lewen Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 A moze mocowania stabilizatora trzeba przesmarowac? Albo jakies inne plajzdiki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hoodymoryc Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 wczoraj jadąc wolno po zaje....ie dziurawej drodze usłyszałem pukanie . spojrzałem na licznik - ponad pięć tys. km temu robiłem hamulce w zaprzyjaźnionym serwisie i prysnąłem tak od serca smarem litowym na sztyce tylnych amorów. Nie stukały do tej pory. Nie wierzyłem w to ale minęło tyle czasu, że nawet zapomniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 zarzyk, zacytuję z inngego wątku, może to to. Sam takie cuś mam, ale raczej z przodu, chociaż tej zimy już dawno tego nie słyszałem. , było o tym parę razy. W dużym skórcie: pomiędzy elementy zawieszenia z gumy/tworzyw sztucznych dostają się ziarna piasku/brudu. Zimą, gdy temperatury są niskie, te elementy twardnieją i podczas ruchu pojawiają się zgrzyty, a najlepiej je słychać właśnie wtedy, gdy jedziemy wolno - przejeżdżanie progów zwalniających to wręcz kliniczne warunki do osiągnięcia efektu zgrzytania . Można to smarować, ale trzeba mieć świadomość, że efekt prędzej, czy później, znów się pojawi. Proponuję to zignorować i zaczekać do wiosny. Sam tak robię 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Ktoś miał coś podobnego w teinach i wie co z tym zrobić? zarzyk, skąd wiesz,że w teinach? Tez obstawiałbym tylejki,gumy...,Zrób tak: jakimś cudownym sprayem daj po wszystkich tych gumkach,poduszkach,potem popraw po siodłach sprężyn i coś się dowiesz.Nakońcu myśl o amorach.pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zarzyk Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Ok, dzieki bardzo za pomoc lukciosti. respect, akurat ja mam teiny i tak napisałem bo wiem, że ze względu na swoje sportowe właściwości są zdolne do lekkiego hałasowania typu pukanie i zgrzyty. Ale to taki dźwięk właśnie jakby tam piasek się dostał gdzieś albo inny syf. Popsikam, posmaruje i dam znać czy pomoże. Jak nie to czekam z nadzieją do wiosny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 zarzyk, nie ma za co, wiosna już blisko i nie będzie zgrzytać. Szkoda zachodu z tym psikaniem i smarowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Znalazłem rozwiązanie na stukające amory w STi. Trzeba założyć AGXy. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Witam.Potrzebuję Waszej pomocy w kwestii ustalenia czy stuki , które pojawiły się w moim samochodzie mogą pochodzić od amortyzatorów. powiedzcie w jaki sposób ujawniają się pukające amortyzatory, czy to dzieje się cały czas , przy każdej prędkości, czy tylko w ściśle określonych sytuacjach? U mnie zaobserwowałem to tylko przy bardzo wolnej jeżdzie na pierwszym biegu, stuki dochodzą z tyłu z prawej strony. Wyciągnąłem dzisiaj dwa amortyzatory tylne, bo myślałem ze ten stukający prawy sie wylał , jest pusty i stuka, ale okazało sie że tłumienie ma w porządku i zachowuję się tak samo jak lewy. jedyne co zauważyłe to to ze tłoczysko ma wyczuwalne luz względem cylindra na boki. Auto ma 40 tyś . przebiegu ( po kraju).Proszę dajcie informacje jak można sprawdzić dokładnie te amortyzatory, oglądałem łacznik stabilizatora i tulejki w drążkach, wyglądaja na ok. Pzdr Z tego co mi wiadomo, stuki objawiają sie w większości przypadków przy bardzo wolnej jezdzie, nawet na niewielkich nierównościach. Amortyzatory jako takie będą sie przywieszac, a auto po hamowaniu będzie Ci robic charakterystyczne "klap" tyłem. No właśnie, a co z tym "klap" tyłkiem? Bo u mnie tak jest, oczywiście oprócz głośnego stukania. Czy to znaczy że amortyzator traci już swoje właściwości? Dodam, że amorki miałem wymieniane na gwarancji przy 12 tys. km, teraz mam przejechane 51tys. Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Znalazłem rozwiązanie na stukające amory w STi. Trzeba założyć AGXy. :wink: A masz takie do 2005 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Do STI 5x114.3 jest model Kayaba Ultra SR, mam takie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 i bez żadnej rzeźby da się je zamontować? Bo w swiom czasie jak chciałem zmienić oryginał to wszyscy pisali że do 2005 lipa z montażem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 lukciosti, PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 lewen, dzięki za info. Teraz mam tein ss i chyba przy nim zostanę, ale dobrze wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 lukciosti, powodzenia z tym Teinem (odpukać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 dzięki 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zarzyk Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 No i problem rozwiązany, juz amory nie skrzypią, myjka z myciem podwozia pomogła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Nie bój nie bój, zaczną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zarzyk Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Co do tego nie mam wątpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 będę wdzięczny za informację, czy stukanie, będące tematem wątku, jest a. metaliczne b. głuche, tępe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) Miał ktoś kiedyś taką sytuację, żeby nowy amortyzator Kayaba Ultra SR stukał? Kupiłem nówki i od zamontowania prawy przód dość głośno się odzywa. Dzieje się to na delikatnych nierównościach i tzw. tarce oraz przy szybko pokonywanych łukach w prawo kiedy ta strona jest odciążona. Na początku myślałem, że to coś z zawieszeniem - podejrzewałem górne mocowanie amortyzatora - amorki były nowe, więc nawet o nich nie myślałem. Po dokładnym sprawdzeniu wszystko jest w idealnym stanie i diagnoza prosta - amortyzator. Trochę dziwne, bo Kayaby z definicji nie pukają, tym bardziej nowe i z przodu - pewnie wada produkcyjna . Przejechałem na nich może z 1500km i mam wrażenie, że hałasuje coraz bardziej. Edytowane 20 Maja 2015 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) OEM z STI np w BUGU STI to też KYB ale rozumiem, że chodzi Ci o KYB ULTRA SR ? Znam jeden przypadek, że stukały ULTRA SRy z tyłu czyli tradycyjnie ale to akurat w GTku wyposażonym w ULTRA SRy z New Agea. Edytowane 20 Maja 2015 przez Helmut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 panowie w sti jest amortyzator up side down,jakoś tak się pisze,w każdym bądź razie te amortyzatory są rozbieralne i stukanie można wyeliminować robi się to tak,że rozkręca się dolna śrubę kluczem udarowym wyciąga stary smar który twardnieje i bierze się smar do łożysk lub podobny i smaruje się w środku miedzy origami i zderzak amortyzatora i po kłopocie,w wrx jest standardowa konstrukcja i się go nie rozbiera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Z tym, że mój jest nowy, więc smar raczej nie stwardniał . Będę reklamował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 reklamuj ale pewnie problem tkwi w tym samym wiesz kiedy go wyprodukowali?ile ma lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 reklamuj ale pewnie problem tkwi w tym samym wiesz kiedy go wyprodukowali?ile ma lat Tego niestety nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się