Jump to content

Pukające amortyzatory???


Wojtas
 Share

Recommended Posts

Witam.

Potrzebuję Waszej pomocy w kwestii ustalenia czy stuki , które pojawiły się w moim samochodzie mogą pochodzić od amortyzatorów. powiedzcie w jaki sposób ujawniają się pukające amortyzatory, czy to dzieje się cały czas , przy każdej prędkości, czy tylko w ściśle określonych sytuacjach? U mnie zaobserwowałem to tylko przy bardzo wolnej jeżdzie na pierwszym biegu, stuki dochodzą z tyłu z prawej strony. Wyciągnąłem dzisiaj dwa amortyzatory tylne, bo myślałem ze ten stukający prawy sie wylał , jest pusty i stuka, ale okazało sie że tłumienie ma w porządku i zachowuję się tak samo jak lewy. jedyne co zauważyłe to to ze tłoczysko ma wyczuwalne luz względem cylindra na boki. Auto ma 40 tyś . przebiegu ( po kraju).Proszę dajcie informacje jak można sprawdzić dokładnie te amortyzatory, oglądałem łacznik stabilizatora i tulejki w drążkach, wyglądaja na ok.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Potrzebuję Waszej pomocy w kwestii ustalenia czy stuki , które pojawiły się w moim samochodzie mogą pochodzić od amortyzatorów. powiedzcie w jaki sposób ujawniają się pukające amortyzatory, czy to dzieje się cały czas , przy każdej prędkości, czy tylko w ściśle określonych sytuacjach? U mnie zaobserwowałem to tylko przy bardzo wolnej jeżdzie na pierwszym biegu, stuki dochodzą z tyłu z prawej strony. Wyciągnąłem dzisiaj dwa amortyzatory tylne, bo myślałem ze ten stukający prawy sie wylał , jest pusty i stuka, ale okazało sie że tłumienie ma w porządku i zachowuję się tak samo jak lewy. jedyne co zauważyłe to to ze tłoczysko ma wyczuwalne luz względem cylindra na boki. Auto ma 40 tyś . przebiegu ( po kraju).Proszę dajcie informacje jak można sprawdzić dokładnie te amortyzatory, oglądałem łacznik stabilizatora i tulejki w drążkach, wyglądaja na ok.

Pzdr

 

Z tego co mi wiadomo, stuki objawiają sie w większości przypadków przy bardzo wolnej jezdzie, nawet na niewielkich nierównościach. Amortyzatory jako takie będą sie przywieszac, a auto po hamowaniu będzie Ci robic charakterystyczne "klap" tyłem.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo, stuki objawiają sie w większości przypadków przy bardzo wolnej jezdzie, nawet na niewielkich nierównościach. Amortyzatory jako takie będą sie przywieszac, a auto po hamowaniu będzie Ci robic charakterystyczne "klap" tyłem.
Dokładnie tak się dzieje.
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz. dokładnie słyszę je tak jak mówicie , przy bardzo wolnej jeździe . Czyli oprócz tego że je słychać i to trochę wkurza to zachowują jeszcze swoje właściwości, bo miesiąc temu miałem badanie techniczne i test amortyzatorów wypadł pozytywnie. Czy mogą się po jakimś czasie rozszczelnić i wycieknąć?

Link to comment
Share on other sites

amory które stukają, na ogół nadal zachowują swoją siłę tłumienia, stuk jest wynikiem luzu na tulejce prowadzącej, i nie ma nic wspólnego z cząscią bezpośrednio amotryzującą. stuka amora (na 99% tylnego) objawia się na początku w momentach zatrzymania auta i ruszania, rzadziej podczas jazdy, dopiero jak sie amor porządnie rozklepie....sprawdź też łączniki stabilizatora, to jest też słaby punkt zawieszenia Subaru (eksploatowanego w PL :grin: ) :grin:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za objaśnienie tematu. W takim przypadku ze wzgledu na niestety dość znaczne koszty wymiany ( brak zamienników) będą musiały sobie jeszcze troszkę postukać .

Pzdr

 

Zalezy co potraktujesz jako zamiennik. Za 1/3 ceny oryginalow mozesz kupic Kayaby Ultra SR. Nie wiem co prawda jak z twardoscią ale w przypadku wrx "podobno" charakterystyka jest taka sama.

Ja stoje teraz przed takim wyborem (bo u mnie stuka juz przy kazdej predkosci), chyba na regulowanym teinie ss sie skonczy (jakies 70-80% ceny oryginalow, a maja regulacje wysokosci i twardosci).

Link to comment
Share on other sites

nie wiem, czy montowanie teinów, do tego na alu topmouncie i unibolu (z racji konstrukcji - brak gumy, zaczyna stukać dużo szybciej niż zwykła gumowa poduszka)do cywilnego auta ma sens....twarde zawieszenie rozklepie się dużo szybciej niz seria, zero albo mało komfortu, jak ktoś dużo cywilnie jeździ, a upalanki to 1% przebiegu, to nie radzę zmieniać z serii albo seriopodobnych na sportowe, bo to po pierwsze: kosztowny eksperyment, po drugie: na krótko.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pukające amorki można robić i jest git. Jestem właśnie po takiej kuacji u Carfita :cool: Sposób "na jakiś czas" to spryskać po uniesieniu gumy ochronnej litowym smarem w sprayu (white lithium grease) - wg opinii ze scoobypedia działa na 12 miesięcy. PZDR

Link to comment
Share on other sites

emotorsport,

do tego na alu topmouncie i unibolu (

 

Powiedziano mi ze mozna zachowac seryjne mocowania (tein bez edfc).

 

kosztowny eksperyment

 

I tak tanszy niz oryginaly. Wyprobuje wiec pewnie kayaby...

Link to comment
Share on other sites

Pukające amorki można robić i jest git. Jestem właśnie po takiej kuacji u Carfita :cool: Sposób "na jakiś czas" to spryskać po uniesieniu gumy ochronnej litowym smarem w sprayu (white lithium grease) - wg opinii ze scoobypedia działa na 12 miesięcy. PZDR

 

A gdzie dokladnie tym prysnac? Od spodu pod gumy? Czy gdzies od gory?

Wole prysnac sprayem za 10-50zl najpierw zanim wydam pieniadze na komplet nowych.

Link to comment
Share on other sites

owoc666, ale co rozebrac? Amortyzator? Przeciez one sa (chyba) nierozbieralne.

 

Czy chodzi o demontaz poprostu?

Powiedzcie mi co posmarowac, moze siegne bez rozbierania :P

Link to comment
Share on other sites

Tak swoją droga, to w WRXie Kayaba Ultra SR jest super rozwiązaniem! Miałem z seryjnymi sprezynami i było ekstra. PZDR

 

Stoję przed decyzją wymiany amorów i ew. sprężyn w WRX-ie bo coś przysiadły (może dlatego, że US ?) i wacham sie między AGX a Ultra SR i odpowiednia sprężyną do tego. Założyłeś wersję Ultra SR do WRX czy STI ? Podejrzewam, że Ultra lepiej wybiera od serii ale jak odczuwalna twardość ?

Sorry za wcinkę w temat.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...