poskładałem wszystko do kupy, zalałem nowym płynem, odpowietrzyłem ( z tym było najwięcej zabawy - już prawie zwątpiłem) i jest dobrze. Ciekawe na jak długo, bo jak czytałem powyżej, to różnie bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 (edytowane) Ze 30kkm zrobione a sprzęgło nadal działa dobrze. Edytowane 21 Stycznia 2013 przez suberet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się