Naruk08PL Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 witam kolegów jak w temacie planuje kupić felgi do swojego legasia najlepiej 17 bądź 16 i teraz pytanie jaka jest górna i dolna granica ET(odsadzenia) wiem ze oryginał to ET50 a jeżeli będzie mniejsze lub większe to co wtedy ? dodam ze planuje zakup felg używanych i nie będę miał możliwość ich przymierzyć ani później ewentualnie oddać pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 a jeżeli będzie mniejsze lub większe to co wtedy Może obcierać o ranty błotników lub o kolumnę amortyzatora. Zależy o ile mniejsze/większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naruk08PL Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 a czy wiąże się z tym taka możliwość a żeby felga np. nie zmieściła się na zacisk ? czy jeżeli posiadasz taka wiedzę mógłbyś mi powiedzieć jaka jest górna i dolna granica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 do max ET35 przy bardzo twardym zawiasie, na serii max.ET 43-45 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Moje doswiadczenia dotycza Legacy '92, ale sprawa ma sie podobnie z Impreza 2007, wiec mozna to przelozyc na wiekszosc Subarakow. Moze za wyjatkiem Forestera i OBKa... Zeby nie bylo watpliwosci: odsadzenie, offset, ET - czym wyzsza wartosc tym falga mniej wystaje z auta. Czym mniejsza wartosc, tym bardziej wystaje, az wreszcie wyjdzie poza obrys blotnikow (ET moze miec wartosci ujemne). W Legacu i Imprezie standardowe ET miesci sie w granicach 50 do 55 dla szerokosci felgi 6.5 cala do 7 cali. Wiadomo, jak wezsza felga tym nizsza liczba ET moze byc i odwrotnie. U mnie w Legacu mam teraz 15x6 z ET38 i 15x6.5 z ET 43. Mialem tez 16x6.5 z ET40 i sie miescily, ale to jest absolutnie gorna granica. Musialem sie niedawno pozbyc 15x6.5 z ET33 bo sie nie miescily. Jesli felga ma miec 7" szerokosci, to max ET 45. Zaklepanie rantow blotnikow troche pomaga, ale nie jak fizycznie kola wystaja z auta Jezeli chodzi o mieszczenie sie na zacisk, to polecam eksperymenty, chyba ze masz wybrana jakas popularna felge. Po pierwsze srednica wewnatrz felgi musi byc taka, zeby zacisk wszedl. Legac jezdzi na 15" ale Impreza przeswapowana na 4-tloczki z WRXa juz ledwie na 16". Jest jednak kilka szutrowych modeli 15" ktore dadza sie zalozyc. Po drugie, ramiona felgi musza byc odsuniete od zacisku. Tu nie tylko ET ma znaczenie ale tez tzw. X-factor, czyli wygiecie ramion felgi. Kupa osob mowila, ze falgi 16x6.5 ET55 (albo 50, nie pamietam)) z US-speca nie wejda na 4-tloczki z WRXa. Mylili sie, weszly i ramie felgi mija zacisk o... 2mm. Wygiecie 'szprychy' idealnie mija sie zaciskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naruk08PL Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 kurde chyba łatwiej będzie poprostu ją przymierzyć ,trochę ryzykownym wydaje się być kupić felge za fiu fiu a pózniej postawić na szafke bo się jezdzić nieda,, dzięki za pomoc wszystkim którzy pomogli xF drugie pytanko czy wkladał ktoś do le'gacka 17" ?? na serii zawieszeniu ? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Kupa osob mowila, ze falgi 16x6.5 ET55 (albo 50, nie pamietam)) z US-speca nie wejda na 4-tloczki z WRXa. Mylili sie, weszly i ramie felgi mija zacisk o... 2mm. Wygiecie 'szprychy' idealnie mija sie zaciskiem. Jakby ktoś miał chęć próbować to Speedline 2109 (16 cali ET 55) nie wchodzą na czterotłoczkowy zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 czterotłoczkowy zacisk w turbodziadydze...? ? ? :?: :smile: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 czterotłoczkowy zacisk w turbodziadydze...? ? ? :?: :smile: :shock: Przymiarkę robiłem.... ...zostały felgi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Szczuru, w t.dziadu wystarczy patyk wsadzony w tunel.... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Szczuru, w t.dziadu wystarczy patyk wsadzony w tunel.... :grin: Taaaa. I tak hamulce są dla leszczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 yes.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 czy wkladał ktoś do le'gacka 17" ?? na serii zawieszeniu ? Owszem, widzialem. Nie ma wiekszej roznicy dla obwodu kola czy zalozysz 15" z profilem opony 65% czy 17 z 45%. Pytanie tylko po jak dobrym torze chcesz smigac antykiem, ze tak niski profil jest Ci potrzebny? Bo jesli chodzi o wyglad, to te auta bardzo dobrze wygladaja na malej feldze z grubym miechem, natomiast jazda na 17" skonczy sie... u prostowacza felg. Seryjne kolo to 205/60/15 czyli 205/55/16 bedzie dosc zblizona, tania i komfortowa. Jesli zas chcesz ostrzej jezdzic i nie lubisz zachowania sie 'balonow' to mozesz zalozyc 205/50/16. Bedzie precyzyjniej w zakretach, a dodatkowo lepsze przyspieszenie. Tylko jesli trafisz w dziure, to zaboli :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naruk08PL Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 chodzi mi o to zeby nie bolalo a z tymi 17" to jednak chyba przesada http://img518.imageshack.us/img518/5083/dscf2001u.jpg jazda wyczynowa mnie nie interesuje (no chyba ze po białym dywanie xF)raczej chodzi o wyglad ale nie o buracyzm samochodu uzywam jako srodka transportu i moj wybor padl na le'gacka z powodu jego bezawaryjnosci przestronnosci...... (wymieniac moglbym jeszcze dlugo ) a ze robie 500 km w tygodniu to chyba wybralem dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 To sobie odpowiedziales na pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirubaII Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Witam.Mam podobne pytanie.Zamierzam założyć do swojej Imprezy n/a większe tarcze 277mm od Gt-ka i zaciski dwu tłoczkowe. Czy alu 15' ,niekoniecznie subarowskie, wejdą , czy szukać 16' ? Na co zwrócić uwagę. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 277mm to sa mniejsze tarcze. Myslisz pewnie o 290-cos-tam i dwoch tloczkach (pozniej byly juz 4-tloczki). Sprawdz najpierw (zwykla miarka) jakie masz aktualnie Obawiam sie ze te wieksze nie wejda w 15" (ze wzgledu na srednice) natomiast wejda w kazda 16" (dzieki malemu rozmiarowi zacisku). Niech to ktos zweryfikuje, bo nie mam absolutnej pewnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirubaII Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Mam obecnie 260mm, ale chciałbym założyć 277mm i zaciski od Gt-ka --->98r (już w drodze). Chciałbym wiedzieć ,jaki najmniejszy na nie wejdzie rozmiar felgi. 15 -tki stalówki podobno wchodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Mam obecnie 260mm, ale chciałbym założyć 277mm i zaciski od Gt-ka --->98r (już w drodze).Chciałbym wiedzieć ,jaki najmniejszy na nie wejdzie rozmiar felgi. 15 -tki stalówki podobno wchodzą. Wchodzą bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Wybacz, nawet nie wiedzialem ze byly mniejsze niz 277mm (z przodu) 277mm wejda w 15", mam dokladnie takie w Legacy, a wczesniej mialem w Imprezie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Haha... to, że kiedyś były mniejsze tarcze niż 277mm, to wiedziałem, ale zaszokował mnie fakt, że SI’06 RS (USA) miała też 277mm. Teraz i ja mam takie 15"tki. Wchodzą bez problemu. Klocki tylko są jakieś inne niż w starych Legacach i chyba nie podejdzie nic z Carbone Lorraine :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Bracie, US-Spec mial tylny stabilizator z wieszaka na koszule Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 ,a ja właśnie znalazłem poobijanego US-speca, który idzie na żyletki i ma staba 20mm... nie ukrywam, mam zamiar go podpierdzielić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 MIKKI, to moze jest WRX US-Spec. Ja mam 2.5 N/A i tam stab mial 13mm srednicy; p. Zbyszek z nie-ASO jak sie na nim uwiesil, to sie w palak wygial (stab, nie p. Zbyszek) Ogolnie stare WRXy mialy 20mm a nowe 18mm. Mnie Carfit zalatwi taki ze starego, najlepsza modyfikacja jaka zrobilem! Trosze off-top zrobilismy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirubaII Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 No to cieszy:) Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się