Wojtas Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Witam. Potrzebuję Waszej pomocy w kwestii ustalenia czy stuki , które pojawiły się w moim samochodzie mogą pochodzić od amortyzatorów. powiedzcie w jaki sposób ujawniają się pukające amortyzatory, czy to dzieje się cały czas , przy każdej prędkości, czy tylko w ściśle określonych sytuacjach? U mnie zaobserwowałem to tylko przy bardzo wolnej jeżdzie na pierwszym biegu, stuki dochodzą z tyłu z prawej strony. Wyciągnąłem dzisiaj dwa amortyzatory tylne, bo myślałem ze ten stukający prawy sie wylał , jest pusty i stuka, ale okazało sie że tłumienie ma w porządku i zachowuję się tak samo jak lewy. jedyne co zauważyłe to to ze tłoczysko ma wyczuwalne luz względem cylindra na boki. Auto ma 40 tyś . przebiegu ( po kraju).Proszę dajcie informacje jak można sprawdzić dokładnie te amortyzatory, oglądałem łacznik stabilizatora i tulejki w drążkach, wyglądaja na ok. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vrossi Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Witam.Potrzebuję Waszej pomocy w kwestii ustalenia czy stuki , które pojawiły się w moim samochodzie mogą pochodzić od amortyzatorów. powiedzcie w jaki sposób ujawniają się pukające amortyzatory, czy to dzieje się cały czas , przy każdej prędkości, czy tylko w ściśle określonych sytuacjach? U mnie zaobserwowałem to tylko przy bardzo wolnej jeżdzie na pierwszym biegu, stuki dochodzą z tyłu z prawej strony. Wyciągnąłem dzisiaj dwa amortyzatory tylne, bo myślałem ze ten stukający prawy sie wylał , jest pusty i stuka, ale okazało sie że tłumienie ma w porządku i zachowuję się tak samo jak lewy. jedyne co zauważyłe to to ze tłoczysko ma wyczuwalne luz względem cylindra na boki. Auto ma 40 tyś . przebiegu ( po kraju).Proszę dajcie informacje jak można sprawdzić dokładnie te amortyzatory, oglądałem łacznik stabilizatora i tulejki w drążkach, wyglądaja na ok. Pzdr Z tego co mi wiadomo, stuki objawiają sie w większości przypadków przy bardzo wolnej jezdzie, nawet na niewielkich nierównościach. Amortyzatory jako takie będą sie przywieszac, a auto po hamowaniu będzie Ci robic charakterystyczne "klap" tyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Z tego co mi wiadomo, stuki objawiają sie w większości przypadków przy bardzo wolnej jezdzie, nawet na niewielkich nierównościach. Amortyzatory jako takie będą sie przywieszac, a auto po hamowaniu będzie Ci robic charakterystyczne "klap" tyłem.Dokładnie tak się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtas Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Dzięki za odpowiedz. dokładnie słyszę je tak jak mówicie , przy bardzo wolnej jeździe . Czyli oprócz tego że je słychać i to trochę wkurza to zachowują jeszcze swoje właściwości, bo miesiąc temu miałem badanie techniczne i test amortyzatorów wypadł pozytywnie. Czy mogą się po jakimś czasie rozszczelnić i wycieknąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 amory które stukają, na ogół nadal zachowują swoją siłę tłumienia, stuk jest wynikiem luzu na tulejce prowadzącej, i nie ma nic wspólnego z cząscią bezpośrednio amotryzującą. stuka amora (na 99% tylnego) objawia się na początku w momentach zatrzymania auta i ruszania, rzadziej podczas jazdy, dopiero jak sie amor porządnie rozklepie....sprawdź też łączniki stabilizatora, to jest też słaby punkt zawieszenia Subaru (eksploatowanego w PL :grin: ) :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imgw Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 amorki sa ok, tylko sobie postukują nic wiecej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtas Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Dzięki za objaśnienie tematu. W takim przypadku ze wzgledu na niestety dość znaczne koszty wymiany ( brak zamienników) będą musiały sobie jeszcze troszkę postukać . Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajfland Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 To samo mam w swoim egz. jeżeli nie przeszkadza Ci stukanie to spokojnie możesz śmigać. Jeżeli przeszkadza to z informacji od Przemeq, włożył Tein-a SS i jest zadowolony :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Dzięki za objaśnienie tematu. W takim przypadku ze wzgledu na niestety dość znaczne koszty wymiany ( brak zamienników) będą musiały sobie jeszcze troszkę postukać .Pzdr Zalezy co potraktujesz jako zamiennik. Za 1/3 ceny oryginalow mozesz kupic Kayaby Ultra SR. Nie wiem co prawda jak z twardoscią ale w przypadku wrx "podobno" charakterystyka jest taka sama. Ja stoje teraz przed takim wyborem (bo u mnie stuka juz przy kazdej predkosci), chyba na regulowanym teinie ss sie skonczy (jakies 70-80% ceny oryginalow, a maja regulacje wysokosci i twardosci). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 nie wiem, czy montowanie teinów, do tego na alu topmouncie i unibolu (z racji konstrukcji - brak gumy, zaczyna stukać dużo szybciej niż zwykła gumowa poduszka)do cywilnego auta ma sens....twarde zawieszenie rozklepie się dużo szybciej niz seria, zero albo mało komfortu, jak ktoś dużo cywilnie jeździ, a upalanki to 1% przebiegu, to nie radzę zmieniać z serii albo seriopodobnych na sportowe, bo to po pierwsze: kosztowny eksperyment, po drugie: na krótko.... :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Pukające amorki można robić i jest git. Jestem właśnie po takiej kuacji u Carfita :cool: Sposób "na jakiś czas" to spryskać po uniesieniu gumy ochronnej litowym smarem w sprayu (white lithium grease) - wg opinii ze scoobypedia działa na 12 miesięcy. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 emotorsport, do tego na alu topmouncie i unibolu ( Powiedziano mi ze mozna zachowac seryjne mocowania (tein bez edfc). kosztowny eksperyment I tak tanszy niz oryginaly. Wyprobuje wiec pewnie kayaby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Tak swoją droga, to w WRXie Kayaba Ultra SR jest super rozwiązaniem! Miałem z seryjnymi sprezynami i było ekstra. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Pukające amorki można robić i jest git. Jestem właśnie po takiej kuacji u Carfita :cool: Sposób "na jakiś czas" to spryskać po uniesieniu gumy ochronnej litowym smarem w sprayu (white lithium grease) - wg opinii ze scoobypedia działa na 12 miesięcy. PZDR A gdzie dokladnie tym prysnac? Od spodu pod gumy? Czy gdzies od gory? Wole prysnac sprayem za 10-50zl najpierw zanim wydam pieniadze na komplet nowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 To pryskanie to pic na wodę, trzeba to rozebrać i posmarować. Moje klekotały strasznie, teraz zupełna cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 owoc666, ale co rozebrac? Amortyzator? Przeciez one sa (chyba) nierozbieralne. Czy chodzi o demontaz poprostu? Powiedzcie mi co posmarowac, moze siegne bez rozbierania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Podam Ci wieczorem linka na PRIVa. Ja dziś posmarowalem sprayem i na rzie cisza. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 lewen, super. Tylko linka do czego http://www.allegro.pl/item986133998_gun ... _311g.html Takie cos np jest... pytanie zasadnicze. Gdzie ja mam tym pryskac. Podniesc kolo i pryskac do gory pod oslony amorka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ics-29677/ Ja użyłem tego: http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... 00〈=pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Sposób na amorki Smar Kupiłem coś takiego właśnie (aukcja nie jest moja! Żeby nie było... że coś reklamuję) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajfland Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Smar I jak, skuteczny ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Na razie nie pukają. Czas START - zobaczymy na jak długo... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Houdini Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Tak swoją droga, to w WRXie Kayaba Ultra SR jest super rozwiązaniem! Miałem z seryjnymi sprezynami i było ekstra. PZDR Stoję przed decyzją wymiany amorów i ew. sprężyn w WRX-ie bo coś przysiadły (może dlatego, że US ?) i wacham sie między AGX a Ultra SR i odpowiednia sprężyną do tego. Założyłeś wersję Ultra SR do WRX czy STI ? Podejrzewam, że Ultra lepiej wybiera od serii ale jak odczuwalna twardość ? Sorry za wcinkę w temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 :shock: Szok....posmarowałem i przeszło. Nic, kompletnie NIC nie halasuje.... ...pytanie czy 1 godzine, 1 miesiac czy 1 rok.... Czas start. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ScorpioGemini Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Sebastian.R, mógłbyś podać więcej szczegółów ? Czy smarowałeś z rozebraniem kolumny i od środka, czy tylko zewnetrzną powierzchnię amortyzatora po odchyleniu osłony i jakiego smaru użyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się