Jump to content

Gaśnięcie zimnego silnika na wolnych obrotach


drZ
 Share

Recommended Posts

Witam! mam pytanko czy ktoś zaobserwował takie zjawisko: Zapalam zimne auto, dojeżdżam do pierwszego skrzyżowania i jak wciskam sprzęgło i silnik ma pracować na biegu jałowym to sobie gaśnie, czasem dzieje się tak raz czasem dwa lub trzy. Jak się rozgrzeje albo temp zewnętrzna jest jakoś mniej więcej powyżej 13C to nie gaśnie w ogóle. Jak silnik jest ciepły i odpalam to też nie...

 

Co myślicie?

I pytanko czy jest w 2,0 165km jakiś czujnik temp silnika (oprócz tego od wskaźnika na desce rozdzielczej) który mógłby być zepsuty np i mówić samochodowi że silnik jest cały czas ciepły mimo że np jest zimny co teoretycznie mogłoby mieć wpływ na skład mieszanki itp i w efekcie dawać tego typu jak gaśnięcie objawy?

 

jeśli jest coś takiego to może wie też ktoś gdzie się znajduje?

Link to comment
Share on other sites

Zapalam zimne auto, dojeżdżam do pierwszego skrzyżowania i jak wciskam sprzęgło i silnik ma pracować na biegu jałowym to sobie gaśnie, czasem dzieje się tak raz czasem dwa lub trzy. Jak się rozgrzeje albo temp zewnętrzna jest jakoś mniej więcej powyżej 13C to nie gaśnie w ogóle. Jak silnik jest ciepły i odpalam to też nie...

Legacy MY04/05/06 dotyczył problem gaśnięcia na wolnych obrotach na zimnym silniku przy temp. na zewnątrz około -5..+ 8. Wgrywany program likwidował ten objaw.

AK

Link to comment
Share on other sites

drZ, zdecydowanie sprawdź luzy zaworowe. Ile na LPG km już przejechałeś?

 

Mam kilka takich modeli pod opieką, dwa przekroczyły 130tys km. W jednym z nich dwa tygodnie temu były kontrolowane luzy zaworowe i były ok.

 

Najczęstszą przyczyną są zabrudzenia przepustnicy.

Czasem zbyt bogata mieszanka lpg, kiedy sterownik skorygował dawkę i rano silnik startuje na Pb.

Link to comment
Share on other sites

Jestem właśnie po przeglądzie, mam nowe świece, filtr powietrza, czyszczoną przepustnicę i przepływomierz więc te sprawy odpadają...

Bardzo rzeczowa jest informacja p. Andrzeja, a czy ten program można wgrać od ręki czy więcej z tym zachodu?

Czy moglibyście wytłumaczyć jak regulacja zaworów, a raczej jej brak może wpływać na takie zachowanie auta. Kupiłem auto z przebiegiem 103 teraz mam 105, najprawdopodobniej jeździ na lpg od przebiegu 17 tys km i nie mam pojęcia czy zawory były regulowane natomiast ze względu na to że do tej czynności trzeba wyciągnąć silnik trochę ją odkładam aż będę miał więcej czasu...

 

Jako czy jesteś w stanie sprawdzić czy problem leży może po stronie instalacji lpg?

 

I wracając do pytania z tematu jest gdzieś taki czujnik temperatury czy nie? :)

Link to comment
Share on other sites

ok, dzięki, to pewnie wkrótce będę dzwonił

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Luzy zaworowe wyregulowane, i problem zniknął :) Dzięki za wszystkie wskazówki. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...