Grzegorz Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Cześć, Musiałem rozebrać zderzak do sklejenia/malowania bo niestety żona go przy cofaniu uszkodziła nieco (szczęście lampa i błotnik nienaruszone). Pytanie - jest jakiś dobry patent na zdejmowanie różnego rodzaju klipsów i kołków plastykowych czy to są jednorazówki i każdorazowo trzeba kupować nowy zestaw ? Myślę, że ponad połowę uszkodziłem w trakcie zdejmowania, pozostałe pokancerowane, zaledwie kilka nienaruszonych. Mistrzostwo świata to są te klipy w które się wkręca wkręty na samej górze zderzaka; chętnie zobaczyłem mistrza który potrafi to wyciągnąć w sposób umożliwiający ponowne wykorzystanie. Przy okazji czy można dobrać dobre zamienniki klipsów/kołków do Subaru w zwykłym motoryzacyjnym czy też pozostaje zapłacić za kawior w serwisie ? I jeszcze jedno - pod tylnim reflektorem w Foresterze MY00 jest taka krótka blaszka/listwa - trzeba zdejmować lampę żeby ją odkręcić, przerabiał ktoś temat ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 a nie lepiej wyciągać zderzak z belką? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 Żeby ściągnąć belkę trzeba zdjąć zderzak, więc mija się z celem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 np w GTku odkręcasz belkę od podłużnic, zdejmujesz spinki przy nadkolach i zderzak wychodzi z belką, myślałem że we wszystkich Subaru podobnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Z tymi klipsami to jest ciekawe. Te mocujące osłony pod silnikiem nawadniałem wpierw WD40 i mam wrażenie, że to trochę je luzowało - tylko jeden mi się rozpadł. Te trzymające plastikową osłonę klapy bagażnika udało mi się tak zdjąć, że wszystkie nadawały się do ponownego montażu - trzeba wyczuć moment pomiędzy rozpadnięciem się, a odpuszczeniem ale to osobniczy talent chyba. Natomiast tych metalowych trzymających plastik / plastiki słupków "A" (od wewnątrz) nie jestem w stanie tak zdemontować by ich nie zniszczyć, a sztuka w tym zakazanym sklepie / serwisie w Piasecznie z turbo w nazwie to 10 zł x 6 sztuk łącznie :sad:. Odpowiedników od innych marek nie udało mi się znaleźć. Na Allegro też nie trafiłem na sprzedaż specyfikowanych od Subaru - może z jakiegoś demontażu całego auta dało by się. Bardzo chciałbym poznać fachowca z ASO specjalizującego się w demontażu galanterii spinkowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Grzegorz, w dużej mierze sa to jednorazówki, czasem przy użyciu fachowego narzędzia do klipsów, których używają m.in. w serwisach blacharskich uda sie większość uratować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dv24v Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 siekla, skad ty to wszystko wiesz :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Bo swojego Forka rozkladalem i skladalem wiele razy, a pomagalem przy rozkladaniu i skladaniu innych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dv24v Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 siekla, a ja myslalem, ze dlatego, bo ciagle stoi na podnosniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Nie wiem gdzie Ty ciągle go widzisz na podnośniku, a tym bardziej żeby na tym podnośniku ktoś zakładał i zdejmował zderzak - także patzrz na etykiety butelki dokładnie Tak na marginesie to na podnośniku auto raczej wisi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now