Jump to content

Szpilki kol


grzywaczewski
 Share

Recommended Posts

Chcialbym zalozyc dluzsze szpilki w piastach. Chodzi mi glownie o wygade przy przekladaniu kol, bo na dlugie szybciej 'zarzuca' sie kolo i nanizuje nakretki. Dodatkowo mozna kombinowac z pierscieniami dystanowymi, a nakreti pewniej trzymaja (acz 8 obrotow daje raczej pelne bezpieczenstwo).

 

W zwiazku z tym pytania:

  • 1. czy wymiana szpilek wiaze sie z wymiana lozysk w piastach?
     
    2. jakia specyfikacja szlilek? M12x1,25 to wiem, a jaki wymiar moletowania? Jak dlugich szukac? 60mm? 80mm?
     
    3. wiem ze dobre frukty w sensownej cenie robi Bimecc. Czego jeszcze mozna poszukac?

Link to comment
Share on other sites

nic nie musisz wymieniać, łożyska zostają te same....pod warunkiem, że są sprawne... :twisted:

 

a reszta - według widzimisia, jak widzimisio chce długie szpilki, to niech se kupi, a gdzie nie powiem, bo to pewno koń kurencja dla SIPu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Znaczy sie wystarczy ze piaste rozkrece, stare wybije i wepchne nowe?

To jakie te wymiary 'glowki'?

 

Se na allegro kupie bo mam zapoznanego sprzedawce Bimecc'a. Nakretki ma, to niech sie ogarnie i szpilki sciagnie.

[pierwsza karma rozdana]

Link to comment
Share on other sites

ja mogie :razz:

 

[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 3:52 pm ]

śpilki mam w domu (nowe....długie......ocynkowane.... :razz: ), a syfmiarkie we garazu, ale na oko...to raczej ten większy wymiar, ta część osadzona w piaście jest na pewno duuuużo grubsza (więcej niż 0,3mm) niż sam gwint, który jak wiadomo ma 12mm.... :grin:

Link to comment
Share on other sites

Wracajac do tematu, jaki wymiar moletowania (tej glowki szpilki). Sa 12,3mm i 14,3mm... ktore sa do naszych subarakow? Moze ktos to sprawdzic?

 

14,3 :cool:

z przednimi szpilkami nie ma problemu, z tylnymi bedziesz miał problem żeby je założyć w rozstawie 5x100, bo sa długie ( mówie tu o 80mm) i nie ma jak ich włożyć bo blokuje o zwrotnice. trzeba wtedy łożysko nowe :cool:, ale da sie to obejść :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Będę wymieniał łożysko, wiec przydało by się zrobić tez szpilki. M12x1,25, średnica radełka - 14,3mm, a jaka długość całkowita? I czemu na allegro sprzedają do subaru szpilki o średnicy radełka - 12,3mm? Bo chyba carfit nie myli się ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
bedziesz miał problem żeby je założyć w rozstawie 5x100

Czy oznacza to ze przy 5x114,3 dadza sie wyjac bez zdejmowanie piasty :?:

 

-- 22 kwi 2012, o 11:46 --

 

up

Mam juz szpilki i nie wiem jak sie zbrac do wymiany. Czy musze zdejmowac piasty i wymieniac lozysko czy jest jakis skrot do wykonania tej czynnosci.

Moze kotos cos opisac??

jak bym byl w kraju to bym sie zmeldowal na carfitowe czary mary ale mam daleko i boje sie zmarznac :roll:

 

-- 22 kwi 2012, o 18:41 --

 

up

 

-- 23 kwi 2012, o 19:46 --

 

dobra, sam napisze jak zrobie :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
z tylnymi bedziesz miał problem żeby je założyć w rozstawie 5x100, bo sa długie ( mówie tu o 80mm) i nie ma jak ich włożyć bo blokuje o zwrotnice. trzeba wtedy łożysko nowe , ale da sie to obejść
Edwin a deko krótsze 63mm wejdą bez problemu/bez kombinowania?
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...