Jump to content

GT zalewa przy odpalaniu


marcin
 Share

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu mam problem przy odpalaniu autka. Otóż od czasu do czasu zamiast odpalić to się zalewa i trzeba go hehłać :neutral: Zauważyłem pewną zależność. Po włączeniu zapłonu pompa wytwarza ciśnienie w układzie i się wyłącza. Jeśli będzie słychać paliwo przelewające się przez powrót z regulatora - auto odpala, jeżeli słychać tylko pompę, a szumu wracającego paliwa nie słychać to wiadomo, że nie odpali :neutral: Wymieniłem świece, pompę (razem z wężykiem i opaskami w baku), filtr, regulator ciśnienia i czyściłem przepustnicę i czujniki położenia wału. Ciśnienie w układzie cały czas ok 3 bar. Jak pisałem nie zawsze się to dzieje a mi się pomysły skończyły :neutral:

 

help?

Link to comment
Share on other sites

Mrugałeś błędy?

 

Przydałoby się podpiąć kompa i zerknąć w wartości rzeczywiste. Może czujnik temperatury płynu oszalał i podaje temperaturę do sterownika -55 stopni więc masz bardzo dużą dawkę rozruchową.

 

Na próbę odłącz też przepływomierz przed odpalaniem i zobacz czy nie pomoże. Również może przekłamywać (np pokazuje dużo większą niż w rzeczywistości masę powietrza) i to także doprowadzi do zwiększenia dawki rozruchowej (wydłuży czas wtrysku). Przy odpięciu wtyczki sterownik przyjmie sobie jakąś stałą wartość, auto nie będzie chciało za bardzo jechać ale powinno odpalić bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Mrugałeś błędy?

ale czek się nie świeci

 

Przydałoby się podpiąć kompa i zerknąć w wartości rzeczywiste. Może czujnik temperatury płynu oszalał i podaje temperaturę do sterownika -55 stopni więc masz bardzo dużą dawkę rozruchową.

 

chciałbym ale MY98 to tylko po SSM :mad:

 

Na próbę odłącz też przepływomierz przed odpalaniem i zobacz czy nie pomoże.

 

mam nawet drugą przepływkę, to spróbuję ją podmienić

Link to comment
Share on other sites

chciałbym ale MY98 to tylko po SSM :mad:

Do Dzierżoniowa daleko nie masz :wink:

ale czek się nie świeci

Co nie oznacza, że nie ma błędów.

mam nawet drugą przepływkę, to spróbuję ją podmienić

:cool:

Link to comment
Share on other sites

Od jakiegoś czasu mam problem przy odpalaniu autka. Otóż od czasu do czasu zamiast odpalić to się zalewa i trzeba go hehłać :neutral: Zauważyłem pewną zależność. Po włączeniu zapłonu pompa wytwarza ciśnienie w układzie i się wyłącza. Jeśli będzie słychać paliwo przelewające się przez powrót z regulatora - auto odpala, jeżeli słychać tylko pompę, a szumu wracającego paliwa nie słychać to wiadomo, że nie odpali :neutral: Wymieniłem świece, pompę (razem z wężykiem i opaskami w baku), filtr, regulator ciśnienia i czyściłem przepustnicę i czujniki położenia wału. Ciśnienie w układzie cały czas ok 3 bar. Jak pisałem nie zawsze się to dzieje a mi się pomysły skończyły :neutral:

 

help?

Cisnienie paliwa mierzyles podczas odpalania? Jak przekrecisz kluczyk, to dochodzi do 3bar i po wylaczeniu pompy zostaje na dlugo, czy szybko spada?

 

Moj gt97 pokazuje temperature, czas wtrysku itp :)

Link to comment
Share on other sites

Najprawdopodobniej wtryski leją, nie trzymaja paliwa. Ciśnienie może tego nie wykazac. jak możesz to wyjmij listwe z wtryskami. Przekręc kluczyk na zapłon i zobaczysz czy sie nie sączy paliwo z nich. W kilku autach się z tym spotkałem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...