Wojtas Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Witam. Potrzebuję Waszej pomocy w kwestii ustalenia czy stuki , które pojawiły się w moim samochodzie mogą pochodzić od amortyzatorów. powiedzcie w jaki sposób ujawniają się pukające amortyzatory, czy to dzieje się cały czas , przy każdej prędkości, czy tylko w ściśle określonych sytuacjach? U mnie zaobserwowałem to tylko przy bardzo wolnej jeżdzie na pierwszym biegu, stuki dochodzą z tyłu z prawej strony. Wyciągnąłem dzisiaj dwa amortyzatory tylne, bo myślałem ze ten stukający prawy sie wylał , jest pusty i stuka, ale okazało sie że tłumienie ma w porządku i zachowuję się tak samo jak lewy. jedyne co zauważyłe to to ze tłoczysko ma wyczuwalne luz względem cylindra na boki. Auto ma 40 tyś . przebiegu ( po kraju).Proszę dajcie informacje jak można sprawdzić dokładnie te amortyzatory, oglądałem łacznik stabilizatora i tulejki w drążkach, wyglądaja na ok. Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrossi Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Witam.Potrzebuję Waszej pomocy w kwestii ustalenia czy stuki , które pojawiły się w moim samochodzie mogą pochodzić od amortyzatorów. powiedzcie w jaki sposób ujawniają się pukające amortyzatory, czy to dzieje się cały czas , przy każdej prędkości, czy tylko w ściśle określonych sytuacjach? U mnie zaobserwowałem to tylko przy bardzo wolnej jeżdzie na pierwszym biegu, stuki dochodzą z tyłu z prawej strony. Wyciągnąłem dzisiaj dwa amortyzatory tylne, bo myślałem ze ten stukający prawy sie wylał , jest pusty i stuka, ale okazało sie że tłumienie ma w porządku i zachowuję się tak samo jak lewy. jedyne co zauważyłe to to ze tłoczysko ma wyczuwalne luz względem cylindra na boki. Auto ma 40 tyś . przebiegu ( po kraju).Proszę dajcie informacje jak można sprawdzić dokładnie te amortyzatory, oglądałem łacznik stabilizatora i tulejki w drążkach, wyglądaja na ok. Pzdr Z tego co mi wiadomo, stuki objawiają sie w większości przypadków przy bardzo wolnej jezdzie, nawet na niewielkich nierównościach. Amortyzatory jako takie będą sie przywieszac, a auto po hamowaniu będzie Ci robic charakterystyczne "klap" tyłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Z tego co mi wiadomo, stuki objawiają sie w większości przypadków przy bardzo wolnej jezdzie, nawet na niewielkich nierównościach. Amortyzatory jako takie będą sie przywieszac, a auto po hamowaniu będzie Ci robic charakterystyczne "klap" tyłem.Dokładnie tak się dzieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtas Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 Dzięki za odpowiedz. dokładnie słyszę je tak jak mówicie , przy bardzo wolnej jeździe . Czyli oprócz tego że je słychać i to trochę wkurza to zachowują jeszcze swoje właściwości, bo miesiąc temu miałem badanie techniczne i test amortyzatorów wypadł pozytywnie. Czy mogą się po jakimś czasie rozszczelnić i wycieknąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 amory które stukają, na ogół nadal zachowują swoją siłę tłumienia, stuk jest wynikiem luzu na tulejce prowadzącej, i nie ma nic wspólnego z cząscią bezpośrednio amotryzującą. stuka amora (na 99% tylnego) objawia się na początku w momentach zatrzymania auta i ruszania, rzadziej podczas jazdy, dopiero jak sie amor porządnie rozklepie....sprawdź też łączniki stabilizatora, to jest też słaby punkt zawieszenia Subaru (eksploatowanego w PL :grin: ) :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
imgw Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 amorki sa ok, tylko sobie postukują nic wiecej :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtas Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 Dzięki za objaśnienie tematu. W takim przypadku ze wzgledu na niestety dość znaczne koszty wymiany ( brak zamienników) będą musiały sobie jeszcze troszkę postukać . Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfland Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 To samo mam w swoim egz. jeżeli nie przeszkadza Ci stukanie to spokojnie możesz śmigać. Jeżeli przeszkadza to z informacji od Przemeq, włożył Tein-a SS i jest zadowolony :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Dzięki za objaśnienie tematu. W takim przypadku ze wzgledu na niestety dość znaczne koszty wymiany ( brak zamienników) będą musiały sobie jeszcze troszkę postukać .Pzdr Zalezy co potraktujesz jako zamiennik. Za 1/3 ceny oryginalow mozesz kupic Kayaby Ultra SR. Nie wiem co prawda jak z twardoscią ale w przypadku wrx "podobno" charakterystyka jest taka sama. Ja stoje teraz przed takim wyborem (bo u mnie stuka juz przy kazdej predkosci), chyba na regulowanym teinie ss sie skonczy (jakies 70-80% ceny oryginalow, a maja regulacje wysokosci i twardosci). Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 nie wiem, czy montowanie teinów, do tego na alu topmouncie i unibolu (z racji konstrukcji - brak gumy, zaczyna stukać dużo szybciej niż zwykła gumowa poduszka)do cywilnego auta ma sens....twarde zawieszenie rozklepie się dużo szybciej niz seria, zero albo mało komfortu, jak ktoś dużo cywilnie jeździ, a upalanki to 1% przebiegu, to nie radzę zmieniać z serii albo seriopodobnych na sportowe, bo to po pierwsze: kosztowny eksperyment, po drugie: na krótko.... :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Pukające amorki można robić i jest git. Jestem właśnie po takiej kuacji u Carfita :cool: Sposób "na jakiś czas" to spryskać po uniesieniu gumy ochronnej litowym smarem w sprayu (white lithium grease) - wg opinii ze scoobypedia działa na 12 miesięcy. PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 emotorsport, do tego na alu topmouncie i unibolu ( Powiedziano mi ze mozna zachowac seryjne mocowania (tein bez edfc). kosztowny eksperyment I tak tanszy niz oryginaly. Wyprobuje wiec pewnie kayaby... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Tak swoją droga, to w WRXie Kayaba Ultra SR jest super rozwiązaniem! Miałem z seryjnymi sprezynami i było ekstra. PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Pukające amorki można robić i jest git. Jestem właśnie po takiej kuacji u Carfita :cool: Sposób "na jakiś czas" to spryskać po uniesieniu gumy ochronnej litowym smarem w sprayu (white lithium grease) - wg opinii ze scoobypedia działa na 12 miesięcy. PZDR A gdzie dokladnie tym prysnac? Od spodu pod gumy? Czy gdzies od gory? Wole prysnac sprayem za 10-50zl najpierw zanim wydam pieniadze na komplet nowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 To pryskanie to pic na wodę, trzeba to rozebrać i posmarować. Moje klekotały strasznie, teraz zupełna cisza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 owoc666, ale co rozebrac? Amortyzator? Przeciez one sa (chyba) nierozbieralne. Czy chodzi o demontaz poprostu? Powiedzcie mi co posmarowac, moze siegne bez rozbierania Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Podam Ci wieczorem linka na PRIVa. Ja dziś posmarowalem sprayem i na rzie cisza. PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 lewen, super. Tylko linka do czego http://www.allegro.pl/item986133998_gun ... _311g.html Takie cos np jest... pytanie zasadnicze. Gdzie ja mam tym pryskac. Podniesc kolo i pryskac do gory pod oslony amorka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ics-29677/ Ja użyłem tego: http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... 00〈=pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Sposób na amorki Smar Kupiłem coś takiego właśnie (aukcja nie jest moja! Żeby nie było... że coś reklamuję) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfland Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Smar I jak, skuteczny ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Na razie nie pukają. Czas START - zobaczymy na jak długo... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houdini Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Tak swoją droga, to w WRXie Kayaba Ultra SR jest super rozwiązaniem! Miałem z seryjnymi sprezynami i było ekstra. PZDR Stoję przed decyzją wymiany amorów i ew. sprężyn w WRX-ie bo coś przysiadły (może dlatego, że US ?) i wacham sie między AGX a Ultra SR i odpowiednia sprężyną do tego. Założyłeś wersję Ultra SR do WRX czy STI ? Podejrzewam, że Ultra lepiej wybiera od serii ale jak odczuwalna twardość ? Sorry za wcinkę w temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 :shock: Szok....posmarowałem i przeszło. Nic, kompletnie NIC nie halasuje.... ...pytanie czy 1 godzine, 1 miesiac czy 1 rok.... Czas start. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ScorpioGemini Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Sebastian.R, mógłbyś podać więcej szczegółów ? Czy smarowałeś z rozebraniem kolumny i od środka, czy tylko zewnetrzną powierzchnię amortyzatora po odchyleniu osłony i jakiego smaru użyłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now