Skocz do zawartości

Pukające amortyzatory???


Wojtas

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj jadąc wolno po zaje....ie dziurawej drodze usłyszałem pukanie . spojrzałem na licznik - ponad pięć tys. km temu robiłem hamulce w zaprzyjaźnionym serwisie i prysnąłem tak od serca smarem litowym na sztyce tylnych amorów. Nie stukały do tej pory. Nie wierzyłem w to ale minęło tyle czasu, że nawet zapomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarzyk, zacytuję z inngego wątku, może to to. Sam takie cuś mam, ale raczej z przodu, chociaż tej zimy już dawno tego nie słyszałem.

, było o tym parę razy. W dużym skórcie: pomiędzy elementy zawieszenia z gumy/tworzyw sztucznych dostają się ziarna piasku/brudu. Zimą, gdy temperatury są niskie, te elementy twardnieją i podczas ruchu pojawiają się zgrzyty, a najlepiej je słychać właśnie wtedy, gdy jedziemy wolno - przejeżdżanie progów zwalniających to wręcz kliniczne warunki do osiągnięcia efektu zgrzytania :).

 

Można to smarować, ale trzeba mieć świadomość, że efekt prędzej, czy później, znów się pojawi.

 

Proponuję to zignorować i zaczekać do wiosny. Sam tak robię 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś miał coś podobnego w teinach i wie co z tym zrobić?

zarzyk, skąd wiesz,że w teinach? Tez obstawiałbym tylejki,gumy...,Zrób tak: jakimś cudownym sprayem daj po wszystkich tych gumkach,poduszkach,potem popraw po siodłach sprężyn i coś się dowiesz.Nakońcu myśl o amorach.pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki bardzo za pomoc lukciosti.

 

respect, akurat ja mam teiny i tak napisałem bo wiem, że ze względu na swoje sportowe właściwości są zdolne do lekkiego hałasowania typu pukanie i zgrzyty.

 

Ale to taki dźwięk właśnie jakby tam piasek się dostał gdzieś albo inny syf. Popsikam, posmaruje i dam znać czy pomoże. Jak nie to czekam z nadzieją do wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Potrzebuję Waszej pomocy w kwestii ustalenia czy stuki , które pojawiły się w moim samochodzie mogą pochodzić od amortyzatorów. powiedzcie w jaki sposób ujawniają się pukające amortyzatory, czy to dzieje się cały czas , przy każdej prędkości, czy tylko w ściśle określonych sytuacjach? U mnie zaobserwowałem to tylko przy bardzo wolnej jeżdzie na pierwszym biegu, stuki dochodzą z tyłu z prawej strony. Wyciągnąłem dzisiaj dwa amortyzatory tylne, bo myślałem ze ten stukający prawy sie wylał , jest pusty i stuka, ale okazało sie że tłumienie ma w porządku i zachowuję się tak samo jak lewy. jedyne co zauważyłe to to ze tłoczysko ma wyczuwalne luz względem cylindra na boki. Auto ma 40 tyś . przebiegu ( po kraju).Proszę dajcie informacje jak można sprawdzić dokładnie te amortyzatory, oglądałem łacznik stabilizatora i tulejki w drążkach, wyglądaja na ok.

Pzdr

 

Z tego co mi wiadomo, stuki objawiają sie w większości przypadków przy bardzo wolnej jezdzie, nawet na niewielkich nierównościach. Amortyzatory jako takie będą sie przywieszac, a auto po hamowaniu będzie Ci robic charakterystyczne "klap" tyłem.

 

No właśnie, a co z tym "klap" tyłkiem? Bo u mnie tak jest, oczywiście oprócz głośnego stukania. Czy to znaczy że amortyzator traci już swoje właściwości?

Dodam, że amorki miałem wymieniane na gwarancji przy 12 tys. km, teraz mam przejechane 51tys.

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Miał ktoś kiedyś taką sytuację, żeby nowy amortyzator Kayaba Ultra SR stukał?

Kupiłem nówki i od zamontowania prawy przód dość głośno się odzywa. Dzieje się to na delikatnych nierównościach i tzw. tarce oraz przy szybko pokonywanych łukach w prawo kiedy ta strona jest odciążona.

Na początku myślałem, że to coś z zawieszeniem - podejrzewałem górne mocowanie amortyzatora - amorki były nowe, więc nawet o nich nie myślałem. Po dokładnym sprawdzeniu wszystko jest w idealnym stanie i diagnoza prosta - amortyzator. 

Trochę dziwne, bo Kayaby z definicji nie pukają, tym bardziej nowe i z przodu - pewnie wada produkcyjna :(. Przejechałem na nich może z 1500km i mam wrażenie, że hałasuje coraz bardziej.

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OEM z STI np w BUGU STI to też KYB ale rozumiem, że chodzi Ci o KYB ULTRA SR ? Znam jeden przypadek, że stukały ULTRA SRy z tyłu czyli tradycyjnie ale to akurat w GTku wyposażonym w ULTRA SRy z New Agea.

Edytowane przez Helmut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie w sti jest amortyzator up side down,jakoś tak się pisze,w każdym bądź razie te amortyzatory są rozbieralne i stukanie można wyeliminować robi się to tak,że rozkręca się dolna śrubę kluczem udarowym wyciąga stary smar który twardnieje i bierze się smar do łożysk lub podobny i smaruje się w środku miedzy origami i zderzak amortyzatora i po kłopocie,w wrx jest standardowa konstrukcja i się go nie rozbiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...