Jump to content

Odsadzenie legacy 89-94 sedan


Naruk08PL
 Share

Recommended Posts

witam kolegów :)

jak w temacie planuje kupić felgi do swojego legasia najlepiej 17 bądź 16 i teraz pytanie jaka jest górna i dolna granica ET(odsadzenia) wiem ze oryginał to ET50 a jeżeli będzie mniejsze lub większe to co wtedy ? dodam ze planuje zakup felg używanych i nie będę miał możliwość ich przymierzyć ani później ewentualnie oddać

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Moje doswiadczenia dotycza Legacy '92, ale sprawa ma sie podobnie z Impreza 2007, wiec mozna to przelozyc na wiekszosc Subarakow. Moze za wyjatkiem Forestera i OBKa...

Zeby nie bylo watpliwosci: odsadzenie, offset, ET - czym wyzsza wartosc tym falga mniej wystaje z auta. Czym mniejsza wartosc, tym bardziej wystaje, az wreszcie wyjdzie poza obrys blotnikow (ET moze miec wartosci ujemne).

 

W Legacu i Imprezie standardowe ET miesci sie w granicach 50 do 55 dla szerokosci felgi 6.5 cala do 7 cali. Wiadomo, jak wezsza felga tym nizsza liczba ET moze byc i odwrotnie. U mnie w Legacu mam teraz 15x6 z ET38 i 15x6.5 z ET 43. Mialem tez 16x6.5 z ET40 i sie miescily, ale to jest absolutnie gorna granica. Musialem sie niedawno pozbyc 15x6.5 z ET33 bo sie nie miescily. Jesli felga ma miec 7" szerokosci, to max ET 45. Zaklepanie rantow blotnikow troche pomaga, ale nie jak fizycznie kola wystaja z auta :lol:

 

Jezeli chodzi o mieszczenie sie na zacisk, to polecam eksperymenty, chyba ze masz wybrana jakas popularna felge. Po pierwsze srednica wewnatrz felgi musi byc taka, zeby zacisk wszedl. Legac jezdzi na 15" ale Impreza przeswapowana na 4-tloczki z WRXa juz ledwie na 16". Jest jednak kilka szutrowych modeli 15" ktore dadza sie zalozyc. Po drugie, ramiona felgi musza byc odsuniete od zacisku. Tu nie tylko ET ma znaczenie ale tez tzw. X-factor, czyli wygiecie ramion felgi. Kupa osob mowila, ze falgi 16x6.5 ET55 (albo 50, nie pamietam)) z US-speca nie wejda na 4-tloczki z WRXa. Mylili sie, weszly i ramie felgi mija zacisk o... 2mm. Wygiecie 'szprychy' idealnie mija sie zaciskiem.

Link to comment
Share on other sites

kurde chyba łatwiej będzie poprostu ją przymierzyć ,trochę ryzykownym wydaje się być kupić felge za fiu fiu a pózniej postawić na szafke bo się jezdzić nieda,, dzięki za pomoc wszystkim którzy pomogli xF drugie pytanko czy wkladał ktoś do le'gacka 17" ?? na serii zawieszeniu ?

 

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Kupa osob mowila, ze falgi 16x6.5 ET55 (albo 50, nie pamietam)) z US-speca nie wejda na 4-tloczki z WRXa. Mylili sie, weszly i ramie felgi mija zacisk o... 2mm. Wygiecie 'szprychy' idealnie mija sie zaciskiem.

 

Jakby ktoś miał chęć próbować to Speedline 2109 (16 cali ET 55) nie wchodzą na czterotłoczkowy zacisk.

Link to comment
Share on other sites

czy wkladał ktoś do le'gacka 17" ?? na serii zawieszeniu ?

Owszem, widzialem.

 

Nie ma wiekszej roznicy dla obwodu kola czy zalozysz 15" z profilem opony 65% czy 17 z 45%. Pytanie tylko po jak dobrym torze chcesz smigac antykiem, ze tak niski profil jest Ci potrzebny? Bo jesli chodzi o wyglad, to te auta bardzo dobrze wygladaja na malej feldze z grubym miechem, natomiast jazda na 17" skonczy sie... u prostowacza felg.

 

Seryjne kolo to 205/60/15 czyli 205/55/16 bedzie dosc zblizona, tania i komfortowa. Jesli zas chcesz ostrzej jezdzic i nie lubisz zachowania sie 'balonow' to mozesz zalozyc 205/50/16. Bedzie precyzyjniej w zakretach, a dodatkowo lepsze przyspieszenie. Tylko jesli trafisz w dziure, to zaboli :???:

Link to comment
Share on other sites

chodzi mi o to zeby nie bolalo a z tymi 17" to jednak chyba przesada

 

http://img518.imageshack.us/img518/5083/dscf2001u.jpg

 

jazda wyczynowa mnie nie interesuje (no chyba ze po białym dywanie xF)raczej chodzi o wyglad ale nie o buracyzm :) samochodu uzywam jako srodka transportu i moj wybor padl na le'gacka z powodu jego bezawaryjnosci przestronnosci...... (wymieniac moglbym jeszcze dlugo ) a ze robie 500 km w tygodniu to chyba wybralem dobrze :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam.Mam podobne pytanie.Zamierzam założyć do swojej Imprezy n/a większe tarcze 277mm od Gt-ka i zaciski dwu tłoczkowe.

Czy alu 15' ,niekoniecznie subarowskie, wejdą , czy szukać 16' ? Na co zwrócić uwagę.

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

277mm to sa mniejsze tarcze. Myslisz pewnie o 290-cos-tam i dwoch tloczkach (pozniej byly juz 4-tloczki). Sprawdz najpierw (zwykla miarka) jakie masz aktualnie ;)

Obawiam sie ze te wieksze nie wejda w 15" (ze wzgledu na srednice) natomiast wejda w kazda 16" (dzieki malemu rozmiarowi zacisku). Niech to ktos zweryfikuje, bo nie mam absolutnej pewnosci.

Link to comment
Share on other sites

Mam obecnie 260mm, ale chciałbym założyć 277mm i zaciski od Gt-ka --->98r (już w drodze).

Chciałbym wiedzieć ,jaki najmniejszy na nie wejdzie rozmiar felgi. 15 -tki stalówki podobno wchodzą.

Link to comment
Share on other sites

Mam obecnie 260mm, ale chciałbym założyć 277mm i zaciski od Gt-ka --->98r (już w drodze).

Chciałbym wiedzieć ,jaki najmniejszy na nie wejdzie rozmiar felgi. 15 -tki stalówki podobno wchodzą.

 

Wchodzą bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Haha... to, że kiedyś były mniejsze tarcze niż 277mm, to wiedziałem, ale zaszokował mnie fakt, że SI’06 RS (USA) miała też 277mm. Teraz i ja mam takie 15"tki. Wchodzą bez problemu. Klocki tylko są jakieś inne niż w starych Legacach i chyba nie podejdzie nic z Carbone Lorraine :roll:

Link to comment
Share on other sites

MIKKI, to moze jest WRX US-Spec. Ja mam 2.5 N/A i tam stab mial 13mm srednicy; p. Zbyszek z nie-ASO jak sie na nim uwiesil, to sie w palak wygial (stab, nie p. Zbyszek) :lol: Ogolnie stare WRXy mialy 20mm a nowe 18mm. Mnie Carfit zalatwi taki ze starego, najlepsza modyfikacja jaka zrobilem! Trosze off-top zrobilismy :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...