Skocz do zawartości

Odsadzenie legacy 89-94 sedan


Naruk08PL

Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegów :)

jak w temacie planuje kupić felgi do swojego legasia najlepiej 17 bądź 16 i teraz pytanie jaka jest górna i dolna granica ET(odsadzenia) wiem ze oryginał to ET50 a jeżeli będzie mniejsze lub większe to co wtedy ? dodam ze planuje zakup felg używanych i nie będę miał możliwość ich przymierzyć ani później ewentualnie oddać

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doswiadczenia dotycza Legacy '92, ale sprawa ma sie podobnie z Impreza 2007, wiec mozna to przelozyc na wiekszosc Subarakow. Moze za wyjatkiem Forestera i OBKa...

Zeby nie bylo watpliwosci: odsadzenie, offset, ET - czym wyzsza wartosc tym falga mniej wystaje z auta. Czym mniejsza wartosc, tym bardziej wystaje, az wreszcie wyjdzie poza obrys blotnikow (ET moze miec wartosci ujemne).

 

W Legacu i Imprezie standardowe ET miesci sie w granicach 50 do 55 dla szerokosci felgi 6.5 cala do 7 cali. Wiadomo, jak wezsza felga tym nizsza liczba ET moze byc i odwrotnie. U mnie w Legacu mam teraz 15x6 z ET38 i 15x6.5 z ET 43. Mialem tez 16x6.5 z ET40 i sie miescily, ale to jest absolutnie gorna granica. Musialem sie niedawno pozbyc 15x6.5 z ET33 bo sie nie miescily. Jesli felga ma miec 7" szerokosci, to max ET 45. Zaklepanie rantow blotnikow troche pomaga, ale nie jak fizycznie kola wystaja z auta :lol:

 

Jezeli chodzi o mieszczenie sie na zacisk, to polecam eksperymenty, chyba ze masz wybrana jakas popularna felge. Po pierwsze srednica wewnatrz felgi musi byc taka, zeby zacisk wszedl. Legac jezdzi na 15" ale Impreza przeswapowana na 4-tloczki z WRXa juz ledwie na 16". Jest jednak kilka szutrowych modeli 15" ktore dadza sie zalozyc. Po drugie, ramiona felgi musza byc odsuniete od zacisku. Tu nie tylko ET ma znaczenie ale tez tzw. X-factor, czyli wygiecie ramion felgi. Kupa osob mowila, ze falgi 16x6.5 ET55 (albo 50, nie pamietam)) z US-speca nie wejda na 4-tloczki z WRXa. Mylili sie, weszly i ramie felgi mija zacisk o... 2mm. Wygiecie 'szprychy' idealnie mija sie zaciskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde chyba łatwiej będzie poprostu ją przymierzyć ,trochę ryzykownym wydaje się być kupić felge za fiu fiu a pózniej postawić na szafke bo się jezdzić nieda,, dzięki za pomoc wszystkim którzy pomogli xF drugie pytanko czy wkladał ktoś do le'gacka 17" ?? na serii zawieszeniu ?

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupa osob mowila, ze falgi 16x6.5 ET55 (albo 50, nie pamietam)) z US-speca nie wejda na 4-tloczki z WRXa. Mylili sie, weszly i ramie felgi mija zacisk o... 2mm. Wygiecie 'szprychy' idealnie mija sie zaciskiem.

 

Jakby ktoś miał chęć próbować to Speedline 2109 (16 cali ET 55) nie wchodzą na czterotłoczkowy zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wkladał ktoś do le'gacka 17" ?? na serii zawieszeniu ?

Owszem, widzialem.

 

Nie ma wiekszej roznicy dla obwodu kola czy zalozysz 15" z profilem opony 65% czy 17 z 45%. Pytanie tylko po jak dobrym torze chcesz smigac antykiem, ze tak niski profil jest Ci potrzebny? Bo jesli chodzi o wyglad, to te auta bardzo dobrze wygladaja na malej feldze z grubym miechem, natomiast jazda na 17" skonczy sie... u prostowacza felg.

 

Seryjne kolo to 205/60/15 czyli 205/55/16 bedzie dosc zblizona, tania i komfortowa. Jesli zas chcesz ostrzej jezdzic i nie lubisz zachowania sie 'balonow' to mozesz zalozyc 205/50/16. Bedzie precyzyjniej w zakretach, a dodatkowo lepsze przyspieszenie. Tylko jesli trafisz w dziure, to zaboli :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to zeby nie bolalo a z tymi 17" to jednak chyba przesada

 

http://img518.imageshack.us/img518/5083/dscf2001u.jpg

 

jazda wyczynowa mnie nie interesuje (no chyba ze po białym dywanie xF)raczej chodzi o wyglad ale nie o buracyzm :) samochodu uzywam jako srodka transportu i moj wybor padl na le'gacka z powodu jego bezawaryjnosci przestronnosci...... (wymieniac moglbym jeszcze dlugo ) a ze robie 500 km w tygodniu to chyba wybralem dobrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

277mm to sa mniejsze tarcze. Myslisz pewnie o 290-cos-tam i dwoch tloczkach (pozniej byly juz 4-tloczki). Sprawdz najpierw (zwykla miarka) jakie masz aktualnie ;)

Obawiam sie ze te wieksze nie wejda w 15" (ze wzgledu na srednice) natomiast wejda w kazda 16" (dzieki malemu rozmiarowi zacisku). Niech to ktos zweryfikuje, bo nie mam absolutnej pewnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha... to, że kiedyś były mniejsze tarcze niż 277mm, to wiedziałem, ale zaszokował mnie fakt, że SI’06 RS (USA) miała też 277mm. Teraz i ja mam takie 15"tki. Wchodzą bez problemu. Klocki tylko są jakieś inne niż w starych Legacach i chyba nie podejdzie nic z Carbone Lorraine :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIKKI, to moze jest WRX US-Spec. Ja mam 2.5 N/A i tam stab mial 13mm srednicy; p. Zbyszek z nie-ASO jak sie na nim uwiesil, to sie w palak wygial (stab, nie p. Zbyszek) :lol: Ogolnie stare WRXy mialy 20mm a nowe 18mm. Mnie Carfit zalatwi taki ze starego, najlepsza modyfikacja jaka zrobilem! Trosze off-top zrobilismy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...